maaliskuu 29, 2024, 13:26:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvarin lämpötilan seurantaan?

Aloittaja MadDog, toukokuu 03, 2017, 20:08:09 ip

« edellinen - seuraava »

Chiliharri

Näköjään viimeksi oon vaihtanut CR2032:n kaksi viikkoa sitten, ja nyt on patterin taso
17 %. Sitä edellinen kesti vähän yli kuukauden. Eli nyt pitäisi neljäs laittaa peliin :exclam:
Täytynee kysellä vaikka toimittajalta, että mikä tässä mättää.

PP

Oho. Olisiko huonoa patterierää vai huono mittariyksilö. Minulla mittareita on neljä, eikä ole mitään ongelmia patterien kanssa eikä juuri muutenkaan. Huomasin juuri, että yksi on jättänyt puoli vuorokautta tallentamatta ja toinen useamman päivän. Jälkimmäinen oli tippunut kasvista terassille katkon aikoihin ja voi olla, että siinä on tullut kontaktihäiriö.

Chiliharri

Lainaus käyttäjältä: Chiliharri - syyskuu 20, 2017, 22:55:21 ip
...Täytynee kysellä vaikka toimittajalta, että mikä tässä mättää.


Sain nopeasti vastauksen toimittajalta:
Varsinkin esiasennetun pariston pitäisi kestää vähintään vuoden ellei laitetta käytetä pakkasessa.
Kuluttajan itse ostamat voivat olla halvempia ja huonompia, mutta niidenkin pitäisi kestää joka tapauksessa useampi kuukausi.


Halusivat laittaa minulle uuden laitteen testattavaksi, jotta selviää jontuuko siitä vai käyttöympäristöstä. Tämä on suomalaista asiakaspalvelua.

Larbba

Pistetääns tämän ketjun jatkeeksi, kun asiani koskee juurikin kasvarin lämmön seurantaa. Tytär päätti tuossa talvella pistää nykyisen mittarin sisäyksikön pieneen "remonttiin" niin nyt pitää ostaa uusi.  ;)
Eli onko kokemuksia tai tietoa ulkomittarista, jonka saisi kytkettyä suoraan WLAN:iin tai sisä-/ulkoyksikkö komposta, minkä saisi kytkettyä verkkoon. Niin pystyisi etänäkin seuraileen lämpöjä ja miksi ei pitään ehkä pientä tilastoakin lämmöistä.
Bluetooth palikalle en heti lämpiä, kun pitäisi jättää jokin vanha puhelin kasvihuoneseen jos haluaisi reaaliaikaisen seurannan, kun asuntoon asti ei bluetooth kuulu.
Chili on kuin alkoholi. Ensin kelpaa mikä vain kunhan tulee humalaan/on tulista. Kunnes oppii että se voi olla hyvääkin, eikä seuraavana aamuna ole pakko oksentaa verta ja kärsiä

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Larbba - maaliskuu 07, 2018, 21:56:25 ip
....
Eli onko kokemuksia tai tietoa ulkomittarista, jonka saisi kytkettyä suoraan WLAN:iin tai sisä-/ulkoyksikkö komposta, minkä saisi kytkettyä verkkoon. Niin pystyisi etänäkin seuraileen lämpöjä ja miksi ei pitään ehkä pientä tilastoakin lämmöistä. .....

On. Mulla on tää https://www.suomenlampomittari.fi/weatherhub/ ollut nyt tän kevään. Oon tyytyväinen. Valmistajahan on saksalainen TFA ja tuohon saa kaikenlaisia antureita liitettyä.

Larbba

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 01, 2018, 23:00:17 ip
Lainaus käyttäjältä: Larbba - maaliskuu 07, 2018, 21:56:25 ip
....
Eli onko kokemuksia tai tietoa ulkomittarista, jonka saisi kytkettyä suoraan WLAN:iin tai sisä-/ulkoyksikkö komposta, minkä saisi kytkettyä verkkoon. Niin pystyisi etänäkin seuraileen lämpöjä ja miksi ei pitään ehkä pientä tilastoakin lämmöistä. .....

On. Mulla on tää https://www.suomenlampomittari.fi/weatherhub/ ollut nyt tän kevään. Oon tyytyväinen. Valmistajahan on saksalainen TFA ja tuohon saa kaikenlaisia antureita liitettyä.
Tuollainen tulikin jo hankittua. Testaaminen vaan vielä vähän vaiheessa.
Toi olis hyvä, kun se vielä toimisi POE:lla tai olis vielä WLAN tuki. Helpottaisi sijoitusta aika paljon.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Chili on kuin alkoholi. Ensin kelpaa mikä vain kunhan tulee humalaan/on tulista. Kunnes oppii että se voi olla hyvääkin, eikä seuraavana aamuna ole pakko oksentaa verta ja kärsiä

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Larbba - toukokuu 02, 2018, 20:28:24 ip

... Testaaminen vaan vielä vähän vaiheessa.
Toi olis hyvä, kun se vielä toimisi POE:lla tai olis vielä WLAN tuki. Helpottaisi sijoitusta aika paljon.



Mä sain ihan hyvin pelittämään kun nostin olohuoneessa noin metrin korkeudelle tuon yhdyskäytävän pään ja kasvihuoneessa anturi on joku 30cm katosta alas auringolta suojattuna. Etäisyyttä noilla ehkäpä 15-20m.

MadDog

Kotimainen Ruuvi mittaukseen: https://shop.ruuvi.com/product/ruuvitag-1-pack/
Vaikuttaa melko asialliselta, onko kokemuksia?

RuuviTag® is a Bluetooth® sensor that sends temperature, relative air humidity, air pressure and motion information directly to your mobile phone.

wut

mistähän saisi sellaisen mitä voisi seurata langattomasti etäältä esim. toisesta kaupungista saakka? pitäisi varmaan olla joku wifi-ominaisuus ja reititin sille..

MorugaReaper

Tein tilauksen RuuviTag 3 pcs. paketista. Katsotaan kuinka toimii kunhan tulee perille. Pitäisi olla kirje seurantatunnuksilla.

Mazili

Lainaus käyttäjältä: wut - maaliskuu 05, 2020, 15:19:24 ipmistähän saisi sellaisen mitä voisi seurata langattomasti etäältä esim. toisesta kaupungista saakka? pitäisi varmaan olla joku wifi-ominaisuus ja reititin sille..


Joku mainitsi tästä laitteesta(Suomen lämpömittari) jo aiemmin, tuo toimii reitittimen kautta juuri noin kun toivot.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/20740/ghjcq/Suomen-Lampomittari-8210-WeatherHub-Gateway-saaaseman-yhdysk?gclid=Cj0KCQjw9b_4BRCMARIsADMUIyrqxtJuohVkYfhX5s0ocZmEcJmToFb-8nW3w0kboiiCuQliIj7nFocaAjPaEALw_wcB