huhtikuu 18, 2024, 08:40:32 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


OHJE: kuvan lisääminen foorumille

Aloittaja Chili92, marraskuu 13, 2011, 18:35:13 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Ohje kuvien linkkaamiseen OneDriveltä

OneDrive on Microsoftin pilvipalvelu, joka vastaa esimerkiksi Google Driveä. Lumian käyttäjillä pitäisi otetut valokuvat kopioitua tuonne automaattisesti (olettaen, että nettiyhteys on päällä, eikä tätä ominaisuutta ole otettu pois käytöstä). OneDrivelta kuvat saa foorumilla näkymään seuraavanlaisesti:

Esivalmistelut:
1. Kirjaudu OneDriveen osoitteessa https://onedrive.live.com/.
2. Luo Kuvat-kansioon uusi alikansio, esimerkiksi nimellä "Julkiset kuvat".
3. Klikkaa kansion kuvaketta hiiren oikealla napilla -> valitse "Ominaisuudet".
4. Oikealle avautuu sivupalkki, jossa on osio "Jakaminen". Oletuksena tässä pitäisi lukea "Vain minä".
5. Paina "Vain minä" tekstin yläpuolelta linkkiä "Jaa" -> vahvistusruudusta "Jaa tämä kansio" -> vasemmalta "Hae linkki" -> valitse pudotusvalikosta "Julkinen" -> vahvista painamalla "Luo linkki".
6. Luotua linkkiä ei tarvitse kopioida, voit painaa "Sulje". Kansio on nyt julkinen.

Kuvan lisääminen:
1. Kirjaudu OneDriveen osoitteessa https://onedrive.live.com/.
2. Kopioi haluamasi kuva julkiseen kansioon.
3. Klikkaa kuva auki katselutilaan, jolloin mustassa yläpalkissa pitäisi näkyä "Näytä alkuperäinen". Paina siitä.
4. Eteesi aukeaa valokuvasi oikeassa sijainnissaan. Voit kopioida kuvan URL-osoitteen osoiteriviltä (tai hiiren oikealla). Linkki on pitkä ja sotkuinen, muotoa: https://w93b4a-bn1306.files.1drv.com/y2pKTIyLrW9-j_JEIb1tEolkoO2VWuqPvRmfZLzi7mgkDPuDZC7dpeXrpaCpjFPvWqqqfs97bt4sBe5UI4unFE4ikXYitNG6dnxs9DngbzAcWO3A_5GXK0iXzpV2gibI8TZuuci5ZPsf5-Da0Szm6w9GA/WP_20150203_20_07_36_Pro.jpg?psid=1
5. Liitä linkki foorumille img-tagien väliin. Kuva on alkuperäisessä koossaan, joten haluat ehkä pienentää sitä hieman:
[img width=500]linkki[/img]

Kuvan pitäisi näkyä nyt kaikille. Linkki on pysyvä, joten kuva näkyy foorumilla niin kauan, kun kuva on OneDrivellä.

sorrii

helmikuu 07, 2015, 01:56:32 ap #61 Viimeisin muokkaus: helmikuu 07, 2015, 12:12:06 ip käyttäjältä sorrii
Hiano homma!! M oon käyttänyt Lumiaa (1520) nyt kuukauden ainoana kamerana. Onedrive hanskassa. Viime aikona ollut ainoa tapa linkittää kuvia Googlelta...
En ole pöytäkoneella aikaisemmin edes ottanut sitä driveä käyttöön, kun joutuu kirjautumaan aina koneelle MS-tilin salasanslla...

Edit: Kokeillaan ... Kuvassa Gran Canarian lentokenttä:


Mielenkiintoisia nuo katetut pellot: Banaaniviljelmiä kait .. ?
Tuli noista villi idea aidata ja kattaa hallaharsoilla kunnon viljelmä plantaasilleni: Viljelypasta on 5x20m josta toiselle puollelle sellainen 5x6m kokeiluviljelmä saattaa syntyä ensi keväänä. Saattaisi tulla kivoja perunoita ja porkkanoitakin tuollaisessa ...  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

NPhoBiaz


Valtola

Hei, pyytäisin neuvoa, miten linkata "isot" kuvat tuonne päiväkirjaan. Eli kun linkkiä Imgurista skaalaan leveydeltään 800pikseliseksi, niin kuva on edelleen valtavan kokoinen (yli 4Mb). Kuvapalvelun kuvien huonolaaduistaminen ei kuulosta kutsuvalta, mutta onko jotain oikotietä? Päiväkirjaan pelkkä thumbnail-tyyppinen oldschool-ratkaisu, vaikokö mitä?

Jos saisin esimerkkikoodipätkän, niin jeesaisi kovasti...

sorrii

[img width=800]
Width=xxx lisätään käsin ensimmäiseen img-tagiin ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ottulo

Lainaus käyttäjältä: sorrii - huhtikuu 15, 2015, 11:05:00 ap
[i.mg width=800]http://Width=xxx lisätään käsin ensimmäiseen img-tagiin ...

Tuo ei pienennä alkuperäistä kuvaa, mikä tässä oli ongelmana. Selain lataa tuollakin koko kuvan ja vain näyttää sen pienempänä.


Tämän imgurin ohjekuvan perusteella tuolla oikealla alhaalla olis valmiit linkit eri kokoihin. Ota sieltä linkki pienempään kuvaan, jonka upotat foorumille, ja tee kuvasta klikattava linkki isompaan kuvaan. Esimerkkikoodinpätkä alla, tosin keksityillä osoitteilla.



[url=http://kuvanosoite.fi/kokokuva.jpg][img]http://kuvanosoite.fi/pienempikuva.jpg[/img][/url]

Valtola

Loistavaa, juuri tällaista ohjetta kaipailin. Nyt vain päivittelemään linkkejä...

sorrii

Onko siitä nyt niin haittaa vaikka sivu lataa isommankin kuvan. Mulla ainakin ovat niin pakattuja kuitenkin etteivät ole bitteinä kovin isoja : 1280x720pix -kuvat ovat noin 150-200K ... Näissä Onedriven julkisissa kuvissa, joita oon tänne linkittänyt on jäänyt yksi kuva joka on 5Mpix ja 1723kb - kaikki muut alle 200kb..
(..nyt sekin on 226kb ... )

Mun mielestäni nuo klikattavat kuvat ovat ärsyttäviä ja lukeminen kärsii pahasti. Varsinkin jos jutussa on useita kuvia ja tekstiä välissä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ottulo

huhtikuu 15, 2015, 13:31:17 ip #68 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 15, 2015, 13:47:43 ip käyttäjältä ottulo
Lainaus käyttäjältä: sorrii - huhtikuu 15, 2015, 12:52:51 ip
Onko siitä nyt niin haittaa vaikka sivu lataa isommankin kuvan. Mulla ainakin ovat niin pakattuja kuitenkin etteivät ole bitteinä kovin isoja : 1280x720pix -kuvat ovat noin 150-200K ... Näissä Onedriven julkisissa kuvissa, joita oon tänne linkittänyt on jäänyt yksi kuva joka on 5Mpix ja 1723kb - kaikki muut alle 200kb..
(..nyt sekin on 226kb ... )

Mun mielestäni nuo klikattavat kuvat ovat ärsyttäviä ja lukeminen kärsii pahasti. Varsinkin jos jutussa on useita kuvia ja tekstiä välissä.


Ei ongelma ollut kuvan suuri pikselimäärä, vaan bittimäärä, joka kyllä vaikuttaa (edelleen) varsinkin mobiilikäyttäjillä. Pienelläkin pakkauksella saa kyllä merkittävästi pienennettyä, mutta se ei kaikille siis ole mieluista. Tuo klikattavuus ei tarkoita sitä, että kuvaa ei näkisi ollenkaan klikkaamatta. Kuva näyttää ihan normaalilta lukijalle, paitsi, että se on alleviivattu kuten muutkin linkit. Jos sitten haluaa isompana kuvaa tutkia, voi avata linkin isompaan. Ihan hyvin linkki voisi tietenkin olla erikseen kuvan alla/yllä, mutta se tuo musta turhaa sekavuutta viesteihin, kun kuvaa voi suoraan käyttää linkkinä.

E: Lisätään vielä tähän tuo imgurin thumbnail-juttu. Tarkempia ohjeita saa täältä: https://api.imgur.com/models/image

Kuvasta saa thumbnail-kokoisen lisäämällä linkkiin yhden kirjaimen ennen kuvan tiedostotunnistetta ja pistettä. Hyödyllisimmät tähän foorumikäyttöön lienevät koot Large (640 px) ja Huge (1024 px), eli kirjaimet l (pieni L) ja h. Käytän esimerkkinä Valtolan kuvaa. Alkuperäinen kuva on täällä: http://i.imgur.com/kwRZCKR.jpg Kokoa 3240x4320 pikseliä. Lisäämällä l-kirjaimen linkkiin saadaan seuraava linkki ja kuva: http://i.imgur.com/kwRZCKRl.jpg


Tarkoittamani klikattava kuva olisi seuraavanlainen:


Ja vielä Valtolalle siitä 800 vaakapikselistä: jos kuva on otettu pystysuuntaisena, on kuva huomattavasti isompi kuin vaakasuuntainen 800 vaakapikseliin skaalattu kuva. Pystysuuntaiset kuvat voisi siis skaalata pystysuunnan mukaan (img height=800).

Valtola

Clip...
poistin pitkän vastineeni  ;D

Ottulo, sinun neuvosi mukaan koitetaan mennä. Noista 4500*X px kokoisista ei kovin pienellä pakkauksella käsitykseni mukaan saa vielä riittävän pieniä tänne.

MiM

Lainaus käyttäjältä: sorrii - huhtikuu 15, 2015, 12:52:51 ip
Onko siitä nyt niin haittaa vaikka sivu lataa isommankin kuvan. Mulla ainakin ovat niin pakattuja kuitenkin etteivät ole bitteinä kovin isoja : 1280x720pix -kuvat ovat noin 150-200K ... Näissä Onedriven julkisissa kuvissa, joita oon tänne linkittänyt on jäänyt yksi kuva joka on 5Mpix ja 1723kb - kaikki muut alle 200kb..
(..nyt sekin on 226kb ... )

Mun mielestäni nuo klikattavat kuvat ovat ärsyttäviä ja lukeminen kärsii pahasti. Varsinkin jos jutussa on useita kuvia ja tekstiä välissä.


Kyllä siitä on haittaa ihan kiinteälläkin yhteydellä. Tuo kyseessä oleva sivu kesti kymmeniä sekunteja ladata, 100Mb yhteydellä. Muitakin samanlaisia sivuja on. Käytännössä nämä ovat sellaisia päiväkirjoja joita ainakin minä jätän seuraamatta.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

sorrii

Joo tosiaan. En ajatellut että täysikokoisia kuvia pitäisi linkittää: itse laitan yleensä 800pix leveitä. Tarkemmat voi olla 1280pix ...
Itsellä on 27" näyttö, niin jotkut 400 tai vaikka 600 leveätkin on niin pieniä katsella että silmät repee ...  8)

Kännykkä on ilmeisesti jotenkin viisaampi kun siinä kuvat on aika sopivia aina ..  :o ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Valtola

Noniin, nyt ryhtyy aukeamaan idiootillekin ;)

Kiitos Ottulo asiallisista neuvoista.

Olen pahoillani aiheuttamistani murheista ja yritän nyt korjata virheeni.

DP

Lainaus käyttäjältä: sorrii - huhtikuu 15, 2015, 16:33:16 ipKännykkä on ilmeisesti jotenkin viisaampi kun siinä kuvat on aika sopivia aina ..  :o ..

Eikä oo aiankaan miulla. Ainakin pysty asennossa ei jotkut kuvat näy ees puoliks kerralla vaikka mihin suuntaan koittas tsuumata, joutuu sitä viestiä liikuttelemaan sivuille.. :o

Aji Inferno

En tiedä, pitäisikö koettaa jollain konstilla kerätä kolehti levytilan saamiseksi kuville tänne foorumillemme, tms. Nämä linkitykset eivät vain ainakaan itselläni toimi, tai sitten vaativat enemmän vaivaa kuin olen halukas näkemään (en kerta kaikkiaan halua alkaa koodata riviäkään html:ää tms. näissä asioissa). Miten isosta levytilasta tässä mahtaisi olla kysymys? Sorry turhautumiseni, mutta koetin äsken - taas vaihteeksi - käyttää Flickr-linkkiä. Tulos: ei kuvaa...

Jalapeno-nam


Jalapeno-nam


Chiljonka

Lainaus käyttäjältä: Jalapeno-nam - kesäkuu 04, 2015, 12:04:54 ip
Kokeillaan tänne:




Ne pitäis varmaan olla julkisella statuksella nuo tänne linkitettävät kuvat toimiakseen...
Arvaan ma...

NPhoBiaz

Joku muukin on saattanut huomata, että OneDriveltä linkattujen kuvien URL on muuttunut palvelun toimesta. Näin käy uusille kuville, vanhojen kuvien osoitteet ovat nähdäkseni pysyneet ennallaan. Tämä on huomattu myös muualla, ja tässä on ylläpidon vastaus. Eli muutos on tietoinen, mitä ilmeisimmin haluavat ennestään vaikeuttaa hotlinkkaamista, sillä siihen he eivät halua palvelua käytettävän.

Vastauksessa ohjeistetaan käyttämään vastedes upota-toimintoa, joka on tälle foorumille vähintäänkin epäkäytännöllinen tapa linkata kuva.

Taitaapa olla niin, että tästedes OneDriveltä linkkaaminen taitaa olla turhan epäkäytännöllistä. :(

sorrii

Voi v...!
Oon viimeiset 1/2 vuotta linkkaillut kuvani OneDriveltä.
Voiskohan Googleenkaan luottaa, jos nyt taas rupeaisi sinne linkittämään...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`