maaliskuu 29, 2024, 14:10:25 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


onko sinulla hyvä toleranssi?

Aloittaja naga morich, toukokuu 26, 2009, 15:03:57 ip

« edellinen - seuraava »

onko sinulla hyvä toleranssi?

Erittäin hyvä.
18 (4.6%)
Hyvä.
40 (10.2%)
Kohtuullinen
161 (40.9%)
Ei kovin hyvä.
139 (35.3%)
Huono mikä huono...
36 (9.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 378

hessi

jos kyseessä on tuoreiden chilien napostelu,
niin todella huono !
Ei ole minun lajini, enpäs ole edes kovasti kokeillut,
mutta chiliä käytän päivittäin, ja jos ei ole päivän mittaan ruuassa ollut,
niin illalla on pakko jostain purkista lusikalla kauhoa ennen nukkumaan menoa :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Hra47

Palstan urheilijoihin verrattuna varmasti huono, mutta keskiverto läskisoossinsyöjään verrattuna ihan hyvä. Säännöllisesti tulee syötyä, ja jokaiseen liharuokaan laitettua. Saatavuus vaan on päivittäistavarakaupoissa onnetonta. Nyt on omat pensaat tuloillaan, satoa ei tosin vielä hetkeen pääse kerämään.
Elämäni tiukin chilikokemus oli, kun kerran pyysin pienessä thaimaalaisessa paikallisravintolassa tulisinta, mitä heiltä löytyy. Annoksessa oli tuoreita isoja simpukoita salaatinlehtipedillä, simpukoiden päällä oli tonnikalasta tms. ja pienistä punaisista chileistä tehtyä tahnaa, joka oli hyvin tulista. Tuntui korvissakin aterian jälkeen, saati sitten wc:ssä seuraavana päivänä...

MikaK

Ei kummoinen. Kaupan jalapenoa voin syödä hieman sellaisenaan ja samoin Aji Cristallia voin syödä, mutta vaimolla tuntuu olevan silti paljon parempi toleranssi vaikka minä ole olevinani meistä se aktiivisempi chilin käyttäjä. Kaipa tämä on tottumiskysymys ja täytyy vain aktiivisemmin jaksaa laittaa chiliä ruuan sekaan. Toistaiseksi vaatii hieman lisähommaa, koska yksi vuotias tyttö syö pääosin samaa ruokaa kuin mekin ja hänelle ei voi oikein isin toleranssin parannusruokia syöttää :)

Mursu

tuossa enskari pileissä tuli grillailtua kansalaisten kauhistukseksi ja suureksi hauskuutukseksi kaupan punaisia habsuja, kyllä niitä ite veteli aika helposti, mutta aamusella oli sit pientä massun nipistelyä. suu kestää, mut pötsi ei vielä oikein.

BuRaX

Äänestykseen en vastannut mitään, se kun riippuu ihan verrokista. ;)
Jos itseään vastaan mittelee, tulee mahan kestävyys hyvin nopeasti vastaan näin refluksivikaisena.
Suu kyllä kestää yllättävän hyvin.
#400.

Herra 47

Lainaus käyttäjältä: BuRaX - kesäkuu 29, 2009, 14:50:37 ip
Äänestykseen en vastannut mitään, se kun riippuu ihan verrokista. ;)
Jos itseään vastaan mittelee, tulee pötsin kestävyys hyvin nopeasti vastaan näin refluksivikaisena.
Suu kyllä kestää yllättävän hyvin.


;) nähty on...  Kaikki puolet... ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

pak

En tiedä toleransseista, mutta tavantallaajan mielestä voin syödä varmaan kovinkin tulista ruokaa, mutta paatuneen chilistin mielestä en.

Minulla on homma niin päin, että suu huutaa armoa ennenkuin maha tykkää kyttyrää.

arska06

omasta mielestä ihan hyvä kun vertailuun ottaa appiukon jolle tein pitsaa johon laitoin kaupan mietoa pepperonia, ja kun se kysyi et onkos toi väkevää niin sanoin että ei todellakaan ole.ne hyviä syödä..no ei koskenut sen jälkeen pitsaan kun oli yhden palan syönyt..naama punaisena istui vaan ja joi maitoa. :o no makunsa kullakin. ;D

Minbaari

Vastasin että ei kovin hyvä, koska chilihulluus iski minuun vasta noin puoli vuotta sitten. Sitäkin ennen tykkäsin joskus kokeilla rajoja erinäisillä chilihärpäkkeillä, mutta muutaman rajun viikon kestäneen mahakipusessioiden jälkeen pidin taukoa. Ärtyvä suoli kun on niin tuntuu että onko tässä nyt mitään järkeä kiduttaa itseään, mutta kun se ah ihana POLTE! Ensimmäisen tilaukseni chilikaupasta tehtyäni ei ole voinut olla päivääkään erossa chilituotteista, ja ensimmäiset chilikasvattelut ovat alkaneet. Ainiin ja sitä Amarillon habanero kastiketta tuleekin sitten litkittyä töissä oikeastaan joka ruoan kanssa ja välillä tulee popsittua niitä hapsuja raakanakin.. Ja työkaverit pitää hulluna.  :P
#816

Linda

Eipä oo kovin häävi. Aji Cristal meni kyllä, mutta mä oon silti miedompien ystävä. Ajattelinkin kokeilla tota Championia, joka tuli aloituspaketin mukana. Se vois olla mulle ihan hyvä :) Mies tykkää tulisemmasta ja mä taas tykkään ihan vaan kasvatella noita. Luultavasti suurin osa menee pikkuveljelle, se syö mitä vaan ja mä lupasin sille jo yhen Nagan ;)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

jeQQ

Ei vielä ole kauheasti kehittynyt. Habanero meinaa vielä poltella tosi pahastikin.. Ootan innolla, että Fatalii saa nagat kauppaan..

MasaT

Voi olla muuten Annuumillakin aika paha polte.
Se on vähän yksilöllistäkin.
Jollain ei tunnu chinense pahalta, mutta tulinen annuum tuntuukin yllättävän pahalta!

Niabo

Joo, tuli tossa eilen poimittua kypsää goats weediä ja 7podia puskasta. Oli kyllä erilaiset poltteet mutta tulisuus oli molemmissa suoraan helvetistä :)

Maunemaune

minä vastasin että ei kovin hyvä. kaupan habanero teki häijyä kurkussa vetäsin ½ litraa jugurttia perään  ;D

mutta vähän miedompia pystyn syömään jotenkin. Blair´s mega deathia on jääkaapissa ja sen kanssa olen koittanu kokkailla, välillä aika kauhein seurauksin.

Pelottaa ajatellakkin että miten käy kokkaaminen noilla mun Naga moricheilla kun ne vähän kasvaa ja kypsyy  :o

jeQQ

Nyt olen alkanut säännöllisesti syömään chiliä, varsinkin iltapalaksi on kiva pistää leivän päälle. Purkki Piri piriä tuli kaupasta mukaan, noissa on sentäs jotain poltetta vrt noihin puikulachileihin, joita kaupasta saa. Habanero meinaa olla vielä aika tykkiä..

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: Rince - toukokuu 29, 2009, 12:00:53 ip
Lainaus käyttäjältä: von Riena - toukokuu 27, 2009, 15:56:00 ip
Lainaus käyttäjältä: Rince - toukokuu 27, 2009, 15:44:04 ip
Sitä luulee että toleranssi hyväkin, kunnes Amarillon Habanero Hot Sauce palauttaa takaisin maan pinnalle... Viimeksi ei mennyt kuin neljännes siitä pikku kupista, vaikka kovasti yritin :(
Saisikohan loput doggy bagiin, että voisi harjoitella kotona...

Meinaatko nyt siis ketjuravintola Amarilloa?

Juuri sitä. Olisikin joku vain-ulkomailta-saatava kastikepullo, mutta tuota myydään ravintolassa ihan tavallisille suomalaisille!

Tuo Amarillon kastike on varmaan about samalla viivalla Pain100%n kanssa. Tilaan sitä yleensä X 2.  ;) Joten vastasin että keskitasoa toleranssi. (Ihan hyvä)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

*Habanero*

Erittäin hyvä  8) Naga Morichilla treenattu sietokyky ei petä.

TurboPuberteth

Sanoisinko, että keskitasoa. Bih jolokia jauhe on pöytämausteena. Voin todella suositella. Sopivan tiukkaa ja hyvän makuista. Blair`sin mega death on jo hiukka liian tiukkaa tavaraa omaan makuun. Tai vähän päässyt testaamaan ruoanvalmistuksessa kun pitää laittaa koko perheelle, mut lisukkeena ei oikein pysty :D

Dwarf

Ei ole kovin hyvä, varmaan puolikkaan habaneron pystyisin syömään.  ::)

Xbow

Ei per...&%¤#... Ei oo kehumist ei, tuos justiinsa rouskuttelin yhen oman Nagan, tuskaaa.... onko järkee vai ei :p Ja kyä muuten jugurtti kelpas, puol litraa meni. Ensimmäinen kerta, kun poltteli jo korvakäytäviäkin. Noh, huamen sit lissää tai ei...
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti