maaliskuu 29, 2024, 09:29:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Äänentoistovehkeet: mikä saa musiikin kuulostamaan hyvältä?

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 17, 2012, 19:25:17 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Max_7Pot - heinäkuu 15, 2014, 13:15:06 ip
Onkyo CP-1046F Ja Glanz:n äänirasia ja neula.


Glanzia pidettiin muistaakseni ihan hyvänä merkkinä... Enpä ole törmännyt niihin vain aikoihin.

akselsson1

Tiiän et teil on nyt vähän eri puheet just nyt, mut... Törmäsin turun kirpparilla jännään vahvariin, joka kyllä vieläkin kiinnostaa. Merkki on Fisher, varmaan jostain 80 tai 90 luvulta   ???
Tasonsäädöt (Hz) Liukusäätimillä ja kivat hattiwattien mukaan vilkkuvat valot. Säätimet tuntui tosi laadukkailta, hintakaan ei ollut paha. Kannattaisko moinen poistaa, vaikkei... juuri nyt ehkä ole ehkä varsinaisesti tarvetta  ::)
Onko kukaan koskaan kuullutkaan moisesta? Inferno?  8)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Suhtaudu epäillen, vaikka voi noita olla erilaisiakin, muitakin Fishereitä.

Meillä oli Fisher stereolaitteisto (ehkä Anttilasta) joskus 80-luvulla ja se oli kyllä aivan paska. Vannoin silloin, että en koskaan enää mitään Fisheriä osta. Liukusäätimet rutisivat ja rokki-ikään tullut poika luukutti kaiuttimen repaleiseksi.
Komea ulkonäkö, surkea sisältä. Tämä taisi olla saksalaisittain Fischer.


akselsson1

Piti oikein kuvasta tarkistaa, mutta tämä oli epäsaksalaisittain Fisher. Tiedäppä hänestä sitten  ;D Kiitos kuitenkin kokemuksen jakamisesta, tietää varoa  ;)
Hieman hintavampana, taatusti hyvänä oli myös Pioneerin vahvari luulisin 90 luvulta, lähes samanlaista olen käyttänytkin, ja se ainakin oli aika tykki. Hattiwatteja luvattiin mitälie 600. Tässä vaan alkaa jo hinta nousemaan, 79€. Luullakseni käypä hinta, mutta... Ehkäpä jätän tässä kohtaa väliin, kun ei kehtaa kämpässä kuitenkaan huudattaa. Jos joku kiinnostui niin saa kysyä missä se oli vaikka yksärillä.  :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 15, 2014, 18:29:20 ip
Tiiän et teil on nyt vähän eri puheet just nyt, mut... Törmäsin turun kirpparilla jännään vahvariin, joka kyllä vieläkin kiinnostaa. Merkki on Fisher, varmaan jostain 80 tai 90 luvulta   ???
Tasonsäädöt (Hz) Liukusäätimillä ja kivat hattiwattien mukaan vilkkuvat valot. Säätimet tuntui tosi laadukkailta, hintakaan ei ollut paha. Kannattaisko moinen poistaa, vaikkei... juuri nyt ehkä ole ehkä varsinaisesti tarvetta  ::)
Onko kukaan koskaan kuullutkaan moisesta? Inferno?  8)


Muistan kyllä Fisherin omilta 80-luvun "aktiiviajoiltani". ;) Se oli merkkinä vähän samaa kuin ehkä Sanyo tai Philips, eli  ihan ok, muttei mitään ihmeellistä. Jollei tavoitteena ole mikään hi-fi nirvana, voi olla hyvinkin kelvollinen peli!

Aji Inferno

heinäkuu 16, 2014, 03:01:48 ap #165 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 16, 2014, 13:54:35 ip käyttäjältä Aji Inferno
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 15, 2014, 20:54:30 ip
Piti oikein kuvasta tarkistaa, mutta tämä oli epäsaksalaisittain Fisher. Tiedäppä hänestä sitten  ;D Kiitos kuitenkin kokemuksen jakamisesta, tietää varoa  ;)
Hieman hintavampana, taatusti hyvänä oli myös Pioneerin vahvari luulisin 90 luvulta, lähes samanlaista olen käyttänytkin, ja se ainakin oli aika tykki. Hattiwatteja luvattiin mitälie 600. Tässä vaan alkaa jo hinta nousemaan, 79€. Luullakseni käypä hinta, mutta... Ehkäpä jätän tässä kohtaa väliin, kun ei kehtaa kämpässä kuitenkaan huudattaa. Jos joku kiinnostui niin saa kysyä missä se oli vaikka yksärillä.  :)


Vahvarille ei yleensä tarvitse esim. kerrostalossa paljonkaan tehoja. Esim. Genelec One aktiivikajareiden vahvarien teho on vain 12 wattia, ja silläkin saanee aikaan häädön. Putkivahvistimissa on pienimmillään vain 1-2 wattia, mikä herkkien kaiuttimien kanssa riittää jopa sadan desibelin mökään, eli jälleen poliisien saamiseen oven taakse. :) Wateista ei muualla kuin isoissa omakotitaloissa kannatakaan maksaa.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 15, 2014, 13:01:28 ip
Mitäs levareita jengillä?  8)

Thorens löytyy tuolta pölyn alta ja rasiana AKG P-25-S.
Rasia tosin vaihtunee, kun ei neuloja löydy Japania lähempää ja sielläkin vastaavan hinta menee yli 500 euron..  :o


Ja tuohon Fisher-keskusteluun..   
Fisher teki aikanaan "Anttilakamaa" ja myös erittäin laadukasta järeää hifiä, jota ei juurikaan Suomen markkinoilla näkynyt.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Whili - heinäkuu 16, 2014, 06:45:23 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 15, 2014, 13:01:28 ip
Mitäs levareita jengillä?  8)

Thorens löytyy tuolta pölyn alta ja rasiana AKG P-25-S.
Rasia tosin vaihtunee, kun ei neuloja löydy Japania lähempää ja sielläkin vastaavan hinta menee yli 500 euron..  :o


Ja tuohon Fisher-keskusteluun..   
Fisher teki aikanaan "Anttilakamaa" ja myös erittäin laadukasta järeää hifiä, jota ei juurikaan Suomen markkinoilla näkynyt.


Joo, Fisher toi Suomeen lähinnä halpaa anttilakamaa, muistan. Vastaavia merkkejä oli useita, ja nyt niitä löytää helposti osto-myyntiliikkeistä. Thorens puolestaan on laatumerkki, siitä ei ole kahta kysymystä. AKG:n rasioita en muista koskaan nähneeni; merkki on kyllä legenda mikrofonipuolella, mutta nähtävästi sitten kokeilivat tätäkin puolta... 500 euroa neulasta? Se tekee jo kipeää!!

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 16, 2014, 03:01:48 ap
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 15, 2014, 20:54:30 ip
Piti oikein kuvasta tarkistaa, mutta tämä oli epäsaksalaisittain Fisher. Tiedäppä hänestä sitten  ;D Kiitos kuitenkin kokemuksen jakamisesta, tietää varoa  ;)
Hieman hintavampana, taatusti hyvänä oli myös Pioneerin vahvari luulisin 90 luvulta, lähes samanlaista olen käyttänytkin, ja se ainakin oli aika tykki. Hattiwatteja luvattiin mitälie 600. Tässä vaan alkaa jo hinta nousemaan, 79€. Luullakseni käypä hinta, mutta... Ehkäpä jätän tässä kohtaa väliin, kun ei kehtaa kämpässä kuitenkaan huudattaa. Jos joku kiinnostui niin saa kysyä missä se oli vaikka yksärillä.  :)


Vahvarille ei yleensä tarvitse esim. kerrostalossa paljonkaan tehoja. Esim. Genelec One aktiivikajareiden vahvarien teho on vain 12 wattia, ja silläkin saanee aikaan häädön. Putkivahvistimissa on pienimmillään vain 1-2 wattia, mikä herkkien kaiuttimien kanssa riittää jopa sadan desibelin mökään, eli jälleen poliisien saamiseen oven taakse. :) Wateista ei muualla kuin isoissa omakotitaloissa kannatakaan maksaa.

Juuh, enpä sillä sitä tarkoittanutkaan, että varsinaisesti tarvisin moisia tehomääriä, todellakaan  ::)
Pikkutehoilla sitä kuitenkin käyttäisin. Mutta eipä kyllä ole juuri nyt soveltuvia kaappejakaan olemassa. Yhdet erkkasarjat kyllä lojuu kaapin perällä... Harmi kun ei juuri ole hyvää ideaa tehdä niille koppaa. Ehkäpä palaan asiaan myöhemmin... Joskus... Ensiviikolla? ;)
Se Fisher oli noinniinkun ulkonäkönsä puolesta minulle mieleinen  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Mulla on ylimääräisenä hyväkuntoiset ja ääneltäänkin hyvät Jamon kaiuttimet. Kokoa siinä 30cm tai vähän yli korkeussuuntaan, bassorefleksi 2-tie. Noutamalla Vantaan Martinlaaksosta nuo saa vaikka viidelläkympillä.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 16, 2014, 22:19:49 ip
Mulla on ylimääräisenä hyväkuntoiset ja ääneltäänkin hyvät Jamon kaiuttimet. Kokoa siinä 30cm tai vähän yli korkeussuuntaan, bassorefleksi 2-tie. Noutamalla Vantaan Martinlaaksosta nuo saa vaikka viidelläkympillä.

Hitsi, houkutteleva tarjous, välittömästi korvan taakse  ;) Tarttis vaan siihen PC hen tässä säästää  ::) ::) ::) ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Sihijuoma666

Löytyy Dualin 415-2 joka vouvvaa nätisti välillä. Vahvistimena AKAI AA-1135 ja kaiuttimina Wanhat venäläiset RRR Rigondat. Levysoitin ainakin vaihtuu vielä joskus... Loput on tullut perintönä..

Löytyisi myös ylimääräinen kokeiltu äänirasia Audio-Technica 95E.. Mutta tuossa Dualissa ei ollut mitään säätöjä niin päätin pitäytyä alkuperäisessä. Ihan ok sekin on.


Aji Inferno

Päivän kaiutinsuositus. Genelecin G One aktiivikajarit + Genelec F One subbari on aivan käsittämättömän loistavaääninen systeemi lähikenttä- tai pienehkön huoneen kuunteluun! Väitän vakavissani, ettei noiden yhteishinnalla (noin 1100..1200) saa mitään vastaavan tasoista - ja vieläpä pienikokoista ja nättiä! Tässä Hifimaailma-lehden guru Samu Sauraman arvio paketista (ja sen isoveljistä): http://audiovideo.fi/testi/genelec-g-one-g-two-g-three-ja-g-four-aktiivikaiuttimet-seka-f-one-ja-f-two-subwooferit.

Omien kokeilujeni (mm. testisignaaleilla) perusteella systeemi toistaa puhtaasti 30 hertsiin, mikä riittää käytännössä kaikelle vastaan tulevalle musiikille (4-kielisen sähköbasson alin sävel on noin 41 hertsiä), muttei mitään sen alapuolelta, eli leffafriikeille ei ole tiedossa mitään ikkunanhelisyttämisefektejä. Vain todella tiukkaa, syvää ja puhdasta bassoa sekä äärettömän hienoa, yksityiskohtaista ja tasapainoista muuta äänialuetta. En ole löytänyt mitään heikkouksia äänestä; tämä hakkaa jopa melkoisen hyvät Grado SR325 kuulokkeeni ja kaikista äänitteistä löytyy uusia, jänniä sävyjä ja detaljeja.

Missä siis se jekku? Tämä systeemi kun ei ole edes "made in China", vaan Suomessa Iisalmessa suunniteltu ja valmistettu! :)

Jekku on mittakaavassa. Genelec ei lähtenyt koko- tai tehokilpaan. Pikkuruisten G One -kajarien vahvistimet ovat vain 2x12W ja subbarinkin 40W. Ei seksikästä eikä myyvää, mutta noilla tehoilla saadaan aikaan äänenpaine, jolla häädönkin saa helposti. Ja design on aivan tolkuttoman laadukas, kaunis ja käytännöllinen. Suomalaista huippuosaamista parhaimmillaan! Ja kyllä, hintaan sisältyy myös simppelin tyylikäs ja toimiva langaton kauko-ohjain ja kaikissa kaiuttimissa on erittäin toimivat ja tarpeelliset säädöt, joilla ne saadaan helposti sovitettua hankalaankin akustiikkaan. Täysin varaukseton suositukseni siis tälle kolmikolle, ja ehkä NAD 312 vahvistimeni ohella paras koskaan hankkimani audiosysteemi, joka ei todellakaan ääneltään kalpene paljon isommille ja monia kertoja kalliimmillekaan systeemeille..


Raimo Rintalihas

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 27, 2014, 04:18:33 ap
Päivän kaiutinsuositus. Genelecin G One aktiivikajarit + Genelec F One subbari on aivan käsittämättömän loistavaääninen systeemi lähikenttä- tai pienehkön huoneen kuunteluun! Väitän vakavissani, ettei noiden yhteishinnalla (noin 1100..1200) saa mitään vastaavan tasoista - ja vieläpä pienikokoista ja nättiä! Tässä Hifimaailma-lehden guru Samu Sauraman arvio paketista (ja sen isoveljistä): http://audiovideo.fi/testi/genelec-g-one-g-two-g-three-ja-g-four-aktiivikaiuttimet-seka-f-one-ja-f-two-subwooferit.

Omien kokeilujeni (mm. testisignaaleilla) perusteella systeemi toistaa puhtaasti 30 hertsiin, mikä riittää käytännössä kaikelle vastaan tulevalle musiikille (4-kielisen sähköbasson alin sävel on noin 41 hertsiä), muttei mitään sen alapuolelta, eli leffafriikeille ei ole tiedossa mitään ikkunanhelisyttämisefektejä. Vain todella tiukkaa, syvää ja puhdasta bassoa sekä äärettömän hienoa, yksityiskohtaista ja tasapainoista muuta äänialuetta. En ole löytänyt mitään heikkouksia äänestä; tämä hakkaa jopa melkoisen hyvät Grado SR325 kuulokkeeni ja kaikista äänitteistä löytyy uusia, jänniä sävyjä ja detaljeja.

Missä siis se jekku? Tämä systeemi kun ei ole edes "made in China", vaan Suomessa Iisalmessa suunniteltu ja valmistettu! :)

Jekku on mittakaavassa. Genelec ei lähtenyt koko- tai tehokilpaan. Pikkuruisten G One -kajarien vahvistimet ovat vain 2x12W ja subbarinkin 40W. Ei seksikästä eikä myyvää, mutta noilla tehoilla saadaan aikaan äänenpaine, jolla häädönkin saa helposti. Ja design on aivan tolkuttoman laadukas, kaunis ja käytännöllinen. Suomalaista huippuosaamista parhaimmillaan! Ja kyllä, hintaan sisältyy myös simppelin tyylikäs ja toimiva langaton kauko-ohjain ja kaikissa kaiuttimissa on erittäin toimivat ja tarpeelliset säädöt, joilla ne saadaan helposti sovitettua hankalaankin akustiikkaan. Täysin varaukseton suositukseni siis tälle kolmikolle, ja ehkä NAD 312 vahvistimeni ohella paras koskaan hankkimani audiosysteemi, joka ei todellakaan ääneltään kalpene paljon isommille ja monia kertoja kalliimmillekaan systeemeille..

Mitenkä on, toistaako nuo gee-ykköset mitenkä alas itsessään? Joskus kuuntelin jotain tuollaista setuppia (ei genelec todellakaan, laadukas kylläkin) ja siinä bassot paikantuivat hieman ikävästi subbaseen. Onko tuossa samanlaisia probleemia?

PP

Lainaus käyttäjältä: Raimo Rintalihas - joulukuu 27, 2014, 12:28:14 ip
Mitenkä on, toistaako nuo gee-ykköset mitenkä alas itsessään? Joskus kuuntelin jotain tuollaista setuppia (ei genelec todellakaan, laadukas kylläkin) ja siinä bassot paikantuivat hieman ikävästi subbaseen. Onko tuossa samanlaisia probleemia?


Eihän ne toista kuin 73 Hz:iin (- 3 dB), mikä on aika vähän mutta paljon enemmän kuin millään muulla niin pienellä kaiuttimella. Sovitus F One -subbariin on jokseenkin täydellinen (koska Genelec) eikä bassot taatusti paikannu subbariin.

Genelecin subbaria minulla ei ole eikä näissä 8020A:ssa muutakaan subbaria, mutta uskon täysin Infernon lausunnon ja audiovideon arviot. Genelecin isompia systeemejä en ole kuullut, mutta 6010 ja 8020 (teknisesti lähes samat kuin G One ja Two) on jotain ihan muuta kuin koosta, ulkomuodosta tai edes hinnasta voisi luulla.

x46900

^^^Kauneus on suhteellista. Ihan toimiva pakettihan tuollainen on lähikentässä (no, subbari ja lähikenttä...).

Mutta aika kova väite, ettei samalla rahalla olisi vähintään yhtä hyviä vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon. Varsinkin jos puhutaan muusta kuin puhtaasti lähikentässä tapahtuvasta kuuntelusta.

Ja minulla ei ole mitään genelecejä vastaan - 8040 on joskus olleet omina pääkajareina (vuosia sitten) - ja jotkut Genelecin kolmitiet, joskus tulevaisuudessa vielä hommaan (vaikka 1238a:t).

Mutta genelecitkin on vaan kaiuttimet. Ja Sauramaa pitää osata lukea.

Hienoa, että olet löytänyt kaiuttimet jotka tuottaa sinulle nautintoa.

Rakkaudella.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: x46900 - joulukuu 27, 2014, 16:10:58 ip
^^^Kauneus on suhteellista. Ihan toimiva pakettihan tuollainen on lähikentässä (no, subbari ja lähikenttä...).

Mutta aika kova väite, ettei samalla rahalla olisi vähintään yhtä hyviä vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon. Varsinkin jos puhutaan muusta kuin puhtaasti lähikentässä tapahtuvasta kuuntelusta.

Ja minulla ei ole mitään genelecejä vastaan - 8040 on joskus olleet omina pääkajareina (vuosia sitten) - ja jotkut Genelecin kolmitiet, joskus tulevaisuudessa vielä hommaan (vaikka 1238a:t).

Mutta genelecitkin on vaan kaiuttimet. Ja Sauramaa pitää osata lukea.

Hienoa, että olet löytänyt kaiuttimet jotka tuottaa sinulle nautintoa.

Rakkaudella.


Kova väite, jonka takana on helppoa seistä oman kokemuksen ja korvien perusteella. :) En ole parempaa tai edes yhtä hyvää ääntä kuullut tässä hintaluokassa, enkä juuri kalliimmissakaan, mutta jokaisella on makunsa ja omanlaiset kuunteluolosuhteensa. Sitäpaitsi, mitä vikaa on subbarissa lähikentässä? Erinomainen äänikuva ja integroituminen. Eikä se siitä kauempanakaan kuunnellen kehnoksi muutu, silloin vain alkavat tulla kuunteluhuoneen akustiikka ja systeemin äänenpainevarat mukaan asioihin.

Genelecit jakavat hifipiireissä mielipiteitä yllättävän paljon, johtuen ehkä niiden studiomonitoritaustoista ja siihen liittyvästä äärimmäisen neutraalista äänestä. Moni ei pidä niitä "musikaalisina" kaiuttimina, koska niissä ei ole selkeitä äänellisiä ominaispiirteitä tuon puhtauden ja tarkkuuden ohella. Vähän saman sarjan ajatteluero kuin kitaroissa vaikkapa mallintava Line6 Variax -kitara vs. perinteinen kitara. Itse tykkään molemmista sekä tietokoneohjatusta Variaxista jopa erityisen paljon, mutta toiset eivät saa "fiilistä" kuin siitä, että on kourassa "aito perinne-Fender" tms. Paras neuvo onkin kuunnella ja päättää itse...

x46900

^Samoin argumentein puolustan omaa näkemystäni. Eikä me taideta olla edes isosti erimieltä. Kyllä mä tunnustaudun yhtälailla genelecfanboy:ksi.

Omat kokemukset + kuunteluolosuhteet + mitä äänessä arvostaa ja etsii. Mitä ja miten kuuntelee. "Psykoakustiset" tekijät. 

Mä olen aivan liian levoton spottiin. Ja kaipaan slämmiä. Viivasuoravaste kiinnostaa paljon vähemmän kuin livefiilis. Hyvin suunniteltu insinööriesinekin on mielestäni kaunis, mutta harvemmin ne kuitenkaan elämyksiä on.

Hyvät pöntöthän ne on. Omassa sarjassaan ainutlaatuisetkin, mutta parasta mitä reilulla tonnilla voi saada? Hmmm. No, jotkin on kasvissyöjiä ja toiset tykkää pihvistä. Eikö siinä ole mitään väärää.

Tätä ei varmaan kannata ainakaan tällä foorumilla jatkaa.


Aji Inferno

joulukuu 27, 2014, 20:18:44 ip #178 Viimeisin muokkaus: joulukuu 27, 2014, 20:20:34 ip käyttäjältä Aji Inferno
Lainaus käyttäjältä: x46900 - joulukuu 27, 2014, 20:12:11 ip
^Samoin argumentein puolustan omaa näkemystäni. Eikä me taideta olla edes isosti erimieltä. Kyllä mä tunnustaudun yhtälailla genelecfanboy:ksi.

Omat kokemukset + kuunteluolosuhteet + mitä äänessä arvostaa ja etsii. Mitä ja miten kuuntelee. "Psykoakustiset" tekijät. 

Mä olen aivan liian levoton spottiin. Ja kaipaan slämmiä. Viivasuoravaste kiinnostaa paljon vähemmän kuin livefiilis. Hyvin suunniteltu insinööriesinekin on mielestäni kaunis, mutta harvemmin ne kuitenkaan elämyksiä on.

Hyvät pöntöthän ne on. Omassa sarjassaan ainutlaatuisetkin, mutta parasta mitä reilulla tonnilla voi saada? Hmmm. No, jotkin on kasvissyöjiä ja toiset tykkää pihvistä. Eikö siinä ole mitään väärää.

Tätä ei varmaan kannata ainakaan tällä foorumilla jatkaa.


No, niin kauan kuin keskustelu on ystävällistä ja asiallista, eri näkemyksiä on aina kiinnostavaa kuulla! :) Hyvä pointti tuo livefiiliksen maininta, samoin kuin kuuntelupaikka. Mä istun yleensä työpöydän ääressä kuunnellessani. Joskus sohvalla, muttei sekään kaukana ole. Sikäli mulle on erityisen tärkeää se, että kajarit voi sijoittaa ja säätää kumisemattomiksi ja muutenkin optimaalisiksi. Tässä omassa musanteko ja -kuuntelupisteessäni esim. kaikki passiivikajarit kumisevat aivan sietämättömästi, jos niistä bassoa ylipäätään tulee... Kokeiltu on Jamon pikkukajareilla, eikä toiminut tippaakaan... :(  Mitä tulee livesoundiin, olen monesti ajatellut, että jos koskaan on siihen rahaa ja tilat, voisin hankkia ainakin kaksi kaiutinsysteemiä, joista toinen olisi tällainen "hifisoundinen", toinen sitten vaikka isoimmat Cervin-Vegat. ;) Sillä kyllähän rokkia on hyvä kuunnella joskus rikollisen lujaa ja niin, että seinät vapisevat!  ;D

Ihan uteliaisuudesta: millaisia systeemejä itse suosittelisit pieneen huoneeseen ja/tai lähikenttään siinä noin tonnin hintaluokassa? Isommassa huoneessahan (esim. normaali olohuone tai kotiteatteri) vaatimukset ovatkin jo usein erilaisia, samoin ratkaisut.

x46900

En mä mitään osaa suositella. Noin tonnin ovh. hintaluokassa kajareista on viimeisen parin vuoden aikana itselle kolahtaneet messudemoissa yms. tilaisuuksissa Kef ls50, AudioVideo Ruutinassakka, Duevel Planets... Mutta noista vain viimeisestä enemmän kokemuksia.

Lähikenttä ei ole mun juttu ja pikkugenet on siinä aika omassa sarjassa (suomalainen, pienikokoinen, aktiivinen)...

Aurelia:lla on haastaja k.o. sarjaan, mutta sitä en ole kuullut - kuvissa se on kyllä paljon geneleciä nätimpi.

Profelillakin on joku pikkusarja (noin tonniin 2+1 järjestelmä) mutta se on kuvissa vielä geneleciäkin rumempi.

Liveäfiilistä ja slämmiä noistakaan tuskin löytyy... aktiivikajareista kiinnostavimmat tällähetkellä k.o. hinnoissa on JBL lsr4328p / lsr308 - täytyy päästä noita joskus jonnekin kuuntelemaan - noilla voisi ainakin esitteiden mukaan saada pienessä huoneessa jo ihan kohtuullisen rock -konsertin aikaiseksi.

Mutta joo, oma hifiharrastus on tällähetkellä harrastuksissakin vasta jossain sijalla kymmenen... Joten ei ole tullut hirveästä seurattua/kuunneltua mitään uutta jännään viime aikoina. Ja sen verran puukorva olen muutenkin, että en mä mitään osaa suositella.