maaliskuu 29, 2024, 07:33:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Passiflora Mollisima "The Banana Passion Fruit"

Aloittaja Miquel, helmikuu 12, 2013, 16:41:40 ip

« edellinen - seuraava »

jewe

Ei ole kyllä mennyt oikein putkeen näitten passionien kanssa. Mollisiman koko maanpäällinen kasvusto tuhoutui maaliskuun alkupuolella, mutta nopeasti kasvi on kuitenkin elpynyt kun saanut kasvaa kasvihuoneessa.

bluesman



Mun pienokainen pääsi vasta nyt NFT:hen. Tai oikeastaan kaksi. pienempi ei näy kuvassa.
Aion sijoittaa kasvit ulos sittenkun hallanvaara on poistunut. Vaikkei siitä  nyt aivan varma voi Suomen kesässä koskaan voi olla.
Vaikuttaisi vahvasti siltä että kasvuolosuhdeoptimi  on melko sama kuin C.pubescenseilla. Viimeksi kasvattamani yksilöt alkoivat kukkia vasta lokakuussa ilmojen viilennyttyä. Samoin kasvu  kiihtyi kun lämpötila ei noussut yli +35C:n.

P.edulis kiipeilee vielä autotallin katossa ja lonkerot lienevät yli neljän metrin.

jewe

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 25, 2016, 23:17:24 ip

Mun pienokainen pääsi vasta nyt NFT:hen. Tai oikeastaan kaksi. pienempi ei näy kuvassa.
Aion sijoittaa kasvit ulos sittenkun hallanvaara on poistunut. Vaikkei siitä  nyt aivan varma voi Suomen kesässä koskaan voi olla.
Vaikuttaisi vahvasti siltä että kasvuolosuhdeoptimi  on melko sama kuin C.pubescenseilla. Viimeksi kasvattamani yksilöt alkoivat kukkia vasta lokakuussa ilmojen viilennyttyä. Samoin kasvu  kiihtyi kun lämpötila ei noussut yli +35C:n.

P.edulis kiipeilee vielä autotallin katossa ja lonkerot lienevät yli neljän metrin.


Mun kasvihuoneessa ei sentään ole ihan noin hurjia lämpötiloja, mutta pitää katsella passionille paikka ulkoa kesällä kun olen saanut kasviin vähän lisää kokoa. Kasvihuoneessa ei tulisi tila ja valokaan riittämään kaikille kasveille. Mulla on molemmat passionit tavallisessa turpeessa joten jäävät äkkiä jälkeen sun NFT-kasveista.
Valoisa ja aurinkoinen paikka lienee ulkona kuitenkin paras Molissimallekin ?

bluesman



14.5.2014.  Kaksi P.mollissimaa ulkona NFT:ssä. Onhan ainakin valoa.



31.7.2014



22.10.2014. Kukki kovasti vaan eipä tullut hedelmiä. Yritetään uudestaan.

bluesman











Autotallista löytyi tällainen mörkö. Laitoin mollissimaketjuun jos passaa. Ei tartte uutta ketjua avata. Passiflora edulis 5,5m omasta hedelmästä otetusta siemenestä peräisin.
Vaatii hiukka tekniikkaa jotta saa siirrettyä Keravalta Bluesfarmille. Oma lukunsa on sitten paketin purku ja tarttumakärhien irroittelu ja oksien levittely siististi kasvia vahingoittamatta. Huomioikaa olematon juurimassa kasvin kokoon nähden.

bluesman

 Passion kukkii. Nuppuja runsaasti. Lehdet ovat kloroottisennäköisiä mutta ei näköjään haittaa.






bluesman



Passion kukkii melko hyvin. N.25 kukkaa yhtaikaa avoinna eri puolilla kasvia ja pölyttäjiä pörrää.

Michilin

Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!


Michilin

Ehtikö nuo bluesmanin kuvassa olleet hedelmänalut?
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!