huhtikuu 19, 2024, 08:22:41 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Dendrochilin kausi 2013

Aloittaja Dendrochili, maaliskuu 09, 2013, 15:15:31 ip

« edellinen - seuraava »

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Dendrochili - elokuu 10, 2013, 20:05:12 ip
No niin, näin se taas meni, koko kesältä ei ole päivitystä, mutta täytyy ensi kaudella terästäytyä. Kuitenkin pistin vielä kylvöön Black scorpion tongueta ja ajattelin teltassa kasvattaa talvella. Nyt kysynkin, että riittääkö pieneen teltaan 2x55 W-valaisin? Vai minkä kokoista suosittelisitte?


Joku pieni natikka. Esim 150W. Taitaa olla aikalailla passeli hinta/valotehosuhde.
Esimerkiksi: http://www.greenexplosion.net/verkkokauppa/valaisimet/valaisinpaketit/suurpainenatrium-valosetti-150w/

Dendrochili

Ok, kiitoksia!
Onko muuten joku ongelma vihannespaprikoilla, kun ovat koko kesän kasvaneet hyvin ja tehneet kovasti podin alkua, mutta nyt vasta alkavat saada väriä? Jotenkin jännä ilmiö, kun olleet kasvarissa koko kesän ja chilit ovat tehneet satoa. Jopa kaksi liian pieneen ruukkuun jäänyttä Black scorpion tongueta  ;D.

Huru-ukko

Vihannes paprikoiden luonteeseen tuo pitkä kypsyminen taitaa kuulua. Minulla on kolmea eri lajiketta, ja kaikki aloittelevat vasta nyt värjäämään, yhtä positiivista puskaa lukuunottamatta.
Isot paprikat kypsyy hitaasti...

Dendrochili

elokuu 15, 2013, 20:24:45 ip #23 Viimeisin muokkaus: elokuu 15, 2013, 20:31:06 ip käyttäjältä Dendrochili
Kiitoksia, tämä on  hyvä tietää! Jatkan kysymyksiä täällä päiväkirjassani ja kysynkin, että viljelläänkö tuossa autopot-systeemissä mullassa, mutta ilmeisesti siinä on automaattinen altakastelu? Tuo voisi olla ihan mielenkiintoinen laite. Olen nyt talvella ja ensi kaudella miettinyt kokeilla vesiviljelyä, niin idätyksiin on kivivilla ilmeisesti hyvä, mutta pitääkö kivivillassa olevia taimia lannoittaa heti, koska ei kai kivivillassa ole paljon ravinteita?

EDIT: Riittäisikö ihan peruskasvuun 80 W? Minulla olisi muutama tehokas kasvivalaisin ja niistä tulisi juuri n. 80 W. Meinaan näitä valoja tuohon telttaan.

Dendrochili

Joo, eli päivitystä, vaikka kuvan kanssa ei onnistunut. Tepin on kasvanut hyvin ja huitelee n. 1 m mitalla. Teltan sain eilen kasaan ja taimet sisään. Kiitoksia vielä kovasti myyjälle!