toukokuu 11, 2024, 18:38:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Lidl chiliviikko

Aloittaja Horna, maaliskuu 21, 2012, 21:17:49 ip

« edellinen - seuraava »

Nosiseptori

Juu eivät nuo meksikolaistyyppiset maustetut vedet ole ihan mun juttu. En toki pahaksikaan hauku, koska ei se juomatta jäänyt. Olueksi ja chiliksi vaan pliisua, sellaista heleppoa juotavaa. Nuo salmiakkikarkit ovat pehmeiksi salmiakeiksi tosi hyvänmakuisia, mutta eivät tulisia nekään.

wille

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - maaliskuu 22, 2012, 18:15:55 ip
Ei mutta oikeasti, voiko noita nyt sitten tuosta tunnistaa ja nimetä, ja jos voi niin nimetkää!


Fataliilta näyttäisi.



Fataliita omasta kasvarista loppukesästä 2011.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Chilivaari

Älkää nyt ainakaan noita Lidlin chilien siemeniä laittako mihinkään ketjukirjeeseen, ainakaan nimellä Habanero. Jos on pakko niitä levittää, laittakaa sitten nimeksi vaikka "Lidlin mahdollisesti Fatalii Yellow."


Afrikasta ne todennäköisesti ovat tähän aikaan vuodesta, mutta pakattu Hollannissa. Erittäin todennäköisesti ovat myös hybridejä, joiden jälkeläiset voivat olla hyvinkin eri näköisiä - ja makuisia.

mikestones

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - maaliskuu 21, 2012, 21:26:47 ip
Lainaus käyttäjältä: Horna - maaliskuu 21, 2012, 21:17:49 ip
Noniin.
Nyt tuli postissa sitten mainos lidlin chiliteemasta. Joku kerta on joutunut iloisesti yllättymään näistä lidlin tuotteista ja joku kerta pettymään. Haluaisin kovasti kuulla tätä uusimmasta teemaviikon tarjoamasta.

Tuotteinahan on torstaista sunnuntaihin (22.-25.3.20012):

1.  Chili-Cheddar Makkara
2. Chiliolut
3. Hot wings
4. Chili Cheddar
5. Chili Ketsupppi
6. Habanero ribs
7. Wasabi päkyt
8. Chips Inferno
9. Tulinen Dippi (?)
10. Chili-mauste
11. Chilimix (tuoreita(?) chilejä)
12. Inferno pizza
13. Chilisalmiakki
14. Burning beefsteaks

Tuo inferno pizza sekä inferno sipsit on ollutkin jo satunnaisia vierailijoita (okei, pizzaa tuntuu saaavan jatkuvasti) mutta muut tuotteet on kyllä minulle uusia. Minusta nuo inferno sipsit on ollut kuin tehty minulle, vähän vähemmän potkua kuin blair'sin vastaavissa (se musta pussikka), muttei liian paljoa. Ainoa harmi on tietysti se, ettei niiden sipsien saatavuus ole suinkaan taattu - olen niitä löytänyt vain kaksi kertaa. Mutta joo - laittakaahan mielipiteitä näistä tuotteistä jos on tullut kokeiltua!
Itseäni kovasti ainakin kiinnostaa tuo cheddar ja ribsit.. :)


Inferno sipsien tulisuus oli myös itselle sopiva, mutta kyllä Blairin sipseissä kuitenkin itse sipsin rakenne on parempi. Infernot on vähän sellasia tusina tuotteen tuntuisia.



ei ollut hyviä nuo lidlin sipsit, luulin että niissä olisi chiliä. ei maistunut juuri miltään. ne wasabi sipsit oli aiemmin  parempia.

ChIlIDoG

OFFtopic mutta kuitenkin.  Teen chili sipsit kyllä jatkossa itse. Ostaa ensin vaikka kartanon sipsejä ja ripottelee sisään vaikka aji cristalia tai naga jauhetta tms. Hyvä ravistus ja valmista.

Nosiseptori

Lainaus käyttäjältä: mikestones - maaliskuu 23, 2012, 14:22:58 ip


ei ollut hyviä nuo lidlin sipsit, luulin että niissä olisi chiliä. ei maistunut juuri miltään. ne wasabi sipsit oli aiemmin  parempia.


Lainaus käyttäjältä: mikestones - toukokuu 11, 2011, 13:26:25 ip
kajaanissa oli Lidlissä jotai Crusti Crocls Inferno sipsejä, pieni erä ja vain 1 e per pussi

olipas muuten oikeesti hyvää ja chilikin jopa maistui, pitäsököhän tehdä tepposet ja käydä ostaa kaikki pois tänään, ei niitä ollut kuin 20 pussia ehkä


http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.computerhilfen.de/hilfen/index.php%3Faction%3Ddlattach%3Btopic%3D350068.0%3Bid%3D14342&imgrefurl=http://www.computerhilfen.de/hilfen-34-350068-0.html&usg=__Pgsksw81kVOlMF1OKAtNNWwYMDY=&h=480&w=640&sz=84&hl=fi&start=0&zoom=1&tbnid=1kEuDbjXtT70pM:&tbnh=137&tbnw=183&ei=ZGTKTc_-J4TRsgadzaHgAw&prev=/search%3Fq%3DCrusti%2BCrocs%2BInferno%26hl%3Dfi%26sa%3DX%26biw%3D1659%26bih%3D880%26tbm%3Disch%26prmd%3Divns&itbs=1&iact=hc&vpx=247&vpy=87&dur=210&hovh=194&hovw=259&tx=114&ty=72&page=1&ndsp=46&ved=1t:429,r:1,s:0


Eivätkö nuo siis olekaan samoja kuin tuossa aiemmassa lidlin chiliviikko-ketjussa hehkutit? (en itse sipsejä katsellut)

masaiman

Itse juuri noita inferno-sipsejä söin. Ensin ei tuntunut mitään, ja ajattelin että taas yksi tusina "chili" tuote, mutta muutaman kourallisen jälkeen joutui jo alkaa jonkin verran puuskuttamaan. Kaljaa alkoi mennä kummasti vähän aikaa... Tulisuudeltaan jää Blairsin Habanerosipseille, joka on minusta hyvä, koska ovat minulle liian tulisia (en ylipäätään tykkää himotulisesta) mutta maku on merkittävästi parempi.

Minä tykkään, mutten voi syödä kamalan paljoa kerrallaan. Toivoisin k.o. tuotetta vakkarivalikoimaan.

disturbed833

Olen Mattsonin kanssa samoilla linjoilla. Hyviä mulle just sopivan tulisia ( pari voi vetää putkeen sitten puuskutusta ja tauko). Ja hintakin vain 1,19€/200g. Pitää ostaa jemmaan muutama pussi

Jani M

Liekö niissä Lidlin chilisipseissä sitten tulisuusvaihteluita, koska minun oli ainakin vaikea löytää niistä mainostettua tulisuutta. Lähinnä suolainen paprika tuli mieleen, ihan hyviä sinänsä. Ja sipsihän on vain alusta, millä mätetään suuhun hyvänmakuista, tulista (itse tehtyä) dippiä. En kyllä edes ottanut testiin niitä Lidlin dippijauheita. Yleensä kaikki kauttaaltaan liian makeita. Ne chilioluet oli kans sellasia, ettei niistä mitään kulinaarista nautintoa kannata hakea. Perus juomaolutta johon on ehkä liraus chiliaromia lipsahtanut sekaan. Mutta nuo chipsit sais kyllä tulla ihan normivalikoimiin, on ne kuitenkin hyviä perussipsejä, herkutteluun menee sitten Hot-Headzin Habanerot, ne on hyviä eikä liian tulisia, mutta silti paljon enemmän kuin nuo Lidlin sipsit. Hintaakin moninkertaisesti.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Jarok - maaliskuu 24, 2012, 13:53:47 ipnuo chipsit sais kyllä tulla ihan normivalikoimiin, on ne kuitenkin hyviä perussipsejä, Hot-Headzin Habaneroilla hintaakin moninkertaisesti.


Juuri laitoin Lidlille asiakaspalautetta noista sipseitä mukana toive vakkarivalikoimaan tulosta, allekirjoituksena

Chiliharrastaja, kasvattaja ja chiliyhdistyksen jäsen (en siis yhdistyksen nimissä, vaan yksittäisenä jäsenenä)

Toivon muiden samoin ajattelevien tekevän samoin.

Lidl.fi palautelomake

Nosiseptori

Tuo chilijuusto oli positiivinen yllätys! Kivan mausteista ja lievästi tulistakin! Tätä voisin ostaa uudestaankin.

Aji Inferno

Habanerokeskusteluun: Infernossa oli ennen kuva "oikeasta" alkuperäisestä habasta. Se on oranssi, sileä, pitkänomaisen kartion muotoinen, vähän kuin jäätelötötterö. Ei siis littana, poimuinen, tms kuten niin moni muu chinense. Koko homma meni täysin käsistä koska kaikkea alettiin nimetä habaksi ja kehiteltiin mitä ihmeellisimpiä "habanero long black silver paskajööti Åland" virityksiä meidän harrastajien kysyntään. Nyt sama hullunmylly on päällä nagoissa ja muissa yybertulisissa.

Summa summarum: jos "haba" ei täytä noita listaamiani merkkejä ja ole vielä tyyliä "ensin pehmeän hedelmäinen, makeahko, ehkä tosiaan mangomainenkin hyvä maku, sitten viiveellä helvetinmoinen tulisuus, joka menee muutamassa minuutissa taas ohi" - kyseessä EI ole aito Habanero. ;)

Ryhis

Lauttasaaren LIDLissä oli vielä chilibisseä hyllyssä 4-8kpl, en katsonut tarkkaan. Chilisipsejä ehkä laatikollinen.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Nosiseptori

No niin, nyt on maistettu (maistettu = syöty yksin koko iso laatikollinen) Habanero ribsejä ja niissähän on ihan oikeaa tulisuutta mukana! Siinä vasta miesten ja miehiä rohkeampien naisten ruokaa! Marinadin maussa olisi vielä jonkin verran toivomisen varaa, mutta tulisuus on kyllä todella hyvä marketin tuotteeksi. Suuhun jää lempeä polte. :)

ChIlIDoG

Pieni testi tuli tehtyä tuolla ns. haballa. yksi haba+yksi appelsiini blenderillä murskaksi kattillassa vähän vettä kiehumaan toi sotku sekaan, muuan pulpahdus ja hyytelösokeria perään. sit lasipurkkiin ja jäähtymään. Maistamisen jälkeen totesin että sokeria voisi olla enemmän, pelkkä hyytelösokeri ei ollut mielestäni riittävä

Ryhis

Eihän tuo Jaakon chiliolut mitään pahaa ollut! Vähän niinkuin jotain perusmeksikaania ripauksella chiliä. Saatan jopa ostaa toiste.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Nosiseptori

Hot Wingsit testattu. Ei pääse tulisuudessa lähellekään ribsien tasoa. Itse asiassa ihan perus wingsejä, tosin esikypsennettyjä sellaisia.


Aji Inferno

Ribsit aika asiallisia, eikä olutkaan kehnompaa ole. Molemmissa tuntuu kyllä chiliä.

exa

maaliskuu 28, 2012, 17:16:39 ip #58 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 28, 2012, 17:24:29 ip käyttäjältä exa
Yllättävän herkullisia ovat nämä infernaaliset sipsit. Vaikka tällaisen aloittelevankaan chilistin suussa ei poltetta juuri tunnu niin ovat todella maukkaita. Parempia nämä on kuin monet grilli-/paprikamaustetut sipsit.

Editoidaanhan semmonen vika, että noihin tulee törkee himo. Puoli pussia menee niin ettei huomaakaan. Joutuu vielä lähtee takasin kauppaan.

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

rasse

Ostin Lidlistä Jalapeno- rasian, olivat oikean muotoisia, osassa jo hieman oikeannäköistä arpeutumaa, mutta todella pienikokoisia. Poltetta oli siemenkiinnikkeiden ympärillä aivan kuin Penan jalluissa, eli riittävästi. Maku parempi kuin odotin, ei Heinän jallujen veroisia, mutta aivan hyviä.
Mainittakoon vielä viitauksena aikaisempaan täällä olleeseen Habanero- keskusteluun, tuossa Lidlissä olleet Habat olivat aivan oikeannäköisiä, en nyt tällä kertaa ostanut.