huhtikuu 16, 2024, 06:57:25 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


V****u kun v******a!

Aloittaja Gigiliini, marraskuu 04, 2011, 18:38:43 ip

« edellinen - seuraava »

Gigiliini

Niin eläköön tämä tasavalta. Jouduin jättämään opiskeluni kesken kun sinkkuna opintososiaalliset etuudet ei riitä ees vuokraan ja töitä tekemällä Kela rankaisee verottamalla niitä etuuksia. Eli opiskelija on todellakin keskellä kauhun tasapainoilua. Opiskelija on jotenkin lainsuojaton kaikessa???? Ei saa käydä töissä ja pyhällä hengellä pitäisi elää. No, onneksi on keksitty oppisopimus! Jatkan opintojani tavalla tai toisella tulevaisuudessa, p*****e! Siihen asti pukeudun vanhaan nörttiasuuni ja nostan firmani naftaliinista ja valjastan pingviinin taas tielle. Sudoillaan!

P.S  siltikin vi***aaa
En tarvitse asennettasi, minulla on omani.

Paprikaana

Il Mondo Cambia, Io No!

LupeKani

No mutta eihän opiskelija ole ihminen!! Ei opiskelijoille kuulu mitään ylimääräistä herkkua kuten rahaa. Saisivat hieman miettiä noita verotussysteemeitänsä uusiksi hallituksessa...

Gigiliini

Niimpä, en ole huolissani itsestäni vaan nuorista kuten esim tyttäreni (21 vee) Minulla on ammattitaito johon palata mutta voi surku nuoria, joiden vanhemmilla ei ole varaa auttaa lapsiaan opinnoissa.... Tekis mieli nousta barrikadeille siitä kun ihmetellään et miksi meillä alkaa olla ns "kadotettu sukupolvi". 90-luvun alussa lapsensa tehneet ihmiset, niiden lapset.....nyt parikymppisiä. Tämä pistää todellakin miettimään elämää. Allekirjoitin muuten äsken facebookissa vetoomuksen, joka ajaa työskentelevien opiskelijoiden etua.
En tarvitse asennettasi, minulla on omani.

jaolsten

Olimme vuonna 2003 vaimoni kanssa molemmat opiskelijoita, kun saimme ensimmäisen (harkitun) lapsen. No kas kummaa, menetimme opintotuen asumislisän. Asumistukea oli toki mahdollista anoa, mutta sitten taas ei saanut tehdä yhtään töitä. Melko julmaa yrittää olla opiskelija nykyään, joskin varmaan oli ennenkin...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Gigiliini

Nuori, joka valitsee työskentelyn ja opiskelun välttääkseen lainarahaa jää aivan kuseen. Käsittämätöntä! Suomessa on paljon pieniä yrityksiä, jotka ilomielin palkkaisivat osa-aika ihmisiä. Parhaassa tapauksessa se opiskelija löytäisi oman, tulevan alan duunia ja olisi hyvin motivoitunut tekemään sen 15 h viikossa. Yritäppä saada joku kortistossa makaava 15 h/ vko duuniin???
En tarvitse asennettasi, minulla on omani.

Kadotus

Lankkia naamaan niin johan tulee rahaa.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

mohla

Tai sitten vaan tekee niitä töitä opiskelun oheen, jättää ne pienet etuudet nostamatta ja valmistuu tavoiteajassa.  ???

Taisin saada puolet tukikuukausista nostettua omalla 5,5v. opiskelutaipaleella, kun tyhmänä töissä olin ensimmäistä ja osaa toisesta vuodesta lukuunottamatta koko opiskelujen ajan. Ensimmäinen oikea kesäloma sitten peruskoulun '99 koitti toissa kesänä.

Hieno ja kannustava tuo Kelan systeemi. Mielestäni ei pitäisi viedä niitä etuuksia, jos opiskelut ei kärsi työnteosta opiskelun ohessa arvosanojen tai opiskeluajan pidentymisen osalta. Enemmän porkkanaa opiskelijoille...

LupeKani

Anteeksi avautumiseni, mutta: Olin tehnyt 5v kesätöitä ja osa-aikaduunia eräässä firmassa kunnes amiksen loputtua jäin tyhjän päälle 6-hengen talouteen elämään osana kakaralaumaa. Sain 205e/kk tukea, joka jo laittoi vitutuksen kasvamaan. Noh naapurin Muhammed sai asumislisät sun muut ja sille sinkkumiehelle jäi 490e kaikkien laskujen jälkeen käteen, kuten itse kertoi kinkkua syödessään ja viunaa juodessaan. Oli se mukava jätkä, ei siinä, mutta ku ois itekin saanut saman verran rahaa jos ois muuttanut porukoiltansa pois...


Aivan, anteeksi! Täälläkin oli kielletty kaikkien muiden arvostelu kielletty paitsi suomalaisten lihaa syövien heteromiesten.
Tässä tuli yksi mies joka ei kannata politiikkaa sen enempää kunnes se vitun puoluekuri saadaan pois maailmasta ja voimme oikeasti äänestää demokraattisesti ja oikeasti järjellä, jota nuo opiskelijat tarvitsee tällä hetkellä.

Kadotus

marraskuu 05, 2011, 18:33:40 ip #9 Viimeisin muokkaus: marraskuu 06, 2011, 14:51:25 ip käyttäjältä Kadotus
Lainaus käyttäjältä: Littlelupe - marraskuu 05, 2011, 04:36:15 ap
Anteeksi avautumiseni, mutta: Olin tehnyt 5v kesätöitä ja osa-aikaduunia eräässä firmassa kunnes amiksen loputtua jäin tyhjän päälle 6-hengen talouteen elämään osana kakaralaumaa. Sain 205e/kk tukea, joka jo laittoi vitutuksen kasvamaan. Noh naapurin Muhammed sai asumislisät sun muut ja sille sinkkumiehelle jäi 490e kaikkien laskujen jälkeen käteen, kuten itse kertoi kinkkua syödessään ja viunaa juodessaan. Oli se mukava jätkä, ei siinä, mutta ku ois itekin saanut saman verran rahaa jos ois muuttanut porukoiltansa pois...


Aivan, anteeksi! Täälläkin oli kielletty kaikkien muiden arvostelu kielletty paitsi suomalaisten lihaa syövien heteromiesten.
Tässä tuli yksi mies joka ei kannata politiikkaa sen enempää kunnes se vitun puoluekuri saadaan pois maailmasta ja voimme oikeasti äänestää demokraattisesti ja oikeasti järjellä, jota nuo opiskelijat tarvitsee tällä hetkellä.


Ai hitto kun jäis tässä palkkatyötä tekevänä edes noin paljon ylimäärästä kuussa. Ja sentään palkkani on keskitasoon nähden erittäin hyvä. Mutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista. Itelle jäi muuten 40e kuussa vuokran jälkeen opiskeluaikana. Kela ja kaikki Kelan työntekijät pitäisi viedä saunan taakse...
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

linker




Täällä foorumilla on ollut viime aikoina melko rauhallista. Viikonlopuiksikaan
ei ole avautunut sellaisia aiheita jotka olisivat päätyneet moden koppaan.
Tai sitten en vaan enää seuraa tätä niin tiiviisti.

Aloitin itse opiskelut 10.10.  ja ensimmäinen kelan raha kolahtaa tilille
maanantaina: korotettu työmarkkinatuki + ylläpitokorvaus työvoimapoliittisesta
aikuiskoulutuksesta. Vuodenvaihteessa tulee vaalilupauksen antama "palkankorotus":
100 euroa/ kk. Mutta nuoremman tyttären täysi-ikäistyminen helmikuussa syö sen (5€/d).
Entisenä yrittäjänä olen melko tyytyväinen 39 euron päivärahaan, josta 9 euroa veroton ja lopulle olematon vero.
Ensimmäinen kerta  7 vuotaan kun saan jotain "palkkaa".

Olen miettinyt tuota työjuttua: Töitä hoitoalalla kuulemma aletaan tuputtaa kun on puoli vuotta koulun penkkiä
kuluttanut, mutta opettajat kehoittivat miettimään tarkkaan, ottaako niitä vastaan. Ei niinkään kela-tasapainottelun
vuoksi vaan opintojen kanssa painiskelemisen kanssa jaksamisen vuoksi.
mene ja tiedä.
Jos jotain hommia opiskelun ohessa teen niin pimeänä.
Kelaa ja sen työntekijöitä vastaan minulla ei mitään ole.
Ne on muut kun heille antaa toimintaraamit. Turha niitä on saunan taakse viedä; systeemi ei siitä miksikään muutu.

Näillä nyt toistaiseksi; katsotaan sitten vuoden päästä, olenko vielä samaa mieltä.


 
________________________
http://linkerquu.blogspot.com

TunturiTiger

Tasan 1kk olis valmistumiseen! Työvoimapoliittisen opiskelijan ei kannata ottaa mitään töitä opiskeluaikana. Korvausten maksu viivästyy ihan helv*tisti!

Työhaastatteluja olis vielä muutamia jäljellä ja yhtä vakipaikkaakin on tarjottu semmosilla ehdoilla, että ruuat ja kyydit talon puolesta ja 5,5h työpäivät. Silti etsin vielä parempaa.

NYT ON VARAA VALITA! ;D

linker


Onnittelut jo etukäteen!!

Perässä tullaan, ja PERIKSI EI ANNETA MILLOINKAAN  (siis noissa opinnoissa tällä hetkellä, sen olen itselleni luvannut vaikka varmaan joutuu itsensä todellakin "laittamaan peliin")  ;)

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: linker - marraskuu 05, 2011, 20:23:59 ip

Onnittelut jo etukäteen!!

Perässä tullaan, ja PERIKSI EI ANNETA MILLOINKAAN  (siis noissa opinnoissa tällä hetkellä, sen olen itselleni luvannut vaikka varmaan joutuu itsensä todellakin "laittamaan peliin")  ;)




No eipä se sullakaan niin kauaa loppujen lopuksi kestä. Sitten saat sinäkin valita, mitä työtä haluat tehdä.

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Nosiseptori

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - marraskuu 06, 2011, 00:44:10 ap

Mielestäni opiskelu on työhön verrattavaa toimintaa, ja siitä voisi maksaa sellainen tuki joka mahdollistaisi
opiskelun aikaisen elämisen. Mutta ainoastaan niille jotka opiskelevat tosissaan, ja ovat siihen motivoituneita.
Silloin se on yhteiskunnalta hyvä sijoitus.

JS


Opintotukea maksetaan vain suoritettuja opintopisteitä vastaan. Opintosuoritusten määrää kiristettiin juuri korkeakoulutasolla aiemmasta 4,8 opintopisteestä per kuukausi nykyiseen 5,0 opintopisteeseen kuukautta kohden (vähimmäismäärä, joka oikeuttaa tukeen). Jos opiskelijalla ei täyty nämä minimivaatimukset, opintotuki peritään takaisin. Jotkut Nalle Wahlroosin kommentit siitä, että opiskelijat nostavat etuuksia "suunnilleen tekemättä mitään", on kyllä ihan täyttä paskanjauhamista. Eli tuo jälkimmäinen osa tekstistäsi on jo huolehdittu, vielä kun saisi tuon alkuosan kuntoon. Kuulostaa hyvältä. :)

nicklas

Kalja rahaa tosiaan tarttis tänään saada  ;D

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: nicklas - marraskuu 25, 2011, 10:23:59 ap
Kalja rahaa tosiaan tarttis tänään saada  ;D
Mua harmittaa yhdys sana virheet
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili


Whili