toukokuu 11, 2024, 19:16:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

CyberDog

No mutta jos sitä vauhtia ei kauheasti ollu yli niin eipä sieltä sakkoa tule vaikka välähtääkin.

tomppa,

ei välttämättä tule kuin varoitus..  mutta jos niitäkin on tullut muutama niin sakko napsahtaa!

p.s.  kamerat eivät tajua mitään vaikka ajaa 200 km/h tolpan ohi kunhan on vastaantulevien kaistalla..

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - joulukuu 13, 2011, 21:26:29 ip
ei välttämättä tule kuin varoitus..  mutta jos niitäkin on tullut muutama niin sakko napsahtaa!

p.s.  kamerat eivät tajua mitään vaikka ajaa 200 km/h tolpan ohi kunhan on vastaantulevien kaistalla..


Sarjassamme v..un viisaita kommentteja.

Kovasti onnea El Borrachon projektiin!
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Ryhis

joulukuu 14, 2011, 07:57:38 ap #643 Viimeisin muokkaus: joulukuu 14, 2011, 08:02:03 ap käyttäjältä Räyhis
Mikä tää läppä on, että voi loppuu?

edit. Löytyihän se tuolta Ylen sivuilta. Kattirasvan syöjät ja kevytpellet ovat vaihtaneet ehtaan tavaraan ja nyt on hirviä hamstraus päällä että varmasti piisaa. Hah! Voi ei Suomesta lopu, ellei joka tollo sitä tosissaan hamstraa.

Sitten sitä heitetään joulun jälkeen roskiin kuten leipää jokaisen pidemmän viikonlopun jälkeen.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Whili

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 14, 2011, 07:57:38 ap
Mikä tää läppä on, että voi loppuu?

edit. Löytyihän se tuolta Ylen sivuilta. Kattirasvan syöjät ja kevytpellet ovat vaihtaneet ehtaan tavaraan ja nyt on hirviä hamstraus päällä että varmasti piisaa. Hah! Voi ei Suomesta lopu, ellei joka tollo sitä tosissaan hamstraa.

Sitten sitä heitetään joulun jälkeen roskiin kuten leipää jokaisen pidemmän viikonlopun jälkeen.

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011111714770146_ru.shtml

Horna

Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 14, 2011, 08:04:12 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 14, 2011, 07:57:38 ap
Mikä tää läppä on, että voi loppuu?

edit. Löytyihän se tuolta Ylen sivuilta. Kattirasvan syöjät ja kevytpellet ovat vaihtaneet ehtaan tavaraan ja nyt on hirviä hamstraus päällä että varmasti piisaa. Hah! Voi ei Suomesta lopu, ellei joka tollo sitä tosissaan hamstraa.

Sitten sitä heitetään joulun jälkeen roskiin kuten leipää jokaisen pidemmän viikonlopun jälkeen.

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011111714770146_ru.shtml


Anteeksi saattaa olla tyhmä kommentti tämä mutta.. Miksi mä en ihan kokonaan ymmärrä miten karppaajia syytetään voin loppumisesta? karppaajat.. välttävät hiilareita. Siis minähän en mistää karppaamisen kirjoittamattomista/kirjoitetuista säännöistä tiedä mitään, mutta olen ymmärtänyt ettei siellä missään mitään voita suositella lisättävän mahtimääriin?
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

Whili

Lainaus käyttäjältä: Horna - joulukuu 14, 2011, 08:34:43 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 14, 2011, 08:04:12 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 14, 2011, 07:57:38 ap
Mikä tää läppä on, että voi loppuu?

edit. Löytyihän se tuolta Ylen sivuilta. Kattirasvan syöjät ja kevytpellet ovat vaihtaneet ehtaan tavaraan ja nyt on hirviä hamstraus päällä että varmasti piisaa. Hah! Voi ei Suomesta lopu, ellei joka tollo sitä tosissaan hamstraa.

Sitten sitä heitetään joulun jälkeen roskiin kuten leipää jokaisen pidemmän viikonlopun jälkeen.

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011111714770146_ru.shtml


Anteeksi saattaa olla tyhmä kommentti tämä mutta.. Miksi mä en ihan kokonaan ymmärrä miten karppaajia syytetään voin loppumisesta? karppaajat.. välttävät hiilareita. Siis minähän en mistää karppaamisen kirjoittamattomista/kirjoitetuista säännöistä tiedä mitään, mutta olen ymmärtänyt ettei siellä missään mitään voita suositella lisättävän mahtimääriin?

Mä oon ainakin skarpannu ja vaihtanut kaikki höpöhöpö-rasvat oikeeseen voihin  :D

Horna

Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 14, 2011, 08:45:22 ap
Mä oon ainakin skarpannu ja vaihtanut kaikki höpöhöpö-rasvat oikeeseen voihin  :D


Hehe, mä taasen olen ihan skarppailemattakin suosinut sitä oikeaa voita :) ihan vaan kun se maistuu niin kovin hyvältä!
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

masaiman

Ääh... Hirvee autokuume iski... Huvittais tasan tippaakaan ronata tota romua enää yhtään...ja taas ollaan viikonloppuna varmaan polvillaan eturengas irti...

tomppa,

joulukuu 14, 2011, 12:43:24 ip #649 Viimeisin muokkaus: joulukuu 14, 2011, 13:15:14 ip käyttäjältä .TOMPPA.
en usko että ihmiset hamstraa voita vaan kun normikulutukseen tulee pieni piikki niin tottakai tuotteet loppuvat.

monissa kaupoissa loppuu maito ja liha kun perjantaina porukka ostaa viikonloppu eväät. ja sama ilmiö on isoissa cittareissa yms jos kauppa on kiinni pari päivää niin kyllä on hyllyt tyhjiä!

Kauppiaat eivät ole varautuneet tällaisiin kulutushuippuihin jotenka aika ajoin pulaa saattaa esiintyä. Tehtaat kyllä valmistavat sitä mukaan tavaraa kun tilauksia tukulta tulee ja en usko että ihan kaikki harrastavat jotain saatanan karppausta!!

tyhmää tyhmää porukkaa Suomessa muutenkin.. AINA kun jostain tulee joku  uusi villitys niin eikö perkele ole Suomalaiset ekana mukana siinä.....jotain karppausta.. Mistään karppauksesta ei tiedetty 2 vuotta sitten mitään..  ja sitten ihmetellään että voista on pulaa kun kenties 200.000 Suomalaista ostaa pari pakettia päivässä voita.

JA sillä saadaan voin myynti muutenkin isommaksi kun kauppa ostaa sisään pieniä eriä ja hyllyt on koko ajan tyhjiä!

Sillä tavalla luomme ihmisille "illuusion" siitä että nyt se voi oikeasti loppuu maailmasta..  Silti todellisuudessa tehtailla ja tukulla on kyllä voita muutama rekka lastillinen jemmassa jos sitä sitten oikeasti tarvitaan.

MUUTEN..   Onko Suomesta koskaan loppunut olut kaupoista? tai kuivaruoka?säilykkeet?   EI  koska siihen on kauppiaat ja tukut varautuneet että jos kulutusjuhlaa ilmenee niin kauppa voi vastata kasvaneeseen kysyntään.

Kyllä sitä nyt suositaan erilaisia rasvoja yms, perkele..   PERUSRUOKA on se millä pärjää ja liikunta.

Kun syö monipuolisesti niin kaikki on hyvin!   V..ärsyttää se että  joka asiasta naristaan ja nuristaan ja "mä en syö tota"  asennette ei sitten saada millään korjattua..   HUHHUH

Horna

Samaa mieltä.. Ja tuntuu muutenkin että enemmän ja vähemmän rakkaan mediän hömpötyksiä koko voin loppuminen.. täälläpäin kauoppojen hyllyillä voita ihan niinkuin aina ennenkin! Olisi tietysti kiintoisaa tietää onko tämä voi nyt oikeasti loppu jossain päin suomea?
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

masaiman

Eniten mua ehkä ihmetyttää et miksi jonkun voin loppuminen saa aikaan tollasen mediakohun? Ihan kun se olis elämän edellytys... Itse ostan normaalisti vuodessa kaksi pakettia voita, toisen alkukesästä perunoille, toisen joulupöytään... Yx v#*§n maku vaik loppuiskin...

Janne

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - joulukuu 14, 2011, 12:43:24 ip
MUUTEN.. Onko Suomesta koskaan loppunut olut kaupoista?

On loppunut, 90-luvun alussa oli alan lakko päällä jonkun isomman juhlapyhän alla ja itsekin ajelin läpi kaikki mökkitienoon kaupat ostaen viimeiset hassut putelit joka puodista. Sitä en kuolemaksenikaan muista oliko kyseessä juhannus vai uusivuosi...

www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Horna

Lainaus käyttäjältä: Janne - joulukuu 14, 2011, 13:03:40 ip
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - joulukuu 14, 2011, 12:43:24 ip
MUUTEN.. Onko Suomesta koskaan loppunut olut kaupoista?

On loppunut, 90-luvun alussa oli alan lakko päällä jonkun isomman juhlapyhän alla ja itsekin ajelin läpi kaikki mökkitienoon kaupat ostaen viimeiset hassut putelit joka puodista. Sitä en kuolemaksenikaan muista oliko kyseessä juhannus vai uusivuosi...


Aivan muuten! haha, muistan että löydettiin joltain nakkikiskalta vielä kori jotain kummallista valkosipuliolutta mitä jäätiin sinne sitten lutkuttamaan kaverin kanssa hätäpäissään.. hitsi, oltiinkohan edes täysikäisiä tuolloin. Kesä oli anyway
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

Kanki

Näköjään myydään jo mustassa pörssissä. Aika uskomattomalta kuulostaa noi Norjan hinnat.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194710224797/artikkeli/tahanko+on+tultu+voita+myydaan+nettihuutokaupassa+myos+suomessa.html

Ja kyllä sitä voita kuulemma hamstrataan ihan omiin tarpeisiin. Ainakin uutisissa esiintyneet K-kauppiaan mukaan, joka kertoi kaupassaan asioineen rouvan kehuneen hankkineensa n. 100 pakettia voita kaappiin.

Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.

Huru-ukko

Voin loppumiseen vaikuttaa ihan sekin että Suomessa ei ole enää riittävää määrää lypsykarjaa eikä tietenkään teollisuutta valmistukseenkaan, koska raaka-ainetta (maitoa) ei tuoteta tarpeeksi tai sitten siitä muuna tuotteena saadaan kustannuksiin nähden parempaa katetta kuin voista....Ja kun muuallakin se alkaa loppumaan, niin globaalin maailman edut yltää meidän pieneen kituniemeenkin.....

Kärsä Babar

Siitähän ei ole kauakaan kun paperitehtaat meni lakkoon ja ihmiset rupes hamstraan vessapaperia. Huvittava näky kaupassa kun joka toisella ihmisellä oli kärryllinen vessapaperia.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

tomppa,

Totta tuokin. Mutta kuinka monella tavallisella kaduntallaajalla on varastossa kaikki mitä tarvitsee noin kk kestävään yleislakkoon/ maailmanloppuun/ muuhun ruokakriisiin?

Itselläni on tarkasti laskettuna kuivaruokaa ja vettä,limpparia yms.. sekä muuta tarvittavaa materiaalia jos vaikka käy niin että joskus tulee yllättävä lakko tai muu tilanne että ei pääsekkään kauppaan.

on keittimet ja taskulamput,radiopuhelimet yms, teltat, kaikki mitä voi kuvitella tarvitevansa.. osittain harrastuksenkin vuoksi. Kun tulee melko paljon luonnossa liikuttua ja leiriydyttyä

tiedän että tämä on ehkä hieman yliampuvaa tässä taloustilanteessa mutta viisas varautuu.  ja esimerkiksi pitkä sähkökatko voi harmittaa jos ei ole mitään missä kuumentaa ruokaa, tai ei ole maitoa kaapissa ja iskee jano yms.

olen nähnyt monia talouksia jossa on vain ne mitä tarvitsee "tänään ja huomena" ruuaksi. mutta mikäli käy niin että sähköt katkeaa vaikka 36 tunniksi niin kyllä se pistää miettimään että miten sellaiset ihmiset pärjäävät jotka ei ole varautuneet mitenkään!!

ja olemme huomanneet sen millainen paniikki syntyy kun kaupan alan lakko uhkaa yms, ja voi olla että esimerkiksi vesikriisi joka kävi nokialla voi tapahtua periaatteessa missä vain kaupungissa tai kylässä.

ihmiset on liian tuudittautuneita turvallisuuden tunteeseen ja sitten jos ja kun jotain käy niin paniikki on melkoinen.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Janne - joulukuu 14, 2011, 13:03:40 ip
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - joulukuu 14, 2011, 12:43:24 ip
MUUTEN.. Onko Suomesta koskaan loppunut olut kaupoista?

On loppunut, 90-luvun alussa oli alan lakko päällä jonkun isomman juhlapyhän alla ja itsekin ajelin läpi kaikki mökkitienoon kaupat ostaen viimeiset hassut putelit joka puodista. Sitä en kuolemaksenikaan muista oliko kyseessä juhannus vai uusivuosi...

Jeps. Muistan tuon panimolakon kans.  Meni kaupoista viimestä pulloa myöten kaikki oluet, jopa 3.8% kevytoluetkin.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: Horna - joulukuu 14, 2011, 12:47:15 ip
Samaa mieltä.. Ja tuntuu muutenkin että enemmän ja vähemmän rakkaan mediän hömpötyksiä koko voin loppuminen.. täälläpäin kauoppojen hyllyillä voita ihan niinkuin aina ennenkin! Olisi tietysti kiintoisaa tietää onko tämä voi nyt oikeasti loppu jossain päin suomea?
Sunnuntaina kun käytiin paikallisessa prismassa, niin siellä oli voita jäljellä vaikka muille jakaa. Luomuvoita nimittäin. Ja meidän perheessä ei muuta olla tavallisesti ostettukaan niin eipä paljon haittaa tuo vouhotus.
#816