Lannoitevertailu - vesiviljely

Aloittaja shp, syyskuu 22, 2012, 18:55:31 ip

« edellinen - seuraava »

Fredrik-flugarn

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - huhtikuu 30, 2013, 22:10:56 ip
Ihmettelen siksi kun et voi mitenkään saada samanlaista ec-arvoa purkin ohjeilla kun muilla vertailun lannoitteilla . Jos laitat purkin ohjeilla lannoitteet niin ,että jos täysikokoisen kasvin annostus on se max 4ml/l niin ec nousee reilusti yli 3 !


Oletan että shp käyttää "ravintoaineiden suhteet toisiinsa mitkä purkin ohjet antaisivat" Saahan sitten litkun EC säädetty vesipitoisuudella. Nostan vähän salaa hattua  :) Oletko Shp tehnyt "sekastokkia" missä suhteet pullojen väliin on oikein tai miten toimit?

N-P-K 12-8-20
N-P-K 6-4-10   kaikki näillä on samat suhteet mutta vahvuus on eri.
N-P-K 3-2-5 
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

shp

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - huhtikuu 30, 2013, 22:10:56 ip
Advanced Nutrient Grow, Bloom ja Micro. Onko siis kyseessä oikesti ollut nuo ph perfect lannoitteet? Ihmettelen siksi kun et voi mitenkään saada samanlaista ec-arvoa purkin ohjeilla kun muilla vertailun lannoitteilla . Jos laitat purkin ohjeilla lannoitteet niin ,että jos täysikokoisen kasvin annostus on se max 4ml/l niin ec nousee reilusti yli 3 ! Ne on hyvin voimakkaita lannoitteita ja purkin ohjeita ei voi juurikaan noudattaa jos haluaa että kasvit voi hyvin.  Olikio kyseessä sittenkin Advanced hydroponics /finland/holland ?

Millä oot mitannu yli 3? Mulla on pelkän veden EC jo .5 eikä tuolla annostuksella päästä edes lähelle kolmea. Ja kyllä, pH-perfect.

En tiedä olenko kirjoittanut epäselvästi, mutta kaikki kasvit saavat saman EC:n ja pH:n liemiä, eri osien suhteet katson purkista.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

punkgrower

Juu tuossa on nyt käynyt mun moka. :-\ Olen ottanut sen lukeman silleen että ei ole ollut vettä riittävästi suhteessa lannoitteisiin. Tänään mittasin sitten tarkalla litralla ja laitoin lannoitteita ohjeen maksimit eli 4ml jokaista osaa. EC kiipesi 2.71.
Eli ei ollut kolmea niin kun väitin. ;D