toukokuu 13, 2024, 19:51:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mistä tuoretta chiliä kymenlaaksossa

Aloittaja ake, joulukuu 14, 2014, 13:43:05 ip

« edellinen - seuraava »

ake

Löytyykö kymenlaaksosta mistään paikkaa että mistä saisi hankittua tuoretta chiliä.? (ei pakastettua)

wille

Marketeissahan niitä on. Piispanhattua, Jalapeñoa, Habaneroa ja tietysti punaisia hollantilaisia.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

ake

Olen yritanyt katsoa mutta en ole nähnyt muita kuin erivärisiä paprikoira ja jalopenoja. Ne ei kiinnosta kun ovat liian laimeita.
Vinkkejä kaipaisin

0lli

Hankit siemeniä ja alat kasvattamaan? :) Joo eihän se tällä hetkellä auta, mutta on se mukavaa kun täsmälleen tietää mikä lajike ja saa takuulla tuoretta, vielä jos jonkinlaisen valaisimen hommaat niin satoa tulee ympäri vuoden :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

ake

Kyllä tarkoitus on alkaa itse kasvattamaan, mutta se ei auta nyt kun halulaisi syödä niitä

wille

joulukuu 14, 2014, 15:40:14 ip #5 Viimeisin muokkaus: joulukuu 14, 2014, 15:42:42 ip käyttäjältä wille
Lainaus käyttäjältä: ake - joulukuu 14, 2014, 15:23:17 ip
Olen yritanyt katsoa mutta en ole nähnyt muita kuin erivärisiä paprikoira ja jalopenoja. Ne ei kiinnosta kun ovat liian laimeita.
Vinkkejä kaipaisin


Pitää yrittää kovemmin.

Kouvolan Prisma.
Kouvolan Citymarket.

Noista molemmista löytyy. Myös habaneroja jotka eivät ole niin laimeita. Surkean makuisia jos itsekasvatettuihin vertaa, mutta hätä ei lue lakia.

PS. Jalapeño
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: ake - joulukuu 14, 2014, 15:36:55 ip
Kyllä tarkoitus on alkaa itse kasvattamaan, mutta se ei auta nyt kun halulaisi syödä niitä


http://heinanpuutarha.fi/tuotteet/

Tuolla on maininta "Morjens. Tuore chilikauppa on tältä kaudelta taas ohi. Kiitän kaikkia asiakkaita tulisesti." Mutta säilykkeenä löytyy ilmeisesti, kannattaa soittaa ja kysyä. Kotimaisilla kasvattajilla kun tämä talvi vähän rajoittaa tuoreiden tarjontaa  ::)

ake

Habaneroa löytyi Kotkan Prismasta, ei ollut vielä päässyt 'laimentumaan'. :)
Kiitos kaikille vastanneille!