huhtikuu 26, 2024, 00:20:33 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chili villitys 2011

Aloittaja solari, maaliskuu 11, 2011, 10:31:35 ap

« edellinen - seuraava »

Razengan

No vissiin sitä vois tulla pyörähtään ku eipä tässä muutakaan ''järkevää'' ole

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

solari

Tota tota, tossa nyt pisimmässä Habanerossa on ruvennut sirkkalehtet, elikkä ne alimmat lehdet vähän kellertämään ,toinen on jopa hieman käpertynyt rullalle. Kaikki muut taimet kyllä erittäin hyvällä hapella. Mistähän johtuu? Olen antanut pari kertaa sitä biobizz growia nuille...välistä olen pitänyt ikkunaa auki tuossa vieressä kun ollut kämppä perkeleen kuuma, ettei kylmyys vain tekisi sitä.
Saatan näpätä pari kuvaa kun joutaa.

solari

Tätä ketjua ei taida kovin moni seurata mutta omaksi iloksi seuraavanlainen kuva:


Elikkäs kävin kiinantavara kaupasta 3 17cm pauliinaa ostamassa, purnukat ovat varmasti monen mielestä liian pieniä mutta itse uskon tekemiseeni vahvasti, ruukuissa kukkamultaa + kaktusmullan jämät ja kevyt soraa noin 20-35%~ Vielä pitäisi 2-3 ruukkua jostain hankkia niin saisi viimeisetkin hyvän näköiset taimet lopulliseen asemaansa. Habaneroa ajattelin toisen kasvin pitää koska sen taimet ovat olleet erittäin hyvän näköisiä ja sitten vielä yksi Barbados.. Kavereille ja roskiin todennäköisesti menee loput taimet :)

InkRose

Kyllä vähän maltillisempaan käyttöön riittää satokin tuon kokoisesta ruukusta, ihan hyvin se haballekin kelpaa. Toki jos haluaa runsaammin säilöön hedelmää niin sitten tarvitsee vielä alkukesästä isompaan purkkiin lyödä kasvi. Itse aion Nagaa kiusata jotakuinkin tuon 170mm pauliinan kokoisessa ruukussa koko kesän, katsoo sitten josko jaksaa siitä jotain Bonchi-viritystä talveksi. Tosin siihen bonchi-hommaankin on aika monta ehdokasta mielessä... No, onneksi niitä mahtuu nurkkiinkin jokunen. ;D

Eric Sour

Kyllä noillakin ruukuilla satoa saa. Mullakin Orange Habanerossa yli 50 podia ja 17cm pauliinassa odottelemassa kesän isompaa ruukkua.
Isommille kasveille voi ruukku kyllä olla aika pieni.

Lihamestari

Mulla majailee Naga, Aji Cristal ja Jalapeno -Summer Heat 26cm Pauliinoissa.
Bolivian Rainbowit on noissa 17cm Pauliinoissa.

Kesäks suunnittelin laittaa kaikki noin kakskutosissa olevat 30 tai 40 cm pönttöihin.
Luulis olevan tilaa kasvaa, ainakin ruukuissa! Partsilta saattaa loppua tila kesken! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

jortikka71

Tässä kuva ja kommentit viimekaudelta..seuraa ketjua niin näet samat puskat useammasa kuvassa. Ruukkuna tosiaan 20cm pauliina. Tänä vuonna hiemen isompaa luvassa..
Lainaus käyttäjältä: jortikka71 - lokakuu 06, 2010, 22:16:31 ip
Okei, mulla oli n.20cm altakasteluruukut, mietin kyllä et pitäiskö vaihtaa isompiin..en sitten kuitenkaan vaihtanut. No seuraavalla kerralla sitten. Hyvin nuo podeja pukkas; kaks puskaa, yhteensä n.300 hedelmää, osa oli tosiaan hyvinkinkin pieniä. Ja lannoitteena ainoastaan Puutarhan Kesää, loppuaika pelkkää vettä.

Kieltämättä tuo ruukku näyttää hiukan ahtaalta..


Lihamestari

Komialta näyttää!
Onkohan se mun 300-400mm pikkasen liiottelua? ;)

Luovuin sentään siitä 36x36cm laatikon haaveilusta! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

solari

Aina lohduttavaa kuulla että pienemmästäkin ruukusta on niitä podeja saatu aikaan ko ei itellä juuri tilaa ole isompiin ruukkuihin laittaa..vaikken kyllä edes juuri sadon takia kasvattele vaan vähän niinkö huvin ja urheilun vuoksi, tietysti olishan se mukava edes muutama chili saada ruokaan silputtua ;)

Lihamestari

Itsellä lähinnä on mielessä se, että tuo 300 millinen tais vetää vettä 4L säiliöön, kun 260 --> 1L, 170mm --> 0,6L.

Saattais kasteluväli olla suht inhimillinen kesällä, ilman mitään järjestelmää...
Tosin pitemmille reissuille pitää jotain kyllä miettiä, silllä toi 4L tuskin riittää kuumina päivinä hirveän pitkälle?
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

solari

Niin toi kastelu kyllä sitten varmaan tulee ongelmaksi jossakin välissä :/..noh, se on sitten sen ajan murhe :D

solari

huhtikuu 18, 2011, 08:41:56 ap #71 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 18, 2011, 08:46:08 ap käyttäjältä solari
Asettelinpas taasen chilejä lopullisiin ruukkuihinsa, Ikeasta jotain hieman suurempia 19cm~ ruukkuja, ei mitään altakastelu vaan ihan perus ruukkuja..eikhään ne nuissa pärjää.
Lopullisesti siis itselleni nyt jää ainakin 2x Habanero Caribbean Red, 1x Bolivian rainbow, 1x Fatalii, 1x Barbados.. Muovisiin taimikippoihin jäi vielä 1x Fataliin yllärichili joka menee tyttökaverin ikkunalaudalle joka on kovasti auttanut chilin taimien ruukunvaihdon yhteydessä :) kavereille jäi myös muovikippoihin Bolivian rainbow,2 x Barbados, Habanero Caribbean Red
Räppäsin myös muutaman kuvan "parhaiten" menestyneimmistä yksilöistä, kamerana siis toimi kännykkäni 5mpix kamera, kuvista ei siis sen enempää muutakuin asiaan:


Bolivian rainbow, josta 100% prosentin varmuudella tehen bonchin kesän loputtua, tai kun kasvilla on tarpeeksi vankka runko sen tekoon, latvomista luvassa siis jos tarvista...Bonsai ruukkujen metsästys käynnissä 24/7, saa ehdotella kauppoja mistä niitä voisi löytää..


Habanero Caribbean Red, hmm mitähän tähän nyt sanoisi..Pisin kaikista ja suurimmat lehdet kaikista taimistani, kovasti eroaa ulkomuodollisesti toisesta Habanero Caribbean Redistäni.


Toinen Habanero Caribbean Redini, on kyllä eroa tuohon toiseen Habaan, liekö edes sama laji :D noh, aika näyttää..

Lisää kuvia tulee kunhan Fatalii ja Barbados kasvavat hieman pituutta, ei kehtaa vielä kuvailla niitä erikseen..:)

solari

Voiko olla mahdollista että Bolivian Rainbow ja Habanero Caribbean red ovat aivan samannäköisiä taimia? :D Alan pikkuhiljaa epäileen että siemenet tai taimet ovat jossain vaiheessa menneet sekaisin, joka on kyllä hyvin epätodennäköistä, koska aika tarkkaan on tullu nyhvättyä nuiden kans :O ..  Noh viimeistäänhän sen näkee sitten kun ja jos raakileita joskus niistä tulee. Tämmöistä päänrapsutusta tänä aamuna siis.
Ps. Melkosta kyytiä lähtenyt kasvamaan kun vaihtoi isompiin ruukkuihin ja tuoreeseen multaan :)

solari

Katkasinpas ylimmät lehtiparit Bolivian rainbowista ja Habanerosta :P Jos lähtisivät hieman haarautumaan kun tuntuvat niin kovaa kyytiä ylös päin kasvavan :O

PP

Lainaus käyttäjältä: solari - huhtikuu 19, 2011, 11:59:03 ap
Voiko olla mahdollista että Bolivian Rainbow ja Habanero Caribbean red ovat aivan samannäköisiä taimia?


Ei ne voi tuon kokoisena olla samannäköisiä. Kuvista ei voi sanoa varmasti, mutta näyttäisi, että alempi Haba on oikeasti Bolivian Rainbow.

solari

Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 21, 2011, 11:22:26 ap
Lainaus käyttäjältä: solari - huhtikuu 19, 2011, 11:59:03 ap
Voiko olla mahdollista että Bolivian Rainbow ja Habanero Caribbean red ovat aivan samannäköisiä taimia?


Ei ne voi tuon kokoisena olla samannäköisiä. Kuvista ei voi sanoa varmasti, mutta näyttäisi, että alempi Haba on oikeasti Bolivian Rainbow.


Näinpä. Vissiin Fatalii sitten tyrinyt hiukan siemenien kans. Koska ei voi olla mahdollista että itse olisin istuttanut 5 Bolivian Rainbowia ja Yhden Habaneron vain :( Vaikka molempia piti olla 3. Noh, onneksi yksi habanero edes kasvaa ._.

InkRose

huhtikuu 21, 2011, 12:36:42 ip #76 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2011, 12:54:37 ip käyttäjältä InkRose
Onhan nyt BR:n ja Chinensen siemenillä jo sen verran selkeä kokoerokin minusta, että tuskinpa vahingossa menee sekaisin. En kyllä toisaalta jotenkin uskoisi myöskään että Fataliilla sentään niin pahasti pääsisi pakkaamossa sekaantumaan tavarat...

E: tyop

solari

huhtikuu 21, 2011, 12:45:13 ip #77 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2011, 20:35:40 ip käyttäjältä solari
Lainaus käyttäjältä: InkRose - huhtikuu 21, 2011, 12:36:42 ip
Onhan nyt BR:n ja Chinensen siemenilläkin jo sen verran selkeä kokoerokin minusta, että tuskinpa vahingossa menee sekaisin. En kyllä toisaalta jotenkin uskoisi myöskään että Fataliilla sentään niin pahasti pääsisi pakkaamossa sekaantumaan tavarat...

Niin.. No en tiedä missä päässä on virhe käynyt. Olisihan se pitäny siementen koosta huomata, muttakun sitä umpiamatöörinä silloin niitä istutteli ja koki ensikosketuksen chilin siemeniin niin ei sitä semmoisiin osannut kiinnittää huomiota, kun tuli perseen alla vain nakkelin siemenet multaan, että olen se mieki saattanut epähuomiossa ne sekottaa :P No ei se haittaa, koska onneksi yksi Habanero kuitenkin kasvaa! :)
Edessä taitaakin olla ruukun vaihto koska tämä vahinko BR kasvaa isommassa ruukussa kuin Habanero tällähetkellä.

edit: ps. ja kyllähän tässä umpi amatöörejä vieläkin ollaan, että ei sillä :D!

solari

Mietteitä ja päänrapsutuksia osa 52023. : Riittääköhän yksi loisteputkivalaisin talvettamaan 4-5 kasvia? + tietenkin lisänä tuo minun nykyinen 50W ESL. Hakusessa olisi kuitenkin semmoinen johon saisi 2 loisteputkea, muttakun tänään kiinantavarakaupassa kuljailin niin suhtkoht edullisesti olisi ollu juurikin vain yhden putken valaisin kaupan. :) Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Razengan

no nyt sain vitun kädetön heitettyä kuvat tonne ja sain paskan päiväkirjanki oikeaan paikkaan siirrettyä =D http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9496.msg147258#msg147258

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at