huhtikuu 19, 2024, 06:44:15 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kaupan huijaus tuotteet!

Aloittaja SK, lokakuu 16, 2012, 12:13:20 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: SK - helmikuu 05, 2013, 15:12:23 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 03, 2013, 15:31:52 ip


En voi suositella kenellekään. Juustoa todella niukasti, jalapenosta ei hajuakaan ja tuo "kevyt" maininta vasemmassa yläkulmassa.


"Rypsiporsas" kuva vielä kruunaa homman. En ole vieläkään ymmärtänyt, mitän rypsipussu ois parempaa. Niin olen vältellyt kyseisiä tuotteita, mutta emäntä on pari kertaa paketin kotiin tuonu ja olen saanut elämäni sitkeintä possua, joka haisee oudolle (rehulle?).


Kuka ylipäätään ostaa KEVYT metwurstia? mitä metwurstia se enää on jollei rasvaa ole tirisemällä. höh...
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jahvetti

HK:n rypsiporsasta on kyllä tullut nautittua joitain kymmeniä kiloja eri muodoissaan.
Mielestäni siinä ei ole mitään kusetusta, jos asiakkaalle kerrotaan myynnissä olevan possuerän kasvatukseen käytetyn rypsiä lisäksi normirehun sekaan.

Kusetusta oli ehkä se, että HK alkuun markkinoi rypsiporsasta sydänystävällisenä tuotteena, joka lopetettiin heti kättelyssä.
Todisteitahan ei käsittääkseni löytynyt puoleen eikä toiseen.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Macex

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - helmikuu 21, 2013, 20:05:21 ip
Kuka ylipäätään ostaa KEVYT metwurstia? mitä metwurstia se enää on jollei rasvaa ole tirisemällä. höh...

Tiedätkös, kun silmät lukittuu sanaan "juusto jalapeño" ja kuola valuu jo reisiä pitkin kaupan lattialle, niin ei siinä kuule kaikkea kerkeä/tajua tarkistaa.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 21, 2013, 21:36:28 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - helmikuu 21, 2013, 20:05:21 ip
Kuka ylipäätään ostaa KEVYT metwurstia? mitä metwurstia se enää on jollei rasvaa ole tirisemällä. höh...

Tiedätkös, kun silmät lukittuu sanaan "juusto jalapeño" ja kuola valuu jo reisiä pitkin kaupan lattialle, niin ei siinä kuule kaikkea kerkeä/tajua tarkistaa.


tunnen kyllä tunteen.
Sama tapahtuu kun näen ylipäätään melkein mitä vain missä lukee jossain muodossa chili tai jotain siihen verrattavaa ainesosaa.
Sitten kotona syön niitä "chili"pähkinöitä ja alan ettimään nagaputkiloa heti kättelyssä..
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Macex

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - helmikuu 21, 2013, 21:44:31 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 21, 2013, 21:36:28 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - helmikuu 21, 2013, 20:05:21 ip
Kuka ylipäätään ostaa KEVYT metwurstia? mitä metwurstia se enää on jollei rasvaa ole tirisemällä. höh...

Tiedätkös, kun silmät lukittuu sanaan "juusto jalapeño" ja kuola valuu jo reisiä pitkin kaupan lattialle, niin ei siinä kuule kaikkea kerkeä/tajua tarkistaa.


tunnen kyllä tunteen.
Sama tapahtuu kun näen ylipäätään melkein mitä vain missä lukee jossain muodossa chili tai jotain siihen verrattavaa ainesosaa.
Sitten kotona syön niitä "chili"pähkinöitä ja alan ettimään nagaputkiloa heti kättelyssä..

Josta tulikin mieleen, että tein tänään italianpataa, johonka tarvitsin tomaattimurskaa.
Kaupassa havaitsin "Tomaattimurska: Chilimaustettu" ja ohjeseloste paljasti, että oli jotain chilijauhetta käytetty.
Jäi se purkki hyllyyn, kun en tiennyt, oliko jigsaw-jauhetta vai mitä lie käytetty.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

PK

^Miten sitä tomaattimurskaakaan voi ostaa, kun ei ole lajikenimeä tiedossa?

Macex

Lainaus käyttäjältä: PK - helmikuu 22, 2013, 00:29:56 ap
^Miten sitä tomaattimurskaakaan voi ostaa, kun ei ole lajikenimeä tiedossa?

No sas se!

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Pamppu - helmikuu 21, 2013, 15:06:00 ip
En tiiä ketä mahtaa haitata tää mutta ite kuulin vasta että ravintoloissa ja kaupoissa tarjoiltava ja myytävä Wasabi on yleensä/usein teko-wasabia eli sekoitus piparjuurta, sinappia, tärkkelystä, plus lisäaineita ja värejä, eikä sitä oikeata Wasabi-kasvia. Syy tietenkin se että oikea wasabi on kallista.


Tuskin haittaa ketään, sillä edes Japaniassa ei käytetä oikeaa wasabia sen hankalan saatavuuden takia. Hinta toki määrittyy saatavuuden takia korkeaksi, mutta se ei ole se syy.

Wasabi kasvaa vain tietyntyyppisessä virtaavassa vedessä, tietyillä paikoilla Japanin saarissa, eikä sitä ole tietääkseni onnistuttu viljelemään tehokkaasti missään.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Pamppu - helmikuu 21, 2013, 15:06:00 ip
On nää kyl välillä ihan naurettavia.

En tiiä ketä mahtaa haitata tää mutta ite kuulin vasta että ravintoloissa ja kaupoissa tarjoiltava ja myytävä Wasabi on yleensä/usein teko-wasabia eli sekoitus piparjuurta, sinappia, tärkkelystä, plus lisäaineita ja värejä, eikä sitä oikeata Wasabi-kasvia. Syy tietenkin se että oikea wasabi on kallista.

Prkl.


Aidon wasabin hintahan johtuu viljelyvaatimuksista, ei oo nääs mitenkään helppo kasvatettava.

Bulkkina taitaa oikea wasabikin kuivattuna maksaa 3kg paketeissa 154e/kg, tuoreena hinta on muistaakseni melkoisesti korkeampi ja tuoreen wasabin kysyntä on sen verran suurta, ettei sitä tahdo kovin moneen maahan riittää. Wasabin hydroviljelyä on muistaakseni tutkittu ainakin jenkkilässä, saas nähdä lisääntyykö saatavuus joskus tulevaisuudessa.

asplund023

olen itse lopettanut täysin valmisruokien ostamisen ja pakko myöntää että olen myös syönyt tuota Guacamolea ja aivan järkyttäväähän se oli!

asplund023

Ja mites tämä hevosen liha kohu joku kuohuu tällä hetkellä etenkin Britanniassa :D Kyllä se niin on että jos haluaa tietää 100% varmast imitä syö kannattaa tehdä kaikki itse alusta loppuun... Joku kirjotteli lihapullista täällä.. luin hiljattain jutun missä ruoanvalmistaja oli haastettu oikeuteen kun ei ollut oikeen tuoteselotukset pitäneet paikkaansa :D Luin artikkelin muistaakseni täältä ..

Pamppu

Joo ei siinä, en mä huomaisi varmaan eroa. olenkohan edes maistanu oikeata wasabia? :D Mutta eikö se silti ole väärin että sitä korviketta myydään wasabin nimellä? On kaviaarikin kallista muttei jotain elintarvikeväripalleroita silti myydä kaupassa kaviaarin nimellä.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Pamppu - helmikuu 22, 2013, 14:44:17 ip
Joo ei siinä, en mä huomaisi varmaan eroa. olenkohan edes maistanu oikeata wasabia? :D Mutta eikö se silti ole väärin että sitä korviketta myydään wasabin nimellä? On kaviaarikin kallista muttei jotain elintarvikeväripalleroita silti myydä kaupassa kaviaarin nimellä.


Jokaisella on oikeus mielipiteeseen....

Mites kun Lontoossa kaikki kalanmäti on "caviar"? HUIJAUSTA!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Noli Me Tangere

Henkilökohtaisesti olen kuluttajana erittäin suivaantunut Liptonin pyramiditeestä. Jokainen geometriaa vähänkään ymmärtävä huomaa heti, että ko. teepussien muoto on TETRAEDRI. Pyramidihuijaus!

Nimim. "Kyllä minä nyt taas niin mieleni pahoitin"

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - maaliskuu 03, 2013, 07:27:04 ap
Henkilökohtaisesti olen kuluttajana erittäin suivaantunut Liptonin pyramiditeestä. Jokainen geometriaa vähänkään ymmärtävä huomaa heti, että ko. teepussien muoto on TETRAEDRI. Pyramidihuijaus!

Nimim. "Kyllä minä nyt taas niin mieleni pahoitin"
;D Järjetöntä kusetusta... :D

PP

Tämä ei ole kaupan tuote, mutta menee naurettavuudessaan omaan luokkaansa. Kymen Sanomissa oli eilen kastikeohjeita, joista alla näyte. Kastike on siis tulinen, kun useammassa desissä soosia on kokonaista 2 rkl makeaa chilikastiketta eli suurustettua sokerivettä.

Tuohon ohjeeseen Tyyne Tampio ja Pertti Peruspöljäkin olisivat tyytyväisiä. Voisi ylpeillä syömällä tulista kastiketta, eikä tarvisi haastaa ketään oikeuteen murhayrityksestä. Herää kysymys, voiko jollakin oikeasti olla niin matala toleranssi, että tuosta soseesta huomaa mitään poltetta? Kommentti lasten versiosta kruunaa fiaskon.


IceQueen

No mä voi  heittäytyä tänne nauramisen kohteeks, mut jos tuossa tarkoitetaan sellasta sweet thai chilikastiketta, niin kyllä se aluks tämmöselle pullamössölle oli hirmu tulista. Mut tuossa kun sitä päivittäin ruokaan laittoi, huomas et toleranssi kasvoi nopeesti, ja pian maistui vaan makealle...

Sama oli itsetehdyn mango-tomaattichutneyn kanssa, johon tuli isoon määrään 3 chiliä paloiteltuna, itse käytin kaupasta ostettuja pitkulaisia x-merkkisiä chilejä, ja aluks oli tosi tulista...

Bruce Willis

En itse usko että tuo ohje on täysin tuleton,mutta jostainhan sitä on liikkeelle lähdettävä.. ::)  en itse tosin maistaisi tuossa yhtään tulisuutta mutta nuo kaupan ohjeet yms on juurikin tuollaisia 1 rkl sitä 3 litraan soppaa yms....täytyy muistaa että kyllähän moni maalaisjärjen omaava ymmärtää että tuossa ei oikeasti voi olla yhtään potkua!
Pitäsköhän repästä ja hankkia torikoju ja myydä sitten vaikka chili con carnea tai muuta omaan makuuni tulista..  ;D perustampioille.

Hitto kun ei tullut otettua kuvaa toissavuonna festareilta kun eräs chiliin tottumaton ystäväni osti makkaran, sen jota hänelle pokerinaamalla suosittelin ja "varmuuden vuoksi" itse söin ensin makkarani ja sanoin että ei se edes ole tulista..  mutta kun ystäväni otti ensimmäisen haukun omasta herkullisesta makkarasta niin......... ;D ;D 

Caide

Onhan tuossa aina ongelma kun tekee kavereille ruokaa. Mulla ei mikään maailman paras toleranssi ole, mutta viimeksi tein lihapullia ja suklaakeksejä, missä oli hiukan chiliä joukossa. Lihapullista maistoin pientä tulisuutta ja ajattelin, että on varmaan sopivia normi-ihmisille. Kekseistä en oikein maistanut mitään vaikka kuinka imeskelin. No lihapullia syöneet melkein veti mua suutuksissaan käkättimeen, kun oli kuulemma aivan s-tanan tulista (luulivat jekuksi) ja keksitkin oli kuulemma syömäkelvottomia :o Piti sitten uhrautua ja syödä itse melkeenpä kaikki. Mutta on tosiaan mahdotonta enää laittaa normi-ihmisten ruokaa, nykyään en viitti edes kalliita chilejä uhrata moisille moukille. Syökööt mautonta shittiä mun puolesta :)

PP

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - heinäkuu 08, 2013, 12:44:12 ip
No mä voi  heittäytyä tänne nauramisen kohteeks, mut jos tuossa tarkoitetaan sellasta sweet thai chilikastiketta, niin kyllä se aluks tämmöselle pullamössölle oli hirmu tulista. Mut tuossa kun sitä päivittäin ruokaan laittoi, huomas et toleranssi kasvoi nopeesti, ja pian maistui vaan makealle...


Sitä en epäile enkä vähättele, ettei kaupan makeat chilikastikkeet olisi täysin tottumattomalle tulisia. Tuossa ohjeessa sitä on vain 2 rkl isossa määrässä muita aineksia, eikä lopputuloksessa voi olla pullamössöllekään juuri mitään potkua. Monissa ruokaohjeissa näkee nykyään "yksi punainen chili", mikä ei ole meille mitään, mutta silti paljon enemmän kuin loraus sokerilitkua.