toukokuu 13, 2024, 02:48:26 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Lahjaideoita

Aloittaja TunturiTiger, toukokuu 08, 2011, 11:59:40 ap

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Miten on? Keksittekö liian helposti, mitä ostatte lahjaksi vaimoväelle? Itselläni on aina isoja ongelmia lahjan ostamisessa. Väärästä lahjasta kun saattaa iskee sanktiona jopa viikon hiljasen hetken. Ja pelkkiä kukkiakaan ei aina viitti ostaa, koska niiden mukana saattaa tulla ei toivottuja ylläreitä rakkaimmille, eli chileille.

Chilifoorumin väestä kuitenkin suurin osa on miehiä, niin täällä varmasti muillakin saattaa olla ko. ongelmia. Joten tähän nyt kerätään lahjaluetteloa äitienpäivä-, hääpäivä-, syntymäpäivä- ja joululahjoista. Sitten on helppo seuraavalla kertaa katsoa, mitä muut on keksiny ja matkia suoraan siitä. Naisia chilifoorumilla on vähän, mutta toivon, että hekin voi vinkata jotain jos keksivät muka parempia lahjoja. Kertokaa ideoistanne noin öpaut hintoineen, sillä niitä kaivataan joskus erittäin kipeästi.

Äitienpäivälahjaksi tuli tällä kertaa hommattua eukolle uusi "käsilaukku", johon käytiin tenavan kanssa ostamassa sisälle käsi- ja jalkarasvaa, hierontäöljyä, pari jotain naamioo (tähän asti rasvakaupan myyjä autto) ja lopuks suklaata. Eli tarkotuksena oli hemmottelu paketti. Paketin hinta oli n.50€.

Ryhis

Lahjakortti on aika varma.

Jos rouvan käsilaukku vetelee viimeisiään -> lahjakortti Marimekkoon tms.

Jos popot vetelee viimesiään -> Lahjakortti kenkäkauppaan.

Jos jotain täsmälahjaa yrittää niin se on aina bonne chance. Yleensä menee vikaan. Rahaa ei kehtaa antaa, mutta lahjakortti on varma valinta. Tai sitten teet kuten minä, eli ostat kaikkea järjetöntä. Kaasunaamarin, viemärinavausjousen. Tämä on toki syytä aloittaa heti suhteen alussa, joten puoliso EI KOSKAAN odotakaan mitään ihmeellistä. Sitten kun joskus raahaa italialaisen prestiisikassin tai ranskalaisen antiikkiarmoiren himaan, saa hyvän jätkän maineen vuosiksi.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

hessi

Hm...
enpä ole juuri äitienpäivälahjoja mieheltäni (nykyisin ex-mies) saanut, en kyllä hänen äiti olekkaan!
muutaman lapsilta kun olivat pieniä (oma isäni oli niiden kanssa käynyt ostamassa)
eilen kävi poika ja toi mulle kaksi kesäkukkaa :)
tietävät etten niin lahjoista välitä, mulle on tärkeämpää et syödään yhdessä ja hyvin :)

Hääpäivälahjojakaan en ole tainnut yhtään ainutta saada  :o ehkä tuo ukko on siksi ex !
(avioliitto vuosia tuli kuitenkin 25).

Itse koen merkkipäivä lahjaa tärkeämmäksi sen muistamisen ja yhteiset hetket esim.  perhe päivälliset,
kun lapset ovat jo pesästä lentäneet pois :)
esim. vuosi sitten poikani teki minulle aivan mahtavan kakun :)

Toki joskus on ihanaa saada jotain henkilökohtaista sellaista mitä lahjan antaja on ehkä pitkään miettinyt ja tietää minun siitä pitävän :)
se voi olla jotain hyvinkin pientä ja arkista ehkäpä itse tehtyäkin :)
On tuo ex-ukko minua muistanut esim. yksi vuosi teki minulle yrttimaan ja vuosien kerjäämisen jälkeen aivan ihanan pihasaunan minun hullujen ideoinen kera :) josta kyllä muistan usein kiittää.
50v lahjaksi sain lapsiltani matkalahjakortin tai näin luulin  ::) koska sen oli tyttäreni niin taidokkaasti tehnyt ja pakettikin oli "naamioitu" aivan muuksi, eli ei ollut varsinainen matkalahjakortti, mutta sisälti
lupauksen osallistua kustannuksiin jos matkalle haluan lähteä :) vaivaan tämän tekoon oli nähty ja sen anto hetkikin ja tapa oli erittäin hauska :)
Toki tiedän, että suurin osa naisista odottaa esim koruja yms kohtuu kalliitakin lahjoja itse en "heräte" ostoista välitä.
Paras lahja on siis tunteella tehty/ostettu ja annettu :)


2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Siika

kunnon sakolainen kivääri mieluimmin vanha l-46 kal 222 ja lupaus vaimokkeelle että saa käyttää jos tarve vaatiipi,kallishan tälläinen lahja on mutta mitäpä sitä ei rakkaalle vaimokkeelle laittaisi.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Siika - toukokuu 08, 2011, 20:38:35 ip
kunnon sakolainen kivääri mieluimmin vanha l-46 kal 222 ja lupaus vaimokkeelle että saa käyttää jos tarve vaatiipi,kallishan tälläinen lahja on mutta mitäpä sitä ei rakkaalle vaimokkeelle laittaisi.

Lupasin jo taannoin hommata ja maksaa eukolle ampumaseuran jäsenyyden. Täytyy vaan rakennella sopivat tuet pyörätuoliin ensin.

Ryhis

- Keilapallo
- Poravasara
- Rälläkkä
- Sivuvaunu Zündapp
- Jääkiekon maailmanmestaruus 1995-DVD
- Keke Rosbergin tiukimmat kierrokset DVD
- MacGyver-boksi
- Elinikäinen pääsylippu Mannerheim-museoon
- Rynkky
- Tynnöri Laphroaigia
- Wanhus Ferrari
- 20l hautatervaa
- Moottorivene

Kyllähän näitä keksii!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Hegu

itse yleensä olen kysynyt muijalta mitä tahtoo niin ei tarvitse arpoa. Muumi ja iittala tuotteet yleensä kelpaavat yllätyksenä naisille :)

tso


Myöhään tulee lahjavinkki, mutta kuitenkin..

Tämä on niin helppo ja äijäväelle niin vaikea.

Yksi kaunis ruusu ja jakamaton huomio koko päiväksi :)
#20

TunturiTiger

Tarkoitus olikin, että tulevaisuutta varten tämä lista kerättäisiin.. ;)

Caderusso

Kun kerta chilifoorumilla ollaan niin tässäpä esimerkki mun antamasta äitienpäivälahjasta :)

Tämä oli suunniteltu jo pari kk taaksepäin  :D



Annoin äidilleni vartavasten hänelle kasvattamani Cambodean. Mikäs sen kivempaa kuin rakkaudella siemenestä asti itse kasvatettu lahja  ;)
Tykkäsi OIKEIN kovasti! Mukaan laitoin pienen purkillisen Puutarhan Kesää ja kastelu/lannoitus-ohjeet äitienpäiväkortin taakse kirjoitettuna. Ruukun värikin oli tietoinen valinta, kun kyseessä äidin lempiväri  :)

Kanki

Meidän rouvalta tulee noita lahjatoiveita pitkin vuotta, joten jonkun kun niistä ostaa niin helpolla pääsee. Joskus olen omin päin mennyt jotain omasta mielestä hienoa ostamaan ja yllättäen käyttämättä jäi. Nykyään vaimolla on sellanen Nomination koru johon voi ostaa niitä lisäkilkkeitä. Onpahan lahjahuolet ratkaistu vähäksi aikaa. Kuulemma pitäisi ostaa jotain, joka muistuttaa minusta. Ajattelin ostaa 4 palaa: 2, 5, c ja m.
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: Kanki - toukokuu 11, 2011, 12:32:10 ip
Meidän rouvalta tulee noita lahjatoiveita pitkin vuotta, joten jonkun kun niistä ostaa niin helpolla pääsee. Joskus olen omin päin mennyt jotain omasta mielestä hienoa ostamaan ja yllättäen käyttämättä jäi. Nykyään vaimolla on sellanen Nomination koru johon voi ostaa niitä lisäkilkkeitä. Onpahan lahjahuolet ratkaistu vähäksi aikaa. Kuulemma pitäisi ostaa jotain, joka muistuttaa minusta. Ajattelin ostaa 4 palaa: 2, 5, c ja m.


Joo tuo Nomination homma on hyvä juttu jos vaimolla on sellainen/sellaisia ranteessa. Itse olen miehelleni höpötellyt jo että mitä paloja haluaisin ;) Että JOULUA ODOTELLESSA kun synttäritkin olivat jo alkuvuodesta :P Tosin hääpäivä lähestyy ;D lol
Il Mondo Cambia, Io No!

TunturiTiger


TunturiTiger

Ny iski ongelman. Kummipoijan rippjuhlat on reilun sunnuntaina ja mun pitäis sille hommata joku lahja. Toiset kummit kun ostaa sen ristin ja mä en alkuun keksiny muuta ku, että ostan sille kortonkeja viidenvuoden tarpeeks, kunnes muistin, miten niitä ittellä kulu tossa iässä.. Ei pysty mitenkään ostaan sitä määrää, ellei se mee heti täysikäsenä naimisiin ja lopeta panemista.

Voiko kummipojalle ostaa rippilahjaks taskumattia? Voisin sitten täyttää sen kun sälli täyttää 18, eikä oo pahasti töpeksiny viinan kanssa sitä ennen? ???

Ryhis

Taskumatti tai laatukello.

Lahjakortti?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

chilimieli

Ideoita, että mitä ostan itselle synttärilahjaksi?
Se on se päättämisen vaikeus..
Nyt jo ostettuna: punkkupullo, skumppa, rommi, unicum, pari trappista ja pari bacardi breezeria..
Mitä vielä? ???
Kasvatusvehkeitä on jo parin tonnin edestä, joten ei niitä..

Finprick

Äidille kukaksi tänä vuonna ostin auringonkukan, ja leivon (tai ainakin yritän leipoa) Daim-muffinseja, kun tuo muistaakseni Daimista tykkää.

Ja kylpylälahjakortti on aina varma, naiselle kuin naiselle. Tai aika hierojalle, jos kokoajan valittaa että on paikat jumissa ;)

Parhaan lahjaidean kuitenkin kuulin tänään radiosta: R-kioskin lahjakortti :D :D :D oikeesti hei..

jaolsten

Äiteelle Helga-muki "Luja mutta lempeä", sekä lahjakortti Sokokseen.
Lasteni äidille 13 timantin riipus valkokultaketjulla.

Anoppi sai tänäkin vuonna tyhjän arvan, eli ei mitään. Tai no jos yhden chilin veisi. Bolivian Rainbow olis tuossa ihan jouten.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Pripyat

Omalle äiteelle teen kakun ja vien pojan askarteleman kortin+sen istuttaman kukkasen.

Naisystävä saa tyytyä pelkkään toivotukseen. En mä koskaan vaimolle/naisille ole äitienpäivänä mitää hankkinu varsinaisesti. Tenavien kautta jotain pientä että ne saa askarrella tai viedä tms. En ymmärrä miksi pitäisi edes varsinaisesti aikuisen ostaa kumppanilleen lahja? Omalla mutsille olen yleensä jotain semi-hyödyllistä yrittänyt hankkia kuten puutarhavälineitä jne.

Jos nyt ylipäätään lahjaideaa niin yritän yleensä hankkia jotain mitä toinen tarvitsee. Lahjakortti on niin tunteeton jotta ei sitä oikein. Läppärin ostin jouluksi ja synttäreiksi sai tiskikoneen kun ei sellaista omistanut nyt viimeksi.  Sellasia pieniä osoituksia sitten välittämisestä/muistamisesta voi pitkin vuotta arjen keskellä. Suklaalevy/kukkapuska tms sillontällön ihan mukavaa muistamista mielestäni.


Ryhis

Ostan mutsille ison pullon viskiä.

Äiti ei viskiä juo, mutta onpahan tarjottavaa kun poika tulee käymään!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa