maaliskuu 29, 2024, 09:41:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Typerin aate/uskonto

Aloittaja Aji Inferno, kesäkuu 13, 2010, 18:12:10 ip

« edellinen - seuraava »

Raaka-Arska

Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Whili

KAIKKI aatteet ja uskonnot suck's

-freedomismi-

aate sekin P***ele!!!

Lihamestari

"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: mohla - huhtikuu 10, 2011, 23:02:46 ip
Äärimmilleen vietynä tuokin on kyllä korkealla sijalla tässä äänestyksessä.


Näköjään joo. Mutta eikö kuitenkin mikä tahansa ole typerää äärimmilleen vietynä? Järkeä saa ja pitää käyttää myös uskontoa tai aatetta harjoittaessa, jos sellaista omaa edes vähän.

- M
Cooking the next step..

MRgreen

Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - kesäkuu 15, 2010, 12:16:22 ip
Pakko heittää tonne uskonnon puolelle ja raapaista sieltä sitä sen syöpä osastoa!!

LESTADIOLAISUUS

I rest my case...


Lestadiolaisetkin kasvattaa chiliä! Ainakin minä ja eräs toinen chilipää-lestadiolainen.

sorrii

Veganismi ja eläinten oikeudet ..  ::)
.. äärimmilleen vietynä, toki ...

Perustelu on se, että jos ihmisellä ei ole oikeutta käyttää eläimiä ravintonaan ym, niin ihminen on sitten ainoa luonnon eläin jolla ei sitä oikeutta ole! Eipähän tuosta aatteesta kauheesti vahinkoa ole. Paitsi joillekin turkisyrittäjille ym. joita ekoterroristit vainoaa ja jotkut turkiksia vielä vaatteena käyttävät saa pelätä joutuvansa hyökkäyksen kohteeksi. Ja sekopäisten vegaanien lapset kärsii, jotka ei saa kunnon ruokaa. Enkä laske aikuisten kasvissyöntiä tähän samaan, jos perusteena on terveysuskomukset...

Aika pahasti eläinten "oikeuksia" toisaalta rikkovat monet tosi eläinystävät. Esimerkiksi pitämällä orijinaan tai leikkikauluinaan laumaa isoja koiria kerrostaloasunnossa. Ja tuo alakerran muuten sympaattiselta vaikuttava ukko -joka työskentelee jossain huumevieroitusyksikössä. Sillä on nyt kohta vuoden vanha shäefer(?) yksin kotona kaiket päivät. Voi hitto sitä möykkää, kun se "pentu" heittelee sellaisia isoja naudan reisiluita [kuulemma] pitkin kämpän seiniä. Välillä kuulostaa että joku heittelee kaljakoriakin seinään ... lasi helisee jne. Sitten päivittäinen rutiini on kun isäntä tulee töistä kotiin, niin vähän aikaa ne ottaa painimatsia [kuulostaa siltä] ja sitten mies alkaa huutaa niin suoraa huutoa, kun nyt nuoren miehen kidasta lähtee. On varmaan koira vähän sotkenut. Varsinaista lemmikin hoitoa  ::)
Tyyppi muuten on oikeesti varmaan hyvinkin eläinrakas, mutta tuo mun kuvaus on ulkopuolisen kokemaa ... en mä tuomitse  ;)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 24, 2016, 14:28:53 ip
Veganismi ja eläinten oikeudet ..  ::)
.. äärimmilleen vietynä, toki ...

Perustelu on se, että jos ihmisellä ei ole oikeutta käyttää eläimiä ravintonaan ym, niin ihminen on sitten ainoa luonnon eläin jolla ei sitä oikeutta ole! Eipähän tuosta aatteesta kauheesti vahinkoa ole. Paitsi joillekin turkisyrittäjille ym. joita ekoterroristit vainoaa ja jotkut turkiksia vielä vaatteena käyttävät saa pelätä joutuvansa hyökkäyksen kohteeksi. Ja sekopäisten vegaanien lapset kärsii, jotka ei saa kunnon ruokaa. Enkä laske aikuisten kasvissyöntiä tähän samaan, jos perusteena on terveysuskomukset...

Aika pahasti eläinten "oikeuksia" toisaalta rikkovat monet tosi eläinystävät. Esimerkiksi pitämällä orijinaan tai leikkikauluinaan laumaa isoja koiria kerrostaloasunnossa. Ja tuo alakerran muuten sympaattiselta vaikuttava ukko -joka työskentelee jossain huumevieroitusyksikössä. Sillä on nyt kohta vuoden vanha shäefer(?) yksin kotona kaiket päivät. Voi hitto sitä möykkää, kun se "pentu" heittelee sellaisia isoja naudan reisiluita [kuulemma] pitkin kämpän seiniä. Välillä kuulostaa että joku heittelee kaljakoriakin seinään ... lasi helisee jne. Sitten päivittäinen rutiini on kun isäntä tulee töistä kotiin, niin vähän aikaa ne ottaa painimatsia [kuulostaa siltä] ja sitten mies alkaa huutaa niin suoraa huutoa, kun nyt nuoren miehen kidasta lähtee. On varmaan koira vähän sotkenut. Varsinaista lemmikin hoitoa  ::)
Tyyppi muuten on oikeesti varmaan hyvinkin eläinrakas, mutta tuo mun kuvaus on ulkopuolisen kokemaa ... en mä tuomitse  ;)


Veganismia en mäkään ihan varauksettomasti kannata jo ihan siitäkään syystä, että ihmisen elimistö ei ole kehittynyt puhtaaseen kasviravintoon. Mutta eläinten oikeudet otan hyvinkin vakavasti, enkä missään nimessä hyväksy esim. turkistarhausta tai sellaista massalihantuotantoa, missä eläimet elävät lyhyen elämänsä täysin sietämättömissä oloissa. Eskimot voivat tänä päivänäkin tarvita turkiksia, me emme todellakaan. Yksittäisiä hulluja ja pahoja ihmisiä sitten taas löytyy joka porukasta tai aatteesta.

tp.teppet

Turkistarhaus kyllä aika perseestä, olosuhteet usein ihan järkyttävät. Samoin monissa maissa lihateollisuus. Vegat kyllä yli mennessään todella typeriä, saanut useamman kerran lukea siitä että koira tai kissa jouduttu eläinlääkärin toimesta lopettamaan kun ihminen on typeryydessään yrittänyt tehdä siitä vegaanin. Suomessa ei onneksi ole vielä tapahtunut tietääkseni.

sorrii

Yritin vähän provosoida keskustelua ...  8)

Mä olen käynyt itse turkistarhalla, eikä se musta kovin järkyttävää kuitenkaan ollut. Samanlaista kuin kanalassa tai sikalassa. Tokihan elukat joutuu olemaan aika ahtaissa häkeissä. Toisaalta elämä luonnossakin on varmaan aika perseestä, kun pitää joka suupala etsiä tai ottaa kiinni. Samalla pitää juosta karkuun isompia ja kokoajan palella ...  ??? Mieluummin mä ainakin häkissä eläisin kuin metsässä munasiltani  ;D ...

Oikeesti eläinten tehokas kasvatus ei ole hellämielisen hommaa. Ei kanat, possut eikä lehmätkään kovin viihtyisästi elele. Itse mä näen että eläinten kohtuullinen kohtelu on tärkeää ihmisten oman henkisen tilan takia, ei niinkään eläimen kannalta joka ei osaa pelätä kuolemaa tai tiedä paremmasta. Jotkut väittää ettei eläimillä ole ajantajuakaan juuri. Sensijaan jos hyväksytään raakuus eläimiä kohtaan, niin se raakuus tulee arkisemmaksi myös ihmisten kohtelussa. Rakuutta on muutenkin maailma täynnä.

Hölmöä taas on mun mielestäni esim vaatemuoti, jossa käytetään tekoturkiksia! Halutaan näyttää että ollaan turkistarhausta vastaan käyttämällä aidon näköisiä kenonahkoja .. Itse en tekonahkaa tai -turkista päälleni laittaisi! Ja mieluummin pukisin tarhatun eläimen nahkaa kuin metsästetyn! ..

Jotenkin musta tuntuu että sen energian mitä vegaanit tai jotkut kettutytöt käyttää eläinoikeuksista taistelemiseen, vaikuttamatta aisoihin oikeesti, voisi olla humaanimpaa kohdistaa ihmisten suojeluun. Aika ahtaissa häkeissä ihmisiäkin "kasvatetaan" tuolla etelämpänä ... Turkiseläimet tai talouselukat eivät todennäköisesti nouse kapinaan tai lähde väkisin vaeltamaan ...  :-X ???
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Aji Inferno

Provo kyllä osui. Eihän näissä asioissa koskaan ole "yhtä totuutta" - vain erilaisia mielipiteitä ja erilaisia arvoja. Onko ihminen esimerkiksi eläintä arvokkaampi? Ei minulle. Samanarvoisia molemmat, osina tätä  maapallon ekosysteemiä. Ihmisiä on aivan liikaa ja vieläpä juuri niissä maissa, joissa näillä on kehnoimmat edellytykset elää (esim. Intia). Lopun kurjuuden aiheutamme myös itse joko sotien tai ahneiden poliitikkojen (yleensä molempien) kautta. Tai jos ei minkään muun, niin uskontojen. Pyrkimys "jatkuvaan kasvuun" tappaa vallan mainiosti niin ihmiskunnan kuin eläimetkin...

Vai ei eläin osaa pelätä kuolemaa tai tietää paremmasta..? Mitä me muka tiedämme eläinten ajattelusta? Joka pitää esim. pienessä häkissä elämistä hyväksyttävänä eläimille saisi itse elää vastaavassa vankisellissä mahtumatta juuri edes kääntymään. Sille on nimikin: kidutus. Tarhaus on pelkkää nykyihmisen turhamaisuutta, sille ei ole minkäänlaista muuta perustetta. Samaa sorttia kuin ajaa mahdollisimman isolla ja saastuttavalla autolla, kun kerran voi. Moni ajattelee niin, eikä sille mitään voi. Moni haluaisi vapauttaa tupakoinninkin. Olemme ihmisinä yksinkertaisesti eri mieltä monista asioista. Kettutytöt eivät täältä katoa, kuten eivät nekään, jotka eivät piittaa paskaakaan eläimistä, luonnosta tai hiukan erilaisista kanssaihmisistäänkään. Sillä pitää vain elää. ;)

sorrii

LainausMoni haluaisi vapauttaa tupakoinninkin...
???

Mitä tää tarkoittaa?
Tupakointihan oli vapaata vielä 20v sitten. 2000-luvulla pantiin kuriin. Nykyään menee tupakoitisjoiden kohtelu jo vainon puolelle ..[vaikka ei mua enää kiinnosta  ;)]

Alkoholinhan myyntiä ja käyttöä kovasti nyt vapautetaan, mikä on sekin musta aika vastuutonta: Hallinto vaan tyynesti päättää, että muutama tuhat ongelmaihmistä saa kuolla ...  :o ..hah? Ehkä tavoitellaan säästöjä samalla kun bisnekset sujuu ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 24, 2016, 17:51:23 ip
LainausMoni haluaisi vapauttaa tupakoinninkin...
???

Mitä tää tarkoittaa?
Tupakointihan oli vapaata vielä 20v sitten. 2000-luvulla pantiin kuriin. Nykyään menee tupakoitisjoiden kohtelu jo vainon puolelle ..[vaikka ei mua enää kiinnosta  ;)]

Alkoholinhan myyntiä ja käyttöä kovasti nyt vapautetaan, mikä on sekin musta aika vastuutonta: Hallinto vaan tyynesti päättää, että muutama tuhat ongelmaihmistä saa kuolla ...  :o ..hah? Ehkä tavoitellaan säästöjä samalla kun bisnekset sujuu ...


Niin, tosiaan eri näkemyksiä kaikilla. Itse päästäisin välittömästi ainakin viinit ruokakauppaan ja laittaisin niiden verot Keski-Euroopan tasolle. Vapauttaisin yhtä ja toista muutakin poliittisesti epäkorrektia, mutta tupakasta sitten taas en astmaatikkona pidä lainkaan. Ei näissä koskaan saada kaikkia onnellisiksi. Ja jos ihminen haluaa sairastuttaa tai tuhota itsensä, kyllä hän yleensä sen tekee tavalla tai toisella. Eivät esim. ranskalaiset keskimääri juo itseään hengiltä, vaikka tarjolla on hyvää viiniä puoli-ilmaiseksi. Ihmisten addiktiot lähtevät usein ihan muusta - ongelmista elämässä tai yhteiskunnassa. Pelkäänpä, että nykyhallituksemme luo toimillaan (eli heikoimpien kurjistamisella) monta uutta alkoholistia. :(  Mutta sekin menee tämän foorumin ulkopuolelle.

Jomppe

Lainaus käyttäjältä: MRgreen - toukokuu 26, 2016, 10:41:38 ap
Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - kesäkuu 15, 2010, 12:16:22 ip
Pakko heittää tonne uskonnon puolelle ja raapaista sieltä sitä sen syöpä osastoa!!

LESTADIOLAISUUS

I rest my case...


Lestadiolaisetkin kasvattaa chiliä! Ainakin minä ja eräs toinen chilipää-lestadiolainen.


Check, täällä kanssa.

sorrii

Lähtökohtaisesti kaikki uskomukset ja aatteet jotka väittää olevansa oikeassa ja yrittää leimat toiset vääräuskoisiksi, pahoiksi tai tyhmiksi, on typeriä. Sellaisiin lukeutuu myös kaikenmaailman skeptikot ja vapaa-ajattelijat, jos tavoitteena on toisten mahdollisesti hyvinkin iloa tuottavan uskon kumoaminen. MINÄ tiedän! ...  8) 8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jomppe

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 20, 2018, 13:31:43 ip
Lähtökohtaisesti kaikki uskomukset ja aatteet jotka väittää olevansa oikeassa ja yrittää leimat toiset vääräuskoisiksi, pahoiksi tai tyhmiksi, on typeriä. Sellaisiin lukeutuu myös kaikenmaailman skeptikot ja vapaa-ajattelijat, jos tavoitteena on toisten mahdollisesti hyvinkin iloa tuottavan uskon kumoaminen. MINÄ tiedän! ...  8) 8) 8)


Näinpä, siksi en henkilökohtaisesti ota kantaa muiden uskontoihin ja/tai aatteihin.
What ever makes you happy, on mun mottoni 8)

ÖrkkiPaska

Kaikki uskonnot ja aatteet ovat ihmisten keksimiä typeriä huijaushommia. Perimmäinen tarkoitus on harhauttaa valheilla ja katteettomilla lupauksilla maksavaksi jäseneksi. Uskonto ja politiikka ovat kautta historian olleet vallan ja rahan tuhoisimpia välineitä joilla kansoja on tuhottu ja orjuutettu. Demokratiakin on jo henkihieverissä, koska raha ottaa vallan kaikkialla.  >:( >:( >:(

sorrii

Eikös demokratiakin ole ihmisten keksimä aate. Jonka lipunkantajana toimii USA ...  :D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

jussa

Aiemmin olin pitkälti sitä mieltä, että olisi hyvä päästä uskonnoista eroon. Vanhemmaksi elettyäni olen kuitenkin huomannut että sitä mukaan kun ihmiset luopuvat perinteisistä uskonnoista, he ottavat tilalle uusia uskomuksia. Tyypillistä näille uskomuksille on, että oma totuus on jotenkin moraalisesti kehittyneempää. En nyt haluaisi antaa esimerkkejä, koska ei ole tarkoitus alkaa kinastelemaan, mutta oteteaan nyt selvyyden vuoksi vaikka kasvissyönti. Huomautan heti ensiksi, ettei minulla ole mitään kasvissyöntiä tai kasvissyöjiä vastaan, tämä vain esimerkkinä. Kysymys ei siis ole uskonnosta, mutta mielestäni ei monien kohdalla kauas jäädä.

Se mitä siis yritän sanoa on että uskonto on nähdäkseni osa ihmisyyttä, eikä sitä pitäisi yrittää kitkeä pois. Uskontojen ja muiden eettisten normistojen vaikutuksia normaaliin elämään pitäisi kuitenkin pystyä kriittisesti käsittelemään ja rajoittamaan uskonnon (tai vast.) harjoittajien aiheuttamaa haittaa muille. Tai niin ainakin uskon.  >:D

Toivottavasti joku sai jotain selkoa kirjoituksestani, pitäis vissiin vähän filosofiaa opiskella.
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

MRgreen

Hyvin sanottu! Itse kun oikein herkälle tuulelle satun huomaan chilieni kukkia katsellessa miettiväni että ne puhuvat meille Jumalasta. Katsokaa kedon kukkia.