huhtikuu 19, 2024, 08:43:44 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Oletko uskovainen?

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 28, 2013, 16:32:13 ip

« edellinen - seuraava »

Toby

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - toukokuu 20, 2013, 10:37:18 ap
En itseäni uskovaiseksi laske, vaikka kirkkoon kuulunkin.
Rippikoulun jälkeen menee luultavasti muutama vuosi ennen kuin vapaaehtoisesti jumalanpalvelukseen itseni löydän. ;)

Itse olen sitä mieltä, että kukakin saa uskoa mihin haluaa, kunhan siitä ei aiheudu muille päänvaivaa ja harmia. (Esim. mitä haittaa näille uskovaisille olisi siitä, että samaa sukupuolta olevat saisivat mennä naimisiin?)


Heitä haittaakin siinä se, että se on "friikkiä, Jumalan tahdon vastaista" ja kielletään Vanhassa testamentissa.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Ryhis

Niinno..Wanhan Testamentin mukaan myös naimisiin mentäessä tulee tulevan vaimon olla neitsyt tai tapahtuma on sodomiaan verrattava hirvittävyys. Mutta uskonnossahan ei ole kyse siitä mihin uskoo, vaan kuinka maukkaat palat pystyy propagandasta noukkimaan.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilitatti

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 20, 2013, 15:51:58 ip
Niinno..Wanhan Testamentin mukaan myös naimisiin mentäessä tulee tulevan vaimon olla neitsyt tai tapahtuma on sodomiaan verrattava hirvittävyys. Mutta uskonnossahan ei ole kyse siitä mihin uskoo, vaan kuinka maukkaat palat pystyy propagandasta noukkimaan.


Se on propagandaa vain jos olet tietoinen siitä. Muutoin kyseessä taitaa olla indoktrinaatio. Aika monet uskonnot näyttäisivät olevan taivas kaikenlaisille jammuille ja helvetti niille muille.




Ryhis

Aivan sama, uskovaiset ovat jokatapauksessa aivan pöpejä ja hanurista. Katsokaa nyt vaikka Räsäs-Päiviä!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 13, 2013, 14:50:35 ip
Aivan sama, uskovaiset ovat jokatapauksessa aivan pöpejä ja hanurista. Katsokaa nyt vaikka Räsäs-Päiviä!


Räsäs-Päve kyllä varmaan saanut useamman eromaan kirkosta, kun yksikään muu Suomessa :)
Ei silti pidä yhden ihmisen vuoksi tuomita koko porukkaa, joka aatteesta/uskonnosta/tms löytyy kyllä melkoisia veijareita.

bobster

Joo, mutta kun taitaa Päivi olla uskovaisten joukossa sieltä terävimmästä päästä. On tullu törmättyä sellaisiin jeesuksesta saarnaaviin tampioihin, ettei mitään järkeä.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

mohla

Räsänen on harvinaisen fiksu ja aikaansaava. Harmi vaan, että se fundamentaalisuus ja sitä kautta ajetut asiat osuu ihan vääriin hommiin.

Fundies say the darndest things  ;D

Aku


ottulo

Lainaus käyttäjältä: JorgeXXX7 - syyskuu 23, 2013, 19:32:59 ip
Olen Wigga. Luonto on pelastuksemme. Sieltä löytyy kaikki hyvä.


Mikä on Wigga?
Olen kyllä kuullut Wicca-uskosta, mutta tuo on uusi. Jos tarkoitit Wiccaa, et taida kovin omistautunut uskon harrastaja olla, kun et edes nimeä tiedä...

bläkkäri

Wiggathan on wielgä enegmän yhteygdessä luontgoon guin nge peringeiset wiccat, tässä ghieman mgusaa gjota gtosi wigga guuntelee gpuuta halagtessaan...

http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

;)

Toby

syyskuu 24, 2013, 08:47:52 ap #50 Viimeisin muokkaus: syyskuu 24, 2013, 08:52:20 ap käyttäjältä Toby
Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - syyskuu 24, 2013, 02:30:27 ap
Wiggathan on wielgä enegmän yhteygdessä luontgoon guin nge peringeiset wiccat, tässä ghieman mgusaa gjota gtosi wigga guuntelee gpuuta halagtessaan...

http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

;)

Niin nämä wiggat kuuluu samaan ryhmään ku antikristityt (palvovat antikristusta), eitalaiset (juutalaisten alalahko jotka eivät sittenkään usko jahveen) ja tao-taolaiset (palvovat tao-taota) :D
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Homejuustosipuli

En, itämaiset uskonnot/aatteet kyllä kiinnostaa, joskin sekulaarilta kantilta. Kiinnostaa muutkin kyllä.

Lainaus käyttäjältä: mohla - heinäkuu 13, 2013, 20:51:12 ip
Räsänen on harvinaisen fiksu ja aikaansaava. Harmi vaan, että se fundamentaalisuus ja sitä kautta ajetut asiat osuu ihan vääriin hommiin.

Fundies say the darndest things  ;D


En ole kyllä kuullut rouvan suusta, kuin lähinnä surullisia älyttömyyksiä.

mohla

Lainaus käyttäjältä: Homejuustosipuli - syyskuu 25, 2013, 07:25:08 ap
Lainaus käyttäjältä: mohla - heinäkuu 13, 2013, 20:51:12 ip
Räsänen on harvinaisen fiksu ja aikaansaava. Harmi vaan, että se fundamentaalisuus ja sitä kautta ajetut asiat osuu ihan vääriin hommiin.

Fundies say the darndest things  ;D


En ole kyllä kuullut rouvan suusta, kuin lähinnä surullisia älyttömyyksiä.


Luetun ymmärryksessä voi käydä välillä näin. Aikaansaaminen ja fiksuus oman agendan viemisessä eteenpäin eivät sulje pois valitettavasti surullisia älyttömyyksiä.

Riku Rantala oli omaa ateistisuuttaan summannut mielestäni hienosti, vähän tavanomaisesta poikkeavalta kantilta. Tuli docventuresin ekaa keskustelua seurattua ja jostain lehestä jälkeenpäin huomasin Rikun lainauksen: "Olen ollut lähellä erotakin kirkosta, mutta ei tavisten kannata jättää kirkkoa ahdasmielisten kiihkoilijoiden varaan."

Homejuustosipuli

Räsäsen kannat ovat olleet jostain vanhan testamentin ajoilta myös, aika epäkristillistä.

Pentti Linkolakin taisi liittyä kirkkoon hiljattain, vaikkei ole uskovainen.
En näe, että passiivisesti kirkkoon kuuluminen vaikuttaisi ollenkaan, pahimmassa tapauksessahan maksaa vain kirkollisveroa "ahdasmielisille kiihkoilijoille". Aktiivisuus näissä jutuissa kirkkoon kuulumatta olisi huomattavasti merkityksellisempää. Miksipä ei kirkossa ja sen keskustelutilaisuuksissa voisi käydä sinne kuulumatta.

Kirkko on muutenkin aika kaukana kristinuskon sanomasta, suomessa ehkä hitusen monia muita lähempänä.

Habanervous

lokakuu 04, 2013, 17:01:40 ip #54 Viimeisin muokkaus: lokakuu 04, 2013, 17:04:08 ip käyttäjältä Habanervous
Olen ns. positiivinen skeptikko. En usko persoonalliseen jumalaan, enkä tieteeseen. Tai paremminkin en pidä uskonnoista, pidän uskosta. Kyseenalaistan mielelläni uskonnot ja tieteen saavutukset lopullisina totuuksina, vaikka en fysiikan kovimmista koukeroista mitään tajuakkaan, ja "uskon" myös ettei fyysikotkaan eikä kovimmat tieteen tekijät voi edes ymmärtää tiedon määrää joka on saavutettavissa. Nostan silti hattua heille, ja korkealle. Luulen että ne on vain etappeja ymmärtää olevaisuutta, kutsutaan sitä sitten Jumalaksi tai Taoksi. En usko myöskään oppimiseen vaan muistamiseen, koska kaikki on jo mitä voi olla, me ei vain muistettu sitä ;). Siteeraan siis sananlaskua "Polku on kulkijaansa viisaampi".

Ps. En ole mikään new age-hippi. Vai? :o
Pss. Lukemisen arvoinen tieteen keltanokille tarkoitettu kirja, Maailmankaikkeus pähkinänkuoressa (Stephen Hawking) on mukavaa iltapuhdetta.

Eija

Olen ateisti.
Mä hyväksyn toisten uskot kunhan mulle ei tulla sitä tuputtamaan, jokainen uskokoon mihin uskoo

mohla


SMBC-Comics.

Huh, kauhea mielikuva. Harkitsisin myös jo syanidia. :D 9h shakkia pulun kanssa. Monelleko laudalle se paskoisi ja luulisi voittaneensa tuossa ajassa. ;D

C.chinense

Ateisti tai sen tapainen. En kirkkoon kuulu ja jokainen uskokoot mihin tahtoo.

0lli

Itse en myöskään usko, mutta ei ole mitään uskontoja ja uskovaisia vastaan. Ainut mikä menee omasta mielestäni yli on uskonnon tuputtaminen esim. kadulla tai oven taakse tulevat ilosanoman levittäjät.
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Toby

Eilen tuli aika syyllinen olo uskonnontunnilla... Onnistuin vahingossa kyseenalaistamaan tosikristittyjen uskon ja koko olemassaolon. Ideana oli pohtia, kuinka näkemys tuonpuoleisesta ja kuolemanjälkeisestä elämästä vaikuttaa nykyiseen, normielämään. Ensiksi otin esimerkiksi ateistit sun muut, jotka uskovat että kun kuolee niin maatuu ja sillä selvä, end of story. Jos taas uskoo tuonpuoleiseen ja on vaikka aivan varma joutuvansa Helvettiin tai vastaavaan kadotukseen, kärsimykseen ynnä muuta, varmasti koittaa elää mahdollisimman pitkään, viivyttääkseen tuomiota. Sitten on me kristityt ja luterilaiset, joille on opetettu uskon tulevan armosta jne jne. Usko ja armo riittää, näin saadaan pelastus, pääsee Taivaaseen. SIellä ei pahuutta tunneta. Nyt tulee se mielenkiintoinen kohta. Jos käännetään tuo helvetti-kohta toisin päin, elämänhän pitäisi olla mahdollisimman lyhyt, eikö? KUn täällä ihmisiä kuolee nälkään, sotiin ja katastrofeihin, on liian kuuma ja liian kylmä ja kaikilla paha olla, niin miksei paratiisiin vankasti uskovat esim. hyppää vaikka kaivoon ja hieman jouduttaisi prosessia. Ottaa oikotien itsemurhalla ja hops heijaa, päästä etuajassa Taivaaseen. Pointtini oli, että JOS kristityt ja super uskovaisina itseään pitävät ihmiset olisivat sitä, he tekisivät joukkoitsemurhan ja jättäisivät maailman ja kiiruhtaisivat paratiisiin. Silloin kristityt kuolisivat aika pian sukupuuttoon. Mutta koska heitä on täällä tänäkin päivänä, he eivät usko näin. Siinä. Tuon sanoessani ääneen koko luokalle, rupesin miettimään, onko minulla liian radikaalit näkemykset..?  :-\
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.