huhtikuu 19, 2024, 00:18:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Miquel

O MON DIEU!  :o ...Ja kaikki postimaksujen hinnalla!  ;)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Thiikeri

Ilmeisesti lumppujussi ei ole vielä(kään) saanut pakettia postiin ja nyt on kuitenkin JO keskiviikko ja pirun monta muuta odottajaa. >:(

sorrii

Jos tästä ketjukirjeestä ruvetaan nyt tekemään jotain hyväntekeväisyysketjukirjettä josta köyhät aloittelijat tai pihit niuhottajat saa ilmaisia siiduja ja kokeneempien aktiivien velvollisuus on vain täyttää pusseja ja kuunnella vittuilua, niin jään pois. Tällainen ketjukirje pitäisi kai panna pystyyn vähin äänin vain joissain sisäpiireissä.

Mä en kylläkään itse laske itseäni vielä kokeneempiin aktiivieihin[varsinkaan]. Varmasti hamstraan taas parikymmentä uutta -jos vielä löytyy. Joseenkin fifty-sixty-suhteessa laittelen jakeluun omasta mielestäni parhaita siemeniä. Tavoite pitäisi olla että pussit kulkee 2 paikkaa viikossa. Yleinen musta lista käyttöön kaikista jotka on eri mieltä  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Feint

Vähän näyttää menevän maku tästä hommasta? Jokainen vuorollaan perustelee miksi MINULLA on oikeus kirjeeseen ja SINULLA ei. Vissiin aika selvää, ettei kirjeen onnistuminen ole edes mahdollista, elleivät kokeneemmat kasvattajat sitä eri lajikkeiden siemenillä täytä. Ketjukirjeestä ei todellista hyötyä ole kuin niille, jotka sieltä haluavat siemeniä joita ei muutoin saa tilattua esim Fataliilta. Nekin siemenet saisi helpommin suoraan foorumin kovilta chilipäiltä, mutta tällä tavalla toteutus tavoittaa tavallaan suuremman määrän harrastajia. Lajipuhtauskaan ei ole täysin taattu, joten kirjeen arvoa tulisi varmaan mitata ennemmin sen hauskuudella. Harrastuksen on tarkoitus olla hauska ja viihdyttävä.

Onhan kaikilla kivaa?

Miquel

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - syyskuu 18, 2013, 15:03:13 ip
Lainaus käyttäjältä: Miquel - syyskuu 18, 2013, 12:00:33 ip
Sitten kun ketjukirje saapuu niin kiva päästä sitä mylläämään vaikken sieltä todennäköisesti tarvitse


Ymmärrän kyllä turhautumisesi jos pussien hiplaaminen on ainoa mitä kirjeestä saat irti...
Ketjukirjeen tarkoitus ei kuitenkaan ole toteuttaa kenenkään salaperäisiä riittejä.

Kun katsoo osallistujalistaa, niin aika kauan saat odottaa...
Vai yritätkö kirjoituksellasi ainoastaan nostaa omaa statustasi?

JS


Arvon JS: Minulla ei liene tarvetta nostaa statustani millään tapaa, enkä ole ketjukirjeenkään osalta turhautunut muuhun kuin esimerkkinä tuollaiseen shaibaan. 
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

yan

Homma nyt näyttää menevän hieman keulinnaksi.. Puhalletaanpa nyt peli poikki ja keskitytään oleelliseen. Kirjeeseen joka liikkuu ja johon saa osallistua. Säännöt ovat nyt yhdessä sovitut ja niitä olisi hyvä pyrkiä noudattamaan.

Kukin odottaa kirjettä varmasti yhtä paljon. Kaikki varmaan tietävät, että saattaa tapahtua odottamattomia asioita, jolloin kirjeen siirtyminen postiin saattaa siirtyä. Tämä saattaa tapahtua kenelle vain.

Mutta asiaan-->

Lajikepuhtaudesta epävarmat paketit voisi mielestäni ainakin merkata jotenkin. Näin tietää että ainakin joku on saanut siitä pussista erilaista kasvia mitä piti. Tällöin voisi joku myös lisätä esimerkiksi uuden pussukan jos tietää siementensä olevan sitä lajiketta.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Feint - syyskuu 18, 2013, 16:38:56 ip
Onhan kaikilla kivaa?
Älä Feint oikeesti. Usko mua, sä olet tuon yläpuolella. Chilipark tulee ja menee ja yleensä jättää jälkeensä pahaa mieltä. Hän on jo muutamaan kertaan pyyhinyt foorumilta omat viestinsä (satoja) ja todennäköisesti näin käy tämänkin topicin viimeisille postauksille.

Jatketaan me ihan aikuisten oikeesti tätä siemenvaihtoa tuollaisista välittämättä, jätetään lapsellisuudet omaan arvoonsa.

Tämä kirje jatkaa entistä vahvempana ja ripeämpänä matkaansa läpi kymmenien innokkaiden harrastajien niillä säännöillä, mitä ollaan avausviestiin kirjattu. Pohditaan vakavasti tämän kierroksen jälkeen kirjeen jakamista kahtiin.

Lycka till posteljooni!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Feint

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 18, 2013, 21:35:32 ip
Lainaus käyttäjältä: Feint - syyskuu 18, 2013, 16:38:56 ip
Onhan kaikilla kivaa?
Älä Feint oikeesti. Usko mua, sä olet tuon yläpuolella. Chilipark tulee ja menee ja yleensä jättää jälkeensä pahaa mieltä. Hän on jo muutamaan kertaan pyyhinyt foorumilta omat viestinsä (satoja) ja todennäköisesti näin käy tämänkin topicin viimeisille postauksille.

Jatketaan me ihan aikuisten oikeesti tätä siemenvaihtoa tuollaisista välittämättä, jätetään lapsellisuudet omaan arvoonsa.

Tämä kirje jatkaa entistä vahvempana ja ripeämpänä matkaansa läpi kymmenien innokkaiden harrastajien niillä säännöillä, mitä ollaan avausviestiin kirjattu. Pohditaan vakavasti tämän kierroksen jälkeen kirjeen jakamista kahtiin.

Lycka till posteljooni!


Uusi tuttavuus mulle :D

Mun mielestä tää ketjukirje on tosi jees, vaikka en itse olekaan sen sisällöstä niin kiinnostunut. Lähinnä voisin joskus tulevaisuudessa osallistua sen täyttämiseen, jos omista tuotoksista riittää siemeniä jakoon. Ainahan sieltä voi toki uusia löytöjä tehdä, kun kaikkea ei välttämättä tule tilattua siemenkaupoista hallituksen säätämien chilien enimmäismäärien takia. Toivottavasti lähtee kirje liikkeelle, tätä on mukava seurata vaikka ei itse olekaan hommassa vielä mukana!

mexx

Lainaus käyttäjältä: Thiikeri - syyskuu 18, 2013, 12:38:58 ip
Ilmeisesti lumppujussi ei ole vielä(kään) saanut pakettia postiin ja nyt on kuitenkin JO keskiviikko ja pirun monta muuta odottajaa. >:(


Niin, en tiedä onko lumppis laittanut kirjeen postiin. Mun piti lähteä tänään kotoa ennen postin tuloa ja kotiudun töistä huomenna aamulla, sittenhän tuon näkee.
Thiikeri katskotko yv:n minkä laitoin ja vahvistako tapaamisen mistä oli puhetta, jos siis pääset tulemaan. Säästyisi tosiaan se yksi postipäivä.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - syyskuu 19, 2013, 00:21:30 ap
...olen itse aloittanut foorumin
ensimmäisen chiliketjukirjeen 2008.

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - syyskuu 19, 2013, 00:21:30 ap
Olen vannoutunut chiliharrastaja. Blogissani olen jakanut sen tiedon, minkä katson tarpeelliseksi
aloittelijalle.

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - syyskuu 19, 2013, 00:21:30 ap
Olen saanut ulkomaisten yhteyksieni avustuksella oikeudet paikkaan, jonka ovet suljettiin
tämän foorumin jäsenten tyhmyyden vuoksi. Ne avautuvat ihan eri chilimaailmaan. Olen
luonteeltani kokeilija, ja viihdyn siellä paremmin kuin täällä.


-

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - syyskuu 19, 2013, 00:21:30 ap
Se, etten ole koko ajan korostamassa itseäni ja tekemisiäni, on luonteenpiirre.


Okei, et toki koko aikaa.

Ja mitä tulee eri chilimaailmoihin, meidän maailmamme on täynnä erittäin mielenkiintoisia ja maukkaita lajikkeita, joita löytää postimaksun hinnalla esimerkiksi siemenketjukirjeestä. Meidän chilimaailma ei ole myöskään suljettu, vaan päin vastoin pyrkii laajenemaan jokaisen olohuoneelle ja parvekkeelle. :)

sorrii

Onkohan jollakin herroista tietoa viimevuoden SKK2'sen Orange Rocoton alkuperästä. Törmäilin Semillas'in sivuilla useampaan oranssiin tahi keltaiseen Rocotoon...
Tässä kun aletaan olemaan jo tsilitiedemiehiä, niin olis oikeastaan aika kiva jos siiduissa olisi nimen ohella cap-numero tms. tarkka koodi ...

Lupaavalta näyttää nyk kuitenkin tuon komean puskan kanssa. Alkaa kellertää joku podi jo kannasta  :D ... Niitä on sitten aika paljjonn ottaen huomioon että on kohtuu pieni puska: Eka pube mulla joka ei ole lähtenyt kasvamaan hulluna pituusennätyksiä ...

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: yan - syyskuu 18, 2013, 20:15:33 ip
Homma nyt näyttää menevän hieman keulinnaksi.. Puhalletaanpa nyt peli poikki ja keskitytään oleelliseen. Kirjeeseen joka liikkuu ja johon saa osallistua. Säännöt ovat nyt yhdessä sovitut ja niitä olisi hyvä pyrkiä noudattamaan.


Jep. Näillä säännöillä mennään ainakin tämä kierros läpi, enkä ole innostunut osallistumiskriteerien tiukentamiseseen.
Katsellaan sitten ennen seuraavaa kierrosta mitä tehdään, jos tehdään yhtään mitään..


Eli keskitytään nyt olennaiseen ja siirretään nuo jupinat jupinaosastolle !!

mexx

Kirje liikkuu, nyt se on minulla ja illemmalla Thiikeri saa sen itselleen.
Jotain otin ja jotain laitoin. 

Thiikeri

Jee!! :D
Hyvällä tuurilla saisin sen jopa jo perjantaina Kirkkonummelle - pitää vielä sopia lillenin kanssa yksityiskohdista.

Habanervous

Hmm. Ei voi olla kommentoimatta, mutta maailman historiassa on aina siementen levittäminen aiheuttanut intohimoja, raakuuksia, mököttämistä sekä lapsellista käytöstä. Jos jotkut haluaa vain hivellä siemenpusseja niin eikös se ole ok? Tohtori.fi sivustolla sanotaan että se on normaalia.

ps. Thiikeri ja Lillen..eiköhä lähetä Bar 51:seen kerta jos Knummelta olette. :)


Thiikeri

Habanervous: Kuulostaa hyvältä, joskaan en ole Knummelta vaan Espoosta, mutta jos Lillen nyt vastaanottaa huomenna kirjeen, ni mikä jottei siinä samalla sovi tuollainenkin keikka  ;D

MrJones

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 18, 2013, 12:04:08 ip

Siinä olisi 41kpl suodatinpussillista siemeniä tämän kauden kasvatuksista. Pettymyksistä ja hybriideistä en ole siemeniä kaivanut, enkä aio siemenketjukirjeeseen laittaa. Yhtään siementä en todennäköisimmin taida myöskään ketjukirjeestä ottaa.

Pääosasta kasvatuksiani olen saamani lajikkeet kuvannut ja omalla ammattitaidottomuudellani myös arvostellut. Nämä kaikki löytyvät mm. päiväkirjastani. Sikaa säkissä en ole ketjukirjeeseen laittamassa.



Olisko ihan toivoton ajatus että, kun lisätään siemeniä kirjeeseen niin postattaisiin tänne lajikkeita?

Saattaisi aavistuksen nopeuttaa kirjettä jos voisi etukäteen ottaa selvää lajikkeista. Varsinkin kun Jaolstenilta on tommonen hervoton kökkö siiduja tulossa::)

MrJones

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 18, 2013, 12:04:08 ip

Siinä olisi 41kpl suodatinpussillista siemeniä tämän kauden kasvatuksista. Pettymyksistä ja hybriideistä en ole siemeniä kaivanut, enkä aio siemenketjukirjeeseen laittaa. Yhtään siementä en todennäköisimmin taida myöskään ketjukirjeestä ottaa.

Pääosasta kasvatuksiani olen saamani lajikkeet kuvannut ja omalla ammattitaidottomuudellani myös arvostellut. Nämä kaikki löytyvät mm. päiväkirjastani. Sikaa säkissä en ole ketjukirjeeseen laittamassa.



Olisko ihan toivoton ajatus että, kun lisätään siemeniä kirjeeseen niin postattaisiin tänne lajikkeita?

Saattaisi aavistuksen nopeuttaa kirjettä jos voisi etukäteen ottaa selvää lajikkeista. Varsinkin kun Jaolstenilta on tommonen hervoton kökkö siiduja tulossa::)

jaolsten

Hyvä ehdotus! Eli aina tänne viestiä, jos lisää kirjeeseen lajikkeita, tai vastaavasti vähentää niitä. Kaikki kun eivät varmaan käy päivittämässä Chiliwikin SKK2 lajikelistaa. Hyvä, Gummitehtaanvarjon poika!  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Kärsä Babar

Tämänkö luulette nopeuttavan kirjeen kulkua? Ajatushan on muuten hyvä, mutta jos sen on tarkoitus nopeuttaa kirjeen kulkua, niin eikös se oleellisesti hidastu jos kaikki rupeaa vielä raporttia laatimaan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903