toukokuu 11, 2024, 17:26:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Levää?

Aloittaja Jomppe, maaliskuu 19, 2007, 21:56:11 ip

« edellinen - seuraava »

Jomppe

Pikkuruinen kysymys..

Mä olen tehnyt pari ämpärihydroa, ja sinne sisälle on ilmestyny jotain ruskeaa..
Oiskohan jotain levää?
Sitä ei paljoa ole mut voikohan se lisääntyä? :)
Taimet on kivivillassa ja sit siinä on vielä lecasoraa..
Valotiiviisti olen tehnyt, pari mustaa muovipussia päällimmäisen sangon alla..
Eli kaksi sankoa päällekkäin..
Sitä on enimmäkseen siinä, mihin pumppu ruutaa sitä vettä.
Ja sit vielä varmistanu kannet paksusti hopea teipillä..
Aikamoinen räpellys kyllä :D

Eli jos on vaarallista, mitä avuksi?
Vedet pois, kunnon jynssäys?

:P

Tupakka

No jos sulla on siinä lecasoraa niin luultavasti tullut niistä. Ittelläkin vaikka kuinka oon huuhdellu niin ollu ainakin parit ekat vedenvaihtokerrat tuossa ebissä pohja ja letkun pinnat ressussa täynnä ruskeaa tahnaa.

Jos kuitenkin vaikuttaa kelluvalta ja yhtenäiseltä, sekä tuntuu kovin limaiselta, niin saattaa olla levää tai juurimätää. Laita kuvaa tulemaan niin voidaan arvioida.

Yleensä em. ongelmiin käytetään vetyperoksidia, useimmiten 3% vahvuista liuosta, pienissä määrissä. Mutta tosiaan epäilen kyllä tuota lecasorapölytahnaa.
Joo.

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Yleensä em. ongelmiin käytetään vetyperoksidia, useimmiten 3% vahvuista liuosta, pienissä määrissä.

Tarkoitit varmaan 30% ?
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Doe_J

Tuntuis hassulta että levä kasvaisi just siinä mihin pumppu ruutaa vettä, itsellä sitä limaa ilmestyi lähinnä sinne missä vesi ei ollut liikkeessä.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Yleensä em. ongelmiin käytetään vetyperoksidia, useimmiten 3% vahvuista liuosta, pienissä määrissä.

Tarkoitit varmaan 30% ?


Ööö.. en.

Itse en ole tuota vielä joutunut käyttämään niin ei kauhean hyvät muistikuvat siis ole, mutta eikai kukaan hullu nyt noin vahvaa liuosta ala sinne hydroon tunkemaan, lorahtaa vähänkin liikaa niin on kasvitkin kuolleita.

3 prosenttisesta ainakin muistaisin lukeneeni täältä.
Joo.

tellie

Lainaus käyttäjältä: "Doe_J"Tuntuis hassulta että levä kasvaisi just siinä mihin pumppu ruutaa vettä, itsellä sitä limaa ilmestyi lähinnä sinne missä vesi ei ollut liikkeessä.


Siitähän tuo pitkälti riippuu mikä levä on kyseessä. Osa viihtyy pienemmässä virtauksessa, osa taas rajummassa.

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Yleensä em. ongelmiin käytetään vetyperoksidia, useimmiten 3% vahvuista liuosta, pienissä määrissä.

Tarkoitit varmaan 30% ?


Ööö.. en.

Itse en ole tuota vielä joutunut käyttämään niin ei kauhean hyvät muistikuvat siis ole, mutta eikai kukaan hullu nyt noin vahvaa liuosta ala sinne hydroon tunkemaan, lorahtaa vähänkin liikaa niin on kasvitkin kuolleita.

3 prosenttisesta ainakin muistaisin lukeneeni täältä.

Ei saakeli, 3%:sta saat tollaseen wateriin pukata pullollisen :D 30%:sta on jengi laittanut 1ml peroksidia / l vettä. Itse olen ylläpitoputsausta hoitanut 1-3 ml / 10l vettä.

... ja kyllä, tässä nyt toista kautta säännöllisesti lätrännyt noiden peroksidien kanssa, miedoin mitä oon käyttänyt on ollu 19%.

Lääkeruiskulla onnistuu annostelu.
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Yleensä em. ongelmiin käytetään vetyperoksidia, useimmiten 3% vahvuista liuosta, pienissä määrissä.

Tarkoitit varmaan 30% ?


Ööö.. en.

Itse en ole tuota vielä joutunut käyttämään niin ei kauhean hyvät muistikuvat siis ole, mutta eikai kukaan hullu nyt noin vahvaa liuosta ala sinne hydroon tunkemaan, lorahtaa vähänkin liikaa niin on kasvitkin kuolleita.

3 prosenttisesta ainakin muistaisin lukeneeni täältä.

Ei saakeli, 3%:sta saat tollaseen wateriin pukata pullollisen :D 30%:sta on jengi laittanut 1ml peroksidia / l vettä. Itse olen ylläpitoputsausta hoitanut 1-3 ml / 10l vettä.

... ja kyllä, tässä nyt toista kautta säännöllisesti lätrännyt noiden peroksidien kanssa, miedoin mitä oon käyttänyt on ollu 19%.

Lääkeruiskulla onnistuu annostelu.


Jaah.. no voipi olla sitten ettei lukiessa ole tuo nolla rekisteröitynyt muistiin. No aina oppii uutta.
Joo.

Jomppe

Kuvaa ei ole mahollista.. Kun ei ole kameraa niin ei :D
Tarkemmin kun kattelee niin semmosta ''hötyä'' eikä limamaista ollenkaan..
Katotaan, jos pahenee niin jynssäys.. Tai siis jos menee limaiseksi.. :)
Tähän mennessä ei ole tullut yhtään enempää.
Ei kai siinä, ite kasvit voi hyvin, niin kaikki oolrait :P

Tupakka

Lähtisin jo melkein lyömään vetoa, että kyseessä on lecasoran pinnasta tullutta pölyä.
Joo.

thp

Mulla ilmestyi yhteen tonkkaan tuota ruskeaa töhnää pelkän kivivillan ja ravinneliuoksen kohdatessa, ihan ilman leca/kevytsoraa. Lähti pois huuhtelemalla villat ja vaihtamalla vedet, eikä koskaan tullut takaisin.  :shock:

Ja mitä vetyperoksidiliuokseen tulee, apteekissa haavanpuhdistukseen myytävä on tuota 3%. Pitää varmaan toivoa, ettei tule käyttöä, jos on kerran aivan liian laihaa se.
#005
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "Thp"Ja mitä vetyperoksidiliuokseen tulee, apteekissa haavanpuhdistukseen myytävä on tuota 3%. Pitää varmaan toivoa, ettei tule käyttöä, jos on kerran aivan liian laihaa se.


Apteekissa myyvät kyllä 30% asti kun vaan kysyt, tuota 19%:sta saa ilman suurempia selittelyjä, 30% alkaa jo kiinnostaa heitä mihin tulee. Blandaavat yleensä erikseen kun pyydät, hyllystä löytyy vaan tota pariprossasta, jota siis käytettään myös hiusten ja kulmakarvojen vaalennukseen
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028