maaliskuu 28, 2024, 11:02:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tepinkapsikuumi 2018

Aloittaja TepinKapsikuumi, joulukuu 11, 2017, 20:46:14 ip

« edellinen - seuraava »

TepinKapsikuumi

huhtikuu 30, 2018, 22:37:28 ip #40 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 30, 2018, 23:13:14 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Hienosti pelaa lämmitys 1,8kW:iin jouduin toissayönä nostamaan tosin tehot että piti paremmin asetusarvon.
Viime yönä vanha sotaratsu vm. 2008/2009 vuodenvaihteessa idätetty Tepin vietti jo yönsä kasvihuoneessa. Tänään kävin hakemassa kolmannen automaattiavaajan ikkunaan ja varjostusverkkoa jos vaikka saisi jopa huomenna  siirrettyä rocotot vesiviljelyssä kasvariin.

TepinKapsikuumi

Nyt on kasvihuoneessa elämää. 6 tomaattia, 5 rocotoa (4 NFT:ssä), 1 Tepin, Ranskalainen rakuuna ja molemmat Hazaine sladkiitkin selvisivät talvesta.  Hyvä tästä tulee...

sorrii

Onko mielestäsi varjostusverkko tarpeen rocotoille?
Mulla ovat kasvaneet keskellä peltoa taivasalla ja viihtyneet oikein hyvin. Kasvihuoneessa oon kokeillut kerran, eikä tullut yhtäkään hedelmää: Kasvoivat vaan perkeleesti ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

miiksuli

Lainaus käyttäjältä: sorrii - toukokuu 01, 2018, 21:40:29 ip
Onko mielestäsi varjostusverkko tarpeen rocotoille?
Mulla ovat kasvaneet keskellä peltoa taivasalla ja viihtyneet oikein hyvin. Kasvihuoneessa oon kokeillut kerran, eikä tullut yhtäkään hedelmää: Kasvoivat vaan perkeleesti ...

Menihän mullakin bhut jolokian kanssa pari vuotta. Tosiaan ongelma tais olla juuri valo eikä niinkään muut ongelmat pahemmin. Kokeilitko vaihtaa NPK arvoja? Nyt kun ite boostannu magnesiumilla, fosforilla, kaliumilla, kalsiumilla, jodilla ja natriumilla niin villiintynyt vaan sadon tuotto. Mahdolliesti pelkkä natrium yhdistettynä typpeen oikeissa määrissä parantaa sadontuottoa yli kymmenellä prosentilla. Vaikka on pilvisiä säitä ollu tässä monta päivää putkeen niin mun tuhnu LEDeillä ja pilvisiellä auringolla eteläikkunalla marjojen kasvu ja muu kasvu ollu ihan kelpoa.

LainausN together with sodium humate 3 weeks after planting resulted in a statistically significant increase in pepper yield by 13.6% at a concomitant significant
reduction of nitrate content in pepper fruits by 12% and increase in vitamin C content by 28.6%.


https://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/67320.pdf

TepinKapsikuumi

toukokuu 01, 2018, 22:42:43 ip #44 Viimeisin muokkaus: toukokuu 01, 2018, 22:44:41 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Lainaus käyttäjältä: sorrii - toukokuu 01, 2018, 21:40:29 ip
Onko mielestäsi varjostusverkko tarpeen rocotoille?
Mulla ovat kasvaneet keskellä peltoa taivasalla ja viihtyneet oikein hyvin. Kasvihuoneessa oon kokeillut kerran, eikä tullut yhtäkään hedelmää: Kasvoivat vaan perkeleesti ...

Kyllä mä varjostuksen laitoin kasvihuoneen itä ja eteläseinille. Ihan varmuuden vuoksi. Viime vuonna mulla ei ollut kuin turpopube mullassa kasvarissa ja hyvin se viihty ja teki hedelmiä. Ainoastaan sadon kypsymisen kannssa oli vähä ongelmaa kun kesä oli mikä oli ja alkukesä meni kasvaria kasatessa. Tänä vuonna olen ainakin ajoissa. Hyvin toimii tuo Biogreen Thermo 2/ Phoenix-combo..Phoenixin oma termostaatti säädetty pitämään maksimilämpöä ja Thermolla vaan antaa sille käynnistysluvan. Laitoin nyt 15 astetta kun tomaatitkin on siellä.

TepinKapsikuumi

"Ellen näillä voittanut niin sitten hävisin..".
Nyt on kaikki vesiviljelykset siirretty. Ylikasvaneet taimet saksittu ja laitelttu EBB:hin.
Ensimmäinen vesiviljelyvuosi kasvarissa alkakoon. Oppia ainakin tulossa.
(On mulla muutama hätävarakasvi mullassa jos ei onnistu.)


TepinKapsikuumi

Kasvarissa ollaa vähän oltu odottavalla kannalla chilien ja varsinki rocotojen kanssa. Jouduin saksimaan kovasti ja juuriakin meni poikki (EBB->NFT) taisi siirto olla shokki muutenkin niin nyt vasta on uutta kasvua tulossa. Ehkä ne kerkeävät vielä.
Chinensetkin kärsivät siirroista mutta niissä on enemmän uutta oksaa jo. JOS tämä vesiviljely kasvarissa minut vakuuttaa niin kyllä taimikasvatukset alkavat PALJON myöhemmin kuin nyt joulukuussa aloitetut.
Mullassa oleva HYL tekee ensimmäistä podia. Multataimien kasvu oli paljon rauhallisempaa kuin vesiviljelysten ja tässä kohtaa multakasvi ehtiikin tekemään sen ensimmäisen podinsa ennen yhtäkään vesiviljelykasvia(multakasveja ei tarvinut leikata, eikä juuria katkoa).
Kyse on vahvasti ajoituksesta jonka failasin.

Tomaatit jo varovasti kukkivat.
Viiniköynnöksillä on vauhti päällä.
Inkiväärit on hitaasti mutta ilmeisen varmasti alkaneet tehdä lehtiä.
Kuvia joskus kun on jotain kivaa nähtävää.

TepinKapsikuumi

Päivitystä pitkästä aikaa. (Massiivinen kuvapäivitys.)
Yleiskuva ovilta.



Viiniköynnökset, Tepin, inkivääri rakuuna ja tomaatti



Peach Bhut Jolokia



HYL



Rocoto Riesen mullassa



Sama NFT:ssä



Note to myself (EBB Chinenset)



Ja sitten vähän muutakin chilien kylkeen...

Taiwan Goddess tomaatit venyy.



Olen päärynä.



Karhunvadelma.



Mansikkaa.



Ja lopuksi suut makiaks valkosipulilla..




terppana

Wau! Hienosti järjestyksessä ja hyvässä kasvussa :) Toivotaan hyvää satokautta sinnekin!  8)

TepinKapsikuumi

Laiska päivittää viimein.

Yleiskuva ovelta.



Carolina Reapereita tulee.



Peach Bhut Jolokia on hyvänoloinen chinense.



Rocotojen kasvatus nft:ssä ei sadontuotannon kannalta vielä ollut menestys. Vihreetä kasvua valtavasti ja kukkiakin mutta syystä X kukat tippuilee ja raakileitakin. Liekö liian kuuma kahdesta puhaltimesta ja kolmesta avautuvasta ikkunasta ja avatuista ovista huolimatta vai onko mulla tosiaan liian vahvat micro mato litkut niille.

Rocoto Riesen turpoaa..



Tänä vuonna 10v synttäreitään juhliva Tepin satoilee



HYL on kyllä satoisa ja sopivan tulinen. Ehdottoman suositeltava.




Nagastakin tulee ihan kivasti satoa.



Toisen vuoden viiniköynnökset kasvaa kivasti mutteivät vielä kukkineet. Nyt sitten pitäisi osata leikata ne oikein ja oikeaan aikaan.







TepinKapsikuumi

Laitetaans pari yleiskuvaa. HYL:ia ja Carolina Reaperia on korjattu kuivuriin. Sato tulee olemaan itselle vähintäänkin riittävä. Rieseneitä toivottavasti ehtii kypsymäänkin, mutta yleensäottaen rocotojen kanssa epäonnistuin vielä tuntemattomasta syystä. Oisko ollu liian kuumat olot?


Nagaa, HYL:ia ja H.St Bartsia samassa EBB:ssä.


Peach Bhut Jolokia satoaa kivasti. Tänään jo yhtä vihreää maistelin ja kyllähän siinäkin jo potkua alkaa olla. Jauheeksi menee.




TepinKapsikuumi

Syksy tulee ja satoa on jauhettu purkkeihin. Hyvä kausi. Näitä murkuloita saa vielä odotella kypsyvän.

Rocoto Riesen


Nagaa



Peach Bhut Jolokia



Carolina Reaper



Pian 10v synttäreitään viettävä Chilltepin






Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - syyskuu 11, 2018, 11:37:34 apRocoto Riesen

Komea mötkäle. Kolme senttiä isompi kuin minun kansainvälisessä kasvatuskilpailussa menestynyt punainen Riesen 2010. http://chilivaari.blogspot.com/2010/10/varia-syksyyn_20.html

Olen minäkin tuon jälkeen saanut suurempia.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 11, 2018, 12:29:44 ip
Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - syyskuu 11, 2018, 11:37:34 apRocoto Riesen

Komea mötkäle. Kolme senttiä isompi kuin minun kansainvälisessä kasvatuskilpailussa menestynyt punainen Riesen 2010. http://chilivaari.blogspot.com/2010/10/varia-syksyyn_20.html

Olen minäkin tuon jälkeen saanut suurempia.


Selkeästi suurin nopeahkosti silmäiltynä tämä yksilö. On sielllä kasvavia vielä, mutta eivät varmaankaa ehdi kypsiksi, riippuen kuinka kauan raaskin lämmitellä

TepinKapsikuumi

Kasvihuoneesta on chinenset raksittu pois ja ovat nyt kuvan mukaisessa  muodossa. n. 2,5 litraa tuli jauheita ja jotain löytyy pakastimesta.
Kasvihuoneessa on yhä Riesenit ja Manzano Orange. Lämppärin termostaatti on asetettu pitämään +5 astetta ja NFT:ssä kiertää pelkkä GHE:n Ripen liemi. Saa nähdä saanko nuo vielä kypsymään edes alustavasti ennen sisälletuontia. Niitä molluskoita kun vielä aika mukavasti siellä roikkuu.



Kaiken kaikkiaan hyvä satovuosi. Ensi vuonna ei liene tarvetta kasvatella näitä supertulisia.