huhtikuu 18, 2024, 22:21:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ajastimet

Aloittaja Xbow, huhtikuu 15, 2008, 13:47:45 ip

« edellinen - seuraava »

jewe

Mistä suomesta löytyisi digitaalista lämpötila-ajastinta eli ajastin jossa on lämpötila-anturi ja käynnistyy ajastetussa lämpötilassa ?

Ostin pari vuotta sitten saksasta yhden ja toiminut kasvihuoneen lämmittimen ajastimena hyvin ja ajattelin hankkia toisen ajastimen varalämppäriä varten mutten viitsisi lähteä ulkomailta tilaamaan kun en muuta tarvitse.

Kärsän kaupassakaan ei taida olla.

mohla

Lainaus käyttäjältä: jewe - maaliskuu 17, 2011, 16:34:25 ip
Mistä suomesta löytyisi digitaalista lämpötila-ajastinta eli ajastin jossa on lämpötila-anturi ja käynnistyy ajastetussa lämpötilassa ?

Ostin pari vuotta sitten saksasta yhden ja toiminut kasvihuoneen lämmittimen ajastimena hyvin ja ajattelin hankkia toisen ajastimen varalämppäriä varten mutten viitsisi lähteä ulkomailta tilaamaan kun en muuta tarvitse.

Kärsän kaupassakaan ei taida olla.


Tuollainen lämpötila-anturilla toimiva ajastin toimisi varmaan myös kesäkuumalla, jolloin sprinklerit saisi pauhaamaan tuolla? Tosin tarvisi sitten myös sellaisen toiminnon, jossa lämpötilan saavutettua olisi päällä vain tietyn ajan. Laskeehan se sprinklerien suihkutus varmaan hieman kasvarin lämpötilaakin, mutta huutaisi siinäkin tapauksessa varmaan päivän mittaan useamman sadan litran verran...

Periaatteessahan tuohon lämpötila-anturilla toimivaan ajastimeen saisi perään normaalin mekaanisen kelloajastimen, jolle virtaa tulisi vain vaikka +30 lämpötilan jälkeen ja silloin kello vasta alkaisi käydä jollain syklillä. =)

Nikodeemus

Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.

PP

Lainaus käyttäjältä: mohla - maaliskuu 17, 2011, 17:23:48 ip
Tuollainen lämpötila-anturilla toimiva ajastin toimisi varmaan myös kesäkuumalla, jolloin sprinklerit saisi pauhaamaan tuolla? Tosin tarvisi sitten myös sellaisen toiminnon, jossa lämpötilan saavutettua olisi päällä vain tietyn ajan. Laskeehan se sprinklerien suihkutus varmaan hieman kasvarin lämpötilaakin, mutta huutaisi siinäkin tapauksessa varmaan päivän mittaan useamman sadan litran verran...

Periaatteessahan tuohon lämpötila-anturilla toimivaan ajastimeen saisi perään normaalin mekaanisen kelloajastimen, jolle virtaa tulisi vain vaikka +30 lämpötilan jälkeen ja silloin kello vasta alkaisi käydä jollain syklillä. =)


Minulla oli tuollainen systeemi kasvarissa viime kesänä. Lämpätilaohjain oli Clasulta ja aika-ajastimena Bilteman halpa digitaaliajastin. Viritys toimi hyvin muutaman viikon kunnes lämpötilaohjain hajosi. Se oli sisäkäyttöön tarkoitettu eikä kestänyt kasvihuoneolosuhteita vaikkei saanut päälleen vettä. Bluesmanilla hajosi samanlainen ohjain samassa käytössä joten kysymys ei ollut yksittäisviasta.


unenkuva

Onkohan tämä taikka tämä mistään kotosin?

Chiljonka

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 02, 2015, 23:26:42 ip
Onkohan tämä taikka tämä mistään kotosin?

Ensimmäisestä osaan kertoa että se on täysin susi, ostin noita pari vuotta sitten kolme jostain alelaarista eikä yhdessäkään täysi kierros ollut edes lähellä 24:ää tuntia. Toisesta en osaa sanoa muuta kuin että luulisi digitaalikellon pysyvän ajassa paremmin.

DP

Joo, noilla ensimmäisillä ei kyl tee mitään.. Motonetistä ostin yhen tollasen ihan samanlaisen. Se laski jatkuvasti virrat läpi. Kävin vaihtamassa sen sit, se ei toiminu ollenkaan. Eikä kyllä toiminu kolmaskaan, siinä vaiheessa otin kyllä rahat takasin.. ;D

turaukko

Thebenin ajastimet toimii. Itsellä on niitä käytössä niin pihakeskuksessa kuin muuallakin (kahden tunnin- ja vuorokausiajastimia) ja ei minkäänlaista ongelmaa ajastimien kanssa.

Dillep

Thebenit on ihan hyviä. Niitä käytetään (ainakin meillä) kaupungin kautuvalojen sytyttämiseen kello ja hämäräkytkin versioina. Ainoo vaan että on kohtuu tyyriitä. Mutt on noin muuten todella hyvät säätömahdollisuudet.

unenkuva

Lukasin koko ketjun läpi, ja ehkä vielä enemmän epävarma/sekaisin kun lähtiessä :D 
Yksikään linkki kuulemma toimiviin clas ohlsonin ajastimiin ei toiminut...
omnirexiä moni kehui. Joten uskaltaisko sellasen nyt sitte laittaa... Tosin mekaanisia muutama haukku... Hydroa varten tarvin siis.
Osaako joku nyt suositella jotain varmatoimista hydrolle. omnirex?

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 08, 2015, 14:05:57 ip
Lukasin koko ketjun läpi, ja ehkä vielä enemmän epävarma/sekaisin kun lähtiessä :D 
Yksikään linkki kuulemma toimiviin clas ohlsonin ajastimiin ei toiminut...

Tämän näköinen paristolla varmistettu Clasun ajastin on ainoa elektroninen, joka meillä on toiminut vuosia luotettavasti. Kosteata kasvihuonetta tosin ei ole ollut ohjelmassa. Kalliita merkkejä en ole kokeillut ja näköjään tuonkin hinta on tuplaantunut.
Ellei niissä ole paristovarmennusta, ne sekoavat vähän väliä, halpamallit ainakin. Minä pidän mekaanisista. Ne pyörivät ja pyörivät, mutta kestävät.

Whili

Glass olssonnin ajastimia oon käyttäny nelisen vuotta ja hyvin on toimineet pikkuvirroilla.
Natikan tai muiden tehokkaiden laitteiden kanssa suosittelen erillistä relettä.

http://www.clasohlson.com/fi/Digitaaliajastin-mini/36-4600


unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - joulukuu 08, 2015, 17:27:41 ip
Tämän näköinen paristolla varmistettu Clasun ajastin on ainoa elektroninen, joka meillä on toiminut vuosia luotettavasti. Kosteata kasvihuonetta tosin ei ole ollut ohjelmassa. Kalliita merkkejä en ole kokeillut ja näköjään tuonkin hinta on tuplaantunut.
Ellei niissä ole paristovarmennusta, ne sekoavat vähän väliä, halpamallit ainakin. Minä pidän mekaanisista. Ne pyörivät ja pyörivät, mutta kestävät.


Oisko mekaanisista tämä sitte hyvä Hydrolle?

Ezmo

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 02, 2015, 23:26:42 ip
Onkohan tämä taikka tämä mistään kotosin?
Minulla on tuo digitaallinen kiinanihme. Muuten toimiva peli, mutta sähköverkossa olevat häiriöt nollaa koko vekottimen. Huomasin tuon, kun syksyllä kuivasin kuivurilla samasta pistorasiasta. Kuivurin sammuttaminen resetoi ajastimenkin.

unenkuva

Kävin ruokatunnilla ostaan tuon Whilin laittaman mööpelin. Saan sitte syytellä Whiliä jos mennee vituralleen ;) 
Muuten Whili, onhan tuossa patterivarmennus? Ohjekirjasta ei löytyny, mutta clas ohlsonin kotisivuilla tuotteen kysyvastaa-kohdassa löytyy usiampi vastaus, että ois.

Whili

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 09, 2015, 21:39:57 ip
Kävin ruokatunnilla ostaan tuon Whilin laittaman mööpelin. Saan sitte syytellä Whiliä jos mennee vituralleen ;) 
Muuten Whili, onhan tuossa patterivarmennus? Ohjekirjasta ei löytyny, mutta clas ohlsonin kotisivuilla tuotteen kysyvastaa-kohdassa löytyy usiampi vastaus, että ois.
Kyllä mulla ainakin kello ja ajastukset säilyvät viikkoja ilman sähköjä.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 10, 2015, 05:40:02 ap
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 09, 2015, 21:39:57 ip
Kävin ruokatunnilla ostaan tuon Whilin laittaman mööpelin. Saan sitte syytellä Whiliä jos mennee vituralleen ;) 
Muuten Whili, onhan tuossa patterivarmennus? Ohjekirjasta ei löytyny, mutta clas ohlsonin kotisivuilla tuotteen kysyvastaa-kohdassa löytyy usiampi vastaus, että ois.
Kyllä mulla ainakin kello ja ajastukset säilyvät viikkoja ilman sähköjä.


Juu, huomasin itsekin kun otin kääreistä. Aluksi ei mitään elämää vaikka laitoin töpseliin kiinni. Laitoin kännykän siihen ajastimeen ja alkoi lataamaan, joten kyllä siellä pöhöä ainakin kulki, itse ajastin ei lähtenyt käyntiin, vaan näyttö pimeänä. Resetointi auttoi ja vola, näyttökin käynnistyi. Pari tuntia annoin olla seinässä kiinni, ja kun otin siitä pois niin näyttö jäi päälle ja pystyi ohjelmoimaan, eli onhan siinä oltava akku, koska eihän se pyhällä hengellä päällä pysy :D  Nyt sitten kunhan matkahuolto tuo hydron, niin ohjekirja käteen ja katsomaan miten se ajastin ohjelmoidaan. Onko tuo vaikea ohjelmoida? Ajattelin pitää hydroa päällä esim 4h välein 15min.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 10, 2015, 05:40:02 ap
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 09, 2015, 21:39:57 ip
Kävin ruokatunnilla ostaan tuon Whilin laittaman mööpelin. Saan sitte syytellä Whiliä jos mennee vituralleen ;) 
Muuten Whili, onhan tuossa patterivarmennus? Ohjekirjasta ei löytyny, mutta clas ohlsonin kotisivuilla tuotteen kysyvastaa-kohdassa löytyy usiampi vastaus, että ois.
Kyllä mulla ainakin kello ja ajastukset säilyvät viikkoja ilman sähköjä.


Niin minullakin, mutta parissa ajastimessa tapahtunut itsestään ajastusohjelman resetointi "työssä" olon aikana. Enpäs muista katosiko kelloajat, mutta patterissa oli kuitenkin virtaa jäljellä koska ne pystyi ohjelmoimaan irti töpselistään.

Omat mekaaniset ajastimet on olleet parhaita kun varttitunti riittää miniajaksi.
Ainoat viat on olleet niissä mekaanisia, jotka on ollut helppo korjata.
Kiinnileikkautumisia ei ole ollut koska pienet kuormat.

sorrii

Mulla käytössä Clas Ohlsonin AX300 -nimisiä ajastimia useita. Toiminut ainakin 400W [430W] digi-natikan kanssa. Samoin monenlaisten loisteputkien ja ledien kanssa ja jaettuna useammallekin valolle. Ebbissä ja muissakin vesi-virityksissä toimineet myös täysin luotettavasti.

~5v aikana on yksi ajastin pettänyt yhden kerran, kun oli päässyt patterikotelo kastumaan: sekin korjaantui kun kuivasin ja vaihdoin uudet napit (2kpl LR44) sisään. Tämä vuonna 2011. Yleensä ehkä 3v välein oon vaihdellut noihin pattereita.

Oon noita ostellut jo niin monta etten jaksa lähteä laskemaan nyt 8). Tämän kun havaitsin hyväksi niin miksi vaihtaisin. Hinta oli ensimmäisiä ostaessa 6,95€ ja on siitä noussut pikkuhiljaa euro kerrallaan nykyiseen 12,99€
http://www.clasohlson.com/fi/Digitaaliajastin/32-8618

Käytin tällaista ajastinta aikaisemmin myös vanhalla natikalla, jossa oli magneettinen virtalähde ... no problem.
Ennen tätä tuli kokeiltua sekä Bilteman että Clasun halvimmat mekaaniset ajastimet joita sai silloin 3kpl/10€:
Niistä näkyi heti alkuun, että joka toinen vähintään jää jumiin säännöllisesti. Nyt kuitenkin 5v myöhemmin on jäljellä ja vähemmän tärkeässä käytössä edelleen yksi kumpaistakin! Noissa halvimmissakin siis voi olla tomivia yksilöitä, mutta halvempaa häytännössä on hankkia paremmat heti ... Tuli noita ajastimia hamstrattua aika monta joskus alkuinnostuksissa, kun oli tuulettimia, ilmapumppuja ja ebbivirityksiä kämpässä varmaan kymmenelle aijastimelle. Se hyvä kun löytyi, niin niitä oon sitten kerännyt kymmenkunta nyt. Ja kaikki toimivat virheettömästi. Oon niihin luottanut jo useita kertoja yli viikon matkojenkin ajan kaikilla virityksilläni enkä ole pettynyt ...

Olipa muuten kokeilussa myös Clas Ohlsonin halvempia pieniä digiajastimia joita myytiin tarjouksena kait 2,99€/kpl. Niissä ei ollut patterivarmennusta ja kaikki kuolivat parin kuukauden jälkeen. Palautin ja ostin rahoilla yhden sellaisen paremman...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`