huhtikuu 16, 2024, 07:09:10 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Gone with the chiles 2011

Aloittaja Soggoth, huhtikuu 10, 2011, 11:54:03 ap

« edellinen - seuraava »

Hubert

Lainaus käyttäjältä: Soggoth - elokuu 05, 2011, 07:30:09 ap
Aji Cristalia taitaa vielä vaivata punkit, mutta täytyy varmaan tänään antaa mäntysuopaliuosta sille. Pitikös se huuhdella pois jonkun ajan kuluttua?


Itse olen järkeillyt niin, että jos ei ihan älyttömän väkeviä liuoksia käytä, niin saippuat voi jättää lehdille, jolloin seuraavalla sateella tulee automaattisesti uusi suopakäsittely.

Soggoth

elokuu 06, 2011, 14:16:38 ip #41 Viimeisin muokkaus: elokuu 09, 2011, 08:34:24 ap käyttäjältä Soggoth
Ötökkärintamalla ei ole tainnut pahemmin tapahtua mitään. Luteita saattaa olla vielä jonkin verran, mutta eivät pahemmin kiusaa. Voi olla, että suihkuttejen Aji cristalin ja lemon dropin tänään, kun niitä nuo luteet ovat lähinnä kiusanneet!

Ensimmäinen lemon drop on muuttanut puolet väristään keltaiseksi:) Nagat kasvavat kovaa vauhtia, mutta epäilyttää että ehtivätkö kasvaa ja kypsyä tämän kesän aikana.. kauanko nagalla menee keskimäärin aikaa kukasta kypsäksi? Kyllä tuo surprise chili kovasti vaikuttaa Cayennelta ja kovasti tuottaa hedelmää. Podeja puskassa varmaan 50.

Tuo toinen "ylläri" chili jaksaa ihmetyttää.. Voisiko kukista päätellä, että se olisi Chinense?

Soggoth

Podit kypsyy hitaasti, mutta varmasti: 2kpl Lemon Droppeja kypsiä ja läjä Aji Cristaleita. Cayennet ottaa näköjään oman aikansa ennen kuin muuttuvat punaisiksi. Tänään ohjelmassa kokkausta omista chileistä; Chili con carnea, guacamolea ja nachoja :D nam nam.

Kokemukset Neudorffin sumutteesta olivat erittäin positiiviset. Suihkutin koko pullon chileihin ja sen jälkeen ei ole liikettä näkynyt puskissa, eli punkitkin taisivat saada kyytiä.

Soggoth

Tuli sitten tehtyä Chili con carnea johon laitoin yhden Aji Cristalin, yhden Lemon Dropin ja puolikkaan Cayennen. Ruuassa ei ollut poltetta oikeastaan yhtään:S Jouduin mausteilla säätämään makua jälkeenpäin. Tuore pilkottu Aji Cristal ruuan päällä antoi sopivasti makua, kun ruoka oli sen verran tuletonta.

Tuli maistettua tumman vihreää Cayennea raakana ja voin sanoa, että potkua oli aika pirun reippaasti. Veikkaisin lonkalta, että yli 100'000 SHU. Onko se edes mahdollista? Olen noita yli 100k shu kastikkeita syönyt pelkältään ja tämä pirulainen hakkaa poltteella ne mennen tullen :D Aji Cristal maistuu todella paljon miedommalta täysin kypsänä.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Soggoth - elokuu 11, 2011, 10:46:01 ap
Tuli sitten tehtyä Chili con carnea johon laitoin yhden Aji Cristalin, yhden Lemon Dropin ja puolikkaan Cayennen. Ruuassa ei ollut poltetta oikeastaan yhtään:S Jouduin mausteilla säätämään makua jälkeenpäin. Tuore pilkottu Aji Cristal ruuan päällä antoi sopivasti makua, kun ruoka oli sen verran tuletonta.

Tuli maistettua tumman vihreää Cayennea raakana ja voin sanoa, että potkua oli aika pirun reippaasti. Veikkaisin lonkalta, että yli 100'000 SHU. Onko se edes mahdollista? Olen noita yli 100k shu kastikkeita syönyt pelkältään ja tämä pirulainen hakkaa poltteella ne mennen tullen :D Aji Cristal maistuu todella paljon miedommalta täysin kypsänä.


Kyllä Cayenne on aika hirmu! Itselläni about 1½-vuotias kasvi ja hedelmät on todella kivuliaita! ;D Varmaankin mahdollista, että olisi 100k shu:a tai vaikka enemmänkin. Jos vertaan poltetta vaikka Oranssiin Habaneroon, niin ei Cayennen polte paljon sille häviä kyllä.. ainakaan veemäisyydellä! :D

coco

Kyl arvioisin oman Cayennen samalla tasolle. Kyl se kummasti vääristää tottumattomien kaverien ilmeitä.  ;D

Nizo

Itse yllätyin myös Cayennen tulisuudesta. Muistaakseni jostain lukaisin että olisi ~70 000 shu, mutta kyllä veikkaisin sen olevan enemmän.
Maku ei ollut paras mahdollinen, mutta paljon parempi kuin odotin.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 12, 2011, 19:43:15 ip
Kyl arvioisin oman Cayennen samalla tasolle. Kyl se kummasti vääristää tottumattomien kaverien ilmeitä.  ;D


Näin on kyllä! Samalla kun omaa kommenttiani kirjoitin, muistelin kaverieni ilmeitä kun olen Cayennea niille syöttänyt.. ;D Cayennestahan on toki olemassa mietojakin versioita.. Long Slimiä ja Cheyennea yms.. mutta tietääkseni ne on todella mietoja. Aito oikea Cayenne on jees! Maultaan ei mikään hurmaava, mutta poltteeltaan jotenkin jännä.. ja kasvina ainakin itselläni jäänyt pelkästään positiivinen fiilis! Todella helppo ja hyvinvoiva kasvi ollut.. sekä satoisa! :)

coco

Maukkaita lasten välipala hedelmiä! ;) Pitää ens kaudelle ottaa ihan kavereita varten.

Soggoth

Kiva kuulla, että porukalla on ollut samanlaisia kokemuksia Cayennesta :) Polte on aika saman tyylinen thai chilien kanssa.. Aika ärhäkkä luonteeltaan. Tuo Cayenne tuntuisi todellakin olevan erittäin satoisa ja helpon oloinen puska. Täytyy ottaa ensi kesää varten siemeniä talteen. Täytyy kuivattaa kypsät podit ja tehdä jauhetta.. varmaan hakkaa kaupan vastaavan memmen tullen :)

Tänään syötin töissä Aji Cristalia, Lemon Droppia ja Cayennea työkavereille ja aika positiivisesti ne otettiin vastaan. Aji Cristal maistui parhaiten porukalle. Jostain syystä porukka tykkäsi syödä chilit ilman kiinnikkeitä :) Muutaman viikon päästä alkaisi chinenset kypsyä, niin katsotaan sitten uusi tarjoilukierros ;)

coco

Tuo on kyllä yleinen ilmiö Aji Cristalin kohdalla. Monet tutut on tykännyt ja kuuluu kyllä suosikkeihin itsellä kans.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 12, 2011, 21:17:54 ip
Tuo on kyllä yleinen ilmiö Aji Cristalin kohdalla. Monet tutut on tykännyt ja kuuluu kyllä suosikkeihin itsellä kans.


Itse en ole Aji Cristalia vielä päässyt edes maistamaan.. :( Se on kyllä harkinnassa ensi kaudelle.. sen verran olen kehuja kuullut.. siemeniäkin taitaa mulla muutama löytyä.. :)

Soggoth

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - elokuu 13, 2011, 09:37:21 ap
Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 12, 2011, 21:17:54 ip
Tuo on kyllä yleinen ilmiö Aji Cristalin kohdalla. Monet tutut on tykännyt ja kuuluu kyllä suosikkeihin itsellä kans.


Itse en ole Aji Cristalia vielä päässyt edes maistamaan.. :( Se on kyllä harkinnassa ensi kaudelle.. sen verran olen kehuja kuullut.. siemeniäkin taitaa mulla muutama löytyä.. :)


Lemon Drop oli kanssa iloinen yllätys ja se Aji Cristalin kanssa varmasti pysyy myös ensi kaudella mukana! Aji Cristalissa on hyvä maku raakana ja polte on todella miellyttävää tyyppiä. Helppokäyttöinen ihan pelkältään melkein missä vaan ruuassa. Tänään pizzan päällä siivuina :)