huhtikuu 18, 2024, 09:36:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


InkRosen kausi 2012

Aloittaja InkRose, syyskuu 18, 2011, 17:28:04 ip

« edellinen - seuraava »

Lillen

Mukava nähdä että Inkrosellakin vielä chilit satoaa!

Itse odotin että PI 260560 tekisi keskisormen kokoisia podeja...minun amppelissa kasvanut yksilöni tekee kuitenkin saman kokoisia podeja sinun kasvisi kanssa. Oikein hyvä yksilö muttei kyllä ensi vuoden listalle pääse, kuten blogissanikin totesin, voi yhtä hyvin kasvattaa ramiroa tuon sijasta, kun podit jäivät sen verran pieniksi...

Jopas on veikeän näköinen zavory, ihme että podit vaikuttavat kuitenkin noinkin tuoreilta :D.

Oletko noita choco fasseja maistellut? Itselläni ensimmäinen ja samalla ainut podi kypsymässä kasvarissa. Joltain kuulin että ei olisi niin hyvä lajike kun osaisi odottaa, mutu tietoa?

InkRose

En ole omia vielä maistanut. Vuosi sitten Kouvostomiitissä siivun maistoin ja silloin ihastuin. Lähempänä kärkeä poltetta sai ihan etsiä, mutta kuulemma kannan tuntumassa oli sitten jo sen verran että huomasi etsimättäkin. Ennen kaikkea siinä hurmasi maku, todella raikas, hivenen sitruksisen kirpeä mutta enempi makea kuitenkin.

Eikä tuo Zavory tosiaan ollut muuta kuin janoissaan. Annoin puoli kannullista lämmintä vettä tuossa rappusilla, niin kuvapostauksen jälkeen oli jo lähes täysin toipunut verannan lämmössä.

fly

Zavorystä on pakko kommentoida omia kokemuksia, koska siihen on tullut suorastaan himo.
Samasta siemenerästä on kasvanut sekä lähes tulettomia että kunnolla potkua omaavia yksilöitä. Tällä kaudella zavoryä on ollut sekä mullassa että aerossa. Mullassa tuli satoa niin p**keleesti että on vaikea uskoa todeksi (ja tulee vieläkin rutosti). Idätys tosin oli jo 9/2011. Podit melko pieniä ja tulta on ihan mukavasti. Nämä ovat minulla ihan MUST salsassa, majoneesissa yms. Lisäksi vähän annuumia tai baccaa, niin homma todellakin toimii.
Viime vuonna samasta siemenerästä kasvoi lähes tulettomia podeja. Ja tänä vuonna aerossa kasvoi samasta erästä ISOJA podeja, jotka olivat melko tulettomia.
Itse olen ihastunut juuri tuohon zavoryn hedelmäiseen makuun ja chinensepoltteeseen, joka tulee pienellä viiveellä ja kestää sitten hyvän aikaa. Noita menee salaatissa vaikka kymmenen kappaletta kerralla helposti mutta parhaimmillaan tuore zavory on ruoan maustamisessa.
En tiedä onko minulle sattunut vain hyvä siemenerä mutta joka tapauksessa zavorystä on muodostumassa kestosuosikki.

InkRose

Viimeinkin alkaa ensimmäinen Orange Rocoto kypsyä! Tänään huomasin että oli yksi alkanut "kärjestä" ja tyvestä vähän kellertää. Ehkä nää vaivaiset rohjakkeet vielä ennen joulua saadaan pois jaloista sittenkin...

InkRose

Orange Rocoto maistettu, vihdoin ja viimein, ja onhan tuo hyvää. En tiedä olisiko tulisempaa paremmissa oloissa kypsyneenä, mutta varsin maukasta oli noinkin. Poltetta melko maltillisesti, mutta se rocoton tyypillinen, pehmeän täyteläinen polte on kyllä hieno! Nämä menevät halki, siemenet talteen ja palaset tuoreeltaan pakkaseen, jahka loputkin kypsyvät.

Zavorysta keräsin loppusadon talteen, 652 g näytti vaaka. Ihan kiva pikku keko. Mitähän noista tekisi?

Vähän aikaa vielä annan annuumien olla, kun värejä ovat viimein alkaneet vaihtaa, sitten päästään tosissaan valmistelemaan ensi kautta.

wille

Lainaus käyttäjältä: InkRose - marraskuu 10, 2012, 18:01:16 ip
Zavorysta keräsin loppusadon talteen, 652 g näytti vaaka. Ihan kiva pikku keko. Mitähän noista tekisi?


Sun täytyy hommata se ProQ. :)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit