huhtikuu 16, 2024, 20:44:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


chiliyhdistys, tarvitaanko sitä?

Aloittaja Pertsa, elokuu 11, 2006, 19:47:00 ip

« edellinen - seuraava »

nikke

Eli halua perustaa yhdistys näköjään löytyy... Luulen että yhdistykseen liittyisivät myös forumin "hiljaiset" jäsenet, eli jäsenmäärä olisi todennäköisesti huomattavasti suurempi kuin aktiivisten kirjoittajien määrä, siis heti alkuun meinaan.

Mutta nyt puuttuu vaan yksi asia. Kuka/ketkä nyt rupeavat asiaa viemään eteenpäin ja perustavat tämän yhdistyksen. Forumillahan on aikaisemminkin ollut puhetta yhdistyksestä ja muista vastaavista. Eihän tuohon nyt montaa ihmistä tarvittaisi... Mutta ainahan se on tietenkin helpompaa lykätä vastuu muille (itse olen hyvä esimerkki).

Ehkä yhdistys auttaisi jossain määrin myös harrastuksen pysyvyyteen. Tällä meinaan sitä, että kun lehti tms. ilmestyy postiluukusta muutaman kerran vuodessa tulisi mieleen, että piru, nythän on aika taas pistää chilit itämään. Esimerkkinä voisi mainita vielä forumin entiset aktiivit, jotka tuntuvat hävinneen jonnekkin.

Tuntuu vaan että asia on ainakin ennen jäänyt vain puheen tasolle... :?:

Pertsa

no jos vaikka minä ja nummelinin poeka, ja joku muu vapaaehtonen joka haluaa olla tekemässä suomen chilihistoriaa yhdistyksen saralla. katon jos huomenna ehtisin laittaa puuhaa alulle..
jos nimi tulisi olemaan:

Suomen chili-instituutti ry, The Finnish Institute of Chile Pepper
Meillä määrää Nainen!

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"no jos vaikka minä ja nummelinin poeka, ja joku muu vapaaehtonen joka haluaa olla tekemässä suomen chilihistoriaa yhdistyksen saralla. katon jos huomenna ehtisin laittaa puuhaa alulle..
jos nimi tulisi olemaan:

Suomen chili-instituutti ry, The Finnish Institute of Chile Pepper


Nimi kelpaa ainakin. Kolmatta jäsentä odotellessa, olisiko Särkästä perustajaksi?

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"no jos vaikka minä ja nummelinin poeka, ja joku muu vapaaehtonen joka haluaa olla tekemässä suomen chilihistoriaa yhdistyksen saralla. katon jos huomenna ehtisin laittaa puuhaa alulle..
jos nimi tulisi olemaan:

Suomen chili-instituutti ry, The Finnish Institute of Chile Pepper


Mää oon sitä mieltä, että toi istituutti on vähän väärä sana. Eihän me siellä mitään kauheata tutkimusta tehdä.

Mielestäni vaan semmonen simppeli:

Suomen Chiliyhdistys ry(tarviiko tota ry:tä kun on jo yhdistys sana?). Ja jos englanninkielinen muoto on pakko saada(voi olla hyväksi) niin sitten:

The Finnish Chile Pepper Association(tai organisation).

Eikös??
Joo.

nikke

Samaa mieltä Tupakan kanssa. Yhdistys on parempi. Instituutti voi ehkä hieman hämätä...

Pertsa

samoin..lyhyt ja ytimekäs+selkeä nimi on hyvä.
Meillä määrää Nainen!

Espelt

Hyvä idea tämä yhdistys. Oma mielipide on, että aluksi varovasti liikkeelle ja ei mitään ihmeellisiä lupauksia lehden suhteen tms. Sitten kun yhdistys on toiminut jonkin aikaa, nähdään kuinka moni on oikeasti kiinnostunut tämän kaltaisesta toiminnasta.
Mukana ollaan.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Nike

Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

Sauli Särkkä

Nummelin ja Pertsa: oolrait, lähdetään tekemään Suomalaista chilihistoriaa! :)

Suomen Chiliyhdistys ry / The Finnish Chile Pepper Association on oma ehdotelmaparini.

Mitä sitä pittää tehä? Mun nro on 050 466 3308, mikäli miut tarttee saada nopeasti kiinni. Perustamiskokous lienee paikallaan, mutta se joudutaan pitämään virtuaalisesti esim. IRCin/Mesen/ym. puolella - vai? Tästä mun elämäntilanteesta on paha karata kauas etelään kokouksiin.. ;)



-Sale
Sauli Särkkä

#002

Aji Inferno


Pertsa

oon tilannu rekisteröimispaketin, tulevat mulle varmaan tämän viikon aikana.   perustamiskokouksen vois tosiaan pitää vaikka messengerissä.
heti ku saan paperit niin homma lähtee käyntiin, ellei joku muu tulosta niitä netistä ja pistä kiertään. iteki voin tuon kyllä ilomielin tehä. koska teille sopis palaveri? itellä on koko huominen päivä aikaa.
messengertunnus on: oipertsa@hotmail.com
Meillä määrää Nainen!

Aji Inferno

...lisäsin tänne juuri sellaisen foorumin. Sinne voi heittää kokouskutsut ja sen semmoisen...

Lumipallo

Olisi varmaan helpompi / mukavampi pitää se perustamiskokous IRCn puolella, niin kaikki halukkaat pääsee seuraamaan kokousta :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "FaZkU"Olisi varmaan helpompi / mukavampi pitää se perustamiskokous IRCn puolella, niin kaikki halukkaat pääsee seuraamaan kokousta :)


ei huono, jos pidetään infernon kanavalla ja laitetaan kokouskutsu foorumille.
Meillä määrää Nainen!

Janne

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "FaZkU"Olisi varmaan helpompi / mukavampi pitää se perustamiskokous IRCn puolella, niin kaikki halukkaat pääsee seuraamaan kokousta :)


ei huono, jos pidetään infernon kanavalla ja laitetaan kokouskutsu foorumille.

Pitäkää mieluummin vaikka #chiliyhdistys -kanavalla niin on selkeä erillinen kokouskannu yhdistyksen asioille?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Janne"
Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "FaZkU"Olisi varmaan helpompi / mukavampi pitää se perustamiskokous IRCn puolella, niin kaikki halukkaat pääsee seuraamaan kokousta :)


ei huono, jos pidetään infernon kanavalla ja laitetaan kokouskutsu foorumille.

Pitäkää mieluummin vaikka #chiliyhdistys -kanavalla niin on selkeä erillinen kokouskannu yhdistyksen asioille?


Juuri näin. Itse ainakin haluaisin tulla seuraamaan ja heittämään sekalaista kommenttia väliin. Milloin tämä pidettäisiin? Nyt illalla jo vai joku muu päivä??
Joo.

Sauli Särkkä

Jeps, ja +v (voice) tulee vain tarpeelliselle väelle, ettei kanava täyty turhasta tekstistä. Kun pääkohdat on hoidettu sisään, voidaan kanava avata kaikille keskustelijoille ideontia varten.

Pitänee kokeilla miten irkki lähtee pelittämään.



-Sale
Sauli Särkkä

#002

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"Jeps, ja +v (voice) tulee vain tarpeelliselle väelle, ettei kanava täyty turhasta tekstistä. Kun pääkohdat on hoidettu sisään, voidaan kanava avata kaikille keskustelijoille ideontia varten.

Pitänee kokeilla miten irkki lähtee pelittämään.



-Sale


Juu.. kukahan tuon kanavan sitten perustaisi?? Jospa sinä nyt sen vaikka siitä samalla jos perustaisitkin kerran olet menossa kokeilemaan. Voihan siellä jutella ennen kuin varsinainen kokouskaan alkaa.
Joo.

Aji Inferno

Keskustelua kannattaa käydä heti alkuun myös nettiulottuvuudestamme... Infernoa voidaan esim. käyttää yhdistyksenkin tarpeisiin (esim. sivustolle kokonaan oma osionsa jonka hallinnointi osin tai kokonaan yhdistyksellä). Tai voidaan perustaa yhdistyksen oma sivusto joka linkkautuu tarpeiden mukaan esim. tänne, Fataliin sivuille ja niin edelleen. Tärkeintä että kaikki tarvittava tieto saadaan porukoille helposti ja nopeasti, ilman turhia prosesseja... (Nimimerkki: ollut erään monikansallisen suuryrityksen kansainvälisen alayksikön webmaster, ja kironnut riittävän monta kertaa siellä tapahtuneita hullutuksia...) ;-)

Tärkeintä minusta olisi yrittää käyttää (kuten jo monesti totesinkin) olemassaolevia ihmisiä, resursseja ja yhteistä innostusta mahdollisimman pitkälle, sen sijaan että yrittäisimme keksiä pyörän uudelleen. Jokaisella on siinä oma roolinsa. Itselleni tämän sivuston pystyssä pitäminen ja kehittäminen ovat tarpeeksi suuri haaste - siksi keskityn jatkossakin pääosin siihen, enkä yritä jakautua liian moneen hommaan (jolloin mitään ei välttämättä saisi tehdyksi...). Eiköhän Infernosta ole yhdistyksellekin hyötyä, kun yhdessä mietitään siihen keinot.

Infernon tietosivujen päivitys muuten etenee - en viitsi julkaista välipäivityksiä, vaan joskus syyskuussa (luullakseni) sitten isomman pläjäyksen jossa mm. kaikki lajiesittelyt on osin tai kokonaan uusittu. Siihen suurpäivitykseen voisi yhdistää myös yhdistykseen liittyviä asioita, kun vain päätämme millaisia.

H-Bomb

Loistavaa, jätkät!  :twisted:

Jatkakaa samaa rataa! Tulen ilomielin olemaan chiliyhdistyksen jäsen! Ikävä kyllä ainakaan toistaiseksi en lupaudu mukaan yhdistysaktiiviksi, sillä olen jo yhden yhdistyksen puheenjohtaja. Ja itse asiassa olen luopumassa siitäkin pestistä ajanpuutteen vuoksi.  :lol:

No, mukana kuitenkin ollaan, tavalla tai toisella, mutta ainakin näin alkuun vain jäsenenä. Tuen ideaa ja kannustan suuresti yhdistyksen perustamista! Tästä on ollut jo niin kauan puhetta, että olisi hienoa nähdä sen tapahtuvan myös käytännössä.

Ja jos minusta voi olla jotain apua, niin aina kannattaa kysyä.  :)  Vaikkakaan en etukäteen lupaa suostuvani mihinkään...  :wink:

-Harry
H-Bomb - The Fiery Finn
http://www.h-bomb.biz