huhtikuu 19, 2024, 10:41:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


El tequito jalapenos

Aloittaja mikestones, helmikuu 25, 2014, 11:45:53 ap

« edellinen - seuraava »

mikestones

noita ostin lidlistä, sisi purkissa lukee että "säilyy avattuna jääkaapissa 3 päivää"

mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? siis meneekö 3 päivässä etikkaliemeen säilötyt jalapenot jotenkin pilalle tai homehtuu=?

Jani M

Lainaus käyttäjältä: mikestones - helmikuu 25, 2014, 11:45:53 ap
siis meneekö 3 päivässä etikkaliemeen säilötyt jalapenot jotenkin pilalle tai homehtuu=?


Tuskin menevät. Elintarvikkeille on kuitenkin kaupallisessa mielessä tarpeen asettaa varmuuden vuoksi melkoisen tiukat rajat säilyvyyteen. Jos Jalapeñot ovat peltirasiassa, kannattaa ne siirtää esimerkiksi hyvin pestyyn lasiseen säilykeastiaan, jolloin metallista ei liukene pinnotteita jalapeñoihin tai liemeen. Olen itse usein säilyttänyt niitä avattuna jopa viikonkin, mutta en toki voi mennä lupaamaan säilyvyyttä, omalla vastuulla.

Make12345

Hmm. En minä ainakaan kuollu vaik 3 viikkoa pistin samasta purkista eri ruokien sekaan ja leivän päälle jalluja, en muista oliko joku toinen merkki mut luulis säilyvän yli viikon nuokin.

Jame

Joo, itse en ainakaan muista muissa jalapenosäilykkeessä mainitun noin lyhyttä säilyvyysaikaa. Eikä esim. suolakurkuissa mitään 3 pv aikoja mainita avatulle tuotteelle.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

ChIlIDoG

Ainaki aikaisemmin Lidlin maustekurkuissa luki että säilyy avattuna 3pv ....siis sellanen 1,5kg purkki :D

mikestones

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - helmikuu 25, 2014, 21:31:04 ip
Ainaki aikaisemmin Lidlin maustekurkuissa luki että säilyy avattuna 3pv ....siis sellanen 1,5kg purkki :D


eli oikea säilyvyys kesto on siis 30 päivää, pitää kokeilla tätä

biblo

Jos ei hometta tule näkyviin niin melko varmaan syömäkelpoisia. Itse syönyt vielä puolen vuoden jälkeen venäläistä valkosipulichilitahnaa jossa luki säilyvyys avattuna 7pv..
"Grow food, not lawns"

mikestones

no venäjällä laittavat tiedä mitä tsernobilin myrkkyä sinne sekaaan eikä kukaan tiedä kun tuskin kukaan valvoo mitä siellä oikeasti  on seassa

Jani M

Lainaus käyttäjältä: mikestones - helmikuu 27, 2014, 08:38:50 ap
no venäjällä laittavat tiedä mitä tsernobilin myrkkyä sinne sekaaan eikä kukaan tiedä kun tuskin kukaan valvoo mitä siellä oikeasti  on seassa


Pakko kuitata. Tshernobyl sijaitsee Ukrainassa.

mikestones

ei kauaa kun venäjä pian valloittaa Ukrainan ja tekee siitä läpikulkumaan sotakalustolleen mustallemerelle ja sitä kautta hyökkää lopiulta Israeliin Googin ja Maagogin sodassa

Sihijuoma666

Lainaus käyttäjältä: mikestones - helmikuu 28, 2014, 08:05:09 ap
ei kauaa kun venäjä pian valloittaa Ukrainan ja tekee siitä läpikulkumaan sotakalustolleen mustallemerelle ja sitä kautta hyökkää lopiulta Israeliin Googin ja Maagogin sodassa


Ja kaikki Lidlin jalapenõjen takia...

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - helmikuu 28, 2014, 15:25:19 ip
Lainaus käyttäjältä: mikestones - helmikuu 28, 2014, 08:05:09 ap
ei kauaa kun venäjä pian valloittaa Ukrainan ja tekee siitä läpikulkumaan sotakalustolleen mustallemerelle ja sitä kautta hyökkää lopiulta Israeliin Googin ja Maagogin sodassa


Ja kaikki Lidlin jalapenõjen takia...


Eipäs kun venäläisen valkosipulichilitahnan takia. ;)

Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 26, 2014, 21:02:47 ip
Itse syönyt vielä puolen vuoden jälkeen venäläistä valkosipulichilitahnaa jossa luki säilyvyys avattuna 7pv..

biblo

Lainaus käyttäjältä: mikestones - helmikuu 27, 2014, 08:38:50 ap
no venäjällä laittavat tiedä mitä tsernobilin myrkkyä sinne sekaaan eikä kukaan tiedä kun tuskin kukaan valvoo mitä siellä oikeasti  on seassa


"Grow food, not lawns"

mikestones