Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

keto

Tulipas ohikulkiessa tänään kolme käärylettä testiin haettua. Painavat noin 300 grammaa per kipale ja kilohinta on juuri vajaa 30 EUR. Näyttävät tosi makoisilta, itse maku on vielä testaamatta. Lihamestari tuntui olevan tosi innostunut tuotteesta. Täytynee pian postailla kokemuksia myös mausta, ajattelin tietysti kehitellä tuosta oman version ;-) Hienoa, että tällaistakin on tarjolla.
CAVOK

Karpo

Mainokset oli poistettu tiskiltä, jos niitä joskus oli. Joutui kyselemään erikseen kyseistä tuotetta ja nuori kaveri lihatiskillä ei heti osannut sanoa saako sitä edes (pe 01.10). No takahuoneessa mestari sitten väänsi lihat kuitenkin pyynnöstä noin vartissa. Hintaa tuli tosiaan toi ~9e per mötkäle.

Lihamestari

Ei kannata huolestua, kyllä tätä taas keväällä tarjotaan jatkuvasti, viikonloppuisin!
Remontti rajoittaa valikoimaa ja kun näitä tulisempia harvempi ostelee, niin sellaiset olen joutunut jättämään pois jatkuvasta myynnistä!  :(

Tilauksesta tosin saa, kunhan pari päivää aikaisemmin meillepäin ilmoittelee...

Kypsenyksestä sen verta, että kiertoilmauunissa 200 astessa n. 8 minuuttia, niin pitäis jäädä mediumiksi! Ei-kiertoilmauuneista ei niin suurta havaintoa ole, kun kaikki tuotteet ollaan testattu siinä "pikku uunissa" mitä siinä tiskin vieressä! Mutta pikkasen lisää lämpöä ja sama aika, niin eiköhän sille kääryleellä saada nätti väri ja oikea kypsyysaste ilman pannukikkailua! ;)

Karpola käynyt tuuri, että täytettä on ollut valmiina, kun sitä ei ihan vartissa väännetä tai Naga on pikkasen suurempina paloina siellä joukossa...  ;D

(Näköjään meillä käy tulisesta pitäviä asiakkaita, niin täytyy tossa joulun jälkeen nykäistä pari chiliä mietintämyssyyn, kun alkaa ensi kesän tuotteiden suunnittelu ja testailu!)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lihamestari

Pieni varoituksen sana!

Nyt on koekeittiössä lisää hyvää nagasta!

Possu ulkofilee tulee olemaan lihana, loppu on viellä työn alla!
Huomenna maisetellaan päivän levännyt massa ja keskiviikkona koeponnistetaan kokonaisuus!
Viikonlopuuna saattaa siis olla tulisen ystäville uutukaista tarjolla!

Jos ei onnaa, niin latetaan tilalle paholaisen käärylettä... ;D
No, on se muutenkin viikonlopun tiskissä...

Yhdeltä koemaistajalta tiedustelin lusikallisen jälkeen, et onko tulista, niin puisteli vaan päätään!
Hetki kun meni, tuli suht tunteella "Voi perkele"! :D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

marraskuu 15, 2010, 20:40:15 ip #24 Viimeisin muokkaus: marraskuu 15, 2010, 20:42:09 ip käyttäjältä Aji Inferno
Asiaa!!!  ;D Nagamureketta? Nagajauhelihapihvejä? Nagaleikettä? Nam!

Lihamestari

Ulkofileetä, kääryle! Jonka sisällä sikaa ja enempi sikaa! :D
Pekonia, salamia, paahdettua paprikaa, mozzarellaa, valkosipulia ja nagaa...
Katotaan miten äijän käy... ;)

Tehdään pikkasen pienempi, kun Paholaisen kääryleestä, että ei kokonsa puolesta pelota naisia pois!! ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - marraskuu 15, 2010, 20:47:38 ip
Ulkofileetä, kääryle! Jonka sisällä sikaa ja enempi sikaa! :D
Pekonia, salamia, paahdettua paprikaa, mozzarellaa, valkosipulia ja nagaa...
Katotaan miten äijän käy... ;)

Tehdään pikkasen pienempi, kun Paholaisen kääryleestä, että ei kokonsa puolesta pelota naisia pois!! ;)


Namlurps!!! :-)  Taitaa olla totaalinen superherkku, arvelen..!

Reliikki

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - marraskuu 15, 2010, 20:47:38 ip
Ulkofileetä, kääryle! Jonka sisällä sikaa ja enempi sikaa! :D
Pekonia, salamia, paahdettua paprikaa, mozzarellaa, valkosipulia ja nagaa...


Salviaa sekaan, ehdottomasti.

Lihamestari

Katotaas miten näitten naga lihojen ja marinadiean käy!
Mulle heviosaston hoitaja valitteli, että Fataliin nagakausi alkaa olemaan lopuillaan ja kohta ei saa enää! :(

Paniikissa laitoin Fatalii Gourmetille viestiä, että pitäis saada pikkasen jauhetta, marinadiaineksiksi! :)
Tuorettakin pitäis saada muutama kilo jemmaan, että pystytään toteuttamaan näitä juttuja!

Kattoo miten äijän käy!

Mä niin tykästyin tohon makuun, että pakko oli omat puskat laittaa tulille! :D
Uutuus kääryleen täytteeseen ois voinu laittaa vaikka kuinka paljon, mutta muutama koehenkilö yski sen verta paljon, että ei enää uskaltanu... :(
Mut kyl toi nytkin ihan kivasti kutkuttelee... ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

No, vaikka naga välillä loppuisikin, onhan noita mainioita chinensejä, ihan normihabasta alkaen. Annostelua toki vaatii enemmän, mutta hyvää sekin! :)

Lihamestari

Siinä Paholaisen kääryleen orginaaliversiossa oli alunperin habaneroa!
Taidettiin laittaa siihen massaan 100g sitä habaa, nyt menee 50g nagaa! :)
Laiska joutuu pilkkomaan vähemmän! ;D

Mä vaan jäin koukkuun tohon Nagaan! Siinä on mun mielestä hyvä maku ja miellyttävä, pitkäkestoinen "potku"...

Meinattiin tilata sitä isompi läjä ja tuupata pakkaseen! Mitenköhän tolle nagalle siellä kylmässä käy?
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

linker

Minkäkokoiseen massaan laitoitte?
Jauhe saattaisi olla hyvä vaihtoehto, mutta täytyisi kuivata ja jauhaa.
Minulla on mielessä naga-laukkamakkaran leipominen jouluksi  :)

Lihamestari

Siinä taitaa olla tavaraa pikkasen reilu kilo, korkeintaan puolitoista, mihin toi määrä laitettiin!

Jauhetta mä olen lähinnä meinannut marinadien joukkoon. Tuoretta sitten noihin täytteisiin, koska toi jauhe ei ole hirveän tuttu kokemus...

Tuorettakin kun on tarjolla, niin en edes ole vielä harkinnut muuta.
Mutta tulevaisuutta varten...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

chilihardhead.fi

Kyllä ne pakkasessa hyvin säilyy, kun tosiaan pussit laittaa tiiviisti kiinni eikä ilmaa jää pussiin paljoa ja nopea pakastus kuten yleensäkin. Vähän voi nahistua, mutta kyllä ne sooseissa jauheen voittaa.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Kaltsu

Pakastetuissa nagoissa ei maku kärsi, mutta rakenne menee sulatessa vetiseksi. Mutta se ei varmaankaan haittaa jos nagat menee muutenkin muussiksi massan sekaan.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Lihamestari

Juu, näin mä veikkasinkin!
Täytyy toivoa, että pojilla ois tuolla Fatalii Gourmetissa vielä noita nagoja jäljellä, kun keskusliikkeeltä en saanut enä...  :'(
Sen jauhon suuntuntuma on varmaan sen verta erilainen, että vaan hätätapauksessa.

Marinadeihin sitten se sopii, kuin nyrkki silmään!! :D

Ensi viikolla sieltä tuleekin veijari esittelemään tuotteitaan ja opastamaan noitten chilien hyödyntämisessä, kun suunnittelen noita tuotteita! :)

Uutukainen on nyt sit testattu ja myynnissä! Hyvä siitä tuli, mutta on tällä viikolla hieman miedommalla potkulla, kun toi orginaali!
Ensi kerralla laitetaan sit pikkasen lisää Nagaa!  ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

Käytettävissähän on sitten vielä yksi "salainen ase"... Fataliin savunagajauhe! Dynamiittia vailla vertaa! :D  Nagan yksi hyvä puoli on sen riittoisuus. Tuottavathan nuo jauheet vähän erilaisen lopputuloksen kuin tuore chili, mutteivät välttämättä aina huonompaa. Leviävät mm. tasaisemmin.

Pitää hakea käärylettä kokeiluun! Pirun lumisade vain sotki asiat vielä kesärenkaiselle kuskille... Ei kannata kysyä miksi, sillä jokainen täysjärkinen on jo vaihtanut talvikumia alle.  8)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - marraskuu 18, 2010, 16:25:38 ip
Pirun lumisade vain sotki asiat vielä kesärenkaiselle kuskille... Ei kannata kysyä miksi, sillä jokainen täysjärkinen on jo vaihtanut talvikumia alle.  8)


Ainoastaan pelkurit ja ensirakastajat vaihtavat talvikumit alle ajoissa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Paholaisen possukääryle testattu äskettäin (mitä parempaa voi tehdä kun herää liian aikaisin lauantaina, eikä saa enää unta? ;) ). Myyjätär varoitteli ilmeisen tosissaan, että on sitten TOSI tulista. Sitä se ei ollut, mutta oikein maukasta kyllä! Tulisuus jäi omalla asteikollani (joka ei ole näissä piireissä mitään extremeä) luokkaan "havaittava" - eli lisääkin olisin toivonut. Vaan kun muistan jo myyjättären ilmeen, kun vastasin varoitukseen jotain malliin "niin sen pitää ollakin!" Myyjättären ilme muistutti paheksuntaa. ;)

Mutta... En silti todellakaan halua valittaa. Oikein hyvää ja suositeltavaa tavaraa! Harmittaa vain aina niin pirusti tehdä kompromisseja valtakansan kanssa. Heille kun on marketit jo nyt täynnä chilitöntä ruokaa... 8)

Esittäisin muuten ihan tosissani (toivottavasti) tulevaan Jättijaon "Inferno" -osastoon tositulisia jauhelihapihvejä ja vastaavia! Ja vaikka tiedänkin, että tosimiehet grillaavat mielettömät chiliribsinsä kesällä itse, kaikilla meistä ei ole siihen mahdollisuuksia - mutta nälkää kyllä, vuoden ympäri!  :P

Lihamestari

Juu siitä tuli pikkasen miedompi, kun siitä orginaalista.
Tehtiin sitä orginaliakin erä ja vierekkäin maistelin, niin selvästi oli orginaali tulisempi!
Korjataan asia ensiviikolle! ;)

Kiitos palautteesta, tää on tosi arvokasta! Varsinkin, kun tuote ei ole täysosuma, niin parannellaan sitten asiakkailta saatujen palautteiden mukaan.
Mä nimittäin saan sitä harvemmin asiakkailta, kun mun työaikana ei juurikaan muut, kun mummot asioi!

Kyllä mä meinaan tonne remontin jälkeiselle elämälle suunnitella sellaisen marginaaliasiakaskuntaan uppoavan tulisen valikoiman!
Siipiä, ribsejä jne. Mutta odotellaan vielä hetki, kun ens viikolla noi Fatalii Gourmetin pojat tulee käymään...

Tavoitteena tehdä tosta paikasta Suomen tulisin Citymarketti! ;D
(Ruvetaan salaa ujuttamaan sikanauta jauhikseenkin chiliä ;))

Savunagan maistamista ondotan jo innolla! :)

BTW: Se Ridderheimmsin Jambalaya pitäis olla valikoimissa taas tiistaista lähtien...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn