Oletko syöttänyt hyväuskoiselle ystävällesi tulista :D Ja miten...

Aloittaja Tomppa, toukokuu 25, 2010, 22:23:33 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: daniel - kesäkuu 29, 2010, 15:22:55 ip
Mutsin kaverille maistatin Mega Deathia. Varoittelin että on tulista, oli kyllä näkemisen arvoinen ilme.
Mutta, Pure Deathiakin suostui maistamaan, ja piti siitä. Meinaa ostaa sitä himaansakkin. Yksi uusi chilipää tulossa näköjään..  ;)


Oma äitini juhannuksena kokeili tipan Ultra Deathia grillimakkaralle... Taivas varjele, mikä lopputulos! Tulta ja tulikiveä sanallisena piiskana yskimisen ja paniikin ohessa, ja seuraavana päivänäkin pyhä viha siitä, että "sellaisia hirveitä myrkkyjä kehtaan ihmisille maistattaa!"  Ei aio eläessään enää chiliin kajota missään muodossa. Samaa taisivat tuumata tapahtumaa todistaneet sukulaiset.  ::)

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 31, 2010, 23:23:53 ip
Lainaus käyttäjältä: daniel - kesäkuu 29, 2010, 15:22:55 ip
Mutsin kaverille maistatin Mega Deathia. Varoittelin että on tulista, oli kyllä näkemisen arvoinen ilme.
Mutta, Pure Deathiakin suostui maistamaan, ja piti siitä. Meinaa ostaa sitä himaansakkin. Yksi uusi chilipää tulossa näköjään..  ;)


Oma äitini juhannuksena kokeili tipan Ultra Deathia grillimakkaralle... Taivas varjele, mikä lopputulos! Tulta ja tulikiveä sanallisena piiskana yskimisen ja paniikin ohessa, ja seuraavana päivänäkin pyhä viha siitä, että "sellaisia hirveitä myrkkyjä kehtaan ihmisille maistattaa!"  Ei aio eläessään enää chiliin kajota missään muodossa. Samaa taisivat tuumata tapahtumaa todistaneet sukulaiset.  ::)


Mun äippämuori oikein dippas sipsiä Pain100%:n! Tosin vain kerran, mutta kuitenkin. ::)

Ryhis

Oma äiti hörppäsi laimentamatonta habaneroviinaa kun esittelin viinanmaustumiskokeitani. Itsellä teelusikallinen sai aikaan veden vuotamisen silmistä ja kammottavan yskäkohtauksen. Mutsi otti soppalusikalla ja totesi, että on hyvää vaikkei osaa sanoa mikä siinä maistui.

Oma mutsi on kovempi chilipää kuin itse. Ei voi kestää.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - elokuu 01, 2010, 12:42:38 ip
Oma äiti hörppäsi laimentamatonta habanerorähinäviinaa kun esittelin rähinäviinanmaustumiskokeitani. Itsellä teelusikallinen sai aikaan veden vuotamisen silmistä ja kammottavan yskäkohtauksen. Mutsi otti soppalusikalla ja totesi, että on hyvää vaikkei osaa sanoa mikä siinä maistui.

Oma mutsi on kovempi chilipää kuin itse. Ei voi kestää.


Respektiä äidillesi!  ;D


Maniscalco

Ei tarvinnut syöttää, juniorit kävivät ominpäin maistelemassa suoraan puskasta...
ja maito maistui ;D


Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Tomppa

joo kaapit ja vetimet keittiössä ei ole näköjään halvimmasta päästä...

oikeastaan hyvä että "pennut" maistaa kaikkea erilaista..

jos minulle joskus oma lapsi siunaantuu niin kyllä mä opetan sen syömään ja kokkaamaan..

ei oo ikinä mäkkärin safkaa..

Ennenkuin "löysin" oman emäntäni niin hän söi öliviöljyä ja leipaa....sitten puuroa yms..

mutta kun ei ollut varaa mihinkään.. opiskelija kun oli..

eikä muutenkaan tiennyt ruoanlaitosta juuri mitään..

näkisittepä nytten tilanteen...hohhoh    ::)

joka päivä jotain herkkua ja uusia reseptejä..   jos jokainen meistä ottaisi vaikka yhden uuden ja erilaisen ruoan/viikko niin kyllä se ruokakulttuuri muuttuu..

ja pitäisikin...   itse olen muuten tehnyt nyt 8 vuotta erilaisia ruokia yms.. innostunut siitä.

ikinä en ole hakenut " vaan mäkkärin" safkaa... toki osaan kyllä tehdä samaa rasvapaskaa ja mautonta mutta...

kun ruokaa tekee rakkaudella ja käyttää hyviä raaka-aineita saa ihmeitä aikaan..käyttäkää aikaa ruoanlaitoon..

lisäksi se piristää elämää parisuhteessakin tosi hyvin..


Räyhis laittaakin sitten ne reseptit yms....  mutta siinä on kaveri joka myös tietää mistä puhuu  8)

RakuLa

toin töihin poppamiehen lempeä vadelma karkkeja. Mielestäni oikein hyvän makuisia, mutta kokemattomat työkaverit yllättyi tulisuudesta :D Samassa rakennuksessa kanssani työskentelee musiikkiopiston rehtori. Oli kyllä priceless ilme kun tulisuus pääsi yllättämään reksin :D naama ihan punaisena ja tyhjä katse eteenpäin

PeeVee

Vein duuniin pomolle yhden 7podin... ;D Onneksi ei tullut kenkää... ::)

Tomppa

tuliko sanomista  8) ?

itse annoin eräälle tutulleni tänään pienen palan nagaa..  ei tiennyt miten tulista se voi olla.. ja leikkasin nimen omaan tosta siemenkiinnikkeen vierestä..    ;D

maistatin sitten semmoisen 3x3 mm palan...     ;D


linker



Pussittelin jauhoja vakuumikoneella keittiön pöydän äärellä eilen illalla, sen jälkeen kun vaimo oli sulattanut pakastimen. Pöydälle oli jäänyt ilmeisesti vähän kosteutta johon laskeutui hiukan "tomua".  Tänään aamukahvilla vaimo laski niille main voileipänsä, ja koki elämänsä yllätyksen. Ei ole koskaan chiliä maistanutkaan, kun väittää ettei maha kestä paprikaakaan.

Ei tuo pahasti kiroillut kun leipäänsä haukkasi ja sai osakseen ehkä sudden death- tai nagakokemuksen. Ilme oli sellainen että kamera olisi pitänyt olla sitä ikuistamassa. Antoi sitten leivännärän minulle ja sanoi: että syö! Ei tuota voi koirallekaan antaa"
Pistin poskeeni enkä maistanut mitään (muuta kuin leivän ja juuston ja minkälie kalkkunaleikkeen)  Harmi.


.

Chilivaari

Tämä on kyllä mielenkiintoinen ja hankala ilmiö.
Emme pysty arvioimaan tulisuutta "objektiivisesti".

Toni.A

Se on se toleranssi, mikä kasvaa näitä puputtaessa! Ei sille mitään voi, kun jollekin on Champion liian tulinen, kun toiselle pitää olla tulisempia chinensejä, että saa tulta kunnolla irti!  :)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Larski

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 08, 2010, 14:11:54 ip
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ja hankala ilmiö.
Emme pysty arvioimaan tulisuutta "objektiivisesti".


Mä oon kans miettiny tuota. Aika iso vaikutus varmasti maistelijoitten toleransseilla esim. scoville-luokituksia tehtäessä. Ajattelis että nykyään voitais tehdä vaikka joku ~objektiivinen kapsaisinoideja/hedelmälihatilavuus/lajike-luokitus.

pak

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 08, 2010, 14:11:54 ip
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ja hankala ilmiö.
Emme pysty arvioimaan tulisuutta "objektiivisesti".



Tämä on erittäin totta.
Olen useammankin kerran tässä viimeaikoina todennut jostain ruoasta tai soossista, että "ei tämä nyt niin hirveän tulista ole", saaden alta lipan vilkaisujen saattelemana vastauksen, "sinulle".

Legoinsinööri

Mähän en chilejä ole edes hirveästi syönyt, mutta pidin pelkkää kasvatustakin kiinnostavana harrastuksena. Saas olla miten menee kun pitäisi oman puskan nagaa syödä :D

Aketza

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - lokakuu 08, 2010, 14:25:12 ip
Ei sille mitään voi, kun jollekin on Champion liian tulinen, kun toiselle pitää olla tulisempia chinensejä, että saa tulta kunnolla irti!  :)


Onko Champion tulinen? Olen aina luullut sen olevan 0. Varsinkin, kun eräs sukulaiseni, joka ei ole chiliä juurikaan syönyt, söi yhden ja ei kuulemma ollut lainkaan tulinen.

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Aketza - lokakuu 08, 2010, 18:14:56 ip
Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - lokakuu 08, 2010, 14:25:12 ip
Ei sille mitään voi, kun jollekin on Champion liian tulinen, kun toiselle pitää olla tulisempia chinensejä, että saa tulta kunnolla irti!  :)


Onko Champion tulinen? Olen aina luullut sen olevan 0. Varsinkin, kun eräs sukulaiseni, joka ei ole chiliä juurikaan syönyt, söi yhden ja ei kuulemma ollut lainkaan tulinen.


Kyllä Champparissa sellanen pieni kapsaisiinituhnu on. Hyvin pieni, mutta on kuitenkin.

Murderado

Itse tilasin juuri äskettäin Penalta läjän chilejä, johon kuului myös championeja. Noista tähän mennessä syödyistä suurin osa on ollut tulettomia/erittäin mietoja, kun taas yksi onnistui yllättämään melko reilulla poltteella, huomattavasti tulisempi kuin normi jallut. Onneks söin tuon kyseisen itse, kun yritin tarjota sitä vaimolleni, joka ei pidä tulisesta ruoasta. "Ei tää polta yhtään, ota vaan."

Vältyin onneksi selkäsaunalta. :)