huhtikuu 25, 2024, 23:33:19 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


valokuvakisa kommentointi?

Aloittaja akselsson1, maaliskuu 19, 2015, 09:46:09 ap

« edellinen - seuraava »

akselsson1

maaliskuu 19, 2015, 09:46:09 ap Viimeisin muokkaus: huhtikuu 02, 2015, 19:06:59 ip käyttäjältä akselsson1
Eli... Haluatteko ehkä oman ketjun kommentoinnille?
Vai haluatteko kommentoida itse kisaketjussa, joka on periaatteessa ollut nyt kiellettyä. Äänestysaikaa 15päivää eli suunnilleen seuraavan kisan alkuun :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Kommentoida voi aivan hyvin Kamerat ja valokuvaus -ketjussa, kuten osa on tähänkin asti tehnyt. Ongelmaksi asti kommentteja ei nyt ole kisaketjussakaan, mutta sekin on mahdollista, ellei kommentointia ohjata muualle.

Althalus

Ehkä tämä oma ketju kommentoinnille on fiksuin ratkaisu. Pysyy kisakuvien selailu mukavampana, kun niitä ei tarvi sieltä kommenttien seasta etsiä  :) Olen samaa mieltä NymphoBiatchin kanssa siitä, että kuukausittaisen kisan pysyvänä sääntönä olisi kuvan oton ajankohta kisakuun aikana  ;) Mukava että kisan on nyt löytänyt jo usempikin foorumilainen!
Kaikkea kiinnostavaa täytyy kokeilla, yleensä erittäin huonolla menestyksellä.

Kausi 2014
Kausi 2015

akselsson1

Itse olen myös sitä mieltä, että siististä ketjusta on helpompi löytää kuvat kun ei ole kommentteja välissä plarattavana, mutta katsotaan mitä äänestys sanoo, ja päivitetään huhtikuun kisaan sitten sääntöjä hieman sen mukaan :)
Säännöissä pyritään lyhyyteen ja yksinkertaisuuteen, kuitenkin tuoden oleellisen esille  ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Fabricated

Kommentteja on ehkä helpompi laittaa omaan ketjuun. Kisakuvat itsellään sitte omassa ketjussa.

Kuvan ottohetken rajaaminen kisakuukauteen toisi vähän vipinää ja liikettä tähänkin laiskaan hanuriin, eikä aina tarvitsisi kaivaa noita vanhoja kuvia :D Tulis tavallaan ajankohtaan liittyviä kuvia ainoastaan.

Uusi kuva on aina uusi.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Fabricated - maaliskuu 24, 2015, 12:46:50 ip

Kuvan ottohetken rajaaminen kisakuukauteen toisi vähän vipinää ja liikettä tähänkin laiskaan hanuriin, eikä aina tarvitsisi kaivaa noita vanhoja kuvia :D Tulis tavallaan ajankohtaan liittyviä kuvia ainoastaan.

Uusi kuva on aina uusi.

Tämä on itseasiassa toinen asia mistä piti tavallaan puhua, että kuva pitää ottaa saman kuun aikana, sitä on muutama muukin jo sanonut, ja niin tuo ajatus alunperin myöskin oli :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Caide

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 24, 2015, 15:12:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Fabricated - maaliskuu 24, 2015, 12:46:50 ip

Kuvan ottohetken rajaaminen kisakuukauteen toisi vähän vipinää ja liikettä tähänkin laiskaan hanuriin, eikä aina tarvitsisi kaivaa noita vanhoja kuvia :D Tulis tavallaan ajankohtaan liittyviä kuvia ainoastaan.

Uusi kuva on aina uusi.

Tämä on itseasiassa toinen asia mistä piti tavallaan puhua, että kuva pitää ottaa saman kuun aikana, sitä on muutama muukin jo sanonut, ja niin tuo ajatus alunperin myöskin oli :)

Ekassakaan puussa se ei selvästi lukenut, niin en tiennyt mitä oli tarkoitettu. Siellä luki kyllä helmikuun ajalta, mutta se voi tarkoittaa montaa eri asiaa ;)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Caide - maaliskuu 25, 2015, 10:00:56 ap
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 24, 2015, 15:12:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Fabricated - maaliskuu 24, 2015, 12:46:50 ip

Kuvan ottohetken rajaaminen kisakuukauteen toisi vähän vipinää ja liikettä tähänkin laiskaan hanuriin, eikä aina tarvitsisi kaivaa noita vanhoja kuvia :D Tulis tavallaan ajankohtaan liittyviä kuvia ainoastaan.

Uusi kuva on aina uusi.

Tämä on itseasiassa toinen asia mistä piti tavallaan puhua, että kuva pitää ottaa saman kuun aikana, sitä on muutama muukin jo sanonut, ja niin tuo ajatus alunperin myöskin oli :)

Ekassakaan puussa se ei selvästi lukenut, niin en tiennyt mitä oli tarkoitettu. Siellä luki kyllä helmikuun ajalta, mutta se voi tarkoittaa montaa eri asiaa ;)

Siksipä seuraavaan erään näitä sääntöjä tullaan kehittämään ;)
Oli ekaan kisaan yhdeltä äkkinäiseltä seisomalta kirjoteltu ohjeistus. Toivottavasti ehdin seuraavaan vääntää selkeämmät ja kattavammat ohjeet :)
Niiden olisi hyvä myös olla mahd. lyhyet ettei tarvitsisi rivikaupalla lukea sääntöjä että uskaltaa osallistua.
Ajattelin jotain luokkaa

Kuva itse otettu kisakuukauden aikana, liittyy annettuun aiheeseen. (väljä)
Kuvan alle lyhyt kommentointi kuvasta ja halutessaan kalustosta. (tätä on jopa melkeinpä pyydetty)
Kommentointi valokuvausketjuun, äänestyksen alettua kommentointi kisaketjussa sallittu. (mikäli tämän ketjun äänestys ei tätä täysin kumoa)
Äänestys 1-5 seuraavaa kuuta. (kaikille avoin, tulokset näkyviin äänestyksen päätyttyä)
Voittaja järjestää seuraavan kilpailun ja päättää aiheen.

Olisiko sanamuotoihin muutosehdotuksia? Tai unohtuiko tästä vielä jotain  ::)
Jatkossa moderoin ketjua jos sille tulee tarvetta. Tosin ei pitäisi, jos ohjeet ovat selkeät ja ne on luettu  ::)

Tämänhetkiseenkin kisaan aika moni on laittanut tuoreen kuvan tai vaihtanut vanhan kuvansa uuteen, mikä on ihan hyvä, ja en tiedä pitäisikö jotenkin mainita että äänestyksen alkuun saakka kuvan vaihtaminen on aivan sallittua, jos sattuu parempi räpsy kohdalle :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

akselsson1

hmm, tuli vielä mieleen, että tarvittaessa jos näyttää siltä että joku aina voittaa, voidaan sitä varten tehdä joku kahden kauden sääntö  ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

San-M

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 25, 2015, 10:33:48 apTämänhetkiseenkin kisaan aika moni on laittanut tuoreen kuvan tai vaihtanut vanhan kuvansa uuteen, mikä on ihan hyvä, ja en tiedä pitäisikö jotenkin mainita että äänestyksen alkuun saakka kuvan vaihtaminen on aivan sallittua, jos sattuu parempi räpsy kohdalle :)

Mielestäni kuvan vaihtaminen on ok, varsinkin sitten kun kuva täytyy olla otettu kisakuun aikana.

unenkuva

Hahah, alkaa taas tulemaan näitä poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia, ja sitte erikoistapauksia ja ja ja....
Eikö olisi selkeintä vain, että aihe, siihen kuva ja sillä selvä. Ei mitään sääntöjä milloin/miten/miksi/missä kuva pitää olla otettu. Leikkimielellä kuitenkin ollaan liikkeellä, joten minun mielestäni pitäisi mennä vain, että annetaan se aihe, ja siihen kuva. Äänestys, ja voittaja päättää seuraavan aiheen.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - maaliskuu 25, 2015, 12:12:49 ip
Hahah, alkaa taas tulemaan näitä poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia, ja sitte erikoistapauksia ja ja ja....
Eikö olisi selkeintä vain, että aihe, siihen kuva ja sillä selvä. Ei mitään sääntöjä milloin/miten/miksi/missä kuva pitää olla otettu. Leikkimielellä kuitenkin ollaan liikkeellä, joten minun mielestäni pitäisi mennä vain, että annetaan se aihe, ja siihen kuva. Äänestys, ja voittaja päättää seuraavan aiheen.

"Kuva itse otettu kisakuukauden aikana, liittyy annettuun aiheeseen"
Tämä oli mielestäni ainoa itse kuvaan liittyvä sääntö ;) Sinun ehdotukseen on erona lähinnä vain tuo ajankohta. Saa sen kuvan ottaa ihan vapaasti vaikka kuussa ;) Ideana on kuitenkin saada porukka ottamaan kuvia ennemmin kuin penkomaan vanhoja arkistojaan.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Minusta on aivan oleellista, että kuva on otettu kyseisen kuukauden aikana, onhan kyseessä kuukauden kuvakisa. Jos halutaan järjestää laajempia "kilpailuita", se on sitten eri nimellä ja silloin voi kaivella arkistoistaan parhaat räpsyt. Nyt on käsittääkseni tarkoitus myös aktivoida ihmisiä ottamaan kamera käteen ja miettimään kuukauden aihetta.

Jatkuvasti sama voittaja latistaa äkkiä kisan, mutta se hoituu siten, että kulloisenkin kisan järjestäjä eli edellisen kuukauden voittaja ei osallistu järjestämäänsä kisaan. Johan jääviyssäännöksetkin niin sanelevat.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 25, 2015, 12:23:48 ip
Minusta on aivan oleellista, että kuva on otettu kyseisen kuukauden aikana, onhan kyseessä kuukauden kuvakisa. Jos halutaan järjestää laajempia "kilpailuita", se on sitten eri nimellä ja silloin voi kaivella arkistoistaan parhaat räpsyt. Nyt on käsittääkseni tarkoitus myös aktivoida ihmisiä ottamaan kamera käteen ja miettimään kuukauden aihetta.

Jatkuvasti sama voittaja latistaa äkkiä kisan, mutta se hoituu siten, että kulloisenkin kisan järjestäjä eli edellisen kuukauden voittaja ei osallistu järjestämäänsä kisaan. Johan jääviyssäännöksetkin niin sanelevat.

Chilivaari puhuu täyttä asiaa :)
Ja tuo järjestäjän jääminen pois voidaan pistää voimaan jos sille tulee tarvetta :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

NPhoBiaz

Samaa mieltä Chilivaarin kanssa. Oleellisin asia tässä mielestäni onkin, että käydään napsaisemassa kisaa varten teemanmukainen kuva, eikä katsota josko jokin vanha, muuhun tarkoitukseen otettu kuva sopisi kisan teeman.

MiM

Chilivaari puhuu asiaa.

Sääntöihin voisi vielä lisätä, että kukin kisan järjestäjä toimii ylituomarina ja ratkaisee esimerkiksi kisan, mikäli äänestys päättyy tasan (eikä tietenkään itse osallistu kisaan).
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: MiM - maaliskuu 25, 2015, 14:57:03 ip
Sääntöihin voisi vielä lisätä, että kukin kisan järjestäjä toimii ylituomarina ja ratkaisee esimerkiksi kisan, mikäli äänestys päättyy tasan (eikä tietenkään itse osallistu kisaan).

Tuo lienee ihan hyvä idea myös, mutta vaatineeko kirjaamista, sitä en tiedä. Olisi kuitenkin hyvä että sääntöjä olisi vähän. Osa noista ylhäällä mainituista on lähinnä kieltoja ketjun suhteen, että siinä mielessä itse sääntöjähän on aika vähän  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

MiM

Tuo on sellainen hyvä sääntöjen vähentäjä, että on aina yksinvaltias ylituomari, joka voi ratkaista mahdolliset ongelmat, sitä mukaa kun niihin kompastuu.  ;)
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

maaliskuu 31, 2015, 09:26:21 ap #18 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 01, 2015, 08:16:19 ap käyttäjältä akselsson1
Muutama päivä vielä aikaa miettiä miten nuo säännöt esitetään seuraavassa kisassa, tämänhetkinen ehdotukseni olisi kutakuinkin

§1 Kuva itse otettu kisakuukauden aikana, liittyy annettuun aiheeseen.
§2 Kuvan alle lyhyt kommentointi kuvasta ja halutessaan kalustosta.
§3 Kommentointi valokuvausketjuun, äänestyksen alettua kommentointi kisaketjussa sallittu.
§4 Äänestys 1.-5. seuraavaa kuuta. Kaikille avoin.
§5 Voittaja järjestää seuraavan kilpailun ja päättää aiheen, ei osallistu itse ja toimii ylituomarina.

5 pykälää on mielestäni aika vähän ja oleellisen pitäisi tuossa olla :) lukemiseen ei pitäisi mennä niin pitkää aikaa että se olisi mikään ongelma.
Mitäs ootte mieltä, eli tuo ylituomarointi on nyt lisätty tuonne :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Caide