huhtikuu 19, 2024, 07:19:45 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Youtube-kanava chilinkasvatukseen!

Aloittaja unenkuva, maaliskuu 12, 2016, 11:59:59 ap

« edellinen - seuraava »

chilifellow

Chili-Ile on vahva suosikki vuoden 2017 Chilipääksi. Koukuttavia videoita. Ja murre on pikantti lisämauste. 👍
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Kosimir - kesäkuu 12, 2017, 15:35:56 ip
Pakko oli tulla kehumaan hyvää kanavaa! :D On ollut loistava lisäapu aloittelijalle tämän foorumin lisäksi, joten kiitos siitä. :) Opetusvideoista olen oppinut paljon asioita. Osaat selittää asiat jotenkin niin selkeästi, että maallikkokin ymmärtää! ;D Noiden opetusvideoiden jälkeen parasta sisältöä on ollut vinkit ja lajikearvostelut, mutta myös pidemmät projektit ja haasteet tuovat mukavaa vaihtelua. Ja näin raskaan musiikin ystävänä myös tämä uusi musajuttu toimii, joten jatka samaan malliin!  ;)


Kaunis Kiitos! :)

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - kesäkuu 12, 2017, 17:31:56 ip
Chili-Ile on vahva suosikki vuoden 2017 Chilipääksi. Koukuttavia videoita. Ja murre on pikantti lisämauste. 👍


Tähän myös, Kiitos paljon! :)

unenkuva


unenkuva


unenkuva


Chiliharri

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - kesäkuu 18, 2017, 11:27:09 ap
...Avataan Poppamiehen pakettia

Mainitsemisen arvoinen tuote puuttui tuosta, eli Scorpion -versio sinapista.
Avasin jonkin aikaa sitten tilaamani purkin lukematta sen kummemmin ainesosia.
Meinas jäädä hernekeitot syömättä, kun tuuttasin normitapaan sinappia sekaan  :o
Mutta tulisinta koskaan syömistä sinapeista, ja tuo isotiosyanaatti-kapsaisiini ne yhteen soppii - ainakin mun mielestä ;D.

Toivottavasti Poppamies lukee tämän, ja laittaa jälkitoimituksen Chili-ilelle...

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Chiliharri - kesäkuu 21, 2017, 10:45:07 ap
Toivottavasti Poppamies lukee tämän, ja laittaa jälkitoimituksen Chili-ilelle...


Kommentoi seuraavaa videota suoraan Youtubessa kommenttikenttään, Poppamies tilaa mun kanavaa, joten paremmin varmaan sitä kautta pääsee näkemään tuon kommentin :)

Raaka-Arska

Hyvä Chili-Ile aivan loistavaa settiä \,,/

Tupoksessakin seurataan!
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - heinäkuu 01, 2017, 02:53:31 ap
Hyvä Chili-Ile aivan loistavaa settiä \,,/

Tupoksessakin seurataan!


Kiitos :)

Samalla linkki uusimpaan videoon, tilannepäivitystä molemmista käynnissäolevista projekteista

unenkuva


unenkuva


karvainen

Lainaus käyttäjältä: Chiliharri - kesäkuu 21, 2017, 10:45:07 ap
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - kesäkuu 18, 2017, 11:27:09 ap
...Avataan Poppamiehen pakettia

Mainitsemisen arvoinen tuote puuttui tuosta, eli Scorpion -versio sinapista.
Avasin jonkin aikaa sitten tilaamani purkin lukematta sen kummemmin ainesosia.
Meinas jäädä hernekeitot syömättä, kun tuuttasin normitapaan sinappia sekaan  :o
Mutta tulisinta koskaan syömistä sinapeista, ja tuo isotiosyanaatti-kapsaisiini ne yhteen soppii - ainakin mun mielestä ;D.

Toivottavasti Poppamies lukee tämän, ja laittaa jälkitoimituksen Chili-ilelle...

Olen tehnyt paljon chili sinappia, parhaimman maun olen saanut Nagalla. Rocoto sinapista oli kova odotus, mutta ei sopinut siihen yhtä hyvin, kun naga.

unenkuva


unenkuva


unenkuva


unenkuva


unenkuva

elokuu 12, 2017, 10:30:05 ap #197 Viimeisin muokkaus: elokuu 15, 2017, 21:41:40 ip käyttäjältä unenkuva

unenkuva


Vuorikaskas

elokuu 16, 2017, 08:18:58 ap #199 Viimeisin muokkaus: elokuu 16, 2017, 13:17:14 ip käyttäjältä Vuorikaskas
https://www.youtube.com/watch?v=5k63C_ObGLA
PK Vs. KK Johtopaikka vaihtuu??   8.8.2017

Parempaa (varmempaa) johtopäätöstä voisi tehdä jos kasvit olisivat klooneja (pistokkaita). Nyt ne ovat sisaruksia.  Toinen tapa saada varmempaa tulosta olisi käyttää ryhmiä yksittäisten kasvien sijaan.  Kolmas tapa olisi leikata kasvit alas ja ottaa toinen sato vaihtaen lannoitus päinvastoin (silloin muut olosuhteet pitäisi tosin olla täysin samoja kuin ekassa sadossa).

Muistelisin että joskus keväällä esittelit asiaa jotenkin siihen suuntaan, että koska siemenet ovat samasta podista, ne olisivat samanlaisia.  Eihän se siitä kerro, vai puuttuuko minulta jotain tärkeää tietoa? Ei kai ne puoliskojen sukusolut jakaannu jotenkin monistaen itseään, ei vissiin. Eikä kai hedelmöittynytkään alku jakaannu.

Eihän varmaan niin homotsygoottista perimää millään "suvulla" voi olla, että "lapset" on kaikki samanlaisia keskenään ja lisäksi "vanhempiensa" kaltaisia kokonaan. Jos olisi, tuskin se olisi kovin elinvoimainenkaan. (En ole varma onko termi homotsygoottinen minulla tuossa aivan validissa paikassa, disclaimer.  Lainausmerkkejä käytin yleensä ihmisiin käytetyissä maallikon termeissä - esim.  suku merkitsisi kasvien taksonomiassa ihan eri asiaa.  Kasveilla suku tai perhe olisi ehkä jalostushaara tms.). 

Tarkoitan sitä, että tuskinpa nuo Hainanit ovat täysin vailla vaihteluja ilmiasultaan (fenotyyppi) eikä toisaalta perimältään (genotyyppi).


http://opitaanbiologiaa.blogspot.fi/2014/08/geenit-ja-perima.html