Mulla on kasvarin seinustalla koroke, jossa on 2 x 200l tynnyrit, jotka ruokkii nyt resoja. Samalla tasolla on kolmas myös 200 litran tynnyri, kyljellään, jossa pinnankorkeuden säätävä venttiili. Tämän olin ajatellut Blumattien resoksi.
Sinne sisäpuolelle olen jo tehnyt läpiviennin jatkeeksi suodattimen, joka estää roskien imeytymisen letkuihin. (Asentamatta.....)
Siitä sitten vain letku läpiviennillä tähän saaviin/astiaan (samassa tasossa), johon olisi tarkoitus sitten lisäillä Puutarhan Kesää. Ja siitä letku Blumateille......Ehkä se suodatin olisi paras olla tässä saavissa.
Yksi haittatekijä lisää on tässä se, että kaikki kasvit saa samanlaisen lannoituksen.
Mulla kasvaa siellä kasvarissa tomskuja, joille voi antaa kunnolla lannoitetta. Chileille ei niinkään tarvitse. Lisäksi on vitikset, joille ajattelin vetää kastelun myös.
Jostain lukenut että rypäleiden makuun vaikuttaa lannoitetaso, joka ei saisi olla runsas. Vitiksien kastelu on ehkä tarpeetonta multapenkeissä, nehän kasvattaa syvälle menevät juuret IMHO.
Sitten on kaikenlaista kokeilua, kuten nyt joku jättisipulikin.
Nyt annan kannulla suurinpiirtein kerran viikossa tai kahdessa lannoitetta kasveille.
Kastelut sitten välissä pelkällä vedellä.
(Myös kuution tankki on samassa tasossa näiden kanssa. Eli kaikki toimii vapaalla paineella, ei lapolla ).
Tankit täyttyy sitten pumpulla joko kellon takaa tai käsin nappulasta.