maaliskuu 29, 2024, 08:19:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mistä pöytätuuletin?

Aloittaja Rach, syyskuu 25, 2006, 22:24:42 ip

« edellinen - seuraava »

Mapa

Lainaus käyttäjältä: "Jyrge"Tukikepit voisi auttaa.


Minähän sanoin sen jo :?
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

Paprikaana

en tiedä miten mä saisin kuvan tähän, mutta lamppu on sellanen energy saving.. ainakin mielestäni (eli sellanen mis kulkee pitkä putki edestakaisin alkupäästä loppuun ja takaisin) ja valo on ollu 5-10 cm kasvista... välil ehke vähän korkeemmalla. mut nyt varmaan täytyy sit lähtee hakeen tuuletin kaupasta. onkohan ne talvella kalliimpia?? Noh nää on kokeilu kasveja (kaupan chileistä siemenet). netistä tilasin nyt "oikeita" siemeniä ja kait koetan niitä seuraavaksi :) alusta asti tuulettaen :D todellakin huvittaisi ostaa kunnon lamppu, mutta ei rahkeet riitä tässä vaiheessa.  miten pieniin lamppuihin saa niitä kasviloisteputkia?
Il Mondo Cambia, Io No!

Paprikaana

oli mulla siinä tukikepit, mut nyt ku se notkahti ni rakensin sille tulitikuista sellasen aitauksen mitä on tyyliin punaviinimarja puskilla ympärillä  :lol:  pitäsköhan mun ruveta nyt kokopäiväiseksi puhaltajaksi ennen kun saan sen tuulettimen ostettua ;)
Il Mondo Cambia, Io No!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Paprikaana"oli mulla siinä tukikepit, mut nyt ku se notkahti ni rakensin sille tulitikuista sellasen aitauksen mitä on tyyliin punaviinimarja puskilla ympärillä  :lol:  pitäsköhan mun ruveta nyt kokopäiväiseksi puhaltajaksi ennen kun saan sen tuulettimen ostettua ;)


kuulostaa sangen ihanalta.....iteki oon tehny mielikuvituskavereideni kanssa tulitikuista mm. moottoripyörän ja lähteny ajelemaan tuherorallia, vaimon tuima katse tosin pysäytti leikin..julmaa.
Meillä määrää Nainen!

Paprikaana

Il Mondo Cambia, Io No!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Paprikaana"äläs piruile  :evil:


väärin ei tietenkään läppää kannata käsittää.....
Meillä määrää Nainen!

Paprikaana

Il Mondo Cambia, Io No!

Espelt

Tässä pari ESL-valaisinta malliksi. Toisen heijastin on Pringlespurkista ja toinen on taas...  :D  Näitä mulla oli kolme kappaletta taimille viime kaudella ja ihan hyvät, tukevat taimet tuli. Nyt syksyllä yritin sadottaa PI441551:stä mutta ei valo riittänyt kuin yhteen palkoon.

-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Paprikaana

hei miten sä sait ton kuvat tohon laitettuu?? mistä sä sait ne osta mihin se lamppu tulee??[/img]
Il Mondo Cambia, Io No!

annesurfs

Moi paprikaana,

ite kasvatin viime vuonna ekaa kertaa.  Kylvin huhtikuussa (= LIIAN MYÖHÄÄN!), ei ollut mitään lisävaloa, ei tuuletusta.  Eli tein kaiken melko lailla väärin.

Chileistä tuli komeita ulkoasukkeja kesäksi, aloitin pikku hiljaa ulkoiluttamisen.  Syötiin omakasvatettuja chilejä pitkin syksyä.

Eli...älä masennu, ei siihen heti välttämättä tarvita kalliita vehkeitä!

Jos on ikkunalauta niin siihen luonnonvaloa saamaan chilit heti oitis!

Taimet on varmaan honteloita ja pitkiä sinulla koska ne ei saa tarpeeksi valoa ja kasvaa sisällä lämpimässä.  Kaikista taimista tulee silloin heikkoja ruipeloita.  Kun auringonvalo tässä lisääntyy, ongelma ratkeaa syksyyn asti.

Ite ostin ekan tavallisen energiansäästölampun vasta viime viikolla.  Silti 5 chiliä viimevuotisia kasvaa tuossa mielissään ja yksi kukkii.  Niin ja ne kasvaa ihan mullassa.

Eli...tätä voi harrastaa tekniikkalajina, mutta myös "karvalakkiversiona"....Molempiin löytyy erinomaisia ohjeita Infernon sivulta ja täältä Infernon keskusteluketjuista.

Ensi talveksi ostan ehkä semmoisen tehokkaamman eslin.  Siihen asti pienituloisena pärjäilen näin.

Siispä rohkeutta, ja onnea matkaan!

p.s.  Luithan tuolta Infernon sivulta Kasvatus-osion, on helppo ymmärtää, selkeä ja yksitýiskohtainen!

:)

Espelt

Lainaus käyttäjältä: "Paprikaana"hei miten sä sait ton kuvat tohon laitettuu?? mistä sä sait ne osta mihin se lamppu tulee??


Nykyään käytän http://imageshack.us/ saittia. Se on ihan helppo, kun voi kopioida suoraan sen linkin tänne, jonka jälkeen kuva näkyy viestissä.
Noita lampun kantoja ja johtoja myydään lähes jokaisessa tavaratalossa tai muussa, missä on sähkötarvikehylly. Osat maksaa 3-4 euroa luulisin, eli tarvitset johdon ja lampun kannan. Ton johdon pystyy kyllä kuka tahansa liittämään kantaan kun vähän kattelee sitä systeemiä.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Espelt

Lainaus käyttäjältä: "annesurfs"Moi paprikaana,


Ensi talveksi ostan ehkä semmoisen tehokkaamman eslin.  Siihen asti pienituloisena pärjäilen näin.



Noista tehoESLeistä kannattaa sitten muistaa, että ne menettävät tehonsa samalla tavalla kuin loisteputkilamput eli vuodessa on jo tehoa hävinnyt paljon. 250w natikalla saa luultavasti jopa enemmän satoa kuin 200w PURplella. Natikan polttimoiden saatavuus on huomattavasti helpompi ja noita pikkunatikoita näkee myynnissä aika usein.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Paprikaana

olipas kiva kuulla, että tulosta tulee vaikka ei olisi kalliit zydeemit käytössä. olen monta kertaa lukenu sitä kasvatusosioo ja toivoisin jo olevani siinä vaiheessa, että saisin maistella ensimmäisiä chilejäni :) harmi vaan kun ei oo ikkunalautaa. Muutenkin tää huone on aika pimeä. täytynee kehitellä joku pöytä, jonka ahdan tolle ikkunan lähelle :)
Il Mondo Cambia, Io No!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Paprikaana"olipas kiva kuulla, että tulosta tulee vaikka ei olisi kalliit zydeemit käytössä. olen monta kertaa lukenu sitä kasvatusosioo ja toivoisin jo olevani siinä vaiheessa, että saisin maistella ensimmäisiä chilejäni :) harmi vaan kun ei oo ikkunalautaa. Muutenkin tää huone on aika pimeä. täytynee kehitellä joku pöytä, jonka ahdan tolle ikkunan lähelle :)


oot onnekses valinnu semmosen harrastuksen jossa luovuus ja kikkailu palkitaan...
nimim..."maitopurkistakin saa hyvän lampunvarjostimen"

:)
Meillä määrää Nainen!

tellie

Lainaus käyttäjältä: "svalli"
Lainaus käyttäjältä: "tellie"
- eslit (esl, saatavuus ei kovin kummoinen ja hinta suhteellisen suolainen)


Korjatkaa, jos olen vaarassa, mutta eikos esleja ole kaikki energy savings lamps, eli ne hehkulampun tilalle ruuvattavat loisteputket, joissa on elektroninen sytytin mukana.


Näinhan asia taitaa olla, mutta jostain syystä noihin isompiin vain olen nähnyt eslinä viitattavat, muut sitten ovat kulkeneet nimellä energiansäästölamppu, ja kun eslejä kävin ihan piruuttani kyselemässä paikallisesta valaisinliikkeestä, oli myyjän ilme lähinnä  :o Mitä ne o?

Kuitenkin vaihtoehto ne pienetkin eslit :)

Paprikaana

tuulettelemisesta vielä, että jos mä annan taimien olla vaan tossa ikkunan edessä, niin kauanko niitä pitää päivässä tuuletella?
Il Mondo Cambia, Io No!

Fatalii

Itse pitäisin tuulettimen päällä silloin kun kasveilla on valoisa aika.
Kyllä ne hengissä pysyvät ilmankin mutta lopputuloksen ja kasvunopeuden kannalta tuuletin on erittäin suositeltava.
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

Paprikaana

mä tilasin siemeniä chilimaailmasta.. onko hyviä siellä??? en halunnut 27 erilaista siemenpussukkaa :)
Il Mondo Cambia, Io No!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Paprikaana"mä tilasin siemeniä chilimaailmasta.. onko hyviä siellä??? en halunnut 27 erilaista siemenpussukkaa :)


itellä itämis%ollu 98 luokkaa..kannattaa myös muistaa noi fataliin pienemmätkin paketit..ja ne maistiaiset taas, ah!!
Meillä määrää Nainen!

Paprikaana

hold on! mitkä maistiaiset??? :)
Il Mondo Cambia, Io No!