toukokuu 14, 2024, 10:12:02 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Torakka: 2012 kausi

Aloittaja Torakka, helmikuu 07, 2012, 19:09:56 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

Lainaus käyttäjältä: Lillen - elokuu 05, 2012, 14:54:55 ip
Tuo mysteeri on ilmeisesti Chinense ja vakuittaa joltain Trinidad Scorpionilta tai 7Podilta...

Hienosti menee!  :)


itse käännyn scorpparin puoleen koska tuo mun 7pod tekee hieman erinäköisiä podeja. 7podi siis tekee jo podin alkuvaiheessa ryppyjä mutta, tuo mysteeri kasvattaa ensiksi sileän podin ja rypyt alkavat tulla sitä mukaan näkyviin un podille tulee kokoa.

Eric Sour

Lainaus käyttäjältä: Torakka - heinäkuu 06, 2012, 22:10:10 ip
chinese pot chili ongelma ei taida pot chili olla pot chili oleskaan?
ITSE kasvi

eric sourilta saadusta podista otin siidut ja niistä tuo on kasvanut?


Moro.

Huomasinpahan tämänkin kun pitkästä aikaa kerkisin foorumia lueskelemaan.. Tuo ei kyllä todellakaan ole CPC, vaan joku ihan muu. Muistatko minkälainen podi oli, jonka sinulle annoin? CPC on todella pienikokoinen annuumi, jossa n. 1-2 cm. pitkät suipot podit. Vähän kuin vaikkapa Trinidad bush, mutta vielä kompaktimpi.

E.S.

Torakka

Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - elokuu 05, 2012, 22:52:00 ip
Lainaus käyttäjältä: Torakka - heinäkuu 06, 2012, 22:10:10 ip
chinese pot chili ongelma ei taida pot chili olla pot chili oleskaan?
ITSE kasvi

eric sourilta saadusta podista otin siidut ja niistä tuo on kasvanut?


Moro.

Huomasinpahan tämänkin kun pitkästä aikaa kerkisin foorumia lueskelemaan.. Tuo ei kyllä todellakaan ole CPC, vaan joku ihan muu. Muistatko minkälainen podi oli, jonka sinulle annoin? CPC on todella pienikokoinen annuumi, jossa n. 1-2 cm. pitkät suipot podit. Vähän kuin vaikkapa Trinidad bush, mutta vielä kompaktimpi.

E.S.


juu olivat siidut sellaisesta mini podista ja yksi potchili on tuloillaan sun siiduista alkoi juuri kukkimaan. Mutta luulen että tuo kasvi on joku mikä on mennyt sekaisin jossain idätys vaiheessa... veikkailen aji bananaksi tai joksikin kun sellaisiakin kasvaa :D MUtta sun chinese pot chilin siiduista on yks varman pot chili nut nupulla :)

Torakka

7podista otin tänään mini podin ja tuossa podissa on selvästi tollanen kärki jota ei tuossa epäilemässäni TrinidadScorpionMorugassa ole

Torakka

elokuu 09, 2012, 13:09:36 ip #64 Viimeisin muokkaus: elokuu 09, 2012, 16:30:20 ip käyttäjältä Torakka
nyt kun syssy alkaa tulee ja sadonkorjuuta tapahtuu joka päivä. niin pistän nyt pari kuvaa.
Aji cristallia kuivana 11G noin 50kpl pikkurillin pitusia mini podeja kuivasin uunissa 42-46c(digimittarilla katsoin lämmöt ja hälytys oli päällä 50c ja se ei hälyttänyt) lämmössä 16H


Epäiltyä trinidad scorppionia. En tiedä gramma määrää mutta mukavastihan tosta saa tappavaa jauhetta. Siemeniä otin isoimmista podeista.
YV:tä saa laittaa voin luovuttaa nuo epäillyt trinidad scorppioni siidut jollekin joka haluaa testata että olisiko tämä scorppari.


Kahvi mylly pitäisi ostaa jotta saan tehtyä jauhetta näistä.


Edit:korjattu kuvat oikein päin ja toka kuvakin näkyy nyt.

LupeKani

Tartteeko sitä jauhaa välttämättä? Itse ole käyttänyt kuivatut chilit enemmänkin käsipelillä pienennettyinä eli puristelee pussissa niin pieneksi kuin saa, toki hanskojen kanssa tai ihan suljetun pussin päältä. Jotenkin tuntuu, että maku säilyy paremmin.

Torakka

Lainaus käyttäjältä: LupeKani - elokuu 10, 2012, 12:44:55 ip
Tartteeko sitä jauhaa välttämättä? Itse ole käyttänyt kuivatut chilit enemmänkin käsipelillä pienennettyinä eli puristelee pussissa niin pieneksi kuin saa, toki hanskojen kanssa tai ihan suljetun pussin päältä. Jotenkin tuntuu, että maku säilyy paremmin.

kyllähän osasta satoa tulee NS: "lastua" mutta osan haluan myös jauheeksi ja jotain ehkä menee säilöntäänkin, ellei tää kausi ny tökkää jo tähän kylmään säähän.

Torakka

onneks kausi alkaa olla viimeistä silausta vaille paketissa koska tarkastelin tänään kasveja ja aika monessa oli reikäisiä lehtiä? Aloin tutkailla tarkemmin ja KIRVOJAHAN sieltä löytyi. 7podin otin sisälle kun näyttäisi olevan kirvaton ja se on niin komeassa kunnossa koko kasvi että en raaski sitä kaaattaa joten seven pod suuntaa suoraan kolmannelle kasvukaudelleen ensi kesään :) nyt odottelen että loput podit valmistuvat parveke kasveista ja saavat tuta silputuksi joutumisen. Fataliilta pitäisi tulla siidut tänään tai huomenna :) sitten jostain muualta tilata vielä muutamia puutuvia lajikeita.

Torakka

Irckin puolla ehdin jo avautua pihlajasta joka tuo kirvoja parvekeelle ja blockkaa näkymän,5minuuttia avautumiseni jälkeen kuin tilauksesta katoin kinka pihlaja rojahti maahan.


Torakka

Mun osalta kausi aika lailla pulkassa. aamu röökiä poltellessa huomasin taas 4 kasvissa kirvoja aivan per...leesti. no ajattelin että kausi on muutenkin jo ehtoon puolla joten kasvit poikki ja pinoon. rapia kilo tuli kertätty raakileita pois ja muutama kypsä.


tässä sitten ois. Vasemalta oikeilla: 45er pepper king, lemondrop, jalastar,7pod,Aji banana, ja yläpuolella vasemalta oikealle:Aji cristal ja Aji Golden.


Kasvamaan jöi chinese pot chili, epäilty trinidad moruga, aji finland,ramiro, ja tietysti yli vuotinen 7pod