Paras ja pehmein viski tai konjakki mitä olette maisteneet? mitenkäs sikaarit?

Aloittaja Tomppa, syyskuu 10, 2010, 22:34:52 ip

« edellinen - seuraava »

Tomppa

Itse jonkin verran viskejä harrastaneena ajattelin kysyä teidän mielipidettänne  8)

black velvet on ykkönen minun makuuni!  mutta harvoin... todella harvoin ostan.  8)

sikaareista paras on vanilija sigge...  se pieni.. en muista merkkiä mutta hyvää  :P

meester hans on eräs "vakio" jota yleensä ostan..  itse en paljon polta sikaaria mutta tarjottavaa pitää olla kun tulee kavereita  8)

jotenka nyt kehiin oikein kulinaristiset elämykset!!!

Hinnasta viis!!   nyt naatiskellaan!!   ;D ;D


Hombre

Black Velvet 8v, Tullamore Dew, Jameson. Tuossa omat suosikkini whiskyissä. Järjestyksellä ei niin väliä. Sikareista yleensä Moodsit.
Joskus todella harvoin oikeat sikarit, niinkuin nyt tämä Cohiba. Yleensä ollaan piippulinjalla.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Toni.A

Renault carte noire extra on kyllä pirun hyvän konjakki. Hennessey congnac on samaa rataa. Whiskeyt menee myös. Sillointällöin Moodseja pössättelen itekki.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Kaltsu

Ainoat Whiskyt mitä nykyään maistelen ovat single maltit. Savuiset Laphroaig, Bowmore ja Highlander Park ovat oikein suunmukaisia. Glenlivet on myöskin maistuvaa, ei niinkään savuista, mutta hedelmällisistä sigleistä parhaimpia.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

mohla

Black velvet on yksi faijani lemppariviskeistä, joka on kyllä kanukkiviskien tapaan kaikessa vaniliaisuudessaan ihan suun mukaista. Itsellä tämän hetken suosikki on Lagavulinin distillers edition -sarjan Pedro Ximinez edition viski. Ikää on yleensä n. 18v. Tällä hetkellä kaapissa "pelkkä" distillers edition -91, jossa ilmeisesti toinen tynnyrikypsytys on tehty muussa sherrytynnyrissä kuin Ximinezin, mutta ah niin hyvää.

Olen noiden savuisten viskien perään. Tai no, kaiken savuisen perään. Chipotle, savukala, kylmäsavuporo, savuolut, Islay-viskit jne. Halpana perusviskinä Vat 69 on mielestäni se paras. Single malt viskeissä kaikki Islayn saaren viskit maistuvat mieluusti. Port Ellenin viskit ovat vielä maistamatta. Juuri kun viimeksi jossain olin siinä hilkulla, että maksaisin jonkun 28,40e tms. 4cl lasista, aloin miettiä miksi ko. tislaamo yleensä lopetettiin. Voivatko lopetetun tislaamon viskit olla tuon hinnan arvoisia? Olisiko se pysynyt pystyssä, jos viskinsä olisivat olleet mainioita? Vai oliko vaan bisneksen tai johdon vika tuo lopetus... Noh, pakko niitä on vielä maistaa joskus vaikka harvinaisuudesta saakin sitten maksaa.

Sopivaa Uiskin huiskintaa  ;D

Fire

Sikaareista en osaa sanoa, joskus olin piippumiähiä ja niin makeat kuin kuivatkin menivät, kuhan tuoksu oli hyvä ja suutuntuma mukavan pumpulinen.
Sama kait viskeissä. Hinta/laatusuhteeltaan suosikkini on Laphroaig.

Aji Inferno

Viskeistä oikeastaan ainoat todella kolahtavat ovat kaikki Islay-täysmallasviskejä.

Tomppa

onneksi tuntuu olevan täälläkin todellisia nautiskelijoita....

kyllä parasta on perjantaina kun kotiutuu niin olut auki ja viski jäillä.. 8)



mohla

Konjakeista en ole vielä oppinut nauttimaan, vaikka kokeiluja on tullut tehtyä. Jos kahvin kanssa pitää konjakkia ottaa, niin otan mieluiten sen yhden tähden jallun. Hieno juoma kaiken kaikkiaan. 50-50 suhteella omenatäysmehuun, suunmukaista rokkiboolia. ;D

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - syyskuu 10, 2010, 23:35:23 ip
onneksi tuntuu olevan täälläkin todellisia nautiskelijoita....
kyllä parasta on perjantaina kun kotiutuu niin olut auki ja viski jäillä.. 8)


Ei ei ei, ei kylmennystä viskiin. Häviää maut. Tilkka huoneenlämpöistä vettä viskin sekaan makuja avartamaan. Kannattaa kokeilla. Olut kylmänä sitten, joskin tumma olut ei niin kylmänä... ;D

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: mohla - syyskuu 10, 2010, 23:40:34 ip
Konjakeista en ole vielä oppinut nauttimaan, vaikka kokeiluja on tullut tehtyä. Jos kahvin kanssa pitää konjakkia ottaa, niin otan mieluiten sen yhden tähden jallun. Hieno juoma kaiken kaikkiaan. 50-50 suhteella omenatäysmehuun, suunmukaista rokkiboolia. ;D

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - syyskuu 10, 2010, 23:35:23 ip
onneksi tuntuu olevan täälläkin todellisia nautiskelijoita....
kyllä parasta on perjantaina kun kotiutuu niin olut auki ja viski jäillä.. 8)


Ei ei ei, ei kylmennystä viskiin. Häviää maut. Tilkka huoneenlämpöistä vettä viskin sekaan makuja avartamaan. Kannattaa kokeilla. Olut kylmänä sitten, joskin tumma olut ei niin kylmänä... ;D


Mielestäni turpeisen voimakkaan savuiset whiskyt kestävät palan jäätä, mutta hennommat "hedelmälliset" whiskyt menevät "vetisiksi" jääpaloista. Perus lähtökohta kuitenkin on huoneenlämpöinen.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Tomppa

vesi avaa kyllä viskin maut mutta tottunut ole aina ottamaan viskin jäillä tai jopa jäämurskalla..  8)

:P

masaiman

Joskus nuorempana pidin Ballantine`s: in mausta, nyttemmin ovat kaikki yli 10 prossaset jääneet vähemmälle (poislukien pakastinkylmä Jägermeister)

Pomo toi viime jouluna mulle Bushmill`s malt 16 yrs- putelin josta olen toisinaan ottanut siivut jääpalan kanssa (mulle turhan voimakasta ilman)

Paketti lupaa:

"Matured in Three Woods: American oak&Oloroso Sherry casks, Finished in Port Pipes"

Tilkka vettä sekaan olis parempi kuin "on the rocks"?

täytyypä huomenna kokeilla... Tänään vain olutta. (ja jekku pakkaseen huomiseksi. hyvä että tuli puheeksi  8))

Kadotus

syyskuu 11, 2010, 00:24:05 ap #12 Viimeisin muokkaus: syyskuu 11, 2010, 00:30:53 ap käyttäjältä Kadotus
Halvan ryyppyviskin voi pistää pakkaseen ja nauttia jääkylmänä niin ei edes alkoholi tunnu. Jos on vähäkään parempaa viskiä ja sitä juodaan "kunnolla" niin se on tietenkin huoneenlämpöistä. Viskiä ei myöskään juoda veden kanssa, joskus viskiä (baarissa) tilatessa kun baarimikko kysyy että "otatko veden kanssa?", tulee se sama hölmistynyt facepalm-olo jonka saan subwayssä pyytäessäni subiini kaikki kasvikset ja silti saan kysymyksen "tuleeks nää jalopeenot kans?" Usein saman kysymyksen saa toki myös oliiveista ja paprikasta. Noh, toisaalta olen kuullut monen muun asiakkaan vastaavan ensin "kaikki" ja sitten kun kysytään että "tuleeko tämä ja tämä kanssa?", vastaus onkin että "joo ei sitä!"
Viskiä voi juoda monella tavalla mutta vain minun tapani on oikea! ;D Niin ja viski ei todellakaan ole mikään siemailujuoma (tämä ei ole mielipide vaan fakta.)

Ihmiset.

Ah, niin... sikarit... ehkä aika kultaa muistot mutta muistan joskus monta vuotta sitten maistaneeni jotain cherry & vanilla pikkusikareita ja pidin mausta kovasti ja tietenkin myös se TJ0-sikari, josta en muista muuta kuin ison koon, oli omalla tavallaan erinomainen...  ;D
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

mohla

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - syyskuu 11, 2010, 00:24:05 ap
Halvan ryyppyviskin voi pistää pakkaseen ja nauttia jääkylmänä niin ei edes alkoholi tunnu. Jos on vähäkään parempaa viskiä ja sitä juodaan "kunnolla" niin se on tietenkin huoneenlämpöistä. Viskiä ei myöskään juoda veden kanssa, joskus viskiä (baarissa) tilatessa kun baarimikko kysyy että "otatko veden kanssa?", tulee se sama hölmistynyt facepalm-olo jonka saan subwayssä pyytäessäni subiini kaikki kasvikset ja silti saan kysymyksen "tuleeks nää jalopeenot kans?" Usein saman kysymyksen saa toki myös oliiveista ja paprikasta. Noh, toisaalta olen kuullut monen muun asiakkaan vastaavan ensin "kaikki" ja sitten kun kysytään että "tuleeko tämä ja tämä kanssa?", vastaus onkin että "joo ei sitä!"
Viskiä voi juoda monella tavalla mutta vain minun tapani on oikea! ;D Niin ja viski ei todellakaan ole mikään siemailujuoma (tämä ei ole mielipide vaan fakta.)


Viskiä voi ryypätä, juoda ja maistella. Ryyppäämiseenkään en sitä pakastaisi ja nauttisi jääkylmänä. Huoneenlämpöisenä sitä voi ryypätä ja juodakin sitten tarpeen mukaan. Hah, eipä ole hetkeen tullut koettua sitä viskikännin jälkeistä aamua, kun pelkkästä vesilasista tuntuu nousevan uudestaan päähän. ;D

Viskejä maistellessa ja nautiskellessa makujen kirjosta pidän lähes huoneenlämpöistä vesilasia ihan hyvänä viskin vierustoverina. Viskiä ensin suorana, vesihörppy väliin ja sitten kokeeksi viski tilkalla vettä. Vesitilkka "räjäyttää" mielestäni viskistä makuja auki, joten suosin sitä varsinkin yli 40% viskien kanssa. Mutta kukin tyylillään ja miten se mustin munien nuolenta menikään. ;D

OT. Mua on jo hetken hymyilyttänyt nää moniin baareihin rantautuneet extra cold -hanat. Saat sen miltään maistuvan kaljan hanasta siis vielä vähemmällä maulla, kun se on kielen turruttavan kylmää. Iisalmessa otin kerran tälläisestä kylmästä hanasta Sandelsia ja baarin neitokainen kaatoi sen vielä "pakastinhuurteiseen" tuoppiin, jonka otti jostain jääkaapin tapaisesta. Noh, tuoppihan paljastui kädessä hiekkapuhalletuksi tms. eikä miksikään pakkashileiseksi. ;D Noh, janojuomanahan kylmä kalja on paras. Mutta extra cold Guinness on kyllä silkkaa makujen haaskuuta.... ;D

Minbaari

Parasta konjakkia mitä olen maistanut on ollut Rémy Martinin XO. Joskus haluan maistaa kyllä Louis kolmattatoista.. Ennen kuolemaa ainakin! Paras viski on vielä maistamatta, tai no, ehkä tähän astisista paras on ollut 18 vuotta vanha Macallan.. Melkoista herkkua sanoisin.

Ja sikari jonka nimeä en muista, mutta ostin sen aikoinaan Tallinan raatihuoneen torilla sijaitsevasta sikarikaupasta. Se oli lähes musta väriltään, paksu luodin muotoinen, semmoinen kersanttisikari. Hemmetti kun oli hyvä.
#816

Hombre

Nuo whiskyt, mitä itse juon vaativat nauttimisen kuivana. Jäitä en laita oikeastaan muuhun kuin limedrinksuihin.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

wille

Laphroaig toimii myös täällä. Sikareita tulee varsin harvoin pöhäyteltyä. Backwoodsit on ihan jees. Ne siinä pahvipussissa. Maku on okei ja niissä on jotenkin vaan hyvä fiilis.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Larski

Omat viskikokemukset rajottuu lähinnä alkon halvimpiin skotteihin ja irkkujen kohdalla Jamesoniin, Powersiin ja Paddyyn. Tuo Paddy on kyllä ehdottomasti paras mitä oon ikänä maistanu. Loistavan hedelmäinen ja pehmeä.

Macex

Lainaus käyttäjältä: Larski - syyskuu 11, 2010, 11:08:06 ap
Omat viskikokemukset rajottuu lähinnä alkon halvimpiin skotteihin ja irkkujen kohdalla Jamesoniin, Powersiin ja Paddyyn. Tuo Paddy on kyllä ehdottomasti paras mitä oon ikänä maistanu. Loistavan hedelmäinen ja pehmeä.
Oma suosikki wiskeistä lienee Bushmills Black Bush. Jos pitää sekoittaa johonkin, niin ehdottomasti joku halpa bourbon esim. Jim Beam jne.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Quini