maaliskuu 29, 2024, 07:51:14 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bonchikeskustelu

Aloittaja Feint, kesäkuu 26, 2013, 13:36:42 ip

« edellinen - seuraava »

Tiemuh

Taitaa siemenet pysyä vielä hetken kansiossa. Mutta kieltämättä uuden kauden aloitus alkaa sormia syyhyttää.

x46900

marraskuu 02, 2013, 08:55:53 ap #321 Viimeisin muokkaus: marraskuu 02, 2013, 08:57:27 ap käyttäjältä x46900
^^haluun nähdä miten kivivilla palaa... XD

Feint

Tyhjensikö moni jo siemenpussejaan kilpailua varten? Mihin kasvualustaan roiskitte siemenenne ja millä tavalla meinaatte kasvattaa näin varhain idätettävät taimet?

Itse ajattelin lähteä liikkeelle idättämälle rehut kivivillassa, jotka sitten tökin isompiin kivivilloihin ja kasvattelen passiivisella vesiviljelyllä. Eli kastelen kivivillat. ZenGrowtkin ovat varalla, mutta alustavasti niitä käytän vain lamppujen takia.

Miquel

Itämisen jälkeen turpeeseen menee omat, vaikka niin vannoin että mullat hävitetään tämän katon alta. Täytyy harsosääskiä yrittää torjua vaikkapa reilulla kissanhiekkakerroksella.  ::)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

neural_rust

mulla on kookoksessa itämässä atthemoment pwh ja manzano rojo. ostin säkin turvetta jota ajattelin kokeilla ekaa kertaa.. jos vaikka sekoittelis turvetta ja kookosta, kun tuntuvat olevan kovin samanlaista kamaa.. jugurttipurkeista muuttavat sit altakasteluruukkuihin kun juuret ei mahdu enään pikku purkkeihin..
...if you can't have it all, have some more...

Caide

Mä laitoin siidut idätyslautalle ja varmaan huomenna vielä Zen grow saa yhdet kumpaakin, kun sen edelliset asukkaat taisi punkki syödä. Ajattelin kokeilla paria eri taktiikkaa kasvuvaiheessa ja yksi on laittaa se kivi juurien alle jo melko varhaisessa vaiheessa ja katsoa mitä tapahtuu. Tekisi mieli myös kokeilla pätkiä yksi kasvi sen verran hyvissä ajoin, että se saisi kantaa vielä sitten marjoja loppugeimeissä. Niin juu ja ne mitkä on idätyslautalla menevät ihan turpeeseen kasvamaan. Valon kanssa tekee hiukan tiukkaa jossain vaiheessa ja pitää asentaa vähän ledejä. Lomamatka vähän sekoittaa pakkaa ja toivotaan, että se klaarataan.

0lli

Siemenet heitin vesilaseihin ja multiin sit kun itävät, eipä oo vielä muista tavoista kokemusta eli näillä mennään  ;D Vesiviljely kyllä kiinnostaa kovasti ja tarkoitus olisi hommailla jonkinlaista myllyä sitä varten, kunhan budjetti antaa periksi:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

neural_rust

Hydroilu on halpaa, 10ltr ämpäri, joku halpa ilmapumppu ja kivi letkun perään ja siinä se sit tais ollakkin.. kivivillaa ja verkkoruukkuja on varmaan kaikilla kaapit väärällään, vai? ;)
...if you can't have it all, have some more...

neural_rust

ai niin, Ledfinlandilta tulossa yksi 90w ledi ihan vaan tätä skabaa varten. hulluilla ei oo halpoja huveja..
...if you can't have it all, have some more...

Jani M

Lainaus käyttäjältä: pajautus - marraskuu 03, 2013, 23:42:40 ip
Hydroilu on halpaa, 10ltr ämpäri, joku halpa ilmapumppu ja kivi letkun perään ja siinä se sit tais ollakkin.. kivivillaa ja verkkoruukkuja on varmaan kaikilla kaapit väärällään, vai? ;)


Kivivillaa ei tartte, verkkoruukunkin askartelee melkein mistä vaan kupista. :D

0lli

Lainaus käyttäjältä: Jani M - marraskuu 04, 2013, 00:07:09 ap
Lainaus käyttäjältä: pajautus - marraskuu 03, 2013, 23:42:40 ip
Hydroilu on halpaa, 10ltr ämpäri, joku halpa ilmapumppu ja kivi letkun perään ja siinä se sit tais ollakkin.. kivivillaa ja verkkoruukkuja on varmaan kaikilla kaapit väärällään, vai? ;)


Kivivillaa ei tartte, verkkoruukunkin askartelee melkein mistä vaan kupista. :D


Joo varmaan tommoisella olis hyvä aloitella, luulis tuon mahtuvan budjettiinkin  :D
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Caide - marraskuu 03, 2013, 23:25:30 ip
Tekisi mieli myös kokeilla pätkiä yksi kasvi sen verran hyvissä ajoin, että se saisi kantaa vielä sitten marjoja loppugeimeissä.


Tuo on itseasiassa yllättävän helppoa! Katkot kasvin kun se vielä kukkii/podittaa, se jatkaa elpyessään siitä mihin jäi. Ne ei tunnu tajuavan omaa kokoaan  8)

jaolsten


Hieman jälkijunassa peli auki!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Feint

Mordoraattori laittoi kisaketjut uusiksi! Näemmä nyt keskustelu ja ilmoittautuminen samassa(vanhassa) ketjussa ja puhdas osallistujalista omassaan  8)

Caide

Mulla lukee oikeat lajikkeet siellä omassa viestissä. Jalosteen viestissä on erheellisesti 7 Pot Yellow, vaihdoin sen jossain vaiheessa Brain Strainiksi.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Caide - marraskuu 04, 2013, 14:12:35 ip
Mulla lukee oikeat lajikkeet siellä omassa viestissä. Jalosteen viestissä on erheellisesti 7 Pot Yellow, vaihdoin sen jossain vaiheessa Brain Strainiksi.


jaolsten kopioi suoraan alkuperäisen ketjun ensimmäisen postauksen, siellä mä oon sun kohalle merkinnyt tuon 7 potin. Ilmeisesti oot myöhemmin vaihtanut sen toiseen, koska mä oon ehtinyt reagoimaan uusiin viesteihin todella nopeasti. jaolsten voisi vilkaista paljonko aikaa kului editointien välissä, noita kasvejahan ei oo tarkoitus vaihtaa enää ilmoittautumisen jälkeen. Jos on ihan minuuttipeliä niin päivitellään, muuten on vähän kyseenalaista.

Edit. Näin siis yleisesti ainakin. Tossahan ilmeisesti vaan mennyt seiskapadat sekaisin tai jotain?

Caide

Joo kyllä toss  voi olla editointien välissä enempikin aikaa  kun töissä näpyttelin kännykällä ensin ajatuksissani väärän lajikkeen ja  kävin editoimassa, kun huomasin erheen. Kuvittelin, että ilmoittautumispäivään asti olisi kuitenkin saanut vaihtaa tuota  mutta jos on sääntöjen vastaista, niin laitan uudet siemenet itämään pikimiten.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Caide - marraskuu 04, 2013, 14:52:42 ip
Joo kyllä toss  voi olla editointien välissä enempikin aikaa  kun töissä näpyttelin kännykällä ensin ajatuksissani väärän lajikkeen ja  kävin editoimassa, kun huomasin erheen. Kuvittelin, että ilmoittautumispäivään asti olisi kuitenkin saanut vaihtaa tuota  mutta jos on sääntöjen vastaista, niin laitan uudet siemenet itämään pikimiten.


Täytyy vähän funtsia tätä. Periaatteessa tossa nyt ei ole isoa vahinkoa käynyt ja lienee muidenkin mielestä ihan ymmärrettävä virhe. Menee vaan suht vaikeaksi jos kaikki alkaa muuttelemaan ilmoittamiaan lajikkeita mielivaltaisesti "jossain vaiheessa" :D

Käyn vaihtamassa ton oikeaksi, jaolsten varmaan fiksaa oman versionsa myöhemmin.

Edit. Tai ootas. Ootko montakin kertaa editoinut? Ton mukaan reilu kaks viikkoa edittien välissä.

Caide

No ymmärrän. Ajattelin vaan  että jos on vaihdettu lajiketta ennen  kuin on edes kisa alkanut  niin olisi ollut ok. Jos kesken kisaa vaihtaa, niin eihän siitä mitään tule. Mutta ilmotelkaa miten on  niin laitan sitten tosiaan toiset siemenet itämään ja ei tuoss  ole isoa vahinkoa tapahtunut.

jaolsten

Mun mielestä voisi lajikkeet mennä lukkoon vasta tuohon kilpailutopicciin postaamalla. Ilmoittautumisia tulee kuitenkin pahimmillaan vielä huhtikuussa, joten niitä ei tässä vaiheessa pysty mitenkään kontrolloimaan.

Laitoin Feintille valvojan oikeudet tuonne kilpailuosiolle, saa sitten hoitaa moderaatiota siellä. Esim. sitä avausviestiä saapi päivitellä.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013