Kasvastus valoista ja hinnoista

Aloittaja Käki, marraskuu 28, 2016, 01:44:43 ap

« edellinen - seuraava »

Käki

Onko tässä jotain huijauksen makua, vai onko meidän hinnat täällä vain pilvissä?

http://www.ebay.com/bhp/600w-led-grow-light

Tuolla hintaa ei Suomesta saa edes 90w ufoa. Kyllä itkettää..
Onko joku tilannut ulkomailta, onko ollut kaikki ok?

Huru-ukko

Itse tilasin Saksasta, EU alue. Kiinan tavaraa sekin oli. 2kpl 300w, tyytyväinen niihin olen.
Kuten oletettavasti kaikki markkinoilla oleva valmistetaan siellä, Suomalaisuus näkyy 4 kertaisessa hinnassa.  Ahneus.

Tulli ja lvv muodostaa kustannuksia lisää juurikin jenkeistä tilattaessa, enkä usko että tänne toimitus olisi ilmaista mutuna; Kiinassa valtio luullakseni tukee nettimyyntiä postimaksujen hinnoissa. Sieltäkin tulee sitten lisäkuluja verojen muodossa.

Ylimmässä 600w ledissä sanotaankin se kaikkein oleellisin, sitä ajetaan 290w teholla. Joka on ledienkin teho. 600w on vain ledien yhteenlaskettu teho.

Osat ja komponentit lienee samoista tehtaista peräisin, ja luultavasti eri brandien alla olevia ledejä valmistetaan samoissa tehtaissa, tuotemerkki liimataan siellä lopussa sitten tilaajan tarranna.

PP

Monissa lampuissa todellinen sähköteho ei ole edes tuota puolta nimessä olevasta tehosta. Jotkut on mitanneet näitä kotona, ja todellinen teho on yleensä 30-50% nimessä olevasta.

Jostain syystä juuri näissä ja monissa pienlaitteissa tai tekniikkaleluissa Kiinan hinnat on kolmas- tai neljäsosa Suomen hinnoista. Tavallisessa kuluttajaelektroniikassa eli puhelimissa, tableteissa ja monissa leluissa hintaero on paljon pienempi ilmeisesti kovemman kilpailun ja suurempien markkinoiden vuoksi.

Ezmo

Kiinassa myytävien tuotteitten hintaero johtuu osittain siitä, kun niitten ei tarvi täyttää juuri mitään vaatimuksia.

PP

Lainaus käyttäjältä: Ezmo - marraskuu 28, 2016, 11:01:32 ap
Kiinassa myytävien tuotteitten hintaero johtuu osittain siitä, kun niitten ei tarvi täyttää juuri mitään vaatimuksia.


Eihän EU:ssakaan tarvita nykyään sähkölaitteista kuin CE-merkintä, joka on vain valmistajan vakuutus siitä, että tuote täyttää vaatimukset. Kiinalaiset osaa painaa sen tuotteisiin ihan hyvin. :)

Ezmo

Onhan nuita ainakin LVD, EMC ja ROHS. Kaiken lisäksi tulee kierrätusmaksut kaikista sähkölaitteista.

Käki

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - marraskuu 28, 2016, 09:53:57 ap
Itse tilasin Saksasta, EU alue. Kiinan tavaraa sekin oli. 2kpl 300w, tyytyväinen niihin olen.
Kuten oletettavasti kaikki markkinoilla oleva valmistetaan siellä, Suomalaisuus näkyy 4 kertaisessa hinnassa.  Ahneus.

Tulli ja lvv muodostaa kustannuksia lisää juurikin jenkeistä tilattaessa, enkä usko että tänne toimitus olisi ilmaista mutuna; Kiinassa valtio luullakseni tukee nettimyyntiä postimaksujen hinnoissa. Sieltäkin tulee sitten lisäkuluja verojen muodossa.


Voisitko kertoa mistä tilasit? Katselin myös saksalaiselta sivulta Aliexpress, mutta ilmeisesti lähettävät Kiinasta? (ainakin tuotteen sijainti viittasi sinne, eli ilmeisesti pitäisi maksaa tullit siitäkin, vaikka "Saksasta" onkin tilaamassa)

Tuo on täysin ymmärrettävää, ettei ledejä ajeta täydellä teholla kuumenemisen takia. Onko noissa Kiinan kamoissa sitten yhtä hyvät jäähdytykset, vai onko tämä ero tosiaankin pelkästään kulurakenteesta kiinni(?)








Huru-ukko

marraskuu 29, 2016, 10:41:26 ap #7 Viimeisin muokkaus: marraskuu 29, 2016, 10:44:15 ap käyttäjältä Huru-ukko
Täältä, eli Ebaysta. Piti vilkaista vieläkö linkki foorumilla vie oikeaan paikkaan, eikä kuten yleensä valmistajan kotisivulle. Tuonkin hinta on laskenut mitä itse maksoin 88,48 euroa.

Chiliharri

Lainaus käyttäjältä: Käki - marraskuu 28, 2016, 01:44:43 ap
Onko tässä jotain huijauksen makua...


Ketjun aloittajan laittamassa linkissä ilmoitetaan myös "Lumen 12631 lm+-5% Noise Level 56 DB" ,joten ilmoitetulla teholla tulee alle 50 W/Lumen. Eihän tuo ole kovin paljoa LED valaisimelle.

Lainaus käyttäjältä: Ezmo - marraskuu 28, 2016, 11:38:34 ap
Onhan nuita ainakin LVD, EMC ja ROHS. Kaiken lisäksi tulee kierrätusmaksut kaikista sähkölaitteista.


Näin olen minäkin havainnut ja ajatellut tuosta kaukoidän toiminnasta. En todellakaan suosi ostokäyttäytymisessä kauko-idässä valmistettuja ainoastaan hintatason takia, vaan joskus on ostettava sieltä missä valmistetaan. Lisäksi kiinalaisteollisuus taitaa olla koostaan huolimatta melkoinen ilmaston saastuttaja. Saa nähdä alkaako kiinantuotteiden hintaan tulla muutosta, kun Kiina ratifioi Pariisin ilmastosopimuksen tänä vuonna. Onhan tästä saanut myös lukea, että palkkatasot siellä ovat nousseet viime vuosina huomattavasti enemmän, kuin vaikkapa suomessa.

Huru-ukko

Niin, siellähän teollisuustyöntekijät tienaa jo 6 tonnia  :o :o..........

Vuodessa.

Käki

Mulla lentää joulu hyttynen sisällä ja aivan ihmeissään törmäilee seiniin. On tainnut herätä mullasta joka kesällä ollut ulkona.

Höhöö..