huhtikuu 17, 2024, 01:41:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


"kukkakärpäset ja mustat "punkit"?

Aloittaja Touho-serkku, syyskuu 13, 2005, 11:12:33 ap

« edellinen - seuraava »

Touho-serkku

Toin sisälle turvaan yöpakkasilta muutaman cayannen. Mullan mukana tuli myös ne kukkakärpäset joita oli myös aikoinaan mummon kukissa. Myös pyöreitä punkin näköisiä mustia (näkee silmällä, voi noukkia pinseteillä) öttiäisiä näkyy myös tarkasti katsoen.

Millä aineella tuhoan loiset?

bassino

Sumuttele laimealla, n. 2% mäntysuopaliuoksella kasvit huolellisesti muutaman päivän välein viikon parin ajan. Suihkuttele myös puhtaalla vedellä riittävällä paineella. Saattavat nuo mustat punkin näköiset olla jotain muitakin kuin punkkeja. Näkyvissä olevia elukoita kannattaa poistella myös käsin.
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

Wiski

Olisko mustia kirvoja? Mulla on tullut noita aina ulko-annuumeihin, ja kivoiksi olen ne luokitellut. Eikun kiRvoiksi, hehheh. Sokerimuurahaiset näyttää tykkäävän niistä, joten sopivat hyvin kuvaukseen.

Noiden teurastamisesta on ollut ennen paljonkin kirjoittelua, hakua kannattaa käyttää. Itse suihkasin serraanoihini vähän raidia kun noita tuli kukkiin, mutta en ole hirveästi viitsinyt ulkochilien kanssa noista välittää.

Kukkakärpäset aka "härösääsket" on usein merkki liikakastelusta. Itse yleensä viritän muovikelmua klemmareilla altakasteluruukun mullan päälle, joka tuntuu hyvin haittaavan noiden elämää. Reikiä tietty kelmuun, ja kastelua vähemmän.