toukokuu 12, 2024, 21:04:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aikaiset lajikkeet?

Aloittaja Chilivaari, lokakuu 14, 2007, 12:30:12 ip

« edellinen - seuraava »

Chilivaari

Tervehdys aloittelijalta.

Olen vasta eläkeiässä hurahtanut chilinkasvatukseen. Keväällä sain tutuilta valikoiman satunnaisia taimia. Pikku ruukuissakin ne voivat hyvin lasitetulla parvekkeella. Vasta viime viikolla toin ne sisään. Ongelma on sadon myöhäisyys. Olisi mukava saada tuoretta satoa vaikka koko kesän. Nyt ensimmäiset Cayennet kypsyivät vasta syyskuussa ja Habanerot ovat vielä pikkuisia, vihreitä mötkylöitä. Tabasco on kovin kesken ja pari Annuum lajiketta ovat edelleen vihreitä palkoja oksillaan.

Ensi kesää ajatellen haluaisin saada wokkiin ja kastikkeeseen tuoretta terästystä ja grillivartaisiin ytyä. Onko se mahdollista? Olen käyttänyt hakua, mutta tulokset ovat aika laihoja. Kasvatuspäiväkirjoista oli apua ja varsinkin ajankulua. Hauskoja ovat. Nyt siis ei auta talvehtineet yksilöt, vaan pitäisi valita siemeniä ensi kesäksi. Birds Eye muunnoksia on joillakin ulkomaisilla sivuilla mainittu nopeiksi, onko muita suosituksia?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Chilivaari"Tervehdys aloittelijalta.

Olen vasta eläkeiässä hurahtanut chilinkasvatukseen. Keväällä sain tutuilta valikoiman satunnaisia taimia. Pikku ruukuissakin ne voivat hyvin lasitetulla parvekkeella. Vasta viime viikolla toin ne sisään. Ongelma on sadon myöhäisyys. Olisi mukava saada tuoretta satoa vaikka koko kesän. Nyt ensimmäiset Cayennet kypsyivät vasta syyskuussa ja Habanerot ovat vielä pikkuisia, vihreitä mötkylöitä. Tabasco on kovin kesken ja pari Annuum lajiketta ovat edelleen vihreitä palkoja oksillaan.

Ensi kesää ajatellen haluaisin saada wokkiin ja kastikkeeseen tuoretta terästystä ja grillivartaisiin ytyä. Onko se mahdollista? Olen käyttänyt hakua, mutta tulokset ovat aika laihoja. Kasvatuspäiväkirjoista oli apua ja varsinkin ajankulua. Hauskoja ovat. Nyt siis ei auta talvehtineet yksilöt, vaan pitäisi valita siemeniä ensi kesäksi. Birds Eye muunnoksia on joillakin ulkomaisilla sivuilla mainittu nopeiksi, onko muita suosituksia?


hei ja tervetuloa :)

itse suosittelisin baccatumeja, ovat helppoja, nopeita ja satoisia+ennenkaikkea erittäin maukkaita.
lajikkeista löytyy tulisia ja hiukan tulettomampiakin.
pari mainitakseni:
lemon drop ja 260567.
laitahan privassa tietoja niin voin postittaa siemeniä, postimerkkikin jo löytyy valmiina laatikosta.
Meillä määrää Nainen!

Chilivaari

Kiitosta paljon. Tarjouksesta ei tietenkään voi kieltäytyä.  :lol:

Pertsan kasvatuspäiväkirjasta paljastui, että hän on pistänyt siemenet ajoissa (jo vuodenvaihteessa) itämään. Siinäkö salaisuus? Jos pääosin luonnonvalolla kasvattelee, maaliskuu on sopiva idätysaika ainakin tomaateille. Taitaa olla myöhässä chileille?

tknummelin

Juu, vuodenvaihde on aika otollista aikaa. Itse laitan annuum- ja baccatum-lajin edustajat vasta helmikuussa. Ei se maaliskuukaan myöhäistä vielä ole, mutta voipi jäädä vähän vajaamittaiseksi sitten.