huhtikuu 18, 2024, 06:19:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvukautiset terveiset

Aloittaja Everkistus, huhtikuu 24, 2015, 13:52:24 ip

« edellinen - seuraava »

Everkistus

Heipä hei,

Mitäpäs tähänkin kirjoittelisi, aletaan vaikka perusteista. Olen opiskelija Kuopiosta, Itä-Suomen yliopistosta. Chileistä on nyt toinen kausi menossa, innostus lähti liikkeelle lähikaupan pihalta ostetusta Aji Cristalista ja nyt noita taimia onkin ikkunalaudat (eteläikkunat vielä) täynnä. Puutarhatouhuilu on kyllä tuttua jo lapsuudesta asti, puutarhurin koulutuksen saanen isäni seurassa olen mönkinyt mullassa jo pienestä asti. Erityisesti kasvinjalostus ja risteyttämiset kiinnostavat.

Muita kiinnostuksen kohteita ovatkin puutyöt, pelailu (niin lautapelejä kuin tietokoneellakin) ja hifilaitteiden kanssa ronklaaminen. Useammat kaiuttimet on tullut rakennettua, hifiharrastajien sivuilla olen samalla nimimerkillä vaikka en siellä juurikaan kirjoittele, enemmänkin englanninkielisillä foorumeilla. Tämän vuoden satokausi alkoi istutuksilla 1.3 itse rakennetun ledinauhakasvivalon alla, nyt kasvamassa on:

5x Sitruunan taimia
5x Aji Cristal
1x Trepadeira do Werner
1x Biquinho
2x Gaucho F? (Jani M. ystävällisesti lahjoittamia)

-Everkistus

PS. Jos joku Kuopiossa/lähialueella haluaa vaihtaa sitruunan taimen johonkin chilin taimeen / siemeniin, laittakaa viestiä. Laitan myöhemmin tästä vielä postia tuonne toriinkin. Nuo sattuivat itämään vähän turhankin hyvin :D

Tu0m0

Tervetuloa!! Miten onnistuinkin lukemaan, että kivikautiset terveiset :D :D  Hyvää kasvukautta sinulle ;)
~Jos mä vaan tän enää istutan~

deltron

Itse taas luin nimimerkin "everkRistus"  ;D

Mutta tosiaan, tervetuloa ja sadokasta kasvukautta!

0lli

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Everkistus

Lainaus käyttäjältä: Tu0m0 - huhtikuu 24, 2015, 15:19:33 ip
Tervetuloa!! Miten onnistuinkin lukemaan, että kivikautiset terveiset :D :D  Hyvää kasvukautta sinulle ;)

Kiitoksia, toivottavasti chilit kasvavat Kuopion kivikautisista oloista huolimatta  ;)

Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 24, 2015, 15:37:22 ip
Itse taas luin nimimerkin "everkRistus"  ;D

Tuo on yllättävän yleistä :D

Hegezi

Meikäläinenkin harrastaa sivutoimisena opiskelua chilihulluuden kupeessa Kuopion puolella, ja saattaapi olla mahdollista että omistan muutaman ylimääräisen taimenkin. Voitaisiin vissiin vaihdella, voisin ihan huvin vuoksi sitruksenkin ottaa kasvamaan. Laitteletko viestiä?

TheTäti

Myös meikä voisi vaihtaa yhden chilin taimen (Aji rojo) sitrukseen. Mistä nuo sitruunan siemenet olleet lähtöisin ? 🌿 jos kiinnostaa laita viestiä.
PS. Pitäisiköhän perustaa UEFin sisäinen chilipiiri, meitä taitaa olla nyt ainakin kolme, jotka työskentelevät siellä.
😉 ps2 UEF on = Itä-Suomen yliopisto

Everkistus

Hei, pistin teille kummallekin viestiä. Tuo UEF:in sisäinen piiri on kyllä hauska idea, luulisin että ihan Kuopion kampuksellakin + KYS & AIV-instituutista löytyy jo melko paljon chiliharrastajia

Toby

Tervetuloa joukkoon, kivat lajikkeet sulla! Ja sitruunaakin löytyy :D
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.