Aloittelijan ensikasvatuksen vaiheet - kommentoikaa ja korjailkaa toimia :)

Aloittaja -manageri, huhtikuu 30, 2009, 11:06:07 ap

« edellinen - seuraava »

-manageri

huhtikuu 30, 2009, 11:06:07 ap Viimeisin muokkaus: huhtikuu 30, 2009, 13:37:51 ip käyttäjältä -manageri
Kausi alkaa, aika myöhään minulla, mutta syksyllä sitten parin megamanin voimalla eteenpäin(kö?)

Nonniii, elikkäs maanantaina tilasin fataliilta ensimmäisen kerran siemeniä, valitsin sekalaisen siemen sekoituksen nr. 2.
Keksiviikkona laitoin muutaman lajin kokeilun itämään. Löysin parvekkeelta kivivillaa, jota oli yli jäänyt talon rakennusprojektista. Eikun sitten villat uuniin ja sen jälkeen siemenet sisään ja paalit kippoon ja vedet päälle. Jätin pienen vesilammikon kipon pohjalle ja laitoin Naga Morichin, Criolla Sellan, Inca red Dropin ja Hungarian Hot Cherryn itämään ikkunalaudalle varsin lämpimiin olosuhteisiin. (n. 30C auringossa) Toivottavasti pikkuset lähtee siitä kasvamaan että pääsee taimien kanssa sitten tositoimiin. Vinkkejä kasvatukseen ja korjaukisa omiin metodeihini voi mielellään antaa  ;D

Chilin aluilla aika kuumat paikat, lämpötilaa ikkunalaudalla 35 - 37 astetta, onko jo liiankin kuuma? :O
-nami-

Mursu

onnea kasvatteluun! tuntuu toi inca red drop olevan nyt kovassa huudossa.. pitäisköhän laittaa itekin... hmmhmm :D

Dazzler

Lainaus käyttäjältä: -manageri - huhtikuu 30, 2009, 11:06:07 ap
Eikun sitten villat uuniin ja sen jälkeen siemenet sisään ja paalit kippoon ja vedet päälle.


Rakennusvillan laittaminen uuniin tekee siitä käyttökelpoista kasvatteluun?

-manageri

Ei kai sitä erilaisia kivivillojakaan ole? tiedä sitten..  ;D chiliyhdistyksen ohjeiden mukaan villa desinfioituu uunissa  :P
-nami-

Nerohaba

Lainaus käyttäjältä: Dazzler - huhtikuu 30, 2009, 12:48:48 ip
Lainaus käyttäjältä: -manageri - huhtikuu 30, 2009, 11:06:07 ap
Eikun sitten villat uuniin ja sen jälkeen siemenet sisään ja paalit kippoon ja vedet päälle.


Rakennusvillan laittaminen uuniin tekee siitä käyttökelpoista kasvatteluun?


Niin..tätä tässä ihmettelin itsekkin ihan amatöörinä että voiko silläkin kasvattaa/idättää? O.o
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Niabo

Joo, mäkin olen käsittänyt että rakennusvillassa on sellasia kemikaaleja mistä kasvit ei tykkää (jopa kuolee?) en kyllä ite oo kokeillu mutta oon ite ihan noilla normi kasveille tarkotetuissa kuutioissa idätelly ku neki maksaa sen 20snt zibale ni ei oo paha :)

Chilivaari

Siinä voi tietysti olla jotakin homeen estoon tarkoitettuja vahvoja aineita. Jos alkaa epäilyttämään tai villa ei nosta siemenille asti vettä, suosittelen kelluvaa talouspaperia, jos styroksia sattuu olemaan nurkissa:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4324.msg42088;topicseen#msg42088


-manageri

Lainaus käyttäjältä: Niabo - huhtikuu 30, 2009, 14:02:26 ip
Joo, mäkin olen käsittänyt että rakennusvillassa on sellasia kemikaaleja mistä kasvit ei tykkää (jopa kuolee?) en kyllä ite oo kokeillu mutta oon ite ihan noilla normi kasveille tarkotetuissa kuutioissa idätelly ku neki maksaa sen 20snt zibale ni ei oo paha :)



http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=2139.msg17774#msg17774

Tuossa Gekkon vastauksessahan tämä käy ilmi, eli samaa kamaa  ;D
-nami-