toukokuu 14, 2024, 21:53:50 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Peito De Moca (Chinese?)

Aloittaja ottoboi, marraskuu 03, 2009, 21:40:03 ip

« edellinen - seuraava »

ottoboi

Kyseisen kasvin taimen omistan, ja siina on satoja nuppuja, ei vielä kukkia. Olen melko varma, että kyseessä on chinese, mutta myös baccaa on veikattu. Mutta nyt asiaan, onko kukaan kasvattanut kyseistä kasvia, minkälainen maku, polte, hedelmän ulkonäkö ymsyms...??
Muutaman päivän päästä varmaa ekat nuput aukee, sittenhän ton lajikkeen pitäis selvitä..

jeQQ

C. Chinense on, polte 7-8 <= Nuo tiedot sitten suoraan Fassen siemenpussista. ;)

ottoboi


ottoboi

Nyt on ekat kukat ilmestyneet puskaan, ja chineseksi se nyt sitten aivan varmasti varmistui :) pienet valkoiset kellomaiset kukat

karis

Itselläni tuo oli täysin tuleton. Mistähän voisi moinen johtua?

kuartsi

Lainaus käyttäjältä: karis - marraskuu 09, 2009, 13:08:23 ip
Itselläni tuo oli täysin tuleton. Mistähän voisi moinen johtua?

Sama homma meikällä. Poditkaan eivät olleet lainkaan samannäkösiä mitä esim. fataliin sivuilla näyttäisi olevan. Liekö mennyt siemenet sekaisin?  ???

jeQQ

Jos tuntuu ihan eri kasvilta, niin kannattaa konsultoida suoraan fasselle asiasta..

Ja jos ei ole syönyt kuin yhden, ehkä muutaman, tulettoman niin kannattaa odottaa parempaa satoa, usein löytyy paljonkin tulisuusheittoja, varsinkin ensimmäisissä pal(k?)oissa.

karis

Onhan noita maisteltu useampi muttei ole viellä poltetta ilmaantunut. Pitääpä maistaa taas viikonloppuna :P

bittipippuri


jeQQ

Lainaus käyttäjältä: karis - marraskuu 10, 2009, 22:02:38 ip
Onhan noita maisteltu useampi muttei ole viellä poltetta ilmaantunut. Pitääpä maistaa taas viikonloppuna :P


Onko ollut varmasti kypsä? :) Mitenkäs ravinnepuoli, eli lannoitus?

karis

On kyllä ihan kypsiä ollut ja lannoitustakin saaneet. En tiedä sitten mikä ihme tossa on kun ei maistu hernettä kummemmalle :P

Rankkapanda

Itsellä ollut kasvamassa ja nopein lajikkeeni tähän mennessä. Mitäköhän tuossa meni, 20-25 päivää podin muodostumisesta kypsymiseen. En ole vielä maistanut, mutta ensi viikolla pyrin maistamaankin. Kaunis lajike ainakin.

Viheriäinen

Onko kenelläkään kokemusta näiden idättämisestä lähiajoilta? Olen nyt toista kautta yrittämässä idättää näitä, eikä vielä yksikään siemen ole itänyt. Olen yrittänyt lukuisia kertoja idätystä mullassa, kivivillassa ja zen growssa. Ovatko nämä oikeasti näin vaikeita?

ChiliSiili

Itsellän ei ole kokemusta kyseisestä lajikkeesta, muuta kuin tökkäsin kivivillaan 1.1.2015. Kerron kuinka käy omille siemenille ja odotan muiden kokemuksia.
ChiliSiilin kasvatuksia ja muuta elämää voi kurkkia: http://chilisiili.blogspot.fi/

Hornet

Ei aiempaa kokemusta, nyt on 31.12 laitettu kivivillaan, vielä ei näy häntiä.

ChiliTard

Vuosi sitten moista yritin saada itämään, ei itäny ykskään siemen (fataliilta olivat).

bluesman

 Mulla oli viime kauden nopein itäjä. Olisko 4 tai 5 vrk mennyt. Kovalevyn hajottua nuokin tiedot ovat oman muistin varassa. Muistaakseni.
Löytyy n. 50g Peito de mocan siemeniä. Yv:tä kehiin niin lähetän 100kpl joka vinkujalle.


Hegezi

Oliko bluesman teikäläisen mielestä minkä makuinen? Mulla saattas tähän kädestä irronneeseen lapaseen vielä yks chinense sopia.

Viheriäinen

Kävin omat pari kuukautta muhineet siemeneni tonkimassa ylös, puukotin reunan pois ja pistin yöksi lautalle. Nyt sieltä kasvaa häntä! Samoin kävi C. galapagoenseillekin. Ihme temppu, mutta toimii.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Hegezi - tammikuu 05, 2015, 13:16:37 ip
Oliko bluesman teikäläisen mielestä minkä makuinen? Mulla saattas tähän kädestä irronneeseen lapaseen vielä yks chinense sopia.


PdM on melko varmasti sama kuin Chupetinho ja maistuu suht aromikkaalle joskaan ei nyt aivan hedelmäiselle chinenselle. Olen käyttänyt tuoreena jolloin toimii jos ei halua liian vahvaa ja etenkin jauheena oiken mainio. Lähetä yv:llä osoitteesi.