huhtikuu 18, 2024, 19:21:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Oletko maistanut Nagaa?

Aloittaja hessi, maaliskuu 20, 2011, 19:40:50 ip

« edellinen - seuraava »

Oletko maistanut Nagaa tai muuta superhirmua?

En koskaan
130 (27.3%)
Vain kerran
22 (4.6%)
Vain tuoretta
31 (6.5%)
Vain kuivattua
50 (10.5%)
Olen maistanut
162 (34%)
Olen jo jäänyt koukkuun
105 (22.1%)
Kerta oli liikaa! En toista virhettäni...
2 (0.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 476

niko.m

Jos se Amarillon naga-creme lasketaan mukaan niin olen. Enpä tosin maistanut mitään makuja, mutta poltti mukavasti, ehkä hivenen liikaa  ;D Sain jopa tyhjennettyä sen kipon.

sorrii

Pitää kanssa päivittää wanhaa juttua  ;)

Muutama vuosi sitten ihmettelin suuresti vanhojen chilipäiden kuvauksia Chinense-suvun chileistä yleensäkin: Hedelmällinen maku  ??? ... Missä ihmeessä tuossa sitä hedelmää löytyy: Mun mielestä maistui jollekin muoviliimalle!
Mähän en poltetta sinänsä kauhistellut [paitsi kun menin maistamaan TSMB'tä  :'( ] Musta vittumaisempi kokemus voi olla joku terävä annuumi: Goats Weed esim.
Hedelmäistä makua mä löysin lähinnä Aji Cristalista ja tavallaan Lemondropistakin. Kaikki chinenset maistui mun suussa törkeän pahalle ...

Meni tuosta TSMB'n maistelusta 5 vuotta (!!) ennenkuin halusin maistaa Bhut Jolokiaa jota kuriositeettina kokeilin kasvattaa ja sittemmin viime kesänä Nagaa, jota muuten tulikin palljjonn: Aikaisempi kokemus chinenseistä kun oli että puska tuottaa 3-4kpl podeja, niin idättelimpä nagaa samantien 5kpl, joista 3kpl kasvattelin bubleri-nft-ym-virityksillä isoiksi. Kasvarin Autopottiin istuttelin yhden perliittiin ja kaksi 1,2m korkeaa jättiä isoon muovitunneliin plantaasilleni. Yllärinä satoa tuli 1,5kg ...  ;D ;D ;D
Siitä oli pakko alkaa tykkäämään!

Nyt talven aikana on tullut sitä Nagaa laitettua vähän joka ruokaan ja jälkiruokaankin ja yhtäkkiä oon huomannut että sehän maistuu passionhedelmälle, tropiikille ja naminamille  :D
Edelleen on kyllä musta hölmöjen hommaa syödä noita paljaaltaan ...

Onpa muuten nytkin kypsymässä pari podia tapiksi leikatussa viime kesän ylijäämätaimessa sinivalkoisen akvaariolampun [LedFinland 120W] valossa  8):

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Toby

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - maaliskuu 12, 2014, 11:49:09 ap
Vastataan vanhaan aiheeseen. Tässä nyt ensimmäisellä kaudella kasvaa nagaa, mutten ole päässyt vielä maistamaan. Ostin kuitenkin tänään kärsältä Fatalii Gourmetin nagajauhetta ja kokeilun vuoksi otin n. puoli teelusikallista kielen päälle. Herranjestas mitä tavaraa... ;D

Odotas kun pääset maistamaan tuoretta nagaa, se pesee jauheen mennen tullen ;)
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Toby - maaliskuu 15, 2014, 13:13:12 ip
Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - maaliskuu 12, 2014, 11:49:09 ap
Vastataan vanhaan aiheeseen. Tässä nyt ensimmäisellä kaudella kasvaa nagaa, mutten ole päässyt vielä maistamaan. Ostin kuitenkin tänään kärsältä Fatalii Gourmetin nagajauhetta ja kokeilun vuoksi otin n. puoli teelusikallista kielen päälle. Herranjestas mitä tavaraa... ;D

Odotas kun pääset maistamaan tuoretta nagaa, se pesee jauheen mennen tullen ;)


En malta odottaa... ::)

sorrii

Ostin viime viikolla Biltemasta pienen söpön pippurimyllyn: 5,49€
Tuossa on tilaa pippureille ~20ml tai-jotain .. Vähän.

Jauhoin sitten blenderillä karkeaksi 6kpl kuivattua Nagaa - mylly tuli puolilleen. Jauhoin 4 lisää ja lisäsin hyppysellisen raesuolaa että säilyy irtonaisena.

Jos tuota jauhoa nyt joku pistää ½tl kielenpäälle, niin kyllä itku tulee ... tai paskat housuun: Se vastaa jokseenkin kokonaista tuoretta Nagaa!
Mä olen sillä herkutellut kiertämällä 1/10 kierrosta pölyä kämmenelle ja kivasti hikoaa jo sillä ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MiM

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 15, 2014, 15:43:22 ip
Ostin viime viikolla Biltemasta pienen söpön pippurimyllyn: 5,49€
Tuossa on tilaa pippureille ~20ml tai-jotain .. Vähän.

Jauhoin sitten blenderillä karkeaksi 6kpl kuivattua Nagaa - mylly tuli puolilleen. Jauhoin 4 lisää ja lisäsin hyppysellisen raesuolaa että säilyy irtonaisena.

Jos tuota jauhoa nyt joku pistää ½tl kielenpäälle, niin kyllä itku tulee ... tai paskat housuun: Se vastaa jokseenkin kokonaista tuoretta Nagaa!
Mä olen sillä herkutellut kiertämällä 1/10 kierrosta pölyä kämmenelle ja kivasti hikoaa jo sillä ..

Tuossa on ideaa. Olenkin miettinyt mikä olisi hyvä tapa annostella itsekuivattua chiliä. Sitä kun on usein liian vähän blenderillä pulveriksi asti jauhamiseen ja liian sitkeätä huhmareelle.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

sorrii

Mä kuivasin satoani 1kg vihanneskuivurilla. Tuli muistaakseni ~50g kuivattua  ???
Oon niitä säilyttänyt [kuinka ollakaan] Bilteman "vetoketjupusseissa" ja yllätyin kuinka rapeana ovat pysyneet. Siitä hieroi sormienkin välissä ihan hienoa jauhoa. Sitten tietysti alkoi kutittamaan silmää ....
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

töttöröö

Yhden kerran olen nagan kietaissut raakana naamariin ja saattaa hetki kulua ennen kuin teen sen toistamiseen. Polte suussa ja vatsassa oli melko tuskainen. Ei ole meikäläisellä toleranssi vielä ihan vaadittavalla tasolla näihin hommiin  ;D

Nagaa tulee kyllä käytettyä tuoreena, kuivattuna ja jauheena maltillisesti ruuanlaitossa.

Toby

^ On tuo muuten sorriilla söpö mylly :-*
Ja tuosta nagasta, en suosittele syömään ennen nukkumaanmenoa. Itse viimeksi vetäsin puolikkaan n. iltaseitsemän aikoihin. Kun jugurttia otti tarpeeksi ja vähän rypsiöljyä niin johan helpotti!
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

ChiliTard

Vastasin en, koska oletan että tarkotetaan tuoretta tavaraa suoraan puskasta. Ei edes ole erityistä tarvetta hommata Nagaa kasvamaan, jos kavereille syöttää niin järkevät turvarajat paukkuu jo normi habanerossa. Tosin suatan olla hakoteillä ajatuksenine mutta se ei olisi ensimmäinen kerta..

Max_7Pot

heinäkuu 07, 2014, 11:33:02 ap #210 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 13, 2014, 08:24:22 ap käyttäjältä Max_7Pot
Naga Morich on yksi parhaista chileistä ja sopii moneen ruokalajiin. Käytän päivittäin ruoanlaitossa rouheena tai jauheena. Ja pirtelöön saa makua nagasosekuutioista joita on pari sataa pakkasessa.  ;)
Vuodesta 2007 Naga Moorichia olen kasvattanut joka vuosi useita yksilöitä. Laskujen mukaan olen kasvattanut 90 tämän vuotiset mukaan lukien.

Toby

Lainaus käyttäjältä: Max_7Pot - heinäkuu 07, 2014, 11:33:02 ap
Naga Morich on yksi parhaista chileistä ja sopii moneen ruokalajiin. Käytän päivittäin ruoanlaitossa rouheena tai jauheena. Ja pirtelöön saa makua nagasosekuutioista joita on pari sataa pakkasessa.  ;)
Vuodesta 2007 Naga Moorichia olen kasvattanut joka vuosi useita yksilöitä. Laskujen mukaan olen kasvattanut 90 tämän vuotiset mukaan lukien.

Tässähän on meillä jo aikamoinen asiantuntija! Ei muuta kuin Chilifesteille nagansyöntikilpailuun ;)
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Max_7Pot

En todellakaan ole sellainen julikisuudenkipeä idiootti joka syö tuoretta nagaa kunnes oksentaa. Sellainen on mielestäni Naga Morich:n väärinkäyttöä, sama kuin heittäisi nagat suoraan roskiin puskasta.  >:( >:( >:(

Toby

Lainaus käyttäjältä: Max_7Pot - heinäkuu 29, 2014, 11:18:54 ap
En todellakaan ole sellainen julikisuudenkipeä idiootti joka syö tuoretta nagaa kunnes oksentaa. Sellainen on mielestäni Naga Morich:n väärinkäyttöä, sama kuin heittäisi nagat suoraan roskiin puskasta.  >:( >:( >:(

Ei sitä ole tarkoitus oksentaa pihalle ;)
Taisitpa ymmärtää hiukan väärin.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.