huhtikuu 19, 2024, 02:15:41 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

Herra 47

syyskuu 06, 2011, 23:16:53 ip #540 Viimeisin muokkaus: syyskuu 06, 2011, 23:19:26 ip käyttäjältä Herra 47
Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 06, 2011, 23:13:27 ip
Vaihtoehtoisesti voi löytää itsensä työkkärin listoilta..


Ennemmin noinkin... Mutta mikäli työn antaja yhtään ajattelee työturvallisuutta (Siittä on ihan lakikin) niin noin ei käy

jos käy niin silloin se työpaikka on alun alkaen ollut "väärä"

Vaikka olii kuinka kiire niin KOSKAAN ei saa eikä pidä tehdä työtä jollei sen turvallisuudesta ole huolehdittu. sellaisesta työstä kieltäytyminen e ole irtisanomisen peruste
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

biblo

Paitsi ettei häkki ole pakollinen normien mukaan tänä päivänä. Työsuojelumies ei sellaista ainenkaan ole vaatinut.

Mutta näillä mennään, jos mennään.


Voihan sitä vaihtoehtoisesti vaikka ruokiksella tukehtua pullaan.. ;D
"Grow food, not lawns"

Herra 47

ei se työsuojelumies ole ainoa joka voi vaatia turvavälineitä ;) turvallisuus työssä koskee kaikkia... myös työntekijöitä
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Herra 47

vastuu on kaikilla pääsääntöisesti. muuten voi käydä niin kuin aiemmin sanoin... työtapaturman sattuessa jää ilman korvauksia
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

biblo

Pieni firma ja omat kujeet. Toivotaan ettei koskaan tuollaiseen tilanteeseen joutuisi että jotain korvauksia pitäisi alkaa penäämään.
"Grow food, not lawns"

Herra 47

tuollaisissa mainitsemassani tapauksissa jossa työntekijä ei ole noudattanut turvallista tapaa tehdä työtä ja siten aiheuttanut tapaturman omalla välinpitämättömyydellään saattaa vain olla turhaa penätä korvauksi... koska niitä ei saa
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Masa.T

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - syyskuu 06, 2011, 23:21:13 ip

Työsuojeluvaltuutettu on velvollinen ilmoittamaan puutteellisista turvatoimista työn johtajalle joka taas ilmoittaa ylemmälle vastaavalle taholle. Näin muistelisin extempore sen olleen. (Olen itsekin ollut työsuojeluvaltuutettuna.) Sitävastoin, jos työntekijä ei ole ilmoittanut suojalaitteiden puutteellisesta toiminnasta, vakuutus ei välttämättä korvaa mitään vahinkon sattuessa. Tämä kannattaa pitää mielessä. ;)

Masa.T

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - syyskuu 06, 2011, 23:30:07 ip
Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - syyskuu 06, 2011, 23:21:13 ip

Työsuojeluvaltuutettu on velvollinen ilmoittamaan puutteellisista turvatoimista työn johtajalle joka taas ilmoittaa ylemmälle vastaavalle taholle. Näin muistelisin extempore sen olleen. (Olen itsekin ollut työsuojeluvaltuutettuna.) Sitävastoin, jos työntekijä ei ole ilmoittanut suojalaitteiden puutteellisesta toiminnasta, vakuutus ei välttämättä korvaa mitään vahinkon sattuessa. Tämä kannattaa pitää mielessä. ;)


Lainaus ei mennyt tuossa ihan kohdalleen mutta asia kai tuli selväksi.

biblo

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - syyskuu 06, 2011, 23:29:37 ip
tuollaisissa mainitsemassani tapauksissa jossa työntekijä ei ole noudattanut turvallista tapaa tehdä työtä ja siten aiheuttanut tapaturman omalla välinpitämättömyydellään saattaa vain olla turhaa penätä korvauksi... koska niitä ei saa


Noudatan turvallista tapaa tehdä töitä, yleensä. Jos sitä omaa tyhmyyttä lähtee oikomaan niin sitten se on eri juttu.

Chilipark: Kyseessä siis vertauskuva tms joku sen tyyppinen. En usko että ketään oikeasti mihkään työkkärin listoille voidaan pistää tuommoisesta.
"Grow food, not lawns"

Masa.T

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - syyskuu 06, 2011, 23:55:29 ip
"Vaihtoehtoisesti voi löytää itsensä työkkärin listoilta.."

Aika kireäksi on duunarin selkänahka venytetty. Pitääkö ihan oikeasti
pelätä työpaikkansa menetystä, jos ei suostu tekemään vaarallista työtä
ilman asianmukaisia turvavälineitä?

Mielestäni tässä tapauksessa löytyy muitakin vaihtoehtoja:

Vihanneksena hoitokodissa, suorasääristen seurakunnassa...

JS

Mahdetaanko työntekoa edes arvostaakaan enää, kun työssä olevat näännytetään työllä nostamatta palkkoja. Kyllä kohta taas alkaa muuttovirta ulkomaille ja samaten ulkomaalaisvirta suomeen. Työllä kun ei ole enää tarpeeksi hyvää hintaa.

InkRose

^ Tämähän se... Johtoportaassa (niin valtion kuin firmojenkin) ihmetellään kun ihmiset ei osta -> pitää saada tavara halvemmalla/nostaa hintoja/laskea palkkoja/nostaa erinäisiä veroja -> ?

Kuten joku viisas sotilasjohtaja on kenties joskus sanonut: the beatings will continue until morale improves...

biblo

Routiiko moreenipohjainen maa paljoa? Meillä kun tontti on moreenipohjalla ja täten ainenkin parin ammattilaisen suusta sai kuullä, että tuo salaojitus on turhaa tämmöisellä pihalla.
"Grow food, not lawns"

Lillen

syyskuu 17, 2011, 20:35:58 ip #552 Viimeisin muokkaus: syyskuu 17, 2011, 20:37:52 ip käyttäjältä Lillen
Tuli ostettua Nokian N8 tänään.

Nytten sitten tuli mieleen sellainen tyhmä kyssäri ,että maksaako tiedonsiirto nokia ovi kaupasta puhelimeen?

Eli siis osa sovelluksistahan maksaa ,mutta maksaako itse tiedon siirto vai riippuuko se liittymästä jss.  ???

Nimim. ensimmäinen älypuhelin  ;D

JaloPena

Se riippuu nettiliittymän ominaisuuksista. Jos sulla on rajoittamattomalla tiedonsiirrolla oleva liittymä, homma on ok, mutta jos liittymässä veloitetaan tiedon siirrosta esim gigan paketeissa, se kuluttaa noita paketteja eli siis maksaa.

Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Lillen

syyskuu 17, 2011, 22:08:36 ip #554 Viimeisin muokkaus: syyskuu 17, 2011, 22:25:00 ip käyttäjältä Lillen
Sori, olen täysin toope tällaisissa asioissa.

Eli mulla on tuo liittymä ...

auttaako se sanomaan ,että maksaako vai ei ? ;D.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Lillen - syyskuu 17, 2011, 22:08:36 ip
Sori, olen täysin toope tällaisissa asioissa.

Eli mulla on tuo liittymä http://saunalahti.fi/gsm/minipakettiplus.php

auttaako se sanomaan ,että maksaako vai ei ? ;D.
Maksaa!!!
Sen kuukausimaksun verran! ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lillen

syyskuu 17, 2011, 22:16:52 ip #556 Viimeisin muokkaus: syyskuu 17, 2011, 22:25:49 ip käyttäjältä Lillen
Arvaa jos pelästyin kuin luin sen MAKSAA!!!   :D

Olin meinaa jo ladannut muutamia pelejä OVI:palvelusta  ::)

Hienoa sillon voi ihan hyvin ladata kaikkea pikku kivaa  :).

E: Unohdin kiittää....Kiitos tiedosta  :).

E:E: Seuraava haaste on ladata kuvia koneelle...Huoh, olen kyllä sellainen tekniikan ihmelapsi  :D.

Aku

Kenelläkään kokemusta ZTE Bladesta? Nykyinen Nokia E75 aivan täysi susi... Kesätyörahoistahan ton maksais, kun ei oo hirveen kalliskaan.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: ABK - syyskuu 17, 2011, 23:25:23 ip
Kenelläkään kokemusta ZTE Bladesta? Nykyinen Nokia E75 aivan täysi susi... Kesätyörahoistahan ton maksais, kun ei oo hirveen kalliskaan.


Ei omaa kokemusta, mutta blade kuulemma "hintaansa nähden" ihan ok. Mutta vannon että E75 kuitenkin huomattavasti parempi. blade ei puhelimena kummoinen "siis puhumiseen", akunkesto surkea. Ite en missään nimessä E75 noksua bladeen vaihtais (ellei nokia rikki).

Larski

Mulla on Blade ollu puolisen vuotta ja hyvin tyytyväinen oon hankintaani ollu. Bladen akkukestoa moni on moittinut, mutta eipä se akku tietenkään kestä missään älypuhelimessa samllalailla ku vanhassa 3110ssä. Mulla kestää akku helposti 4vrk normi "kännykkäkäytöllä" ja wifi-selailulla. Kaikki hienoudet jos laittaa päälle niin helpstii saa toki päivässäkin tyhjäksi.

Vääntöä kännykässä vois olla joskus vähä enemmän, mutta satasen kapulaksi Blade on aivan loistava vehje.