huhtikuu 16, 2024, 07:42:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pimientos de Padrón

Aloittaja saok, huhtikuu 05, 2019, 21:46:27 ip

« edellinen - seuraava »

saok

Löytyi kaupasta ihan Epsajalaisia. Otin yhdestä siemenet talteen, mutta kaikki pussukassa olivat ihan täysin tulettomia.
Taitaa olla siis turha toive, että noista kasvatettuun tulee yhtään lämpöä, vai mikä teillä on ollut kokemus?
Haun perusteella jotkut ovat takavuosina kasvatelleet.
Pitäisi kai ostaa toinen säkki ja testata löytyykö siitäkään lämpöinen versio.

Whili

Noita on useampi pussukka maisteltu ja petytty.
Jos otit vihreästä siemenet, niin tod.näk. ei idä. 
Heinän Penalla oli ainakin viime kesänä fantastisia KYPSIÄ Padroneja myytävänä ja poltettakin oli miellyttävästi.

saok

Vihreitähän ne on. Täytyy optimistina kuitenkin koettaa.
En itse noihin tulettomiinkaan kyllä osaa pettyä, kyllä ne kärtsättynä sormisuolan kanssa ovat vaan sopivan kitkeränmaukkaita. Olut kylkeen ja avot.

podzap

Mulla on nyt 9kpl padronit lamput alla. Siemenet otin viime kesänä kaupasta ostetusta vihreästä podeistä. 100% itävyysaste.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: podzap - huhtikuu 07, 2019, 17:03:27 ipSiemenet otin viime kesänä kaupasta ostetusta vihreästä podeistä. 100% itävyysaste.

Noin ne ahkerasti toistetut faktat murenevat.
En silti suosittele ottamaan siemeniä idätykseen muista kuin kypsistä chileistä. Se on varman päälle niin, vaikka poikkeuksiakin on.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 05, 2019, 21:57:12 ip
Noita on useampi pussukka maisteltu ja petytty.

Nyt petyin minäkin.
Poika toi lähi-K-kaupasta kait poistotuotteena myytyjä lähes ilmaisia 250g paketteja Padroneita, espanjalaisia, mutta Hollannissa pakattuja. Ne olivat hiukan nahistuneita ja paistamalla lötkistyivät edelleen. Tuoksu oli oikea, mutta makua ei ollut, vain hiukan karvautta. Kompostiin menivät.


Onneksi minulla on parvekkeella oma Padron, jossa on isompia ja ryhdikkäitä podeja, jotka maistuvat. Satoa ei vain ole riittävästi isommalle porukalle, mutta nauttimaan päästiin.

Chilivaari

Otinpahan kuvankin tuosta kaupan surkeasta Padronista taustanaan oman parvekkeen elinvoimainen Pimiento de Padron. Blogissani löytyy lisätietoa.