Viola Afrikan paprika + keskustelua ruoasta, ravinnosta ja elintarvikkeista

Aloittaja Filago, tammikuu 31, 2010, 16:02:05 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

AW Yrjänä pohtii ruokaa.

Lisäksi, kannattaa lukea Henri Alenin "Lisäaineilla kyllästettyjä eineksiä ei pitäisi kutsua ruoaksi" jos sen jostain löytää, oli hesarissa taannoin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Jatkan offtopicia: Onko kukaan muu hurahtanut superfoodiin?

biblo

Ei nyt pelkkään mutta gojia,hampputuotteita(öljy,siemenet,jauho),raakakaakao yms tulee jonnin verran nautittua.Myös yogi-teetä tulee nautittua paljonkin.

Edelleen liikaa höttöä löytyy listalta mutta minkäs tekee kun on niin hyvä syömään.
"Grow food, not lawns"

TunturiTiger

Eihän superfoodin idea olekkaan se, että kaikki mitä suuhunsa laittaa, olis sitä superia. Idea käsittääkseni oli se, että ruokaan tuodaan vähitelle enemmän ja enemmän terveellisempää mättöä.

biblo

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 02, 2010, 00:04:20 ap
Eihän superfoodin idea olekkaan se, että kaikki mitä suuhunsa laittaa, olis sitä superia. Idea käsittääkseni oli se, että ruokaan tuodaan vähitelle enemmän ja enemmän terveellisempää mättöä.


No kyllähän suurin osa vannoutuu syömään vain noihin luettavia tuotteita.En sitä kiellä että eikö olisi hyväksi mutta itse ei toistaiseksi ole ainenkaan niskasta itseään kiinni saanut.

Esim.Jos "syö" aamulla noihin luettavan smoothien ja päivällä sitten ahtaa pihviä niin what's the point?
"Grow food, not lawns"

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 02, 2010, 00:09:39 ap
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 02, 2010, 00:04:20 ap
Eihän superfoodin idea olekkaan se, että kaikki mitä suuhunsa laittaa, olis sitä superia. Idea käsittääkseni oli se, että ruokaan tuodaan vähitelle enemmän ja enemmän terveellisempää mättöä.


No kyllähän suurin osa vannoutuu syömään vain noihin luettavia tuotteita.En sitä kiellä että eikö olisi hyväksi mutta itse ei toistaiseksi ole ainenkaan niskasta itseään kiinni saanut.

Esim.Jos "syö" aamulla noihin luettavan smoothien ja päivällä sitten ahtaa pihviä niin what's the point?

On se ehkä parempi kuin vetäisi smoothien sijasta aamulla tupakkaa ilman aamupalaa. Tai söisi aamulla sokerimuroja yms.. Jos pystyy syömään päivittäin edes yhden terveellisen aterian, niin kuvittelisin sen olevan parempi kuin nolla.
#816

TunturiTiger

helmikuu 02, 2010, 01:17:54 ap #26 Viimeisin muokkaus: helmikuu 02, 2010, 01:21:24 ap käyttäjältä TunturiTiger
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - helmikuu 02, 2010, 00:14:49 ap
Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 02, 2010, 00:09:39 ap
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 02, 2010, 00:04:20 ap
Eihän superfoodin idea olekkaan se, että kaikki mitä suuhunsa laittaa, olis sitä superia. Idea käsittääkseni oli se, että ruokaan tuodaan vähitelle enemmän ja enemmän terveellisempää mättöä.


No kyllähän suurin osa vannoutuu syömään vain noihin luettavia tuotteita.En sitä kiellä että eikö olisi hyväksi mutta itse ei toistaiseksi ole ainenkaan niskasta itseään kiinni saanut.

Esim.Jos "syö" aamulla noihin luettavan smoothien ja päivällä sitten ahtaa pihviä niin what's the point?

On se ehkä parempi kuin vetäisi smoothien sijasta aamulla tupakkaa ilman aamupalaa. Tai söisi aamulla sokerimuroja yms.. Jos pystyy syömään päivittäin edes yhden terveellisen aterian, niin kuvittelisin sen olevan parempi kuin nolla.

No siis sehän se pointti juuri olikin. Jos olkkarin pöydällä on yleensä esim karkkeja, niin sen voi vaihtaa gojiin. Inkamarjoita ja varsinkin mustikoista puhumattakaan.

Ja miks pihviä ei vois syödä? Jos multa kielletään pihvit, niin mä alan puhuun rumia! Pääasiahan on se, että safka on teollisesti mahdollisimman vähän prosessoitua ja siinä on mahdollisimman vähän lisäaineita. Ei pitäs olla paha rasti!

E: En kuitenkaan halua yrittää käännyttää ketään! Mä vaan tykkään kokeilla kaikkee. Jos tai siis kun tuosta näyttää olevan vähän apua eukon ms-taudille, niin en nää mitään syytä jättää pois noita tuotteita. Noi cocovi:n tuotteetkin on halpoja verrattuna betainterferoneihin. BIF:t tosin lopetettiin häneltä tehottomina.

Ryhis

Hetkinen. Meidän perheessä ei syödä eineksia. Pakastepizzaa kahdesti kuussa ehkä mutta muuten kaikki "tehdään itse". Mikroa emme omista. Kotona ei periaatteessa syödä mitään joka vaatisi vain lämmittämisen.

Vai lasketaanko esim. tölkkitomaattimurska einekseksi? Entäs atrian naudan jauheliha? Mitään suklaamaitojuomia, valmita pastakastikkeita, dippisooseja, kastikkeita jne. ei ostella. Hernemaissipaprika on ainut pakaste mitä oikeastaan tarttuu kaupasta mukaan.

Onko se nyt sitä überfoodia kun syödään tuoreista raaka-aineista itse tehty? Minulla on nämä termit vähän hakusessa. Onko nyt käynyt niin, että olen syönyt terveellisesti tietämättäni?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - helmikuu 02, 2010, 10:39:29 ap
Hetkinen. Meidän perheessä ei syödä eineksia. Pakastepizzaa kahdesti kuussa ehkä mutta muuten kaikki "tehdään itse". Mikroa emme omista. Kotona ei periaatteessa syödä mitään joka vaatisi vain lämmittämisen.

Vai lasketaanko esim. tölkkitomaattimurska einekseksi? Entäs atrian naudan jauheliha? Mitään suklaamaitojuomia, valmita pastakastikkeita, dippisooseja, kastikkeita jne. ei ostella. Hernemaissipaprika on ainut pakaste mitä oikeastaan tarttuu kaupasta mukaan.

Onko se nyt sitä überfoodia kun syödään tuoreista raaka-aineista itse tehty? Minulla on nämä termit vähän hakusessa. Onko nyt käynyt niin, että olen syönyt terveellisesti tietämättäni?

LainausOlet ehkä törmännyt sanaan superfood tai superfruit. Kyse on ruokatrendistä, joka nimestään huolimatta pohjaa uusien keksintöjen sijaan ikivanhoihin ruoka-aineisiin. Superruoka jos joku on paluuta juurille.
http://olotila.yle.fi/sisallot/blogit/noora-sydan-eko-reilu-ja-luomu/superfood-tarkoittaa-erityisen-terveellisia-ruoka-ain

Etkö sä tiennyt, että olet super hörhöilijä?!?  ;) Tuohon kun vielä lisäät pakastimesta mustikoita ja haet kellarista mustaherukkamehua, syöt illalla tyhmälaatikkoa töllöttäessäs vähä saksanpähkinöitä, goji- tai inkamarjoja.  ;D

Mähän sanoin, ettei ole vaikeeta.

rasse


biblo

Lainaus käyttäjältä: rasse - helmikuu 02, 2010, 11:15:35 ap
Kohta nuo hörhöt kehuu hamppua  ;D


Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 01, 2010, 23:40:52 ip
Ei nyt pelkkään mutta gojia,hampputuotteita(öljy,siemenet,jauho),raakakaakao yms tulee jonnin verran nautittua.Myös yogi-teetä tulee nautittua paljonkin.

Edelleen liikaa höttöä löytyy listalta mutta minkäs tekee kun on niin hyvä syömään.


;D
"Grow food, not lawns"

TunturiTiger


MikaK

Lusikallinen hamppuöljyä on kuulemma monille atoopikoille auttanut. Itsellä kyseinen tuote vasta reilun viikon ollut kokeilussa ei ei voi sanoa olleen mitään vaikutusta.Hassun viljaisanpähkinäinen maku.

axo

Filago
[/quote]
mun vegaanilasagne on maankuulua, ja kerran on yksi vegaani halunnut nähdä tuotepakkaukset, kun ei muuten uskonut että mm. soijamaidosta, tofusta ja soijarouheesta kasvisliemen kera saa niinkin uskottavaa geneeristä lasagnea).
[/quote]

Nyt alko kiinnostamaan, saisko reseptiä? Miten oot tehny "juustokastikkeen", teetkö sen tofusta ja soijamaidosta? Mä teen sen yleensä kauramaidosta ja ravintohiivasta...
e. en osaa näköjään lainata...

rasse

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 02, 2010, 11:40:02 ap
Lainaus käyttäjältä: rasse - helmikuu 02, 2010, 11:15:35 ap
Kohta nuo hörhöt kehuu hamppua  ;D

Kai sitäkin vois kokeilla. Siis siemeniä ja öljyä!  ;D



Totta. Öljyä varsinkin on kehuttu. Ei ole vaan tullut vastaan missään, tilaamalla sais.

MikaK

Hamppuöljyä löysin Espoosta Ison Omenan luontaistuotekaupasta. Taisi olla puolen litran pullo 18 euroa.

rasse


Ryhis

Mä olen allerginen pähkinöille joten taidan passata nuo saksanpahkinät (Natzinuts aahhahhahhaa).

Tänään olis tarkoitus syödä chili con soijarouhetta (kaikki tomaattituotteet ja pavut tölkistä ja kuivattua soijarouhetta. Lisäksi tuoretta habaneroa, sipulia ja valkosipulia) sen kera olisi eilistä vaimon tekemää perunamuusia, johon vatkasin kananmunankeltuaisia sekaan ja "lämmitin" vuuassa uunissa.

Jälkiruoaksi taidan ottaa pari riviä fazun sinistä, yleensä yritän syödä vain fazun tummaa suklaata, sehän on überimpää kuin sininen.

Onko tämä taas sitä überfoodia? Taidan lukea tuon linkin.

Voikun keskiolut lanseerattaisiin supertuotteeksi, kyllä kelpais terveet elämäntavat  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - helmikuu 02, 2010, 17:16:16 ip

Voikun keskiolut lanseerattaisiin supertuotteeksi, kyllä kelpais terveet elämäntavat  ;)

Sehän voi olla lähellä...Luin jostakin "naisten" lehdestä tms. Oluen olevan erittäin terveellistä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Macc

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - helmikuu 01, 2010, 22:21:01 ip
AW Yrjänä pohtii ruokaa.

Lisäksi, kannattaa lukea Henri Alenin "Lisäaineilla kyllästettyjä eineksiä ei pitäisi kutsua ruoaksi" jos sen jostain löytää, oli hesarissa taannoin.


Ootkos tutustunut kirjaan "Petos lautasella", kirjoittaja Mats-Eric Nilsson?

Siinä on paljon juttua lisäaineista ja elintarviketeollisuuden ei-niin-tunnetuista keinoista pudottaa tuotteidensa kustannuksia. Suosittelen ehdottomasti, vaikka paistaahan tuosta läpi että asioita nostetaan esiin hieman tarkoitushakuisesti - eli ei kannata ottaa kaikkea ihan "jumalan sanana". ;)

(Täytyypä lukea itsekin uudelleen...)