huhtikuu 26, 2024, 00:10:33 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Haudutuspadalla herkkuja

Aloittaja erkkakar, maaliskuu 15, 2015, 22:01:23 ip

« edellinen - seuraava »

erkkakar

Hellou!

Löytyykö chilipäiltä haudutuspatoja? Me saatiin joululahjaksi sellainen vaimon vanhemmilta. Ensin mietin, että mikähän aromipesä tämä nyt sitten on, mutta jo ensimmäisen sillä tehdyn ruuan jälkeen olin aivan myyty laitteelle. Pata on erittäin mainio väline helppoon ja terveelliseen ruokaan. Ei tarvitse käyttää ylimääräistä rasvaa ja ruoka ei pala. Kamat vaan sisään ja napista teho ja aika.

Oma ehdoton lemppari on pulled pork. Ja kylläpä on helppoa tehdä. Ostat vaan 1,5-3kg palan possua, esimerkiksi kassleria, ja laitat hautumaan 12 tunniksi. Sitten liha revitään haarukoilla ohueksi silpuksi. Lopuksi nautitaan. Pulled pork on tosi hyvä vaihtoehto vaikka hampurilaisiin pihvin tilalle. Voi maustaa oman maun mukaan miten tuliseksi haluaa! :)

Just laitoin kanankoipia samaan tapaan tulemaan. Heitin vajaa kolme kiloa koipia sekä porkkanan ja punasipulin paloja pataan. Tarkoitus ois tehdä pulled chickeniä. Ruoka on valmista aamulla ennen kuin lähden töihin. Omnomnom! ;)

Onko muilla reseptejä herkkuihin haudutuspadalla?

Fundeeraaja

Sillä saat mm. chili con carnen loistavasti kuivista pavuista aikaiseksi. Voipi tulla syntisen hyvää pitkällä haudutuksella ja riittävällä chilillä. Itse tein papusoppapohjaisen tänään ihan kattilassa piiiiiiitkällä keittoajalla. Ainoa ongelma oli paikallinen puodin chilijauhe. Meni puoli isoa pussia ja erästä paikallisen muorin vääntämää chiliöljymössöä lisäksi ja silti jäi maku vajaaksi. Nagaa odotellessa
Chili, jazz ja päivätorkut kera pelinkovacin.

http://kallenruokaa.blogspot.hr/

erkkakar

Pitääpä tehdä chili con carnet vaikka tulevana viikonloppuna! Yks hemmetin hyvä ruoka padalla on myös perinteinen riisipuuro. Sen voi tehdä hauduttamalla vedessä ja lopuksi purkki kermaa ja sopivasti suolaa sekaan. Tulee aivan saman veroista kuin kattilassa maitoon tehtynä, ellei jopa parempaa!

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

svalli

Kolmen erikokoisen crockpotin onnellisena omistajan voin  myös suositella sähköllä itse lämpiäviä haudutuspatoja. Pulled pork ja ylikypsä karjalanpaisti vaativat ehdottomasti haudutuspadan käyttöä. Teen siinä myös riisipuuron jouluna ja laskiaisen hernerokan. Pata on mainio periaatteessa kaikille helposti kattilassa pohjaanpalaville ja pitkää haudutusta vaativille. Muutaman kerran olen polttanut chilipadan teräskattilan pohjaan, joten teen sen nykyään aina haudutuspadassa.

Buffalo wingsien tapaan maustetut kanankoivet hautuvat padassa aivan mahtaviksi. Yleensä ensi grillaaan kanankoivet pinnalta kypsiksi kaasugrillissä tai uunin grillivastuksen alla. Sitten ladon esikypsennetyt koivet pystyyn pataan  lihainen pää alaspäin  ja kaadan päälle kastikkeen, jossa on BBQ soosia, chilikastiketta ja puna- tai omenaviinietikkaa. Koivet on kypsiä silloin kun lihat irotoaa itsekseen luista ja koivet pitää nostaa varoen padasta.

Kermaisia lihakastikkeitakin olen padassa tehnyt ja monenmoisia aterioita, jotka saa rauhassa hautua samalla kun itse työskentelen puutarhassa. Sukujuhlissa padat on verrattomia, kun siitä voi tarjoillakin ja ruoka pysyy lämpöisenä.

Hakusanoilla "crock pot recipes" tai "slow cooker recipes" löytyy paljon ruokaohjeita hadutuspadoille.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...