maaliskuu 29, 2024, 08:23:58 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvarin lämpötilan seurantaan?

Aloittaja MadDog, toukokuu 03, 2017, 20:08:09 ip

« edellinen - seuraava »

MadDog

toukokuu 03, 2017, 20:08:09 ip Viimeisin muokkaus: toukokuu 03, 2017, 20:29:13 ip käyttäjältä MadDog
Näppärä peli!
https://www.ioliving.com/fi/tuotteet/ilmanlaatu/
Bluetooth anturi kasvariin ja älypuhelimella seuranta, ja on halpa 19€.
Testattu toimivaksi 8)

NPhoBiaz

Tällaista olen odottanut tulevan vastaan. Kiitos vinkistä, tilaukseen lähti! :)

PP

Tilaan heti! Tällaista järkihintaista on tosiaan odotettu.

PP


NPhoBiaz

Hyvin toimii täälläkin, ainakin sisätiloissa. Jossain kohtaa pääsee kasvariin, eli katsotaan kuinka siellä sitten suoriutuu.

Chiliharri

Minäkin tilasin tuollaisen, kun onhan tuota kasvarin lämpötilaa kiva seurata. Ei ole vielä saapunut.

Spekseissä tämän kerrotaan toimivan Bluetooth yhteyden kautta Android laitteen kanssa, ja sieltä sitten (halutessa) nettiin.
Mutta entäs jos ei ole kotona tuon kanssa viestivän kännykän/tabletin kanssa. Esim. mulla ei ole kuin yksi puhelin (Android 4.4 tai uudempi), niin
etäseurantaa varten pitäisi hommata SIM+päätelaite. Vai olisiko joku parempi ratkaisu?

Olettekos te joilla on tästä jo kokemusta toteuttaneet tuota "etäseurantaa" mitenkään?

Vuorikaskas

Lainaus käyttäjältä: Chiliharri - toukokuu 22, 2017, 14:28:12 ip
Minäkin tilasin tuollaisen, kun onhan tuota kasvarin lämpötilaa kiva seurata. Ei ole vielä saapunut.

Spekseissä tämän kerrotaan toimivan Bluetooth yhteyden kautta Android laitteen kanssa, ja sieltä sitten (halutessa) nettiin.
Mutta entäs jos ei ole kotona tuon kanssa viestivän kännykän/tabletin kanssa. Esim. mulla ei ole kuin yksi puhelin (Android 4.4 tai uudempi), niin
etäseurantaa varten pitäisi hommata SIM+päätelaite. Vai olisiko joku parempi ratkaisu?

Olettekos te joilla on tästä jo kokemusta toteuttaneet tuota "etäseurantaa" mitenkään?


No minä olen huono neuvomaan uusien tekniikoiden kanssa, koska ne tulevat käyttööni aina kovin myöhään jos sittenkään, mutta tulin tuossa hiljattain googlailleeksi sääasemia ja niissähän oli kai monilla wifi/wlan-mikälie. Jos oikein ymmärrän, laite on silloin kotiverkossa ja siihenhän voi taasen olla yhteydessä etänäkin.   Kotitietokone pitäisi silloin kai olla avoinna ja yhteydessä sääasemaan.  Kuka selvittäisi tai oikoisi tämän.  :P

PP

Lainaus käyttäjältä: Chiliharri - toukokuu 22, 2017, 14:28:12 ip
Olettekos te joilla on tästä jo kokemusta toteuttaneet tuota "etäseurantaa" mitenkään?


En ole vielä säätänyt mitään. Tabletti on koko ajan kotona, mutta se ei ainakaan valmiustilassa ota yhteyttä palikkaan. Kännykkä ottaa välillä yhteyden automaattisesti, joskus taas pitää käynnistää IoLiving-softa, että data menee kännyn kautta firman serverille.

Ezmo

Wifi on siinä vähän huono, kun kantama ei taho koskaan riittää. Varsinkin kivitalossa on vaikea saada pihalle kuulumaan. Mulla on purkki keskellä taloa ja molemmissa päissä tahtoo sisälläkin olla ongelmana saada yhteyttä.

PP

Lainaus käyttäjältä: Ezmo - toukokuu 22, 2017, 19:17:54 ip
Wifi on siinä vähän huono, kun kantama ei taho koskaan riittää. Varsinkin kivitalossa on vaikea saada pihalle kuulumaan. Mulla on purkki keskellä taloa ja molemmissa päissä tahtoo sisälläkin olla ongelmana saada yhteyttä.


Bluetooth on vielä huonompi. Tuo hukkaa signaalin jo puutalossa kun menee parin seinän taakse.

Chiliharri

Lainaus käyttäjältä: PP - toukokuu 22, 2017, 17:17:34 ip
...Tabletti on koko ajan kotona, mutta se ei ainakaan valmiustilassa ota yhteyttä palikkaan. Kännykkä ottaa välillä yhteyden automaattisesti, joskus taas pitää käynnistää IoLiving-softa, että data menee kännyn kautta firman serverille.


Sullahan siis varmaankin on tuossa tabletissa sama IoLiving-softa? Voisikohan siinä tapauksessa tuossa softassa olla ominaisuus, ettei herätä tablettia "lepotilasta"?
Hyvä tietää jos käyttäytyy/toimii tuolla tapaan, ettei lähde satsaamaan sellaisen hankintaan sitten.

Lainaus käyttäjältä: Ezmo - toukokuu 22, 2017, 19:17:54 ip
Wifi on siinä vähän huono, kun kantama ei taho koskaan riittää...


Joo mä huomasin kerrostalossa asuessa, ettei takimmaiseen huoneeseen meinannut tulla Wlan- tukiaseman signaalia esim. kännykälle tai läppärille. Bluetoothia olenkin käyttänyt vain "lähietäisyydellä" lähettimen ja vastaanottimen välillä, ja oletin olevan jo vanhentumassa oleva tekniikka. Saapa nähdä miten toimii tässä tarkoituksessa.
Olisiko nimimerkeillä MadDog tai NPhoBiaz kokemusta "etäseurannasta"?

NPhoBiaz

Etäseurantaa aletaan nyt kokeilemaan täällä. Raportoin tuloksista parin päivän päästä kunhan näen miten homma toimii.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - toukokuu 23, 2017, 06:12:57 ap
Etäseurantaa aletaan nyt kokeilemaan täällä. Raportoin tuloksista parin päivän päästä kunhan näen miten homma toimii.


Mukavasti tuntuu toimivan etäseuranta. :)

Chiliharri

Tälläistä käppyrää tulee TempSpy laitteen aiheuttamana:


Kokeilin ETÄSEURANTAA tuollaisella vanhemmalla tabletilla, jossa on kuitenkin Android versio 4.4.2..
Eli jätin laitteen kotiin, pelkästään tätä tarkoitusta varten auki ja lepotilaan, jotta siis reaaliaikaista tietoa voisi tarkastella muualla ollessa.
Mutta lämpötilakäyrä olikin sitten ajoittain katkonainen. Otin yhteyttä asiakaspalveluun toisen asian takia, mutta sain tähän samalla jonkinlaisen vastauksen.
Ioliving asiakastuen mukaan käyttämäni Samsung tab 3 jättää Bluetooth yhteyden auki, mikä aiheuttaa puolen tunnin jälkeen laitteen käynnistymisen uudelleen 'vakavan virhetilanteen' johdosta.
Siksi lämpötilakäyrästä puuttuu palasia.

Poistin ohjeen mukaan sitten tuon softan tabletista, ja olen käyttänyt yhteyslaitteena vain puhelinta (Android 6.0.1) ollessani kotona. Sillä näyttää ainakin toistaiseksi toimivan.
Mutta etäseurannan käyttöönotto jäi minulla toteuttamatta.

PP

TempSpyn pitäisi säilöä omaan muistoissa pari päivää dataa. Minulla näkyy joskus suoria viivoja, mutta kun puhelin ottaa yhteyden palikkaan, käyrä päivittyy.

Chiliharri

Lainaus käyttäjältä: PP - kesäkuu 01, 2017, 19:06:35 ip
TempSpyn pitäisi säilöä omaan muistoissa pari päivää dataa. Minulla näkyy joskus suoria viivoja, mutta kun puhelin ottaa yhteyden palikkaan, käyrä päivittyy.

Minulle myydyssä laitteessa minimi tallennusajaksi laitteen muistiin ilmoitetaan 3 päivää. Käyttäjätilin käyttöliittymästä voi valita tallennusvälin ja tallennustilaksi jopa 5 viikkoa.
Silloin tallennusväli on samassa suhteessa pitempi.

Minulla näkyvä suora viiva on varmaankin eri kuin PP:llä, eli laite hävittää yhteydenotto-ongelmien takia osan muistissa olevista tiedoista. Näin se ainakin Iolivingin asiakaspalvelusta kerrottiin.
Ongelmia on joidenkin vanhempien Samsungien kanssa, jota kuulemma on selvitetty ja selvitetään myyjän puolella(?) Siis puhelimella toimii toistaiseksi moitteetta minullakin.

Chiliharri

Onko teillä kestäneet paristot kuinka hyvin? Mulla lähtee jo kolmas paristo vaihtoon tälle kesälle, ja edellisen vaihdoin noin kolme viikkoa sitten.

PP

En ole pariin viikkoon muistanut katsoa dataa :) mutta ainakin 3 kk meni ekalla patterilla.

Chiliharri

 ;D Mullakin tuli yhessä välissä noin viikon mittaukseton kausi, kun en seuraillut ja huomannut pariston loppuneen. Hyvä kuulla muitten kokemuksia, jos vaikka omassa
on jotain poikkeavaa. Voisikohan esim yhteyslaite (puhelin tms.) vaikuttaa patterin kestoon?

PP

Patterit näyttää yli 80 % kaikille palikoille. Eka on ollut käytössä jo yli 4 kk.