toukokuu 14, 2024, 16:24:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Heat Wave (C.annuum)

Aloittaja JN, heinäkuu 08, 2013, 12:10:22 ip

« edellinen - seuraava »

JN

Toinen kausi peräkkäin, kun kasvatan ko.lajiketta. Kasvi kasvaa nopeasti, podittaa hyvin. Kasvi ei kasva(ainakaan minulla) kovin suureksi. korkeus 30-40cm ja halkaisija suunnilleen sama. Hedelmän/marjan pituus on suunnilleen 5-7cm.
Tulisuutta ei ole ja liha on ohutta ja maku lähinnä puiseva ja kuiva.
Korkeintaan käyttäisin säilykkeenä, jonkun tulisen lajikkeen kaverina. Leivän päällä ei maistu ollenkaan. Salaatissakin on vain tuomassa ulkonäköä.

Siis pettymys minulle.

Caide


JN

Ei kyllä pääse ensikauden kasvatettaviin, saa joku muu uusi lajike sen paikan.

JKLHeat

Itse Pidin Heatwavestä kyllä, tämä oli ensimmisiä kasvatuksiani tosin. Kivan näköinen puska, kohtuu vankka runko, tekee hedelmiä tosin heikoimpiinkin oksiin, kivoja kuunsirpin muotoisia hetelmiä, joissa potkua jo raakana (vihreä) , kypsänä (oranssi) maku muuttuu parempaan suuntaan, vaniljainen minun mielestä, menee hyvin ruokien seassa, raakanakin voi puraista aamulla niin herää.

Yksi jatkaa matkaansa kolmannelle vuodelle, välillä olen pientä esliä talvella tarjoillut, muuten ikkunalaudalla etelään, lehtiä tippuu, mutta ei se mitään.

Aika paljon syksyllä olen leikellyt kompaktimmaksi ja lannoite pois marras-joulu-tammi.