maaliskuu 29, 2024, 06:51:34 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bonchikilpailu 2014 - Ilmoittautuminen ja keskustelu

Aloittaja Feint, lokakuu 06, 2013, 14:04:53 ip

« edellinen - seuraava »

PP

Lainaus käyttäjältä: Feint - syyskuu 03, 2014, 10:05:25 ap
Rhombossa on voittajan vikaa. Erikoinen muoto ja valtava määrä oksia, jotain mustaa magiaa tossa on selvästi käytetty  >:(


Mustahan se pj:n NFT on. :)

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Feint - syyskuu 03, 2014, 10:05:25 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 02, 2014, 19:27:01 ip
Leikkelin taas oksia ja juuria ja siirsin pieniin astioihin. Ruukut saattavat vielä muuttua ja etenkin Rhomboideumia leikkaan vielä lisää syksymmällä.

Kuvia kilpailutopicissa.


Rhombossa on voittajan vikaa. Erikoinen muoto ja valtava määrä oksia, jotain mustaa magiaa tossa on selvästi käytetty  >:(


Niinkuin PP totesi, mustaa NFT:tä. Ja tietysti muutama kilowattitunti sähköäkin.
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - joulukuu 13, 2013, 00:39:43 ap

C. Rhomboideum on alusta asti bonchiainesta! Varkaita puskee ledien alla, vaikka mittaa on tuskin 5cm!


Lainaus käyttäjältä: jaolsten - tammikuu 03, 2014, 14:12:10 ip


Bonchi-kisan Rhomboideum on ihan pimeän tuuhea.


Rungon käyristäminen alkuvaiheessa saa kasvin hormonitoiminnan "sekaisin" ja käskee tätä haarautumaan ja/tai tekemään varkaita. Onnistui.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

0lli

Nyt on päivitetty myös 1kk leikkaamisen jälkeinen kuva! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Smy

Mun kausi on menny nyt ihan pyllylleen, enkä oo päässy päivittämään yhtään tätä ketjuakaan :( Mun nimen saa surutta pyyhkäistä kisasta pois, odotan jos noista ruppana-puskista jotain tulisi ensi kaudeksi  :'(

Blade


Feint


NPhoBiaz


Dethlock

Puuh. Elämä osaa tehdä hommat hankalaksi. Bonchit hengissä jne mutta pitää vähän katsoa miten pystyy enää täyttämään noi kilpailuehdot kun ei ole jäänyt aikaa kuvailla niitä jne. Kehissä ollaan kuitenkin ja nurkat täynnä chilejä.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

hellacce

Kynimiskuvat lisätty. Hyvin huomaa kasvista, että ensin varhaisnuoruus meni rautalangan puristuksessa ja sen jälkeen kasvi hylättiin ulkoilmaan säiden armoille. Mutta jos tuo kesäkuusta selvisi ulkosalla, niin eiköhän se sisällä keinovaloillakin suostu kasvamaan. Kunhan nyt näkee että miten selvisi katkomisesta, niin tässähän on loppuvuosi aikaa muotoilla ja suunnitella. Saas nährä...
Jätkä kasvattaa rehuja

neural_rust

Juu, luovutan..
Joku kävi pölliin mun chilit taka pihalta jo tuossa joku aika sitten.. Jäljellä enään early jalapeno mikä on ollut sisällä koko kesän..

Kaikkea kanssa ihmiset viittii tehdäkkin?...
...if you can't have it all, have some more...

sorrii

Mä taisin luovuttaa jo huhtikuussa ...
Ei vaan kertakaikkiaan ole intoa, aikaa, jaksamista, mitälie, täyttää noita kisasääntöjä.

En oikein oivalla miksi tällaisessa "taidekilpailussa" ylipäänsä tarvii olla sääntöjä lainkaan?!
Mulla ainakin komeimmat ja/tai hienoimmat kasvit ja bonchitkin ovat aina tulleet vähän vahingossa. Ja yleensä ne vaikuttavimmat ovat ylivuotisia.

Jos vertaa oikeisiin bonsai-kasveihin, niin niitähän kasvatellaan vuosia, kymmeniä, ja kuulemani mukaan jossain kaukoidässä satojakin vuosia. Miksi ihmeessä bonchi täytyisi taimesta asti kasvattaa bonchiksi ja olla tämän vuoden taimi?!

Varmaan mäkin jonkun bonchin valikoin tässä syksyllä talvetettavaksi, ja saatan jopa niistä alunperin idättämistäni kilpailukasveista lopulta leikatakin bonchin. Ei vaan kiinnosta noin tiukoilla säännöillä lähteä touhuamaan, kun on paljon muutakin tekemistä kuin chilit.

Kerrompa yhdestä ihan käsittämättömästä kasvista, josta varmaan tulee bonchi kohta!
Kasvattelin kolme kesää sitten muutamaa Piri-piriä pari kasvia. Yksi yksilö oli muovitunnelissa puutarhapalstalla ja kasvoi kesän aikana aika komeaksi. Se oli syksyllä täynnä pieniä 3-4cm tulisia chilejä. Ihmettelin jo silloin että jotkut yksittäiset podit olivat aika isoja ollakseen aitoja Piri-pirejä: paksuimpien runko-oksien haaroissa kasvoi jopa 5-6cm jätti-piri-pirejä. Runko oli yhden kesän jäljiltä ~2cm paksu. Leikkasin tuon kasvin aika maltillisesti talveksi ja säästin seuraavaa kesää varten: Frutescens-suvun kasveista sanotaan monessa paikassa, että ne tuottavat satoa paremmin vasta 2. tai 3. vuotenaan ...
Viime vuoden kesänä tuo kasvi jäi aika huonolle hoidolle ja huomiolle: En siitä tainnut saada mitään satoa. En edes muista varmasti missä sitä kasvattelin. Oletettavasti se oli vaan kotona jossain nurkassa vähän heikommalla valolla. Talveksi kuitenkin leikkasin sen taas ja halusin säilyttää kun oli se runko niin komea: tyvessä alkoi olemaan paksuutta jo ~3cm. Talvella se alkoi tekemään paria hedelmää: Podit olivat ~8 ja 12cm pitkiä! Kaksi isoa podia tuli jotka olivat aika outoja. Puisevia, suorastaan kovia siemenettömiä. Niiden kuori oli kuin saapasnahkaa ja maku paljolti myös ...
Kuskasin tuon selvästikin ei-piri-pirin tänäkin kesänä palstalle muovihuoneeseen. Annoin olla vaan isossa Pauliinaruukussaan [20cm/1l.] kun ei ehtinyt monia muitkaan kasveja istuttelemaan maahan asti. Siellähän se kunnon valossa ja kasvihuoneoloissa on viihtynyt kohtuullisesti. Se on kasvanut isojen poblanojen ja tomaatin välissä ja ajoittain puristuksissa, ahtaasti. Paikka on vaihtunut kesän aikana monta kertaa. Nyt siinä sitten roikkuu iso sato jopa 20cm pitkiä "piri-piri-chilejä"  ??? ???
Ja aivan tasan satavarmaan tämä kasvi ei ole vaihtunut tai sekoittunut mihinkään muuhun. Sillä on ollut siitä ekasta syksystään asti sama tumaansininen Pauliina-ruukku, jollaisia ei mulla ole muita. Ja se mainittu paksu runko on sitten tyvestään varmaan jo 4cm!! Vaikka se olisi kuinka sekasikiö ja hedelmät käyttökelvottomia, niin ehdottomasti on oivaa bonchiainesta. Kun tuon saisi vielä bonchina tekemään oksilleen niitä podeja kunnolla, niin olisi voittaja-ainesta ... Voittaja ainakin mulle!
Ei tällaista voi suunnitella!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Pavla

Lainaus käyttäjältä: pajautus - syyskuu 12, 2014, 18:06:14 ip
Juu, luovutan..
Joku kävi pölliin mun chilit taka pihalta jo tuossa joku aika sitten.. Jäljellä enään early jalapeno mikä on ollut sisällä koko kesän..

Kaikkea kanssa ihmiset viittii tehdäkkin?...


Ei hemmetti.  >:( Pistää kiukuksi.

Pavla

Mites paljon tässä on vielä osallistujia mukana? En lähtenyt mukaan itse sen takia, että arvelin etten saa bonchin näköistä kasvia aikaiseksi parissa kuukaudessa alas leikkaamisen jälkeen. Kyselisin nyt tässä vaiheessa, että kuinka hyvin muilla on mennyt, onko tulossa vihreitä kauniita boncheja? Nimimerkillä olinko liian itsekriittinen?

0lli

Lainaus käyttäjältä: Pavla - lokakuu 11, 2014, 00:37:25 ap
Mites paljon tässä on vielä osallistujia mukana? En lähtenyt mukaan itse sen takia, että arvelin etten saa bonchin näköistä kasvia aikaiseksi parissa kuukaudessa alas leikkaamisen jälkeen. Kyselisin nyt tässä vaiheessa, että kuinka hyvin muilla on mennyt, onko tulossa vihreitä kauniita boncheja? Nimimerkillä olinko liian itsekriittinen?

Täällä puskee kovaa vauhtia uutta kasvustoa, ja ensimmäinen podikin tullut pimenta diomariin :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Nyt on pimenta diomarin ensimmäinen ja ainoa podi kypsynyt :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

niko.m

Itsellä annuumi koki karun kohtalon, 100kg läskiä kompastui siihen ja varsi meni poikki -> roskiin

Feint

Mä pätkin Trepadeira Wernerin viime viikolla, mutta se on tiputtanut kaikki lehtensä eikä uutta kasvua näy :( pahasti pelkään että kisa jatkuu pelkästään Cheiro Roxan voimalla. Antaa tuon nyt kuitenkin olla vielä vähän aikaa, jos vaikka kokisi uudelleensyntymän tms ihmeen.

0lli

Ja täten julistan kisabonchini valmiiksi! Kuvat ja mitat löytyy jo kilpailusivulta :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: 0lli - marraskuu 03, 2014, 11:08:25 ap
Ja täten julistan kisabonchini valmiiksi! Kuvat ja mitat löytyy jo kilpailusivulta :)


Hienosti paistaa tuo kypsä podi tuolta keskeltä. :D

0lli

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 03, 2014, 11:12:00 ap
Lainaus käyttäjältä: 0lli - marraskuu 03, 2014, 11:08:25 ap
Ja täten julistan kisabonchini valmiiksi! Kuvat ja mitat löytyy jo kilpailusivulta :)


Hienosti paistaa tuo kypsä podi tuolta keskeltä. :D


Näinpä, se oli pakko saada mukaan kisapostaukseen ennen kun alkaa nahistumaan :D
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.