huhtikuu 18, 2024, 03:52:57 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Morjesta pöpelikköön

Aloittaja Maikeli, lokakuu 06, 2016, 22:25:55 ip

« edellinen - seuraava »

Maikeli

Moro!

Olen 40 vuotias jo useana vuonna chiliä ikkunalaudalla kasvatellut Helsinkiläinen jäppinen ja kymmenien ellei satojen foorumilla vietettyjen tuntien seurauksena nyt viimein sain rekisteröidyttyä myös.

Vasta tänä kautena koin "herätyksen", kun pääsin maistamaan baccatumeja sekä Turbo Pubea. Aiemmin ollut  annuumien lisäksi vain Orange Habanero, eikä annuumejakaan juuri muita, kuin kaupan Jalluja tai vastaavia. Nyt oli Lemon Dropia useampi kasvi, Aji Cristal, Aji Norteno, Scotch Bonnet MOA, Trinidad Perfume ja Turbo Pube.

Tähän asti olen kasvatellut mullassa, mutta ensi kaudelle suunnitteilla putki- nft ja ehkä pari jotain Trofast- nft: n tapaista ja tietty Fataliilta uusia lajikkeita jo hankittu: lisää pubeja ja muutamia uusia chinensejä ja baccatumeja testiin Aji Cristalin ja Lemon Dropin sekä Scotch Bonnetin jäädessä mukaan kuvioihin. Saattaa olla myös Turbo Pube ensi kauden kasvatuksissa vertailukohteena uusille pubeille.

On tää vaan hienoa puuhaa itse kasvattaa haluamiaan lajikkeita ja varsinkin nauttia niitä erilaisin tavoin. Lapasestahan tää homma tuntuu heti lähtevän ja ensi kaudelle tulossa nykyisen ledpaneelin lisäksi luultavasti hieman tehokkaampi cob. Ei taida paljon jäädä olohuoneesta asumiskäyttöön, kun ei kaikkia voi parvekkeelle änkeä.

Jopas tuntui juttua irtoavan, vaikka piti vaan "esittäytyä"  ;D

Chilivaari

Ollos tervetullut joukkoon!
Yhteisön voima olkoon kanssasi.

Jame

Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

0lli

Tervetuloa mukaan!

Cob-lediä ei voi kuin suositella, hyviä tuloksia saanut. :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.