huhtikuu 19, 2024, 23:09:10 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Voiko **tutukseen kuolla?

Aloittaja Linda, maaliskuu 02, 2010, 17:00:02 ip

« edellinen - seuraava »

Linda

Tässä on nyt tullu lauantaiaamun jälkeen mietittyä tuota useampaankin otteeseen. Onhan se kiva, että kaikki paska tulee kerralla niskaan, mutta eikö nyt vois jotain rajaa jo laittaa.

1. Kävin tammikuun puolivälissä työterveyslääkärillä, kun vasemman käden pikkusormi ja nimetön olivat siinä vaiheessa olleet puutuneina n. 2kk ajan ja koko käsi oli niin kipeä, ettei sillä uskaltanut edes vesilasia nostaa. Noh, selvisi, ettei työnantajan sopimukseen kuulu hermoratatutkimus, vaan siihen pitäisi varata aika omalta terveysasemalta.

Soitin samantien ta:lle ja sieltä ystävällisesti kerrottiin, että mun omalääkäri (jonka olemassaolosta en edes tiennyt) oli sanonut itsensä irti ja uusi lääkäri ei vielä ollut aloittanut. Ensimmäinen vapaa aika oli 19.2..

19.2. otin sitten taksin ja huristelin terveysasemalle, matkan hinnaksi tuli n. 15€. Kun menin ilmoittautumaan, totesi hoitaja ystävällisesti, että aika on peruttu lääkärin sairastumisen vuoksi. Olin siinä hetken hiljaa (kasasin hermojen rippeitä) ja kysyin, että minkä ihmeen takia ei mulle oltu siitä ilmoitettu. Hoitaja meni selvittelemään asiaa ja syyksi selvisi, että lääkäri oli luullut, että ajanarauksesta hoidetaan ilmoitus ja ajanvarauksesta taas olivat luulleet, että lääkäri ilmoittaa. Lopputulos: kukaan ei ilmoittanut. Kysyin sitten (yllättävän rauhallisesti) uutta aikaa ja sain kuulla, ettei aikoja ole ja minun pitää soittaa uudelleen seuraavlla viikolla. No, eipä auttanut muu, kun napata taas taksi alle ja palata kotiin, yhteensä 30€ köyhempänä.

Yritin sitten muutamaan otteeseen soittaa seuraavalla viikolla, mutta ajanvarauksessa oli ruuhkaa, joten en ehtinyt sitten aikaa varata.

2. 26.2 liukastuin, satutin jalkani ja menin Acutaan. Pääsin suhteellisen pienellä jonotuksella lääkärin puheille. Lääkäri tutki nilkan ja passitti mut röntgeniin. Kuvauksiinkin pääsin melkeinpä saman tien, mutta sitten alkoi odottelu. Röntgenhoitaja kuskasi mut pyörätuolilla aulaan odottelemaan pääsyä lääkärin luokse. Istuin tunnin, toisen, kolmannen. Siinä vaiheessa alkoi olla itsehillinnän kanssa ongelmia, kun en missään vaiheessa saanut minkäänlaisia särkylääkkeitä ja koipi oli kuin tulessa.

Kello oli n. 4.00 lauantaiaamuna kun lääkäri otti mut vastaan ja kertoi, että nilkka on kahdesta kohtaa murtunut ja se kipsata. Lääkäri antoi lohdutukseksi jopa särkylääkkeen, jotta jaksaisin vielä istuskella aulassa odottamassa kipsaajia. Meni jonkin aikaa ja sain sitten koipeni pakettiin ja ohjeet, että viikon ja kahden päästä pitää käydä röntgenissä, jotta nähdään että koipi lähtee luutumaan oikein. Loppujen lopuksi mies tuli hakemaan mua klo. 07.30.

Soitin heti maanantaina hoitajalle, kerroin tilanteen ja että viikon päästä pitäisi saada aika röntgeniin. Hoitaja oli pitkään hiljaa ennen kuin säälivällä äänellä totesi: "Nyt näyttäisi kyllä siltä, ettei vapaita aikoja ole." hetken hiljaisuus "Nämä ajat olisi kyllä hyvä varata hyvissä ajoin etukäteen"

ON SE NYT PERKELE, KUN LIUKASTUMISET JA NILKAN MURTAMISETKIN PITÄIS ENNUSTAA KUUKAUTTA ETUKÄTEEN; JOTTA VOI VARATA AJAN.

Noh, aikoja ei ollut, aikaa en saanut. Eli ensi viikon maanantaina menen sitten päivystykseen odottamaan pääsyä röntgeniin ja sen jälkeen pitää odotella jalan uudelleenkipsausta, meneepähän päivä mukavasti jonotellessa.

Tällä hetkellä mulla on siis oikea koipi kipsissä, vasen käsi edelleen paskana ja seuraavat kuusi viikkoa pitäisi yrittää pärjätä keppien kanssa. Nyt oon kepakoinu lauantaiaamusta lähtien ja nyt on jo vasen käsi siinä kunnossa, että meinaa itku tulla.

Niin hyvin on vuosi 2010 alkanut, ettei voi kun odottaa pelonsekaisin tuntein seuraavaa vastoinkäymistä.
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

saulir

Tässäpä tätä "laadukasta" terveydenhuoltoa mitä Suomessa saa  >:(

Ryhis

Hmm..meidänkin perheessä on ollut sormien puutumista. Kerropa Linda mitä leguri sitten sanoo, mulla ei meinaan hermot kestä terveyskeskusta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Atheos__

Katolta pudonnut jalkavammainen ottaa osaa. Itselläni on kohta kaksi viikkoa ollut jalka paketissa. Nivelsiteet rikki, kiitos epäonnistunut tasajalka-alastulo kolmesta metristä. Tänään lääkäri antoi toiset kaksi viikkoa saikkua ja lähetteen kirurgille tarkempiin tutkimuksiin. Toivottavasti ei tarvitse leikkauspöydälle mennä.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Hombre

Valkeakoskihan on tunnetusti terveydenhoidon/vanhustenhuollon periferia nykyään.
Nimikin voitaisi muuttaa "Valkeakoskiseksi". Saa nähdä koska yhtyneet lopettaa tervasaaren paperitehtaan? Ei siihen voi kovin kauan mennä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

jeQQ

Eipähä täällä mitään hyvää saa ku rahalla. Chilejä voi vielä budjetilla laittaa, mutta siihen taitaa jäädä. :) Mutta pakko eioo ku köyhän kuolema, sanoi vanha matikanmaikka :)

jla1710

Lainaus käyttäjältä: Hombre - maaliskuu 02, 2010, 20:42:38 ip
Valkeakoskihan on tunnetusti terveydenhoidon/vanhustenhuollon periferia nykyään.
Nimikin voitaisi muuttaa "Valkeakoskiseksi". Saa nähdä koska yhtyneet lopettaa tervasaaren paperitehtaan? Ei siihen voi kovin kauan mennä.


Älkää unohtako Valkeakoski hajukumeja koululaisille (Pahkasika).
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

Doc Evil

maaliskuu 03, 2010, 00:42:04 ap #7 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 03, 2010, 00:47:12 ap käyttäjältä Doc Evil
Lainaus käyttäjältä: saulir - maaliskuu 02, 2010, 18:03:37 ip
Tässäpä tätä "laadukasta" terveydenhuoltoa mitä Suomessa saa  >:(


Monien kuntien nykyinen rahatilanne estää terveydenhuollon hoitamisen kunnolla eikä taida olla parannusta luvassa ihan lähitulevaisuudessa.

Jos sulla Linda on nimettömän ja pikkusormen tunnottomuuden lisäksi heikentynyt koukistusvoima em. sormissa sekä sormien saksiliikkeen tekeminen vaikeutunut, kuulostaa ongelma siltä, että sulla on kyynärhermon pinnetila. Lääkäriin vaan niin pian kuin pääset ja jos hän katsoo tarpeelliseksi, saat lähetteen hermoratatutkimukseen, jonka perusteella päätetään jatkotoimista. Jos vaan mitenkään on varaa mennä yksityiselle, voit todennäköisesti päästä vähemmillä hermoromahduksilla, kuin julkisella puolella.

Voimia ja jaksamista. Kyllä se tilanne tästä vielä kirkastuu.

nikke

Topicin aloittaja voisi tulla tänne Länsi-Suomen isohkoon kaupunkiin meren rannalla. Jos osaat ruotsia siis.

Täällä meinaan ihan omienkin kokemusteni mukaan pääsee jonoista nopeammin jos osaa tuota vähemmistökieltä. Suomea puhuvat joutuivat kerran sen 4-5 tuntia jonottamaan kun lääkäri huuteli odotussalissa, että josko joku ruotsia osaisi, niin pääsee jonon ohi... Näin täällä. Yritäpäs tehdä sama homma toisin päin. Vain suomea puhuva lääkäri täällä ei onnistuisi. Toiset vain ovat enemmän tasa-arvoisempia kuin toiset.

jeQQ

Mun mielestä siellä pärjäili ihan mukavasti Suomella. :) Lääkärissä tosin en käynyt, mutta katsastusasemalla ja useissa kaupoissa.

TuomoH

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 02, 2010, 20:29:57 ip
Hmm..meidänkin perheessä on ollut sormien puutumista. Kerropa Linda mitä leguri sitten sanoo, mulla ei meinaan hermot kestä terveyskeskusta.


Villi veikkaus, rannekanavaoireyhtymä. Mulla molemmat leikattu ja kuntoon tuli.

RakuLa

Olis kätevä olla joku vakuutus mikä korvais yksityisellä lääkärillä käymisen...
Tuo perus arvauskeskuksen touhu on aina mitä on  >:( Ittekki saanu jonotella 3 tuntia päivistyksessä

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: jla1710 - maaliskuu 03, 2010, 00:11:10 ap
Lainaus käyttäjältä: Hombre - maaliskuu 02, 2010, 20:42:38 ip
Valkeakoskihan on tunnetusti terveydenhoidon/vanhustenhuollon periferia nykyään.
Nimikin voitaisi muuttaa "Valkeakoskiseksi". Saa nähdä koska yhtyneet lopettaa tervasaaren paperitehtaan? Ei siihen voi kovin kauan mennä.


Älkää unohtako Valkeakoski hajukumeja koululaisille (Pahkasika).

Valkeakoski on vanhaa suomenkieltä. Nykyään sen pitäisi olla Tulisattui. Samoin valkeakoskeen nyttemmin kuuluva Sääksmäki on ikävästi nimetty puhekielellä. Oikeampi nimitys olisi Sinäköminäkin. (Pahkasika)

Kadotus

Valkeakoski on sellainen mansikkapaikka että mansikat on poimittava jostain ihan muualta. Itse käyn aina yksityisellä jos mahdollista, vaikka varaa ei oikeastaan olisikaan. Viimeksi kun pyrin arvauskeskukseen lääkärin vastaanotolle olisin saanut ajan nopeasti, jo kolmen viikon päähän! :P
Joskus lapsena sain Kangasalan arvauskeskuksesta lääkkeet korvatulehdukseen kun minulla oli hengenahdistusta (olin ehkä 11-vuotias ja osasin kyllä varmasti kertoa lääkärille oireistani). Taysin kautta vielä samana iltana niin johan olokin helpotti (mykoplasmabakteeri riehui keuhkoissa).

Tuli tässä ajatellessa ihan armeija mieleen ja siitä tämä erittäin osuva animaatio *Click!* Sopii katsottavaksi vaikka ei olisi armeijaa käynytkään (varmasti tuttua juttua jos on koskaan terveyskeskuksessa käynyt.)
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - maaliskuu 03, 2010, 16:45:35 ip
Valkeakoski on sellainen mansikkapaikka että mansikat on poimittava jostain ihan muualta. Itse käyn aina yksityisellä jos mahdollista, vaikka varaa ei oikeastaan olisikaan. Viimeksi kun pyrin arvauskeskukseen lääkärin vastaanotolle olisin saanut ajan nopeasti, jo kolmen viikon päähän! :P
Joskus lapsena sain Kangasalan arvauskeskuksesta lääkkeet korvatulehdukseen kun minulla oli hengenahdistusta (olin ehkä 11-vuotias ja osasin kyllä varmasti kertoa lääkärille oireistani). Taysin kautta vielä samana iltana niin johan olokin helpotti (mykoplasmabakteeri riehui keuhkoissa).

Tuli tässä ajatellessa ihan armeija mieleen ja siitä tämä erittäin osuva animaatio *Click!* Sopii katsottavaksi vaikka ei olisi armeijaa käynytkään (varmasti tuttua juttua jos on koskaan terveyskeskuksessa käynyt.)

hmmm... Valkeakoskella vaimoni sairastui ms-tautiin ja kesti vuoden ennen kuin se todettiin. Silloinkin vaimo vaan meni taysin ensiapuun ja sanoi, ettei poistu ennen kun on tutkittu mikä hänellä on.

Tuosta Kangasalan TK:sta mä en uskalla puhua mitään, koska toivon pääseväni vieläkin sinne työkeikoille.  :D

biblo

"Grow food, not lawns"

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Linda

maaliskuu 08, 2010, 09:13:36 ap #17 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 08, 2010, 17:30:36 ip käyttäjältä Linda
Lainaus käyttäjältä: Doc Evil - maaliskuu 03, 2010, 00:42:04 ap
Lainaus käyttäjältä: saulir - maaliskuu 02, 2010, 18:03:37 ip
Tässäpä tätä "laadukasta" terveydenhuoltoa mitä Suomessa saa  >:(


Monien kuntien nykyinen rahatilanne estää terveydenhuollon hoitamisen kunnolla eikä taida olla parannusta luvassa ihan lähitulevaisuudessa.

Jos sulla Linda on nimettömän ja pikkusormen tunnottomuuden lisäksi heikentynyt koukistusvoima em. sormissa sekä sormien saksiliikkeen tekeminen vaikeutunut, kuulostaa ongelma siltä, että sulla on kyynärhermon pinnetila. Lääkäriin vaan niin pian kuin pääset ja jos hän katsoo tarpeelliseksi, saat lähetteen hermoratatutkimukseen, jonka perusteella päätetään jatkotoimista. Jos vaan mitenkään on varaa mennä yksityiselle, voit todennäköisesti päästä vähemmillä hermoromahduksilla, kuin julkisella puolella.

Voimia ja jaksamista. Kyllä se tilanne tästä vielä kirkastuu.



Tuota kyynärhermon pinnettä se työterveyslääkäri veikkaili. Nyt saa kyllä toi käsi olla sen aikaa, että saan ton koiven kuntoon. Sen verran vaikeeta toi liikkuminen tällä hetkellä, ettei millään jaksais päivittäin lähteä taksilla kaupungille pyörimään. On se nyt taas ollu parempi, kun en oo töissä ollut, mutta toi kepakoiminen on vaan välillä vähän tuskaista.

Viime torstaina tuli kirurgian polilta puhelua, sinne oli tullut peruutusaika, eli ei tarvitse mennä päivystykseen. Tosin vähän hassusti nuo ajat, kun ensin on röngen klo. 11.20 ja lääkärille on aika 13.45, eli useamman tunnin siellä joutuu joka tapauksessa sitten istumaan. Vähän kyllä pelkään ton koiven takia, kun se on nyt muutaman päivän tuntunu tosi pahalta. Ilmeisesti turvotus on jonkun verran laskenut, koska nilkka pääsee liikkumaan aika reilusti. Soitin perjantaina terveyskeskukseen ja kysyin, että onko toi nyt ihan ok, että se nilkka elää ihan omaa elämäänsä siellä kipsin sisällä ja vastaus oli, että kyllä se maanantaihin asti menee. Tänäänhän tuo sitten selviää, että tuleeko nilkkaan puukkoa vai kipsataanko vaan uudelleen.

Noh, jos nyt väkisin pitää jotain hyvää keksiä, niin onpahan ainakin pienemmät vesilaskut, kun ei joka päivä tuu käytyä suihkussa. On kyllä sen verran monimutkainen operaatio, kun ensinnäkin suihku on yläkerrassa ja se kaikki säätäminen, ettei tuo kipsi pääse kastumaan.

Edit:

Selvisin sitten vihdoin ja viimein kotiin. Kipsi vaihdettiin, mutta leikkaukselle ei ainakaan toistaiseks ole tarvetta. Thank god. Menipäs tosiaan kivasti päivä, olin aamulla n. 10.45 sairaalassa ja pääsin samantien röntgeniin. Sitten pitikin odotella 13.45 asti, että pääsee lääkärin juttusille, joka tosin oli vartin myöhässä. Nilkka on edelleen oikeassa asennossa, mutta kipsi piti vaihtaa, kun se oli hangannu ihon rikki. Siinä sitten harjoittelija kattoi paperista mikä luu on murtunut ja halkaisi vanhan kipsin just siltä kohdalta niin, että se saha osui tuohon murtumakohtaan. Voi kiittää poika onneaan, ettei päässyt hengestään, sen verran tehokkaasti kirpas. Lääkäri sitten tuli kipsauksen jälkeen sanomaan, että voin lähteä rontgenin kautta kotiin, varmuuden vuoksi piti ottaa vielä kuvat, että nilkka on uudessa kipsissä sopivassa asennossa.

Menin ilmoittautumaan röntgeniin ja kas, lääkäri olikin sitten unohtanut laittaa kuvauspyynnön. Melkein tunti meni mukavasti ennen kun pääsin kuvattavaksi ja pois. Menin pihalle tupakalle ja soitin taksin, onneks sen tulemisessa ei mennyt kun se puoli tuntia ja loppujen lopuksi pääsin turvallisesti kotiin.

Ei ollut kyllä itku kovin kaukana siinä vaiheessa kun pääsin kotiin. Sen verran meni vituiks ja edestakasin juoksemiseks koko reissu, että nyt on tuo terve jalka melkeinpä yhtä kipeä kuin rikkinäinen, molemmat kädet on kuin tulessa ja nyppii niin ettei mitään rajaa.

Viikon päästä sitten uudelleen. Ihan vallan innolla odotan. Noh, onneks mies on sillon lomalla niin ei tarvii sentään taksia odotella...

Ei kyllä kovinkaan paljoa ole aihetta antaa ruusuja tuolle Valkeakosken sairaalalle. Tähän mennessä kaikki on mennyt enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän) perseelleen. Mä tosiaan vaan toivon, että toi nilkka paranee ajallaan, ettei vaan vahingossakaan tarvitse tuonne mennä puukotettavaks...
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Ryhis

Nyt alkaa mitta täyttymään. Normaalisti hyvin äänieristetyssä talossamme harvoin kuulee naapureiden olemassaoloa. Nyt kuitenkin parin viikon ajan kuulen tasan pääni yläpuolelta vaimeaa surinaa, nimenomaan tietokoneella istuessani. Yläkerran mulkulla on kännykkä värinällä ja ilmeisesti sohvan alle nakattuna ja joku toinen urpo soittaa siihen vartin välein.

ZMMMMM - ZMMMM - ZMMMM - ZMMMM - ZMMM

Luojan kiitos, surina ei kuulu makkarissa. Sunnuntaina yritin tehdä paperitöitä yms. mutta oli pakko lähteä kaljalle. Ei pysty edes nenänkaivuuseen keskittymään. Prkl.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 09, 2010, 10:08:32 ap
Nyt alkaa mitta täyttymään. Normaalisti hyvin äänieristetyssä talossamme harvoin kuulee naapureiden olemassaoloa. Nyt kuitenkin parin viikon ajan kuulen tasan pääni yläpuolelta vaimeaa surinaa, nimenomaan tietokoneella istuessani. Yläkerran mulkulla on kännykkä värinällä ja ilmeisesti sohvan alle nakattuna ja joku toinen urpo soittaa siihen vartin välein.

ZMMMMM - ZMMMM - ZMMMM - ZMMMM - ZMMM

Luojan kiitos, surina ei kuulu makkarissa. Sunnuntaina yritin tehdä paperitöitä yms. mutta oli pakko lähteä kaljalle. Ei pysty edes nenänkaivuuseen keskittymään. Prkl.


Pienestä on kiinni. :D
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!