Päiväkirja osio muille kasveille kuin chileille?

Aloittaja cornell, tammikuu 16, 2017, 12:36:50 ip

« edellinen - seuraava »

cornell

Moi,
mulla ja varmasti monella muullachiliharrastus muuttaa vuosien varrella muotoaan. Chilit eivät ehkä ole enää etualalla puutarhuroinnin keskittyessä moniin muihin kasveihin. Omassa puutarhassani kasvaa joka vuosi vähemmän chilejä, mutta paljon muuta ja olisi kiva jakaa kokemuksiaan online päiväkirjan muodossa.

Tämä on kuitenkin chilifoorumi, enkä pidä päiväkirjaosion täyttymistä tomaateilla ja munakoisoilla mielekkäänä. Vastaavaa hyvin hoidettua foorumia en ole suomeksi muulle puutarhuroinnille löytänyt.

Olisiko paikallaan avata erillinen osio puutarhapäiväkirjoille niille, joilla kasvaa pääasiassa muuta kuin chilejä? Tämä chilifoorumi on nimittäin aika hyvä! Hyödyt chiliväen ja tomaattitarhurien tiedomvaihdosta olisivat varmasti molemminpuoliset

Luulen, että meitä on useampiakin jotka saattaisivat innostua ja tulisi foorumille lisää säpinää!
¨käynks mä usein täällä?¨

Michilin

Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

unenkuva


cornell

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 16, 2017, 13:10:42 ip

Tottakai voi laittaa päiväkirjaa muustakin :)


Tämä chilifoorumi on ainoita hyvin toimivia puutarhafoorumeita Suomessa. Jos kaikki tomaatin, paprikan valkosipulin, permakulttuurin, perunan, kurkun, munakoison, yrttien jne ystävät alkavat tänne joukolla kirjottamaan, niin chilijutut saattavat jäädä pahasti paitsioon! Siksi erillinen osuus... ehdottomasti!
¨käynks mä usein täällä?¨

Huru-ukko

Kannatettava ajatus. Itse olen kyllä päivyriin laitellut surutta muitakin kasveja.

Pitänee odotella silti ylläpidon lupaa asiaan.

NPhoBiaz

Minun näkökantani asiaan on se, että päiväkirjat eivät missään nimessä ole rajattuja vain chileihin, vaikka osion kuvauksessa niin lukeekin. Monella kasvattajalla on ollut päiväkirjoissa muutakin rehua kuin chiliä, kuten Huru jo totesikin. Näin ollen itse en näe suoraa tarvetta uudelle osiolle.

Päiväkirja ei ole ainoa paikka mihin kuvia ja kasvatuskokemuksia saa laittaa; monesti ihmiset laittavat kuulumisia myös Muut kuin paprikakasvit -osioon kasvin omaan ketjuun.

Näkemyksiä tähänkin asiaan on varmasti monia. Ei-chilien päiväkirjaosio tulisi todennäköisesti olemaan ainakin näillä näkymin hyvin hiljainen, mutta mikäli kysyntä tällaiselle osiolle kasvaa, niin aivan varmasti tällainen voidaan toteuttaa. :)

cornell

tammikuu 16, 2017, 17:25:30 ip #6 Viimeisin muokkaus: tammikuu 16, 2017, 17:28:02 ip käyttäjältä cornell
No mitens jos tuolta takavasemmalta vaikka 25 innokasta puutarhuria alottaa aktiiviset päiväkirjat joissa ei puhuta chileistä sanaakaan ... mutta antaa homman kehittyä omaan tahtiinsa... pistämme siis uutta päivyriä pystyyn! 😁
¨käynks mä usein täällä?¨

ottulo

Lainaus käyttäjältä: cornell - tammikuu 16, 2017, 17:25:30 ip
No mitens jos tuolta takavasemmalta vaikka 25 innokasta puutarhuria alottaa aktiiviset päiväkirjat joissa ei puhuta chileistä sanaakaan ... mutta antaa homman kehittyä omaan tahtiinsa... pistämme siis uutta päivyriä pystyyn! 😁


Aina ne ketjut on mahdollista siirtää uudelle alueelle siinä vaiheessa, kun sellainen perustetaan. Siinä olen samaa mieltä, että toistaiseksi tuskin tarvetta on, mutta jos sellainen tulee, ei ole kovin monen klikkauksen takana.

cornell

Pistin tuonne feissarin tomaattiryhmään kutsua ja ilmotin että täällä saa päiväkirjaa pitää... loistavaa!
¨käynks mä usein täällä?¨

NPhoBiaz

Hetken asiaa mietittyäni päätin laittaa alueen koeajalle. :) Lisäsin Muut kuin chilipäiväkirjat-alueen päiväkirjaosion alakategoriaksi. Katsotaan vaikkapa vuoden verran, että onko alueelle kuinka käyttöä nyt kun sellainen on. Mikäli alueelle ei selvästi ole käyttöä, voi sen sitten poistaa. Hurraa digitaalinen aikakausi! :D

cornell

¨käynks mä usein täällä?¨